Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- نزديک به 35 هزار و 43 مگاوات ساعت برق به ارزش 181 ميليارد ريال در خردادماه امسال معامله شد که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد 376 درصدي را نشان مي‌دهد.

به گزارش چهارشنبه پايگاه اطلاع رساني بازار سرمايه، ديروز (سه شنبه) مجموع معاملات بورس انرژي 16 هزار و 252 تن به ارزش بيش از 190 ميليارد و 703 ميليون ريال بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بدين ترتيب، ارزش کل معاملات بازار فيزيکي از آغاز امسال تاکنون از مرز هفت هزار ميليارد ريال عبور کرد.
بازار فيزيکي بورس انرژي ايران بهار امسال را با ثبت رکورد هفت هزار و 71 ميليارد ريال به پايان رسانيد.
بازار برق بورس انرژي ايران در معاملات سه شنبه، شاهد معامله 130 قرارداد براي 6 هزار و 320 مگاوات ساعت به ارزش 2 ميليارد و 16 ميليون ريال بود.
به گزارش ايرنا،‌ ارزش معاملات بازار سرمايه (شامل سهام، اوراق و آتي و مشتقه) در بورس تهران، فرابورس ايران، بورس کالا و بورس انرژي از يک هزار و 96 ميليارد ريال در سال 1391 به يک هزار و 902 ميليارد ريال در سال 1395 رسيد و رشد 74 درصدي را ثبت کرد.
در بورس انرژي ايران سه بازار فيزيکي، مشتقه و فرعي وجود دارد که در بازار فيزيکي کالاهاي پذيرفته شده در بورس، در بازار مشتقه اوراق بهادار مبتني بر کالاهاي پذيرفته شده معامله و در بورس فرعي کالاهاي تک محموله اي معامله مي شود.
مديرعامل بورس انرژي سي ام فروردين ماه اعلام کرد: 150 شرکت خارجي در بورس انرژي ايران، کد معاملاتي دارند که برخي جزو پنج شرکت برتر بين المللي در حوزه صنعت نفت به شمار مي روند.
«سيدعلي حسيني» افزود: اکنون 13 کشور دنيا از فرآورده هاي بورس انرژي، کالا دريافت مي کنند.

براي آگاهي از آخرين اخبار اقتصادي ايران و جهان با کانال اقتصادي ايرنا در تلگرام همراه شويد:
@IRNAeco
https://t.me/irnaeco
اقتصام**2022 ** خبرنگار:ميثم طاهري*



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۰۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند

توانیر، مصطفی رجبی مشهدی با توجه به روند رو به رشد معاملات برق در بورس انرژی ایران در دو هفته اخیر از همه نیروگاههای خصوصی و دولتی درخواست کرد تا به منظور توسعه معاملات بورس و کاهش نقش وزارت نیرو در تجارت برق حداکثر مشارکت در این بازار را داشته باشند.

وی با تاکید بر تداوم تزریق نقدینگی هفتگی به حساب شرکت‌های توزیع برای خرید از بورس گفت: نیروگاههای کشور علاوه بر تأمین هزینه‌های بهره برداری و تعمیرات خود از بورس انرژی می‌توانند بخش عمده‌ای از برق خود را در بورس عرضه کرده و مبالغ مربوط به آن را دریافت کنند.

سخنگوی صنعت برق افزود: در حال حاضر هر نیروگاه می‌تواند تا سقف ٧٥ درصد از ظرفیت عملی تولید خود را در بورس انرژی به فروش برساند که در صورت استقبال از این معاملات، سقف معاملات نیروگاه‌ها تا ٩٠ درصد افزایش خواهد یافت.

رجبی مشهدی در پایان با توجه به تداوم تزریق نقدینگی به حساب شرکت‌های توزیع، از این شرکت‌ها و شرکت‌های مالک نیروگاه درخواست کرد برنامه ریزی معاملات خود در بورس انرژی را در طول ماه انجام داده و این امر را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند.

کد خبر 6096950 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • رشد۵برابری معاملات بورس انرژی در اجرای طرح اصلاح نقدینگی صنعت برق
  • معامله ۲۷۰ میلیاردی سهام در بورس آذربایجان غربی
  • نیروگاهها، فروش برق خود را به هفته پایانی هر ماه موکول نکنند
  • آینده بورس در چند پرده
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات