Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه گفت: سومین رویداد کارآفرینیتیک ۱۴ تیر ماه در جهاد دانشگاهی استان کرمانشاه برگزار می‌شود.

معصومه خان‌احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه با بیان اینکه مراکز شتاب دهنده در جهت حمایت بیشتر و بهتر از استارتاپ‌ها یعنی تیم‌های متشکل از افراد خلاق و ایده‌پرداز به وجود آمده‌اند، اظهار داشت: استارتاپ‌ها یا همان هسته‌های نوپا و گروه‌های ایده‌پرداز نمونه‌های موفق تشکیل کسب و کار در دنیای امروز هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هزینه تشکیل استارتاپ که هسته‌هایِ اشتغال آفرین جامعه نیز محسوب می‌شوند بسیار پایین است به طوری که در برخی کشورها استارتاپ‌های 100 دلاری داریم و این بدین معنی است که با هزینه بسیار اندک می‌توان کسب و کار راه انداخت.

خان احمدی عنوان کرد: علاوه بر اینکه هزینه استارتاپ‌ها بسیار پایین است زمان و فرآیند رشد آنها نیز بسیار سریع است بطوری که یک استارتاپ می‌تواند ظرف مدت 6 ماه به رشد برسد.

وی با بیان اینکه نهادهای مختلفی برای حمایت از رشد استارتاپ‌ها در کشور فعالیت می‌کنند، گفت: از جمله این نهادها، پارک‌های علم و فناوری و مراکز رشد هستند و اخیرا نهادی که در این زمینه در کشور فعال شده شتاب‌دهنده هستند که تاثیر بسیار مثبتی در کسب و کار استارتاپ‌ها داشته و به آنها کمک می‌کنند که به سرعت توانمند شده و به کارآفرینان موفق تبدیل شوند.

خان‌احمدی خاطرنشان کرد: با رونق فعالیت شتاب‌دهنده‌ها قطعا اقتصاد کشور متاثر از این پدیده خواهد شد و این اکوسیستم کارآفرینی آرام آرام کشور را به سمت اقتصاد دانش بنیان پیش خواهد برد.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه افزود: تمرکز و فعالیت اصلی شتاب‌دهنده بر تجاری‌سازی اختراعات و نوآوری‌هاست.

وی با بیان اینکه در زیست بوم کارآفرینی، عوامل متعددی دخیل هستند، گفت: کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، دانشگاه، دولت، مراکز شتاب‌دهنده و فرهنگ جدیدی که به اسم مربیگری یا مِنتوری در کشور در حال فراگیر شدن است همگی چنانچه در یک اکوسیستم جمع شوند می‌توانند اثرگذاری بسیار مطلوبی در بحث تشکیل شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان و کارآفرین داشته باشند.

خان‌احمدی افزود: خوشبختانه در استان بیشتر این ساختارها برای تشکیل یک اکوسیستم فناوری وجود دارد از جمله پارک علم و فناوری که با سابقه 10 ساله فعالیت دارد، 9 مرکز رشد داریم و کانون‌های شکوفایی و خلاقیت نیز در استان فعال بوده و از همه مهم‌تر سرمایه‌گذارانی در استان داریم که با ادبیات فناوری آشنا هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان کرمانشاه عنوان کرد: مجموع این عوامل در کنار هم به ما این نوید را داد که می‌توانیم به بحث شتاب دهنده ورود پیدا کنیم.

وی افزود: در همین راستا با استفاده از تجربیات یک کارآفرین موفق و بصورت خصوصی یک مرکز شتاب‌دهنده با عنوان شتاب‌دهنده تیک در استان راه‌اندازی شد.

خان‌احمدی گفت: راه‌اندازی این شتاب‌دهنده توسط بخش خصوص با هدف انفصال از سرمایه‌گذاری دولت انجام گرفت و هدف این مرکز این است که بتواند استارتاپ‌ها را طی یک بازه شش ماهه به رشد رسانده و به کارآفرینانی قدرتمند تبدیل کند.

وی افزود: علاوه بر این با وجود شتاب‌دهنده، حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و سرمایه گذاری آنها در فعالیت‌های استارتاپ بسیار تسهیل می‌شود و آرام آرام به سمتی خواهیم رفت که فضای کارآفرینی کشور از منابع دولتی فاصله بگیرد.

خان‌احمدی با بیان اینکه پارک علم و فناوری کرمانشاه یکی ازحامیان راه‌اندازی اولین مرکز شتاب‌دهنده غرب کشور است، گفت: شتاب‌دهنده تیک با حمایت صندوق فناوری زاگرس وابسته به پارک علم و فناوری و شرکت نیروی غرب کار خود را آغاز کرده است.

رئیس پارک علم و فناوری کرمانشاه با اشاره به فعالیت یک ساله شتاب دهنده‌ تیک، عنوان کرد: خوشبختانه از اوایل امسال دوره شتابدهی این مرکز که شامل دو مرحله پیش شتابدهی دو ماهه و شتابدهی چهارماهه است شروع شده است.

وی افزود: به زودی مرحله پیش شتابدهی استارتاپ‌های فعال در این مرکز تمام شده و در روز 14 تیرماه همزمان با برگزاری سومین رویداد کارآفرینی تیک، استارتاپ‌ها به ارائه ایده‌های خود در حضور مدعوین و سرمایه‌گذاران خواهند پرداخت.

خان‌احمدی اظهار کرد: سومین رویداد کارآفرینی تیک روز 14 تیرماه در محل سالن علامه طباطبایی ساختمان جهاد دانشگاهی با موضوع ارائه استارت آپها و نقش سرمایه‌گذاری خطر پذیر برگزار می‌شود.

وی افزود: در این رویداد علاوه بر اینکه استارتاپ‌های به ارائه ایده‌های خود می‌پردازند پاویون استارتاپ‌ها نیز برقرار می‌شود و این پاویون محلی برای گفت و گوی استارتاپ‌ها با مدعوین و سرمایه گذاران است.

انتهای پیام/

R41380/P36447/S6,68/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۱۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان

رئیس اتاق بازرگانی الجزایر در بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران از دستگاه شتاب‌دهنده خطی پزشکی امید بازدید کرد. تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده و ایران چهارمین کشور در جهان است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، فناکمال حمنی؛ رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در رأس یک هیئت تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود اما قسمت تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالا تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری‌ها با ایران جزم شد.

به گفته وی، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان آمادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

وی ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی امید. تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایران جزو 10 کشور سازنده دستگاه "شتاب‌دهنده خطی درمان سرطان" شد

وی اضافه کرد: به گفته مسئولین دستگاه هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می‌کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان‌دهنده قدرت ایرانی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رویداد سرمایه‌گذاری تکنووست سلامت در ایران هلث ۱۴۰۳ برگزار می‌شود
  • شگفت‌زدگی خارجی‌ها از دستگاه ایرانی درمان سرطان
  • رویداد استارتاپی شتاب در قم به کار خود پایان داد
  • فناوری هشدار دهنده بلعیده شدن باتری ابداع شد
  • گلایه از وضعیت شتاب‌دهی در حوزه زیست فناوری/اخذمجوزها محصول را منقضی می‌کند
  • شرکت هوش مصنوعی ایلان ماسک سرمایه ۶ میلیارد دلاری جذب می‌کند؟
  • حمایت ایرانسل از رویداد استارتاپی «هوش مصنوعی از داده تا ثروت»
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • سومین نمایشگاه گردشگری،صنایع دستی و مشاغل خانگی در محمدآباد جرقویه برپا شده است