Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@22:40:14 GMT

باید برای تصمیات جدید عربستان کف زد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۶۱۶۶۵

باید برای تصمیات جدید عربستان کف زد

در پی تصمیم پادشاه سعودی مبنی بر برکناری ولیعهد و تعیین پسر خود به جای او، بسیاری از کاربران صفحات اجتماعی و وبلاگ نویسان با انتشار توییت‌های فراوان این وضعیت را به باد تمسخر گرفتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه خبری العهد، در پی تصمیم غیر منتظره پادشاه عربستان مبنی بر برکناری ولیعهد و تعیین پسرش به عنون ولیعهد، کاربران و فعالان و وبلاگ نویسان با انتشار توییت های فراوان این وضعیت را به باد تمسخر گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هشتگ های جدید در صفحات توییتر

کاربران صفحات اجتماعی و وبلاگ نویسان، فعالیت گسترده ای را در توییتر آغاز کرده و در آن با لحنی طنزآمیز به وضعیت موجود به اعتراض برخاستند.بخشی از این فعالیت ها به راه انداختن هشتک های متعدد تحت عناوین متعدد بود، از جمله هشتک «کودتا- محمد- سلمان» که در آن فعالان سعودی آنچه را که رخ داده است، کودتا برشمردند.

هشتگ دیگر تحت عنوان «دستورات پادشاهی و محمد بن سلمان- ولیعهد» به راه انداخته شد.

چاره ای جز کف زدن برای تصمیمات جدید نیست

همچنین یکی از کاربران نوشت: یک شهروند سعودی ناگهان صبح که از خواب برمی خیزد، با اتفاق جدیدی روبه رومی شود، یک بار شاهد تصمیم جنگ است و بار دیگر تصمیات مربوط به مالیات. باید برای این تصمیمات کف زد زیرا اگر اعتراض شود عاقبت آن زندان است تا جایی که باید پرسید آیا بردگی بالاتر از این هست؟

همچنین «مجتهد» وبلاگ نویس مشهور سعودی با انتشار یک عکس که در آن محمد بن نایف و محمد بن سلمان به همراه محافظش مشاهده می شود نوشت: از این عکس متوجه می شویم بن نایف مجبور به قبول و تسلیم در برابر این تصمیم بود و بزرگترین دلیل اینکه محافظ بن سلمان مسلح است و دستش را پشتش پنهان کرده است.

سعودی ها یکدیگر را خواهند کشت

یک کاربر دیگر به نام شیخ نورالایمان نوشت: این چیزی است که خداوند وعده داده است،آل سعود روبه زوال است و برخی از آنان برخی دیگر را خواهند کشت ، نابودی آنان در انتقام از کودکانی که سلمان یتیم کرده است، آغاز شده است.

توییت دیگر که با کنایه و تمسخر همراه بود اینکه محمد بن نایف برکنارشده نزد عبد ربه منصور هادی گریه و شکایت می کند زیرا یک اتاق در هتل برای او رزرو شده است.

حماقت فراوان بن سلمان، ضامن سرنگونی آل سعود

عنوان دیگر یکی از توییت ها نیز این بود: محمد بن سلمان بسیار احمق است و همین ضامن سرنگونی خاندان حاکم است.

یک توییت نیز با این عنوان نوشته شد: به صورت بن نایف نگاه کنید، ذلت درا و پیداست، پروردگارا! او زنان، کودکان و دانشمندان را دستگیر کرد، چند برابر این عذاب را بر او نازل کن.

یک کاربر مصری نیز نوشت: محمد بن سلمان ولیعهد است، یک روز نیز پدرش کنار رفته و او پادشاه می شود.

انتهای پیام/

R7891/P36447/S8,90/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۱۶۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه

به گزارش خبرگزاری مهر، رویترز اعلام کرد که وزیر امور خارجه آمریکا قرار است طی سفری دو روز به عربستان با شرکت در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض با شرکای منطقه‌ای خود درباره تحولات منطقه و آتش بس در غزه رایزنی کند.

وزارت خارجه آمریکا روز شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه این کشور در یک سفر دو روزه طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به عربستان سعودی سفر خواهد کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که قرار است وزیر امور خارجه آمریکا در سقر دو روزه قریب الوقوع به عربستان سعودی طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری با شرکت در نشستی با شرکای منطقه‌ای خود مسئله آتش بس در نوار غزه و مذاکرات بر سر آزادی اسرای اسرائیلی را از نزدیک رایزنی و بررسی کند.

پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرگزاری رویترز گزارش داد که در بیانیه وزارت خارجه آمریکا آمده است که «سفر آتی بلینکن به ریاض بر سر ارائه تضمین‌هایی برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تمرکز خواهد داشت.»

در این بیانیه تاکید شده است که «وزیر خارجه آمریکا در نشست ریاض درباره موضوعات اساسی منطقه از جمله تحولات منطقه و تلاش برای برقراری صلح و امنیت منطقه‌ای و تشکیل دولت مستقل فلسطینی با هدف تضمین امنیت اسرائیل با شرکای منطقه‌ای خود دیدار و رایزنی خواهد کرد.»

به گزارش رویترز بلینکن قرار است روز یکشنبه با سفر به عربستان سعودی با وزیران شواری همکاری خلیج فارس و همچنین در نشست اقتصادی به میزبانی ریاض دیدار و رایزنی کند.

گفتنی است که آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در ابتدای این هفته به عربستان سعودی، اردن و سرزمین‌های اشغالی سفر خواهد کرد.

کد خبر 6090416

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان افشا شد
  • افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان