Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب با بيان اينکه ماهيت دعواي ما و آمريکا، حق و باطلي است و اگر آمريکا مي‌توانست کاري کند که براي يک روز انقلاب اسلامي وجود نداشته باشد اين کار را به فردا موکول نمي‌کرد، گفت: دليل اينکه آمريکايي‌ها هنوز نتوانستند پس از 39 سال دعوا را تمام کنند اين است که اطمينان دارند اگر عليه نظام انقلاب اسلامي اقدامي کنند، ضررش براي آن‌ها از نفعش بسيار بيشتر خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش خبرنگار ايسنا - منطقه خوزستان، دريادار پاسدار علي فدوي در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت دکتر مصطفي چمران و روز ملي بسيج اساتيد که شامگاه چهارشنبه، 31 خردادماه در دانشکده اقتصاد دانشگاه شهيد چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دکتر چمران تمام مراتبي را که يک انسان بايد در وجه‌هاي مختلف طي کند، طي کرده بود و به زيبايي روز شهادت ايشان روز بسيج اساتيد ناميده شده است.
وي افزود: شهيد چمران تمام مراتب علمي که انسان آرزو دارد به آن‌ها دست پيدا کند و آن را به انتها برساند، طي کرده بود و مهم‌تر از همه بحث‌هاي علمي، وجه جهاد خود را تا حد نهايي يعني شهادت پيش برد. من 6 ماه ابتدايي جنگ را به‌‌عنوان يکي از نيروهاي ايشان در جنگ‌هاي نامنظم فعاليت کردم. کساني بودند که شهيد چمران را تنها يک بار ديدند، اما هرگز منش، رفتار و کلام او را تا پايان عمر فراموش نکردند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: شهيد چمران انسان خودساخته‌اي بود که خودش خواسته بود که در مسير و روند انقلاب و خدا قرار بگيرد. خداوند بالاترين مرتبه‌اي که به بندگان خود مي‌دهد، در صحنه نبرد به شهيد چمران اعطا کرد.
فدوي با بيان اينکه شهيد چمران يک الگوي کامل و حجت تمام‌کن است، گفت: راه ايشان به‌عنوان راهي شناخته مي‌شود که اگر کسي بخواهد تمام کارهايي را که شهيد چمران انجام داد دنبال کند، مي‌تواند اطمينان داشته باشد که با اين کارها رستگار مي‌شود. شهيد چمران در زمينه علمي، فعاليت‌هاي مختلفي داشت اما به محض اينکه تکليفي بالاتر از آن احساس کرد، شک نکرد که بايد وارد حوزه‌هاي ديگري مانند حضور در جريان انقلاب اسلامي و جنگ شود. شهيد چمران جنگ‌هاي نامنظم را راه‌اندازي کرد و هر کس از هر قشري با مراجعه به دانشگاه شهيد چمران، تکاليف خود را براي جنگ شروع مي‌کرد.
وي تصريح کرد: شهيد چمران ذخيره بزرگي براي تمام کساني است که راه او را در پيش گرفتند؛ اميدوارم که آخر و عاقبت همه آن‌ها مانند شهيد چمران باشد، چراکه راه ايشان اطمينان‌بخش است و وعده‌هاي خدا حق هستند. خدا همه بندگان را آفريده است تا به بهشت بروند. انسان مي‌تواند با اطمينان بگويد که راه شهيد چمران، راه درست و کاملي است که همه ابعاد وجودي انسان را اقناع مي‌کند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: شهيد چمران با اطمينان قلب، راه خود را انتخاب کرده بود؛ راهي که خدا و پيغمبر خدا بشارت آن را داده‌اند. در سال‌هاي انقلاب اسلامي که خيل عظيم شهدا را ديده‌ايم، راه حيات دروني را که پايان آن حيات طيبه است، در پيش گرفته بوديم؛ اين راه مي‌تواند انسان را تا زماني هم که زنده است، سربلند کند، چراکه انسان مي‌داند در مسيري که خداوند مي‌پسندد، قرار دارد.
فدوي تأکيد کرد: يکي از وظايفي که همه ما به‌خصوص فرهيختگان جامعه و اساتيد دانشگاهي بايد دنبال کنيم، اين است که اساتيد بايد نقش خود را در دو راه مشخص کنند؛ يک راه نحوه حيات دروني است که حيات طيبه را ترويج مي‌کند و ديگري حيات دروني که چند صد سال است در غرب از آن ياد مي‌شود و اساتيد بزرگي در غرب مبدا تدوين اين حيات دروني بودند که با حيات دروني اسلام 180 درجه اختلاف دارد.
وي ادامه داد: در حيات دروني اسلام، خدا، وحي، حساب روز قيامت، عدالت خداوندي و امامي که بندگان را تا به سرمنزل مقصود نرساند، رها نمي‌کند؛ وجود دارد اما در حيات دروني غرب، خدا جايي ندارد. چند صد سال است در غرب مي‌خواهند ثابت کنند که خدا وجود ندارد، وحي از جانب خدا نيامده است و حساب و کتاب روز قيامت نيز وجود ندارد.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي افزود: اين دو نگاه، کاملاً متفاوت هستند. در جامعه ما حيات دروني غرب بسيار تشويق و تدريس مي‌شود. بايد نقش خود را در اين زمينه مشخص کنيم؛ در يک طرف حيات دروني‌ وجود دارد که از قِبَل آن شهيد چمران و 200 هزار شهيد ايجاد مي‌شوند و از سوي ديگر 39 سال است که با انقلاب اسلامي مي‌جنگند و از قِبَل ديدگاه غرب، کساني مانند مبارک، توليد مي‌شوند؛ ديديم که غرب با تمام توان خواهان حفظ آن بود اما نتوانست 20 روز او را حفظ کند.
فدوي گفت: اين نحوه حيات دروني در دنيا اثر بسيار بارز و روشني داشته است، اما کساني که دنيا را مي‌خواهند نيز بايد بدانند که دنيا در سايه امنيت ساخته مي‌شود. زيرساخت اوليه هر دنيايي، امنيت است. چه تفکر و اعتقادي مي‌تواند امنيت را براي کساني که به فکر دنيا هستند، فراهم کند؟ نبايد از کنار اين مساله بي‌تفاوت گذشت، نبايد منتظر ابلاغ و کار سازماني باشيم؛ بايد آتش به اختيار بود. بايد به هدايت جامعه کمک کنيم. در جامعه ما برخي اساتيد گاهي دانشجويان را به سمت حيات دروني غرب تشويق مي‌کنند.
وي تصريح کرد: از 24 بهمن سال 57، به انقلاب اسلامي تير زدند و مبارزات از آن روز شروع شد. حتي يک روز نبود که دشمني با انقلاب وجود نداشته باشد، اما ماهيت دعوا چيست؟ آيا اين نوع دعوا از جنس دعواها و جنگ‌هايي است که به‌طور معمول در تاريخ وجود داشته است؟ ماهيت دعوا بر سر منافع، منطقه نفوذ، اقتصاد، انرژي و چنين مسائلي است؟ اگر چنين بود، تاکنون مشکلات حل شده بود.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي تصريح کرد: ماهيت دعواي ما و آمريکا، حق و باطلي است. وقتي چنين چيزي مطرح مي‌شود، اگر آمريکا مي‌توانست کاري کند براي يک روز انقلاب اسلامي وجود نداشته باشد، اين کار را به فردا موکول نمي‌کرد. قطعاً حق و باطل يکديگر را در هيچ شرايطي نمي‌توانند تحمل کنند و هرگز در کنار هم قرار نمي‌گيرند.
فدوي ادامه داد: چرا در حالي که ماهيت دعوا، حق و باطلي است، آمريکايي‌ها هنوز نتوانستند که پس از 39 سال دعوا را تمام کنند؟ چون مطمئن شدند که نمي‌توانند و اطمينان دارند که اگر عليه نظام انقلاب اسلامي اقدامي کنند، ضررش براي آن‌ها از نفعش بسيار بيشتر خواهد بود.
وي گفت: به گفته خود آمريکايي‌ها سال‌هاي طولاني است که انقلاب اسلامي قدرت بازدارندگي دارد و به تعبير آمريکايي‌ها حتي از اين مرحله نيز عبور کرده است. در سال‌هاي اول انقلاب، ما در خانه خودمان در برابر تهاجم دفاع مي‌کرديم، اما از سال 61 به بعد شروع به دفاع در خانه دشمن کرديم و در هشت سال دفاع مقدس، روند بسيار عالي را طي کرديم؛ در سال 65 دو اتفاق بزرگ افتاد. بعد از عمليات والفجر هشت و کربلاي پنج، آمريکايي‌ها در جنگ به‌طور مستقيم دخيل شدند. در آن زمان، مستقيم با آمريکايي‌ها جنگيديم. در تمام موارد نيز آمريکايي‌ها اذعان دارند که با شکست مواجه شدند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي ادامه داد: اين مساله باعث شد که کم‌کم از مرحله دفاع به مرحله بازدارندگي دست پيدا کنيم. قدرت بازدارندگي، قدرت مطلوب همه کشورها است؛ به اعتراف آمريکايي‌ها ما سال‌ها است که از اين مرحله عبور کرده و به مرحله سوم دست پيدا کرده‌ايم، يعني مرحله‌اي که کشور قدرتي دارد که دشمن تصور مي‌کند مي‌تواند از طرف دولت انقلاب اسلامي، اقدامي عليه او صورت گيرد؛ به همين دليل دشمن تلاش مي‌کند قدرتي پيدا کند که در برابر انقلاب اسلامي، بازدارندگي ايجاد کند.
فدوي تصريح کرد: وعده‌هاي خدا حق است و هيچ تخلفي در وعده خدا نيست، اما خداوند گفته است که براي عمل به وعده‌اش، شما هم وظايفي بر عهده داريد و اگر در آن مسير حرکت کنيد، خدا وعده خود را عملي مي‌کند. ما در اين مسير هستيم. خدا نيز به وعده خود عمل مي‌کند. بودجه نظامي يک سال آمريکا، شايد معادل فروش 30 سال نفت ما باشد؛ مي‌بينيم که در کميت‌ها هيچ چيز قابل مقايسه نيست. در جنگ 33 روزه، آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها تمام توان خود را گذاشتند، اما خودشان اذعان دارند که شکست خورده‌اند.
وي با اشاره به مقاومت يمن و فلسطين گفت: گاهي مي‌گويند اين گروه‌هاي ايراني هستند که در اين کشورها مي‌جنگند. ضعيف‌ترين و فقيرترين مردم دنيا از نظر ظاهري، مردم يمن بودند. گفته بودند که جنگ يمن را در سه روز به اتمام مي‌رسانند، اما مي‌بينيم که پس از 2 سال و نيم به هيچ چيز جز جنايت در يمن و سوريه دست پيدا نکردند. چرا که اين کشورها نيز به الگوي مردم ايران رسيده‌اند و اتکاء به خداوند را باور دارند و تجربه کرده‌اند.
فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: در سخت‌ترين روزهاي کوفه مي‌گفتند مرد را بايد با تيغ شناخت، نه با حرف. 39 سال است که هم مردم و هم رزمندگان ما با تيغ محک خورده‌اند و اين محک خوردن همچنان در همه صحنه‌ها ادامه دارد و مردم ما همچنان پرافتخار هستند.
فدوي تصريح کرد: قدرتي که ايجاد شده است به‌خاطر نحوه حيات دروني اسلام است که آورنده آن خدا و پيغمبر(ص) او هستند. خدا وعده داده است که با پيگيري اين حيات دروني توسط مردم، حتي اگر يک روز از دنيا باقي مانده باشد، آن روز را براي تحقق وعده خود طولاني مي‌کند تا تمام خوبي‌هايي که همه متصور هستند، به عرصه ظهور برساند.
وي ادامه داد: نيروي دريايي سپاه به‌عنوان نيرويي که در نوک فلش و خط مقدم انقلاب اسلامي است، در سال‌هاي طولاني بارها در مقابل نيروي دريايي آمريکا قرار داشته است. تا جايي که به ياد دارم دانشگاه شهيد چمران اهواز در موضوعات تحقيقاتي ما حضور ندارد. دانشگاه شريف، علم و صنعت و ... در پروژه‌هاي زيادي با ما همکاري داشتند؛ پروژه‌هايي که شايد نتوانيم نام آن‌ها را تا سال‌هاي آينده اعلام کنيم.
فدوي افزود: ما در بسياري از موارد مانند شناورهاي تندرو در سقف تکنولوژي دنيا قرار داريم. اميدواريم شرايطي فراهم شود تا دانشگاه شهيد چمران در پروژه‌هاي نيروي دريايي سپاه با ما همکاري داشته باشد و ما نيز بتوانيم از توان علمي و تخصصي دانشگاه شهيد چمران اهواز استفاده کنيم.
انتهاي پيام

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۱۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: اگر دشمن بازهم از این خباثت‌ها علیه جمهور اسلامی کند، دوباره اقدامی بسیار بزرگ‌تر علیه آن‌ها انجام می دهیم.

سردار علی فدوی ظهر روز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مراسم اجلاسیه ۹۲ شهید شهرستان باشت افزود: هفت ماه جنگ نابرابر رژیم صهیونیستی، علیه مردم غزه ادامه دارد و در این هفت ماه جنگ در غزه ۹۲ کشور دنیا حرف‌هایی را زدند که امام راحل در سال‌های انقلاب درباره این رژیم سفاک و کودک‌کش صهیونیستی زده بودند.

وی با بیان اینکه چه افتخاری بالاتر از این‌که ملتی به پا خیزند و با مستکبران و جنایتکاران عالم مقابله کنند، اظهارکرد: باید خودمان وسط میدان باشیم و خودمان باید مؤثر واقع شویم.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران اظهار کرد: جنگ بین حق و باطل دائمی و همیشگی است و شیطان از خداوند مهلت گرفت تا بندگان خداوند را یک‌لحظه راحت نگذارد و انسان‌ها را به دنبال خود بکشاند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه شیطان بزرگ آمریکا دائم به شکست‌های خود در مقابل ایران اسلامی اعتراف کرده است، خاطرنشان کرد: مردم ما پایداری صبر و استقامت دارند و این را باید ادامه بدهیم تا همه مشکلات حل شود و اگر ما به تکالیف‌مان ادامه بدهیم، دست نصرت خداوند را خواهیم دید.

