Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده آستانه اشرفیه و بندر کیاشهردر مجلس شورای اسلامی گفت: بزرگ‌ترین مارینای کشور در منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، محمد حسین قربانی در نشست مجمع نمایندگان گیلان با هیئت رئیسه منطقه آزاد انزلی اقدام‌های صورت گرفته در این منطقه را نشانه توجه دولت به منطقه آزاد دانست و اظهار کرد: در گیلان بستر سرمایه گذاری در حوزه گردشگری فراهم آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه توجه بیشتر به بخش گردشگری می‌تواند رونق اقتصادی، جذب توریست و اشتغال بیشتر برای جوانان را ایجاد کند، افزود: بزرگ‌ترین مارینای کشور در منطقه آزاد انزلی در حال ساخت است، همچنین سرمایه گذاری در دریا اشتغال بیشتر و پایداری را ایجاد می‌کند.
مدیر عامل منطقه آزاد انزلی نیز در جلسه مذکور افزایش قابل ملاحظه در امر صادرات از این منطقه را موجب رشد شاخص‌های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار در این منطقه دانست و گفت: طبق آمارارائه شده از سوی گمرک، میزان صادرات کالای واحدهای تولیدی منطقه آزاد انزلی در سال 91 به ارزش 440 هزار دلار بوده که این مقدار در سال 95 طبق گزارش گمرک کشور به رقم 55 میلیون دلار رسیده است.
رضا مسرور افزود: همچنین 300 میلیون دلار نیز صادرات مجدد در منطقه آزاد صورت گرفته در حالی که بر اساس آمار ارائه شده از سوی شورای عالی مناطق آزاد، منطقه آزاد انزلی به تنهایی بیش از 37 درصد از صادرات مجدد مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه این منطقه در حوزه اقتصاد مقاومتی نیز رتبه ممتاز را کسب کرده است، یادآور شد: اولویت منطقه آزاد انزلی بر فعال سازی واحدهای تولیدی راکد و نیمه فعال است که در این زمینه 48 واحد تولیدی نیمه فعال، فعال شده و این امر اشتغالزایی مناسب را فراهم کردهاست ضمن اینکه امسال تعدادی از واحدهای صنعتی در حال احداث منطقه آزاد انزلی راه‌اندازی می‌شود.
بهانه تراشی هند برای عدم تجهیز بندر چابهار پذیرفتنی نیست
نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس،شورای اسلامی گفت: اگر تحریم ها علیه ایران اعمال شود هم هندی ها باید به قرارداد خود مبنی بر تامین تجهیزات بندر چابهار پایبند بوده و طبق قرارداد پیش بروند.به گزارش شبکه اطلاع رسانی جامعه دریایی ایران (مانا) ، علیم یارمحمدی، با اشاره به برخی اخبار مبنی بر بدعهدی هندی ها در تامین تجهیزات مورد نیاز در بندر چابهار به بهانه احتمال تحریم‌های جدید علیه ایران از سوی آمریکا، گفت: طبق قرارداد منعقده تخلف از قرارداد با هر بهانه ای با جریمه هند همراه خواهد بود.نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه هنوز تحریمی علیه ایران در این باره اعمال نشده است، تصریح کرد: اخبار منتشر شده در باره بدعهدی هندی ها همزمان با تحریم ها علیه ایران پیش بینی این کشور بوده و صحت ندارد.وی با تاکید بر اینکه هندی ها برای تامین تجهیزات بندر چابهار باید با اروپا معامله کنند، افزود: مشروط کردن خرید این تجهیزات از اروپا به تحریم ها درست نبوده زیرا نوعی بدعهدی است.یارمحمدی در گفتگو با خبرنگار خانه ملت ادامه داد: دولت هند در زمان عقد قرارداد با ایران درباره بندر چابهار باید تمام جوانب را سنجیده و به احتمال تحریم شدن ایران فکر می کرد؛ از این رو بهانه تراشی از سوی این کشور برای عدم تجهیز بندر چابهار پذیرفتنی نیست.این نماینده مردم در مجلس دهم، تاکید کرد: حتی اگر تحریم ها علیه ایران اعمال شود هم هندی ها باید به قرارداد خود مبنی بر تامین تجهیزات بندر چابهار پایبند بوده و طبق قرارداد پیش بروند.قرارداد ایران و هند برای توسعه بندر چابهار شفاف استوی با بیان اینکه نمی توان با کشوری به عقد قرارداد پرداخت اما در عمل از زیر بار آن شانه خالی کرد، ادامه داد: قرارداد ایران با هندی ها در خصوص بندر مذکور تنظیم شده و شفاف است از این رو طرفین باید به متن آن پایبند باشند.یارمحمدی گفت: به طور حتم بدعهدی هندی ها در تامین تجهیزات بندر چابهار با هر بهانه ای بی پاسخ نمانده و جریمه های سنگینی برای آن ها اعمال خواهد شد.عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: در حال حاضر دستگاه های مسئول از جمله سازمان بنادر و دریا نوردی پیگیر این قرارداد بوده و در صورت لزوم مجمع نمایندگان سیستان و بلوچستان و کمیسیون عمران مجلس نیز به این مهم ورود خواهد کرد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۸۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند

وزارت خارجه هند اعلام کرد یک تن از 17 خدمه کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی که توسط ایران توقیف شده است، تا این لحظه آزاد شده و باقی خدمه این کشتی نیز سالم هستند.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت خارجه هند اعلام کرد که تمامی خدمه این کشتی با انجام تعهدات توافق شده آزاد خواهند گشت.

ایرج الهی، سفیر ایران در هند از سوی دیگر تاکید داشته که خدمه هندی کشتی توقیف شده بازداشت نبوده و می‌توانند به هند بازگردند.

وزارت خارجه هند همچنین تاکید داشت از طریق نمایندگی این کشور در تهران با خدمه هندی کشتی توقیف شده در ارتباط بوده و درحال تضمین سلامتی آن‌ها هستند.

نیروی دریایی سپاه پاسداران در تاریخ 25 فروردین ماه، یک کشتی باری مرتبط با رژیم صهیونیستی را در منطقه خلیج فارس توقیف کرد.

این کشتی باری که  «ام‌اس‌سی‌آریز» (MSC Aries) نام دارد با پرچم پرتغال فعالیت می‌کرد و مرتبط با شرکت «زودیاک مریتایم» مستقر در لندن بوده که مالک آن یک میلیاردر اسراییلی به نام «ایال اُفر» است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۰ درصد کنسرو ماهی کشور در سیستان و بلوچستان تولید می‌شود
  • آغاز همکاری حمل ونقل بین المللی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار کلید خورد
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • آغاز همکاری‌ های حمل‌ ونقل بین‌ المللی و ترانزیتی ایران و تاجیکستان از بندر چابهار
  • از مردم افغانستان حمایت می کنیم
  • قشم به عنوان منطقه آزاد برتر در حوزه اقتصادی و سرمایه گذاری انتخاب شد
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • وزارت خارجه هند: خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات آزاد می‌شوند
  • خدمه هندی کشتی توقیف شده توسط ایران با انجام تعهدات توافق شده آزاد می‌شوند