Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، محمدهادی ایمانیه، رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز امروز، 31 خرداد در جمع خبرنگاران با اشاره به احداث بیمارستان تخصصی سرطان جنوب كشور از محل وقف جمعی در شیراز گفت: بیمارستان تخصصی سرطان جنوب کشور پیشرفت مناسبی دارد و اسکلت فاز اول آن تمام شده است.

وی با بیان اینکه بیمارستان سرطان جنوب کشور با همراهی واقفان و خیران در 5 فاز احداث می‌شود، گفت: فاز دوم این پروژه در مرحله فوندانسیون و سه فاز دیگر هم در مرحله خاکبرداری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از خبرنگاران رسانه‌ها خواست که با دعوت از اقشار مختلف مردم برای مشارکت در این طرح خداپسندانه با هر مبلغی که در توان دارند، خود و رسانه خود را در این گام درمانی بلند، شریک کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در ادامه از افتتاح بیمارستان خیرساز بوعلی سینا خبر داد و گفت: با تلاش‌های انجام شده بخش اورژانس بیمارستان بوعلی‌سینا از عید فطر فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ایمانیه همچنین در خصوص بیمارستان محمد رسول‌الله(ص) نیز گفت: این بیمارستان مشکل معارض داشت که تا حدودی کار پیش رفت و شورای اسلامی شهر شیراز نیز با همکاری خوبی که داشت، مصوبه‌ای برای حل این مشکل خواهد داشت.

وی ادامه داد: راه حل رفع معارض این است که حق افراد ذی‌حق کاملا پرداخت شده و با کسانیکه حقی نداشته و به‌دنبال سوء استفاده بوده‌اند نیز برخورد قانونی شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی شیراز همچنین گفت: قرارداد احداث بیمارستان محمد رسول‌الله(ص) با قرارگاه خاتم منعقد و کار تجهیز کارگاه و دیوارکشی آغاز شده است.

وی با تصریح اینکه محل تأمین هزینه‌های احداث بیمارستان‌ها و فعالیت‌های عمرانی هیچ ارتباطی با وجوه و اعتبارات جاری و حقوق و دستمزد پرسنل نداشته و ندارد، گفت: براساس موافقتی که بین وزیر بهداشت و قرارگاه خاتم انجام شد، 70 درصد از هزینه ساخت بیمارستان‌هایی که قرارگاه خاتم آنها را احداث می‌کند از محل تهاتر ملکی و 30 درصد هم از منابع در اختیار وزارت بهداشت تامین و پرداخت می‌شود.

ایمانیه گفت: قرارداد ساخت بیمارستان محمدرسول‌الله(ص)، 5 ساله است و پیش از این قرار بود کره‌ای‌ها آن را احداث کنند که با توجه به تاخیر ایجاد شده از سوی آنان و اینکه مبلغ اعلامی بالا بود، آن قرارداد لغو و کار به قرارگاه خاتم سپرده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین از ورود سختگیرانه دستگاه‌های مسئول به موضوع مقابله با تهیه و توزیع مکمل‌های دارویی از طریق افراد حقیقی و حقوقی غیرمسئول و غیرمجاز، خبر داد و گفت: جلسه‌ای با حضور نمایندگان دستگاه‌های مختلف برگزار و قرار شد که تیمی متشکل از نمایندگان دانشگاه علوم پزشکی شیراز، نیروی انتظامی و دستگاه قضائی، برای نظارت و ساماندهی تهیه و توزیع مکمل‌ها وارد عمل شود.

ایمانیه افزود: این تیم قرار است با اختیاری که رئیس کل محترم دادگستری فارس خواهد داد، ضمن بازرسی از اماکن مختلف در صورت مواجهه با تخلف، حکم قضائی لازم را صادر و اجرا کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح اینکه در خصوص توزیع مکمل‌های دارویی در اماکن ورزشی، فاجعه‌ای در حال اتفاق است، خاطرنشان کرد: با توجه به ورود جدی در امر نظارت بر باشگاه‌های ورزشی، متاسفانه عرضه مکمل‌های داروئی و غذایی از حالت علنی به شکل پنهانی و زیرمیزی بدل شده است که خطرات زیادی را به‌دنبال دارد.

ایمانیه گفت: متأسفانه در برخی از باشگاه‌های ورزشی افرادی اقدام به عرضه پنهانی مکمل‌ها به ورزشکاران و مراجعان می‌کنند؛ مقابله با این معضل تنها از طریق فرهنگ‌سازی و ارتقاء آگاهی‌های مردم امکان‌‌پذیر خواهد بود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تصریح اینکه هیچ دستگاه و فردی با فعالیت‌های مجاز ورزشی مخالف نبوده و نیست،‌ گفت: همانگونه که بارها اعلام کرده‌ایم، استفاده بدون نظارت از مکمل‌های دارویی و غذایی، عوارض بسیار خطرناک کلیوی و کبدی را برای مصرف کنندگان به‌دنبال دارد.

ایمانیه با بیان اینکه در بیمارستان‌ها شاهد مراجعه افراد با علائم نارسائی کلیه و کبد به واسطه استفاده از این مکمل‌ها هستیم، گفت: یکی از تصمیمات اتخاذ شده در استان، توزیع مکمل‌های تائید شده از سوی دانشگاه و وزارت بهداشت، در بعضی داروخانه‌های مشخص و براساس نسخه پزشک است.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۸۷۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت

تین نیوز

نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور، روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه امسال برگزاری می شود.

به گزارش تین نیوز، این نشست تخصصی در چارچوب اولین همایش سالانه بین المللی تنطیم گری و رقابت در ایران،  برگزار خواهد شد.

محورهای گفت و گو در این نشست تخصصی، شامل چالش های تنظیم گری صنعت حمل و نقل ریلی در ایران و راهکارهای ارتقای تنظیم گری صنعت حمل و نقل ریلی در ایران است.

در این نشست تخصصی یاسر حاتم زاده عضو هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس، سبحان نظری رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی شرکت های حمل  و نقل ریلی و خدمات وابسته، محمد سیاوشی رئیس کارگروه حمل و نقل اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، افسانه شفیعی مشاور رئیس و عضو هیئت علمی موسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی و مسعود فتحعلی رئیس بخش حمل و نقل مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی سخنرانی می کنند.

زمان برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور ساعت 10 تا 12 روز سه شنبه 18 اردیبهشت ماه 1403 و مکان برگزاری این نشست خیابان کارگر شمالی، رو به روی پارک لاله، نبش کوچه همدان، پلاک 1204 ، طبقه هشتم، سالن شهید مطهری می باشد.

به گزارش تین نیوز، ورود به نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی، برای عموم آزاد است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمایت انجمن‌های تخصصی از کنگره کنسرژنومیکس
  • ◄ برگزاری نشست تخصصی الزامات ساماندهی تنظیم گری ریلی در کشور؛ 18 اردیبهشت
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز : دانشجویان اخراج‌ شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • رئیس دانشگاه شیراز: دانشجویان اخراج‌شده آمریکا و اروپا را بورسیه می‌کنیم
  • اتمام پروژه‌های عمرانی حوزه درمان، اولویت‌ مهم سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جدید
  • اتمام پروژه‌های عمرانی اولویت‌ سازمان تأمین‌اجتماعی در سال جاری
  • تشکیل کارگروه‌ تخصصی مشترک بین دانشگاه آزاد و شورای شهر زرقان
  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد