Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دادگستری پلدختر گفت: ۱۱ هزار و ۲۳۵ پرونده در حوزه قضایی شهرستان پلدختر در یک سال گذشته مختومه شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، بیژن سوری ظهر امروز در نشست با خبرنگاران شهرستان پلدختر به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار داشت: تعداد 11 هزار و هشت فقره پرونده به حوزه قضایی شهرستان وارد شده که از این تعداد 7530 پرونده ورودی دادگستری و 3478 پرونده مربوط به ورودی شورای حل اختلاف شهرستان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تعداد پرونده های مختومه در این شهرستان افزود:تعداد پرونده‌های مختومه حوزه قضایی شهرستان پلدختر به طور کلی 11 هزار و 235 پرونده است که تعداد پرونده‌های مختومه این حوزه از پرونده‌های وارده بیشتر است که به طورقطع در میان پرونده‌های مختومه امسال تعدادی مربوط به سال‌های قبل است

رئیس دادگستری پلدختر گفت: تعداد کارکنان و کارمندان حوزه قضای این شهرستان 52 نیرو ( 10 نفر نیروی قضایی و 42 نفر کارمند) است و تعداد شعبه‌ها در دادسرا شامل سه شعبه رسیدگی و چهارشعبه در دادگاه است و همچنین در شورای حل اختلاف دارای 14 شعبه فعال است که شامل هفت شعبه شهری و هفت شعبه روستایی می‌شود.

سوری خاطر نشان کرد : از شعبه‌های شورای حل اختلاف چهار شعبه حکمی و سه شعبه فعال کار ایجاد صلح و سازش بین طرفین دعوا را انجام می‌دهند که وضعیت مطلوبی دارد و 21 درصد پرونده‌های ورودی در این شعبه‌ها به صلح و سازش منجر شده است.

وی با اشاره به مشاوره رایگان به افراد نیازمند در دادگستری پلدختر اظهار داشت: افراد نیازمندی که توان مالی ندارند مانند کسانی که زیر پوشش نهادهای حمایتی شامل کمیته امداد امام و بهزیستی قرار دارند و به دادگستری مراجعه می‌کنند برای آنها وکیل، مشاوره و هزینه دادرسی رایگان از سوی دادگستری در نظر گرفته شده که در این رابطه دادگستری شهرستان 845 مورد مشاوره رایگان داشته است.

رئیس دادگستری پلدختر گفت: از طریق دادگستری 10 جلسه پیشگیری از وقوع جرم و 20 دوره آموزشی برای اعضای شورای حل اختلاف شهرستان به وسیله اساتید داخل و خارج از شهرستان برگزار شده است.

سوری با اشاره به فعالیت های فرهنگی دادگستری پلدختر افزود: در دادگستری پلدختر هر هفته یک بار از زندان‌ها بازدید به عمل آمده و نشست قضایی انجام می‌شود که در این نشست اعضا به پرسش و پاسخ سوالاتی مبهم می‌پردازند؛ دادگستری شهرستان در امور فرهنگی در سطح استان رتبه دوم را کسب کرده و از روابط عمومی تقدیر شده است .

وی گفت: در این دادگستری سیستم فیبرنوری با سیستم آنلاین و به روز سی ام اس و دستگاه پست جهت سهولت پرداخت هزینه‌های دادرسی نصب شده تا مراجعه کنندگان با مشکل مواجه نشوند؛ سامان ثنا در دادگستری شهرستان جهت دریافت و دسترسی افراد به اخطاریه ها و اوراق قضایی از طریق الکترو نیکی در منزل راه‌اندازی شده است .

رئیس دادگستری پلدختر بیشترین پرونده های قضایی این شهرستان را مربوط به تصادفات رانندگی دانست و خاطر نشان کرد: بیشترین پرونده‌های قضایی در شهرستان پلدختر با توجه به جاده‌های خطرناک و حادثه خیز پلدختر – خرم آباد و پلدختر – کرمانشاه با وجود نبود چهار خطه و عوارض بالای آزاد راه و ایجاد ترافیک بالا در جاده قدیم پلدختر – خرم آباد مربوط به پرونده های کیفری تصادفات رانندگی است.

وی با اشاره به کاهش تعداد پرونده های خانوادگی در دادگستری پلدختر اظهار داشت: پرونده‌های بانکی بیشتر پرونده‌های حقوقی را در دادگستری شهرستان تشکیل می‌دهند و تعداد پرونده‌های مربوط به خانوادگی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش پیدا کرده است .

رئیس دادگستری پلدختر گفت: هیچگونه پرونده‌ای مربوط به تخلفات انتخاباتی که جرم محسوب شود در شهرستان تشکیل نشده است‌. این دادگستری از نظر پیشگیری از وقوع جرم یکی از دادگستری‌های موفق استان لرستان با کمترین ورودی پرونده و جرایم و تخلفات است.

انتهای پیام/

R41450/P1377/S6,72/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۹۱۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رئیس امور حقوقی شرکت گاز آذربایجان‌غربی اظهار کرد: سال گذشته از مجموع ۱۲۸ فقره پرونده مطروحه‌ی له و علیه این شرکت در مراجع قضایی و دیوان عدالت اداری تعداد ۹۷ فقره پرونده مختومه شد و مابقی همچنان در حال رسیدگی است.

محمدامین هناره درباره آرای صادره اعلام کرد: از پرونده‌های مختومه شده، در ۸۲ پرونده، رای به نفع شرکت گاز آذربایجان‌غربی و در ۱۵ فقره نیز به ضرر شرکت گاز بوده است.

دیگر خبرها

  • هفتمین تور نظارتی قوه قضاییه با حضور اصحاب رسانه در استان هرمزگان/ طراحی سامانه‌های الکترونیک قضایی در حوزه های اعسار، انحصار وراثت و.../ ابتکار جالب توجه در خصوص پرداخت دیه تصادفات بدون تشکیل پرونده قضایی/ تشریح آسیب‌های قاچاق سوخت در استان هرمزگان
  • صدور دستور قضایی برای تعقیب کیفری متخلفان حوزه شهری البرز‌
  • افتتاح چهارمین دفتر خدمات الکترونیک قضایی در شهر قروه
  • مختومه شدن ۲۹۰ هزار پرونده در دادگستری چهارمحال و بختیاری
  • ۸ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی برگزار می‌شود
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • جریمه 23 میلیون تومانی قاچاق البسه در نهبندان
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند