Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازلرستان؛ بیژن سوری، رئیس دادگستری پلدختر، گفت: تعداد پرونده‌های ورودی حوزه قضایی این شهرستان شامل دادگستری و شورای حل اختلاف در یک سال گذشته ۱۱ هزار و هشت پرونده است.

وی افزود: هفت هزار و ۵۳۰ پرونده ورودی از این تعداد در دادگستری و سه هزار و ۴۷۸ پرونده مربوط به ورودی شورای حل اختلاف شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس دادگستری پلدختر گفت: تعداد پرونده‌های مختومه حوزه قضایی شهرستان پلدختر به طور کلی ۱۱ هزار و ۲۳۵ پرونده می‌باشد که تعداد پرونده‌های مختومه این حوزه از پرونده‌های وارده بیشتر است.

وی گفت: به طورقطع در میان پرونده‌های مختومه امسال تعدادی مربوط به ورود‌های سال‌های قبل است.
سوری افزود: تعداد کارکنان و کارمندان حوزه قضای شهرستان پلدختر ۵۲ نیرو شامل ۱۰ نیروی قضایی و ۴۲ کارمند است.

وی افزود: تعداد شعبه‌ها در دادسرا شامل سه شعبه رسیدگی و چهارشعبه در دادگاه می‌باشد همچنین در شورای حل اختلاف ۱۴ شعبه شامل هفت شعبه شهری و هفت شعبه روستایی فعال است.
رئیس دادگستری پلدختر گفت: از شعبه‌های شورای حل اختلاف چهار شعبه حکمی و سه شعبه فعال، کار ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا را انجام می‌دهند که وضعیت مطلوبی دارد.

وی افزود: افراد نیازمند که به دادگستری مراجعه می‌کنند از جمله کسانی که زیر پوشش نهاد‌های حمایتی هستند وکیل، مشاوره و هزینه دادرسی رایگان از سوی دادگستری در نظر گرفته شده که در این رابطه دادگستری شهرستان ۸۴۵ مورد مشاوره رایگان داشته است.

وی گفت: دادگستری ۱۰ جلسه پیشگیری از وقوع جرم و ۲۰ دوره آموزشی برای اعضای شورای حل اختلاف شهرستان به وسیله اساتید داخل و خارج از شهرستان برگزار کرده است.
وی افزود: در دادگستری پلدختر هر هفته یک بار از زندان‌ها بازدید به عمل آمده و نشست قضایی انجام می‌شود که در این نشست اعضا به پرسش و پاسخ سوالاتی مبهم می‌پردازند.

وی در ادامه گفت: دادگستری شهرستان پلدختر در امور فرهنگی در سطح استان رتبه دوم را کسب کرده و از طریق استان از روابط عمومی این شهرستان تقدیر شده است.
رئیس دادگستری پلدختر گفت: در این دادگستری سیستم فیبرنوری آنلاین و به روز مجهز به سی ام اس و دستگاه پست جهت سهولت پرداخت هزینه‌های دادرسی نصب شده است تا مراجعه کنندگان با مشکل مواجه نشوند.
سوری افزود: سامانه ثنا در دادگستری شهرستان برای دریافت و دسترسی افراد به اخطاریه‌ها و اوراق قضایی از طریق تلفن همراه راه اندازی شده است.

وی گفت: بیشترین پرونده‌های قضایی در شهرستان پلدختر با توجه به جاده‌های خطرناک و حادثه خیز پلدختر - خرم آباد و پلدختر - کرمانشاه مربوط به پرونده‌های کیفری تصادفات رانندگی است.
وی با بیان اینکه بیشتر پرونده‌های حقوقی در دادگستری شهرستان را پرونده‌های بانکی تشکیل می‌دهند، گفت: تعداد پرونده‌های مربوط به مسایل خانوادگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است.

سوری افزود: هیچگونه پرونده‌ای مربوط به تخلفات انتخاباتی که جرم محسوب شود در شهرستان تشکیل نشده است.
رئیس دادگستری پلدختر گفت: این دادگستری از نظر پیشگیری از وقوع جرم یکی از دادگستری‌های موفق استان لرستان با کمترین ورودی پرونده و جرایم و تخلفات است.

انتهای پیام / د

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۹۰۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز

خلیل اللهی گفت: با توسعه یافتن این شورا‌ها و افزایش تعدا آنها فلسفه اصلی تشکیل آنها منحرف شد و تبدیل به اداره شد و به جای ریش سفیدان جوان‌ها روی کار آمدند.

وی همچنین به مشکل کمبود نیرو در شورا‌های حل اختلاف نیز اشاره کرد و گفت: نیروی این شورا‌ها بیشتر جذب دادگستری شده اند و این مسئله کیفیت این شورا‌ها را تقلیل داده است.

قربانی معاون قضایی دادگستری استان نیز گفت: هدف این نشست منطقه‌ای که استان‌های آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل زنجان قزوین و گیلان نیز حضور دارند بررسی مسائل و مشکلات موجود در زمینه معایب و مزایای دادگاه‌های صلح، داوری، میانجیگری کمبودنیرو در شورا‌های حل اختلاف و بررسی معایب تعریف قضاوت در حوزه کسب و کار است تا نتایج آن به همایش تخصصی که در مشهد برگزار خواهد شد ارجاع داده شود.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • مجازات متصدی دارو خانه دامپزشکی متقلب در اشنویه
  • توبیخ پزشک متخلف در ارومیه
  • محکومیت قاچاقچی سوخت در مهریز
  • برگزاری چهارمین همایش معاونان و رؤسای شورا‌های حل اختلاف شمالغرب کشور در تبریز
  • شورای حل اختلاف فراجا در کرمان فعال شد
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • محکومیت ۶ میلیاردی قاچاقچی کالا دراصفهان
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • سازش در ۲۲ هزار پرونده قضایی هرمزگان طی سال گذشته
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان