Web Analytics Made Easy - Statcounter

مازندمجلس: به گزارش مازندمجلس به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر فرشاد حیدری – معاون نظارتی بانک مرکزی – در این برنامه با تشریح شرایط بوجود آمده برای بانک مهر اقتصاد این وضعیت را فقط بر اساس شایعات منتشر شده در فضای مجازی دانست و اظهار کرد: خیال مشتریان و سپرده گذاران بانک مهر اقتصاد راحت باشد همه حق و حقوقتان محفوظ است نباید نگران باشید چرا که یکی از وظایف بانک مرکزی صیانت از بانک ها و موسسات مالی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون نظارتی بانک مرکزی با بیان اینکه خیلی از مشکلات ممکن است بر اساس شایعات فضای مجازی یا اشخاصی که مطلع نیستند ایجاد شود، تصریح کرد: در مورد بانک مهر اقتصاد هم مسئله با انتشار یک شایعه در فضای مجازی بوجود آمد؛ با اطمینان عرض می کنم فقط شایعه بوده در یکی دو روز گذشته حمایت های لازم از این مجموعه صورت گرفته و بانک مرکزی قاطعانه از این بنگاه اقتصادی حمایت خواهد کرد، پرداخت ها حسب درخواست سپرده گذاران انجام می شود البته آنچه ما اطلاع داریم امروز این موضوع در کشور فروکش کرده و خوشبختانه شرایط به روال عادی بازگشته است.

وی با بیان اینکه این اطمینان را به سپرده گذاران می دهیم که بانک مهر اقتصاد فاقد مشکل بوده و از ثبات و سلامت مالی برخوردار است، ابراز داشت: نقدینگی کافی در اختیار این بانک قرار گرفته و پرداخت ها به خوبی صورت می گیرد خوشبختانه این اطمینان در هموطنان ایجاد شده که بانک مهر اقتصاد هیچ گونه مشکلی ندارد.

حیدری خاطر نشان کرد: طبیعی است هر بانکی در هر جای دنیا اگر تمام مشتریانش در یک روز به آن مراجعه کنند و وجوه خود را مطالبه نمایند امکان پرداخت برای آن بانک وجود ندارد چرا که اساساً بانک ها سپرده های مردم را دریافت و آن را سرمایه گذاری نموده و مقداری هم به صورت نقد نزد خود برای پرداخت های روزانه نگهداری می کنند.

تاکید معاون نظارتی بانک مرکزی بر سلامت مالی بانک مهر اقتصاد


معاون نظارتی بانک مرکزی در گفتگو با بخش های خبری شبکه یک و دو سیما گفت: بانک مهر اقتصاد مورد حمایت بانک مرکزی است و سلامت مالی آن مورد تائید می باشد.


به گزارش مازندمجلس به نقل از روابط عمومی بانک مهر اقتصاد، دکتر فرشاد حیدری - معاون نظارتی بانک مرکزی – در این برنامه با تبیین شرایط بوجود آمده اخیر در شبکه بانکی کشور ابراز داشت: بانک مهر اقتصاد از سلامت مالی برخوردار و مورد حمایت بانک مرکزی است مردم تحت تاثیر شایعات بی پایه و اساس شبکه های مجازی قرار نگیرند و بر اساس نیاز به شعب بانک مراجعه نمایند.

حیدری خاطر نشان کرد: بانک مهر اقتصاد در لیست بانک های در شرف تأسیس قرار دارد و اقداماتی در مسیر نهایی شدن مجوز از جمله پذیره نویسی و سپردن سپرده های قانونی انجام گرفته است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص منشأ مشکل بوجود آمده در خصوص برخی بانک ها و موسسات مالی، گفت: موضوع این نگرانی عمدتاً بر می گردد به برخورد قاطع بانک مرکزی با موسسات غیر مجاز در کشور که مطابق قانون، از وظایف بانک مرکزی است که این برخورد با قاطعیت و استحکام در حال انجام می باشد و انشا الله تا پایان سال 96 شاهد حضور هیچ موسسه غیر مجازی در عرصه اقتصاد کشور نباشیم.

حیدری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به موضوع ادغام بانک ها گفت: ما ادغامی در دستور کار نداریم شایعه ای پخش شده که اساس آن مذاکرات بین چند موسسه و بانک بوده معمولا حتی اگر توافقاتی هم صورت گیرد باید با اذن بانک مرکزی باشد،ما هم در ادغام پس از حسابرسی کنترل خواهیم کرد و هنگامی اجازه خواهیم داد که فرآیند قانونی این موضوع که طرح مسئله در شورای پول و اعتبار است انجام شود.

منبع: مازند مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mazandmajles.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مازند مجلس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۱۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد

به گزارش «تابناک» به نقل از روابط عمومی گروه مالی گردشگری، عبدالناصر درخشان درباره ظرفیت ایران در تولید فولاد گفت: ما جزء ده کشور برتر تولید فولاد در جهان هستیم. با این اوصاف شرکت‌های خودروسازی ما بهانه افزایش قیمت محصولاتشان را افزایش قیما مقاطغ فولادی می‌دانند. به‌طور کلی مصرف‌کنندگان فولاد کشور ما دچار مشکل هستند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم ضمن حمایت از افرایش ظرفیت تولیدی فولاد در ایران و با اشاره به راه‌اندازی فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت توسط گروه مالی گردشگری اظهار کرد: افزایش ظرفیت تولیدی مشکلات مصرف‌کنندگان را کم می‌کند. در عین حال باید اقتصاد این بخش را سر و سامان دهیم. افزایش روزانه قیمت میلگرد و دیگر زنجیره‌های فولادی با توجه به توان تولیدی ایران ، غیرمنطقی است.

نماینده مردم ایرانشهر در مجلس با اشاره به افرایش توان تولیدی فولاد بافت افزود: هر چه توان تولیدی ما بیشتر شود و تنوع تولیدی ما افرایش یابد، به‌نفع کشور است. افرایش ظرفیت تولید و تنوع تولیدی باعث رقابتی شدن فضای اقتصاد می‌شود. ایجاد مزیت رقابتی و کاهش انحصار قیمت‌ها را می‌شکند؛ چرا که مصرف‌کننده قدرت انتخاب بهتری خواهد شد.

درخشان درباره اشغالزایی پروژه جدید فولاد بافت گفت: بدون شک افزایش ظرفیت تولیدی در صنعت فولاد، بنگاه‌های ما را فعال‌تر می‌کند و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد. در دل هر اشتغال مستقیمی چند اشتغال غیرمستقیم نهفته است که در نهایت به جهش تولید با مشارکت مردم کمک می‌کند و اقتصاد کشور را نجات می‌دهد.

گفتنی است، فاز دوم کارخانه احیاء استیل فولاد بافت پس از ۳۲ ماه و با حمایت گروه مالی گردشگری به بهره‌برداری رسید.

دیگر خبرها

  • جنجال تصویر گردشگر روس با یک بغل اسکناس ایرانی/ کارت‌های گردشگری چه نقشی دارند؟
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی، بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی بدتر از تحریم خارجی است
  • گلایه تولیدکنندگان از کمبود نقدینگی و تأخیر بسیار زیاد بانک مرکزی در تخصیص ارز/ سیاست‌هایی که در حال متوقف کردن تولید است/ خودتحریمی در کشور بدتر از تحریم خارجی است
  • قیمت طلا افزایش یافت
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • سقف تراکنش‌های بانکی در یک روز چه قدر است؟
  • جلوگیری از بیکار شدن ۷۸۰۰ کارگر استان مرکزی در سال گذشته
  • افزایش ظرفیت تولید فولاد منجر به کاهش نرخ بیکاری خواهد شد