سردار فدوی با بیان اینکه ما امروز به‌جایی رسیدیم که می‌توانیم خبیثان عالم را تنبیه کنیم، تصریح کرد: از روز اول جنگ غزه آمریکایی‌ها فرماندهی جنگ را برعهده گرفتند و هنوز هم هستند و اگر برخی کشورها این رژیم کودک کش را همراهی نمی‌کردند حتما تا الان این رژیم کودک کش امروز نبود.

وی افزود: این اقدامات در غزه علیه جبهه متحد شیطان بزرگ انجام شد و فقط جبهه حق می تواند چنین عمل کند.

وی ادامه داد: یکی از تبلورهای خاص باطل، همین درست کردن رژیم غیرقانونی، اشغالگر و کودک کش اسرائیل است برای اینکه تضمین‌کننده منافعشان باشد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به عملیات بزرگ وعده صادق عنوان کرد: با وجود اینکه امپراطوری شیطان بزرگ و غرب تمام تلاشش را برای سانسور همه جانبه این عملیات انجام دادند، اما عالم متوجه شد و فیلم‌ها و تصاویر زیادی از این تنبیه پر قدرت توسط مردم بیرون آمد و این عظمت بزرگ جمهوری اسلامی است. اگر دشمن بازهم از این خباثت‌ها بکند، دوباره اقدامی بسیار بزرگ‌تر علیه آن‌ها انجام می دهیم.

سردار فدوی با بیان اینکه شهدا به اعلی‌علیین رسیدند و ذهن ما نمی‌تواند به‌جایی که شهدا رسیده‌اند هم خطور کند، تاکید کرد: امروز به نام شهدا جمع می‌شویم و در واقع برای خودمان جمع می‌شویم ما حتی ذهن‌مان به مقام شهدا نمی‌تواند خطور کند، اما شهدا می‌توانند دست ما را نیز بگیرند چرا که شهدا مقام شفاعت دارند.

وی اظهارکرد: در خصوص مقام شهدا هزاران حدیث وجود دارد و عالی‌ترین حدیث هم در تفسیر مجمع‌البیان آورده شده است که خداوند مقام شهیدان را یاد می‌کند و این حدیث از لحظه‌ای که رزمنده برای حرکت در راه خدا، نیت می‌کند که جهاد کند تا زمانی که به بالاترین مقامی که غیرمعصوم می‌تواند برسد را شرح می‌دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: در این حدیث از شهید و خانواده شهید بسیار یاد شده است و هر شهید می‌تواند ۷۰ هزار نفر از اهل‌بیت(س) خود را شفاعت کند.

فدوی افزود: عزت و اقتدار انقلاب اسلامی وعده حق خداوند است و خدا را شاکر هستیم که به برکت حضرت امام راحل و انقلاب اسلامی که در سال ۴۲ پایه‌گذاری شد و در ۲۲ بهمن ۵۷ به پیروزی رسید، روندی وجود دارد که هر لحظه تحقق وعده خدا را می‌بینیم چراکه وعده خداوند حق است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد:هم اکنون ما شاهد عزت، اقتدار و افتخار نظام اسلامی هستیم.۴۵ سال است که دشمنان اسلام و انقلاب اسلامی ایران هر کار کردند شکست خوردند. دشمن ما دائم اعتراف کرده که در طول این مدت حتی یک پیروزی در مقابل ایران بدست نیاوردیم و این بخاطر پایداری، صبر و استقامت ملت ماست.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعیت کمی که دارد ۲۰۰۰شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است تا به تکلیف خود عمل کنند.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • واکنش خبرگزاری تسنیم به ادعای اسرائیل درباره ترور یک نیروی وابسته به سپاه
  • واکنش فرمانده انتظامی کردستان به شهادت نیروی مرزبانی
  • فرمانده سپاه: رسما اعلام کردیم که می‌زنیم و همه می‌دانستند؛ این عملیات قابل تکرار است
  • عملیات وعده صادق ظهور قدرت اراده ملت ایران بود
  • فرمانده کل سپاه: «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • «وعده صادق» استثنایی‌ترین تصمیم نظام بود
  • ۳۳۷ سند مالکیت منطقه دوم دریایی سپاه استان بوشهر صادر شد
  • فرمانده کل سپاه، پیام صادر کرد +جزئیات
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم