Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بر اساس آخرين رتبه بندي صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، غلظت نيترات و نيتريت در محصولات 13 برند توليد کننده آب آشاميدني بالاست و از کمترين کيفيت برخوردارند.

به گزارش سرويس جامعه مشرق- براساس آخرين رتبه بندي اعلام شده از سوي وزارت بهداشت، تنها 20 محصول از برند هاي مختلف آب آشاميدني بسته بندي در ايران داراي کمترين ميزان نيترات و نيتريت شناخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس اين گزارش که به رتبه بندي آب هاي آشاميدني و معدني بسته بندي بر اساس شاخص هاي prps و غلظت نيترات و نيتريت در منع آب پرداخته است، 77 برند آب آشاميدني مورد آزمايش قرار گرفته اند که از اين تعداد 13 برند توليد کننده آب آشاميدني بطري در کشور از کمترين کيفيت و بالاترين ميزان غلظت نيترات و نيتريت برخوردار بوده اند.
دو سال قبل بود که براي اولين بار داستان آلودگي آب هاي معدني و آشاميدني بطري بر سر زبان ها افتاد و آب معدني دماوند به علت آلودگي بيش از حد استاندارد پلمب شد و درنهايت اين وزارت بهداشت بود که با انتشار اسناد آلودگي محصولات آب معدني دماوند از وجود ميکروب سودوموناس در محصولات دماوند پرده برداشت. حال گويا انتشار ساليانه آلودگي آب هاي معدني و آشاميدني بسته بندي به موادي چون نيترات و نيتريت به روندي معمول تبديل شده است. سازمان غذا و دارو در آخرين روزهاي خرداد ماه ميزان آلودگي محصولات بيش از 70 کارخانه توليد آب معدني و آشاميدني را بر اساس بررسي هاي منتهي به پايان سال 95 اعلام کرده است.





بر اساس اين گزارش ها که البته نسخه اي از گزارش آلودگي آب هاي آشاميدني نيز در اختيار مشرق قرار دارد، 77 محصول به عنوان آب آشاميدني بطري در بازار توزيع مي شود که از اين تعداد تنها 20 محصول از کمترين ميزان غلظت نيترات و نيتريت برخوردار است. اين 20محصول از کمترين ميزان آلودگي برخوردارند. در همين گزارش 17محصول نيز در رتبه B قرار گرفته اند و 27 محصول نيز کيفتي معادل درجه سه کسب کرده اند.
نکته حائز اهميت وجود انتخاب 17 برند آب آشاميدني بطري به عنوان کم کيفيت ترين محصولات توليدي است که در رتبه بندي وزارت بهداشت رتبه D را به خود اختصاص داده اند و مشخص نيست آيا همچنان مجوز توزيع آب هاي توليدي خود را در بازار و جامعه دارند يا قرار است براي ارتقاء جايگاه اين آب معدني ها، فکري شود.
در اين بين محصولاتي مانند آب آشاميدني بينالود، ايشمک، سيرانا و ترنم به چشم مي خورد. البته گزارش منتشره توسط وزارت بهداشت تنها به رتبه بندي آب هاي آشاميدني بسته بندي پرداخته و مشخص نيست چند برند و محصول از توليد کنندگان آب معدني بسته بندي نيز به وضعيتي مشابه 13شرکت توليد کننده آب آشاميدني دچار باشند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۲۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری مهر، پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه‌بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

در گزارش رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی سال ۲۰۲۴ تعداد ۷۵ دانشگاه از جمهوری اسلامی ایران در میان بیش از ۷۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفتند که در این میان نام دانشگاه اراک نیز به چشم می‌خورد.

کد خبر 6097113

دیگر خبرها

  • توصیه به مصرف آب چاه به جای آب معدنی اشتباه است
  • واقعا آب چاه بخوریم بهتر از آب‌معدنی است؟ | روغن‌های زیرو ترانس تاییده بهداشت دارند
  • آب معدنی استفاده کنیم یا نه؟
  • نور آفتاب و انجماد، بطری های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارد/ به شایعات توجه نکنید
  • سلامت آب‌های بسته بندی هیچ مشکلی ندارند/ به شایعات توجه نکنید
  • نور آفتاب و انجماد، بطری‌های یکبار مصرف را تخریب نمی‌کند
  • آب‌ بسته بندی چه مزیت هایی دارد
  • دانشگاه اراک در میان برترین‌های آسیا قرار گرفت
  • آب چاه بخورید اما آب بسته‌بندی شده نه! | حرف‌های جنجالی مدیر آزمایشگاه کنترل کیفیت مواد غذایی ؛ دروغ بزرگ مافیای روغن چیست؟ | برنج ایرانی بخورید چون..