Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار برنا از اهواز، علی بحرینی ستاد تسهیل و شورای اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: طی مصاحبه ای که یکی از معاونان بانک مرکزی انجام داد و اعلام کرد که مؤسسه آرمان مجوز قانونی را برای ادامه فعالیت ندارد، این مسئله موجب افزایش مراجعات مردم به 34 شعبه خوزستان شد. از سمت استان لرستان این مراجعات به اندیمشک، شوش و دزفول شروع شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: موجی که در فضای مجازی ایجاد شد باعث عدم اطمینان مردم به مؤسسه و تلاش برای دریافت سپرده هایشان شد در حالی که مؤسسه توان پرداخت یک جای سپرده ها را نداشت.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان بیان کرد: معمولا بانک ها پنج درصد منابع مالی را به صورت نقد در بانک ها نگه می دارند و سایر منابع را برای سرمایه گذاری سوق می دهند و با این شرایط اگر مردم به هر بانکی یکباره هجوم بیاورند و تقاضای دریافت سپرده های خود را داشته باشند واقعا از عهده آن برنمی آید.

بحرینی اظهار کرد: ادغام مؤسسه با یک مؤسسه دیگر، خط اعتباری دیگری را برای خدمات رسانی به مردم ایجاد می کند که دراین راستا قرار بود روز گذشته تفاهمنامه ای بین دو موسسه در حضور معاونت بانک مرکزی منعقد شود.

وی تصریح کرد: توصیه ما به مردم این است که این چند روز را هم مدیریت کنند تا مؤسسه وحدت با آرمان ادغام شده و به این صورت مؤسسه آرمان به روند عادی کار برگشته و هیچ مشکلی نخواهد داشت.

معاون اقتصادی استانداری خوزستان گفت: بانک مرکزی در خصوص مؤسسه ثامن نیز ورود کرده و مشکلش حل شده و هیچ دغدغه ای بابت این مؤسسه وجود ندارد.

بحرینی به عملکرد بانک های دولتی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: پایه و اساس بسته های پنج گانه بحث پشتیبانی بانک ها و منابع مالی است. سال گذشته دریافت اطلاعات از بانک ها بسیار سخت بود و امیدوارم امسال در این خصوص همکاری لازم را داشته باشند.

وی افزود: میزان سپرده ها و تسهیلات مصوب و پرداختی بانکی خوزستان از سال 85 به بعد به ترتیب کاهش پیدا کرد و در سال 95 به کمترین یعنی 55 درصد رسید و این نشان دهنده این است که نسبت مناسبی وجود ندارد.

خوزستان در زمینه کل مانده تسهیلات و سپرده های مالی و ارزی بانک ها و مؤسسات اعتباری به تفکیک استان جایگاه پنجم، از نظر جذب سپرده جایگاه پنجم کشور ولی از نظر پرداخت تسهیلات به مردم رتبه 29 را دارد.

همچنین در این جلسه حسن زاده مدیرعامل صنعت، معدن و تجارت حسن زاده بیان کرد: از 28 خرداد سال جاری مجددا ثبت نام برای متقاضایان دریافت تسهیلات طرح رونق تولید را آغاز کردیم و وزارت اقتصاد و دارایی از اداره مالیاتی خواست به منظور حمایت از واحدهای تولیدی که امکان پرداخت اقساط خود را ندارند، برنامه ای ارائه دهد که آنها بتوانند بر اساس ماده 167 قانون اقساط خود را پرداخت کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، محمد خانچی در گفتگو با خبر ۱۰:۴۵ دقیقه شبکه خوزستان افزود: با توجه به پیش بینی هوشناسی باران در استان اقدامات لازم از سوی دستگاه‌های مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین میزان بارش‌ها در شهرستان اندیمشک بوده است،   افزود: تاکنون گزارشی از خسارت‌های احتمالی این بارش‌ها دریافت نشده است.

وی ادامه داد: همچنین تردد در مسیر‌های استان در حال انجام می‌باشد و تمامی محور‌های استان باز می‌باشد.

 

دیگر خبرها

  • معمای وام ازدواج ۱۴۰۳ چگونه حل می‌شود؟
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • دستگیری زوج جیب بر در منطقه ثامن مشهد
  • دریافت نشدن خسارت از بارندگی‌های اخیر در خوزستان
  • ایروانی: آمریکا تنها مانع تحقق آرمان شریف مردم فلسطین است
  • منابع محدود بانک‌های خراسان شمالی مشکل‌زا‌ شده است
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغال ملی‌پوش پارادوومیدانی خوزستانی
  • از دریافتی یک میلیونی تا مشکل اشتغالِ ملی‌پوش پارادو و میدانی خوزستانی
  • ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد
  • ‏جزییات پرداخت ارز حجاج/ ارز حج مغایرتی با ارز مسافرتی ندارد