Web Analytics Made Easy - Statcounter

اصفهان – رئیس کل دادگستری اصفهان درخصوص آخرین وضعیت پرونده شهردار سابق اصفهان گفت: این پرونده تا دو ماه آینده به دادگاه ارسال خواهد شد و دو روز گذشته نیز پرونده را شخصاً بررسی کردم.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد خسروی وفا ظهر چهارشنبه در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه برگزار شد، با اشاره به اینکه در سال ۹۵ بیش از ۶۸۳ هزار و ۵۱۴ به مراکز دادگستری استان اصفهان وارد شده است، اظهار داشت: پرونده‌های مختومه در این بازه زمانی ۶۸۸ هزار و ۸۴۳ مورد بوده است که این آمار بیانگر فعالیت مناسب دستگاه قضایی استان اصفهان در یک سال گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اینکه مهلت بررسی پرونده‌ها و تعیین وقت دادگاه نیز در سال گذشته در سطح استان اصفهان کاهش یافته است، افزود: باید توجه داشته باشیم که در سال گذشته مدت تعیین وقت دادگاه از ۶۶ روز به ۵۵ روز در سراسر استان اصفهان کاهش یافته است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان همچنین به بررسی ۲۰۴ هزار و ۲۲۷ پرونده در شورای حل اختلاف استان اصفهان اشاره کرد و بیان داشت: همچنین در این نهاد نیز ۲۰۴ هزار و ۵۳۵ پرونده مختومه اعلام شده است.

وی تصریح کرد: ۳۴ درصد از پرونده‌های ورودی به شوراهای حل اختلاف استان اصفهان منجر به صلح و سازش می‌شود که در نوع خود رقم قابل توجهی بوده است.

یک هزار پرونده مسن مختومه شد

خسروی وفا کاهش پرونده‌های مسن در مراکز دادگستری استان اصفهان را از دیگر اقدامات دادگستری استان اصفهان طی یک سال گذشته دانست و افزود: پرونده‌های مسن بیش از دو سال سن دارند و در سال گذشته بیش از یک هزار مورد از این پرونده‌ها مختومه شد.

وی با بیان اینکه در دادگاه انقلاب یک هزار و ۴۶۳ پرونده ثبت شده که یک هزار و ۴۱۵ پرونده مختومه شده است، افزود: بخش عمده این پرونده‌ها در حوزه مواد مخدر بوده است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه در خصوص بیشترین جرایم استان اصفهان در سال ۹۵ ابراز داشت: بر اساس آمار کشوری در استان اصفهان توهین، ضرب و جرح عمدی و سرقت به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم جرائم استان اصفهان را شامل می‌شوند این در حالی است که در کشور سرقت، ضرب و جرح و توهین رتبه‌های اول تا سوم را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در بین پرونده‌های حقوقی چک‌های برگشتی در استان اصفهان در رتبه چهارم قرار دارد، اضافه کرد: این در حالی است که چک‌های برگشتی رتبه ششم را در کشور به خود اختصاص داده است.

خسروی وفا همچنین به رتبه نهم طلاق توافقی در استان اصفهان در بین پرونده‌های حقوقی دانست و افزود: رتبه بخش طلاق به درخواست زوجه نیز در استان اصفهان رتبه نهم را دارد.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه دادگستری استان اصفهان در سال گذشته در حوزه بهره‌وری رتبه نخست را به خود اختصاص داده است، بیان داشت: باید توجه داشته باشیم که هر نهادی روند بررسی بهره‌وری متفاوتی دارد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با اشاره به آغار به کار فعالیت سامانه «ثنا» از سال گذشته در استان اصفهان ابراز داشت: ۲۲۳ هزار نفر در استان اصفهان در این سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و تاکنون ۴۱۲ هزار ابلاغیه به صورت الکترونیکی و با استفاده از این سامانه برای طرفین پرونده ارسال شده است.

خلع ید زمین‌خواران از شش میلیون و ۵۱۰ هزار متر مربع اراضی ملی و دولتی اصفهان

وی در ادمه با تاکید بر بررسی پرونده‌های زمین‌خواری در استان اصفهان اضافه کرد: در یک سال گذشته با بررسی پرونده‌های مطروحه در این زمینه شش میلیون و ۵۱۰ هزار متر مربع اراضی ملی و دولتی آزاد و ۴۳۰ متهم نیز در این زمینه دستگیر شده‌اند.

خسروی وفا با اشاره به اینکه برگزاری جلسات حمایت از سرمایه‌گذاری در استان اصفهان ابراز داشت: در این زمینه شش جلسه برگزار شد و مشکلات کارخانجات بزرگ اصفهان در قالب ۳۳ پرونده بررسی شد و در نهایت با اعلام نتایج در خصوص این پرونده شغل ۱۰ هزار نفر را در استان اصفهان تثبیت کردیم.

وی در خصوص بررسی تخلفات قضات استان اصفهان در یک سال گذشته نیز بیان داشت: در این زمینه یادآور می‌شوم که در سطح استان ۱۹۰ پرونده با عنوان کلاهبرداری تشکیل شده است که در این زمینه جرم ۶۰ نفر ثابت شده است و افراد بازداشت شده‌اند و باید توجه داشته باشیم که زندانی و دستگیری قاضی را نداشته‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در ادامه به دستگیری باند صحنه‌سازی تصادف در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این افراد با صحنه‌سازی تصادف با یکدیگر زد و خورد می کرده و دیه دریافت می‌کردند.

باند سقط جنین دستگیر شد

وی همچنین از دستگیری باند سقط جنین در استان اصفهان اشاره کرد و گفت: اعضای این باند دو نفر زن و یک نفر مرد بوده‌اند که در حال حاضر دستگیر شده‌اند.

خسروی وفا همچنین از دستگیری دو نفر از کارمندان جهادکشاورزی شهرستان کاشان خبر داد و افزود: این افراد به دلیل جرایم مالی دستگیر شده‌اند.

وی با اشاره به دستگیری سارقان پست بانک اصفهان، بانک مسکن سپاهانشهر، طلافروشی‌ها و ... در سال گذشته گفت: سه نفر از این افراد به اعدام محکوم شده و یک نفر نیز زندانی خواهد بود.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان با بیان اینکه دو نفر از عناصر ضد انقلاب نیز در استان اصفهان دستگیر شده‌اند، ابراز داشت: این افراد در شبکه‌های مجازی اقدام به جذب افراد جامعه می کرده‌اند.

وی همچنین با اشاره به اینکه به منظور تخلفات انتخاباتی ۱۶۶ پرونده در مراکز دادگستری استان اصفهان تشکیل شده است، اضافه کرد: ۱۰۲ پرونده در این زمینه در دست بررسی است، برای ۵۰ پرونده حکم برائت و منع تعقیب صادر شده است و برای ۱۰ پرونده نیز حکم صادر شده است.

سه فرماندار اصفهان در خصوص جرایم انتخاباتی محکوم شدند

خسروی وفا با اشاره به اینکه در زمینه تخلفات انتخاباتی برای چهار پرونده کیفر خواست صادر شده است، اضافه کرد: در این راستا باید توجه داشته باشیم که سه نفر از فرمانداران استان اصفهان در این انتخابات محکوم شدند که برای آنها حبس و جرایم نقدی در نظر گرفته شده اما حکم آنها قطعی نیست.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت پرونده شهردار سابق اصفهان گفت: این پرونده نیز تا دو ماه آینده به دادگاه ارسال خواهد شد و دو روز گذشته نیز پرونده را شخصاً بررسی کرده‌ام.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان در خصوص آخرین وضعیت پرونده شرکت کاشی نیلو در پاسخ به سوال خبرنگار مهر نیز ابراز داشت: در خصوص این پرونده نیز دو نفر دستگیر شده‌اند.

وی در ادامه در خصوص پرونده اسیدپاشی معروف اصفهان گفت: پرداخت دیه آسیب دیدگان این پرونده از محل بیت المال صادر شده است اما برای اسیدپاش به دلیل اینکه هنوز دستگیر نشده نمی توان حکمی را صادر کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۸۸۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار حسن مفخمی شهرستانی گفت: در پی کسب خبری مبنی بر فعالیت باند حرفه‌ای کلاهبرداری در برخی شهرستان‌های غرب مازندران، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی با اشاره به تحقیقات گسترده و اقدامات فنی و اطلاعاتی پلیس آگاهی، افزود: متهمان اصلی این پرونده که دو خواهر حدوداً ۴۰ تا ۵۰ سال هستند به همراه مردی حدوداً ۳۷ ساله که به عنوان مباشر و محافظ شخصی با متهمان همکاری داشته، پس از جلب اعتماد افراد متمول و سرمایه گزار در بخش‌های صنعتی و تولیدی با صدور چک‌های بلامحل اقدام به خرید و فروش زمین و محصولات تولیدی و صنعتی آنان می‌کردند.

سردار مفخمی گفت: این افراد که فعالیت مجرمانه آنان اغلب در استان‌های تهران، البرز و مازندران به ثبت رسیده، بیش از ۲ هزار میلیارد ریال از این طریق کلاهبرداری کردند.

فرمانده انتظامی مازندران افزود: با شناسایی مخفیگاه متهمان در شهرستان نوشهر و با هماهنگی قضائی هر سه متهم این پرونده در عملیاتی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر شدند و پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.

کد خبر 6093185

دیگر خبرها

  • حکم دادگاه لاهه برای دستگیری نتانیاهو جدی است
  • دادگاه های صلح درمسیر راه اندازی
  • راه اندازی دادگاه های صلح در کرمان
  • دادگاه‌های صلح در کرمان راه‌اندازی می‌شوند
  • دستگیری ۱۲ نفر از باند قمار در گلستان/ تراکنش‌های غیر مجاز فراتر ۶۰۰ میلیارد تومان بود
  • دستگیری و انهدام باند سارقان خودرو در نهاوند
  • باند کلاهبرداری ۲۰۰۰ میلیاردی املاک در مازندران متلاشی شد
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • انهدام باند کلاهبرداری ۲ هزار میلیاردی در مازندران
  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد