Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران-ايرنا- گروه ها و تشکل هاي سياسي در بيانيه هاي جداگانه از مردم دعوت کردند در راهپيمايي روز جهاني قدس حضوري پرشور داشته باشند.

به گزارش ايرنا، امام خميني(ره) بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران در سال 1358، آخرين جمعه ماه مبارک رمضان را در حمايت از مردم فلسطين به عنوان روز جهاني قدس نامگذاري کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



**جامعه روحانيت مبارز
در بيانيه اين تشکل درباره روز قدس آمده است: از استکبار جهاني، که طرّاح اين ظلم تاريخي به انسان و اسلام بود ، بگذريم، آنچه جامعه اسلامي را در ماجراي فلسطين رنج مي دهد، خيانت و خباثت مسلمان نماياني است که بر آتش جانسوز اين بي عدالتي مي دمند.
جامعه روحانيت مبارز، به عنوان قطره اي از درياي توفنده ملت ايران، مردم را به شرکت در نمايش عزم و آگاهي در «راهپيمايي روز جهاني قدس» فرامي خواند. ايرانيان مؤمن و هوادار مظلوم، مانند هميشه، در ميدان ستم ستيزي پيشگام خواهند بود و، با سردادن فرياد آگاهي و اقتدار، از آرمان‌ والاي امام خميني و خلف صالحش حمايت خواهند کرد. اللهم اجعل لنا من لدنک ولياً و اجعل لنا من لدنک نصيراً.

**جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي
جبهه مردمي نيروهاي انقلاب اسلامي در بيانيه خود به مناسبت روز جهاني قدس با اشاره به انتخابات پرشور 29 ارديبهشت، تحولات منطقه اي و بين المللي و نقش ايران در اين تحولات بويژه مقابله کوبنده با تروريست هاي تکفيري عامل استکبار ، نوشت اين تشکل ضمن گراميداشت ياد و خاطره همه مبارزان و شهداي راه آزادي فلسطين و قدس شريف و نيز شهيدان والامقام محور مقاومت، خصوصا شهداي عزيز مدافع حرم؛ از آحاد مردم دعوت مي کند با حضور گسترده، کوبنده و پرشکوه خود در راهپيمايي روز جهاني قدس بار ديگر وحدت و انسجام ملي خود را در صيانت از آرمان هاي بلند انقلاب اسلامي به نمايش بگذارند

**جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي
در بيانيه جمعيت ايثارگران انقلاب اسلامي به مناسبت روز قدس آمده است: امسال با توجه به حوادث مختلف منطقه اي و جهان اسلام، کانون توجهات از سرزمين فلسطين به ساير مناطق معطوف شده است؛ اقدامات رژيم صهيونيستي در نابودي هويت اسلامي فلسطين و به ويژه هويت زدايي از بيت المقدس شدت يافته است. از همين رو، مجمع جهاني صلح اسلامي روز جهاني قدس را نماد وحدت مسلمانان و دفاع از اسلام و به ويژه مردم مظلوم و ستمديده فلسطين به ويژه نوار غزه دانسته و از عموم مسلمانان، آزادي خواهان و نخبگان جهان اسلام و منطقه پرتلاطم غرب آسيا، تقاضا دارد که با هوشياري و حفظ انسجام و وحدت، در برابر زياده خواهي و دسيسه چيني هاي استکبار و رژيم صهيونيستي بايستند و با حضور چشمگير خود در راهپيمايي امسال، حمايت خود را از مظلومان و آزادي خواهان جهان به نشان دهند.

** بيانيه جامعه اسلامي مهندسين
در بيانيه اين تشکل آمده است: جامعه اسلامي مهندسين ضمن لبيک مجدد به نداي ملکوتي امام راحل عظيم الشأن و تجديد بيعت با مقام معظم رهبري حضرت آيت ا... خامنه اي، حمايت خود را از مقاومت اسلامي فلسطين تا آزادي کامل قدس شريف از چنگال اشغالگران صهيونيستي اعلام نموده و هرگونه مذاکره و سازش بدون در نظر گرفتن حقوق حقه ملت فلسطين را خيانت به آرمان ملت مسلمان و مقاوم فلسطين دانسته و آن را محکوم مي کند و از تمامي اقشار خصوصا مهندسين متعهد و فرهيخته کشور دعوت مي کند تا همگام با ساير مسلمانان جهان و اقشار ملت ايران در اين راهپيمايي عظيم شرکت نمايند .

**حزب موتلفه اسلامي
در بيانيه اين حزب آمده است: حزب مؤتلفه اسلامي معتقد است همان طور که بنيانگذار جمهوري اسلامي حضرت امام خميني(ره) فرمودند؛ «روز قدس روز مقابله مستضعفين با مستکبرين است. روز مقابله ملت ها با ابرقدرتهاست. روز قدس روز هشدار به ابرقدرتهاست که ديگر اسلام تحت سيطره شما نيست» بنابراين ما به پيروي از امام (ره) و مقام معظم رهبري در روز جهاني قدس به همراه ملت ايران و ملت هاي مظلوم جهان به خيابان ها خواهيم آمد و فرياد «مرگ بر آمريکا»، «مرگ بر انگليس» و «مرگ بر اسرائيل» سرخواهيم داد.

**مجمع اسلامي بانکها
در بيانيه مجمع اسلامي بانکها به مناسبت روز قدس آمده است: در اين برهه از زمان که استکبار جهاني به سرکردگي آمريکا با گسترش حمايت خود از گروه هاي تکفيري و داعش سوداي نابودي امت اسلامي را در سر مي پرورانند، مجمع اسلامي کارکنان بانکها ضمن دعوت از آحاد مختلف مردم بويژه کارکنان صديق و زحمتکش شبکه بانکي براي حضور گسترده و معنادار خود در راهپيمائي روز قدس، حمايت خود را از ملت مظلوم فلسطين و انزجار از صهيونيست ها و حاميان آنها را اعلام مي نمايد.

ادامه دارد...
سيام**1058**6084**3070**1751**خبرنگار: محمد افضلي*انتشاردهنده: اميرکاردان راد



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۵۹۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز؛ محسن رضایی در آستانه برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در دیدارهای جداگانه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا و دبیران جریانات سیاسی دیگر بر وحدت گروه‌های انقلابی تاکید کرد.

بیشتر بخوانید؛ محسن رضایی: ارتباط ایران با جبهه مقاومت دستوری و آمرانه نیست

وی در دیدار با نادی، جراره و شورای مرکزی شریان، رائفی پور و سعید محمد و شورای مرکزی صبح ایران و احمد نادری و شورای مرکزی جماران گفت: باید از رویش‌های انقلاب استقبال و از هرنوع تفرقه جلوگیری کرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت حفظ وحدت در جبهه انقلاب، افزود: همبستگی و برادری از ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی است که امروز بیش از هر زمانی باید مورد توجه باشد و اکنون ملت و نظام، نیازمند صف فشرده نیروهای انقلاب و کارآمدی جبهه انقلاب است و راه آن قاعده‌محوری به جای شخص‌محوری است.

وی با یادآوری شرایط حساس کشور پس از طوفان الاقصی و عملیات «وعده صادق» اظهار کرد: موقعیت ایران در غرب آسیا بیش از گذشته تعیین‌کننده شده است، بنابراین فرصت‌ها و تهدیدات جدیدی درمقابل کشور قرار گرفته است. در چنین شرایطی وحدت نیروهای انقلاب و تلاش همگانی برای بهبود وضعیت اقتصادی کشور رمز عبور از تهدیدات و بهره‌برداری از فرصت‌هاست. هر نوع تک‌روی و سهم‌خواهی آسیب بزرگی به نظام و مردم خواهد زد. امروز بشدت نیازمند عقلانیت جمعی اشخاص و جریانات سیاسی کشور هستیم.

رضایی با تاکید بر اهمیت مشارکت مردم در انتخابات گفت: انتخابات مجلس‌ باوجود شرایط سخت اقتصادی با حضور مردم انجام شد که نشان دادند تنها راه اصلاح کشور انتخابات و مردم‌سالاری است. حضور سلیقه‌های مختلف سیاسی، مشارکت مردم را جدی‌تر و بیشتر می‌کند.

وی گفت: رقابت باید برادرانه و به دور از منازعه باشد. انتقادات باید منصفانه و همراه با ضوابط اخلاقی صورت گیرد و فضا برای رویش‌های جدید مهیا باشد. تحمل سلیقه‌های سیاسی علامت بلوغ عقلانیت گروه‌های سیاسی است.

در این نشست‌های جداگانه نادی و جراره از شریان، احمد نادری از جماران، رائفی‌پور و سعید محمد از صبح ایران، با تشریح روند شکل‌گیری جریان‌ها و تشکل‌های خود، به بررسی اجمالی دور اول انتخابات و برخی گله‌مندی‌ها پرداختند و آمادگی خود برای گفت‌وگو با سایر گروه‌های جبهه انقلاب را اعلام کردند.

محسن رضایی نیز در جلسه با داوری و روح الامینی، دبیر و معاون امور استان‌های شانا، بر وحدت همه گروه‌های جبهه انقلاب ازجمله شانا، پایداری، شریان، جماران، صبح ایران و تحول‌خواهان وسایر گروه‌ها تأکید کرد و اعضای شانا هم نظراتشان را بیان کردند.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1229413 برچسب‌ها محسن رضایی

دیگر خبرها

  • تجلیل امیرعبداللهیان از ایستادگی ملت ‌و گروه‌های مقاومت فلسطینی در برابر صهیونیست‌ها
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌ بس
  • نامه حماس به گروه‌های فلسطینی پیرامون گفت‌وگوهای آتش‌بس
  • تشیع پیکر شهدا و راهپیمایی روز جهانی قدس
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ‌التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • بیانیه انجمن اسلامی فارغ التحصیلان آمریکا و کانادا در پی جنبش جهانی حمایت از فلسطین
  • حمله به ایلات اسرائیل؛ این‌بار «سرایاالأشتر» + فیلم
  • وحدت نیرو‌های انقلاب رمز عبور از تهدیدات است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند