Web Analytics Made Easy - Statcounter

استان‌ها>مرکزی - رئیس دادگا ه های انقلاب شهرستان اراک از ورود 20 هزار و 349 فقره پرونده به بخش محاکم حقوقی و خانواده این شهرستان خبر داد .

به گزارش خبرآنلاین استان مرکزی صمد خدابخشی امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر گفت : از این تعداد پرونده وارده 20 هزار و 744 پرونده مختومه شده که 17 هزارو 397 مورد آن جزائی 5 هزار و 424 فقره مربوط به دادگاه های انقلاب و 6930 مورد پرونده در حوزه اجرای احکام بوده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در قیاس آمار عملکردی سال های 94 و 95 از افزایش 30 درصدی پرونده های جزائی و کاهش 4 درصدی پرونده های وارده به دادگاه های انقلاب خبر داد .
وی با بیان این که تعدادی از پرونده ها از سال قبل وارد آمارهای جدید می شود متذکر شد : روند عملکردی سال 95 با روند رو به رشد 4009 پرونده بیشتر از سال 94 به پرونده های از پیش مانده رسیدگی و مختومه کرده است ، اما با این وجود مانده پایانی سال 95 که به سال 96 رسیده 5361 فقره پرونده می باشد .
رئیس کل دادگاه های انقلاب اراک در ادامه با اشاره به آمار پرونده های وارده و مختومه شده در دادگاه های این شهرستان تعداد پرونده های وارده در بحث ایراد صدمه غیرعمدی تصادفات رانندگی را بیشترین وارده ها 3486 فقره و مختومه شده ها را 3403 فقره عنوان کرد .
خدابخشی پرونده های دیگر ورودی و مختومه شده در دادگاه های انقلاب شهرستان اراک را به این شرح اعلام کرد : در بخش نگهداری مواد مخدر تعداد وارده و مختومه 2851 فقره ، در بحث سرقت های مستوجب تعزیر وارده 1946 فقره مختومه شده 1886 پرونده ، استعمال مواد مخدر 1681 فقره وارده و 1712 فقره مختومه شده که اضافی ان مربوط به مانده های از قبل است ، پرونده وارده طلاق توافقی 1133 فقره که 1126 فقره آن مختومه شده ، پرونده طلاق به درخواست زوجه 951 وارده و 863 مورد مختومه شده ، خرید و فروش مواد مخدر 744 پرونده وارد شده که 697 فقره آن مختومه شده ، ایراد صدمه بدنی ناشی از حوادث کار 334 پرونده وارد و 254 فقره مختومه شده ، پرونده قتل غیرعمد ناشی از حوادث رانندگی 157 مورد و 159 مورد مختومه شده ، در بحث کاربری غیرمجاز از باغات نیز 113 پرونده وارد و 108 فقره مختومه شده است .
وی متذکر شد : در بحث کودک آزاری نیز 86 پرونده به دادگاه انقلاب شهرستان اراک وارد شده و همان تعداد مختومه شده است .

46

کلید واژه‌ها : استان مرکزی - دادگاه خانواده -

منبع: خبرآنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۲۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی گفت: ضرورت دارد در هر یک از دستگاه‌های اجرای استان بخش مدیریت بحران ایجاد شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان‌جنوبی، علیرضا عباس‌زاده امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت _در ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: در هر دستگاه اجرایی باید بخشی برای مدیریت بحران وجود داشته باشد تا در زمان وقوع بحران با هماهنگی بین دستگاه‌های اجرایی و بسیج امکانات در کوتاه مدت بتوانیم اقدامات لازم را انجام دهیم و بحران را مهار کنیم.

وی با اشاره به تخلیه به‌موقع روستای نوده شهرستان زیرکوه و انتقال اهالی به دلیل شکسته شدن سد، افزود: با توجه به اینکه خسارت وارده از سیل به بخش کشاورزی شهرستان زیرکوه زیاد است، باید با تشکیل تیم‌های تخصصی و بررسی‌های لازم در این خصوص، میزان خسارات وارده مشخص شود.

معاون استاندار خراسان‌جنوبی گفت: با توجه به احتمال بارش باران در روزهای آینده، لازم است با هدف جلوگیری از بحران، نسبت به تخلیه سدهای خاکی که پر آب شده‌اند، اقدام شود.

وی با اشاره به خسارت‌های وارده به راه‌های عشایری تأکید کرد: ایل راه‌ها باید به شکل ویژه دیده شوند.

علی آخوندی، مدیرکل مدیریت بحران استان خراسان جنوبی هم در ادامه گفت: با توجه به خسارت‌های وارده به قنوات شهرستان زیرکوه باید آب مورد نیاز مردم از طریق لوله‌کشی از مادر چاه‌ها تأمین شود.

وی افزود: ۱۸۹ سد خاکی بدون متولی در استان داریم که تاکنون برای مدیریت آنها اعتبار مورد نیاز اختصاص پیدا نکرده است.

نیاز به تداوم کمک‌رسانی دستگاه‌ها برای رفع مشکلات مناطق تحت تأثیر سیل

محمدرضا غیرتی، فرماندار زیرکوه هم در این جلسه گفت: در شروع کار همه دستگاه‌های اجرایی برای تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز اعلام آمادگی کردند که جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط اضطراری شهرستان، نیاز است تا زمان اعلام وضعیت سفید همه دستگاه‌ها پای کار باشند و امدادرسانی‌ها تداوم داشته باشد.

فرماندار شهرستان زیرکوه افزود: ارتش با تجهیزات به کمک مردم آمد و ماشین‌آلات راهداری هم در شهرستان زیرکوه مستقر هستند.

وی متذکر شد: با توجه به حجم خسارت‌های وارده به دو حوزه راه و کشاورزی، بیشترین نیاز تأمین تجهیزات برای بازسازی هم مربوط به همین دو حوزه است.

غیرتی با اشاره به وجود چند بند خاکی خطرساز در شهرستان گفت: انتظار می‌رود برای ترمیم این بندهای خاکی اقدام فوری انجام شود تا در بارندگی‌های بعدی روستاهای پایین دست دچار مشکل نشوند.

وی تأکید کرد: با عزیمت تیم ارزیابی مشترک آب منطقه‌ای و منابع طبیعی به شهرستان، وضعیت بندهای خاکی بررسیو نسبت به مقاوم سازی آنها اقدام شود.

کد خبر 748737

دیگر خبرها

  • ثبت ۵۱۰ فقره پرونده تخلف صنفی در استان سمنان
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ۲ دادگاه علنی برخط در مهدیشهر و دامغان برگزار می‌شود
  • قیمت گذاری پرونده زمینهای تغییر کاربری یافته در آمل
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان
  • بازدید فرماندار تفتان از خسارات بارندگی و سیل بخش گوهر کوه، تفتان جنوبی
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • کشف ۲۴ فقره سرقت از باغ ویلا‌های جاده مشهد-کلات
  • صدور اسناد مالکیت برای ۴ میلیون مترمربع از اراضی ملی شهر مهاجران