Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش بود که باعث شد غرور ملی مجدد در جامعه شکل بگیرد و همه کسانی که علیه سپاه حرف می زدند یا آنان که سخنی نگفته بودند طی پیام‌هایی از سپاه تقدیر و تشکر کردند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، به نقل از روابط عمومی سپاه روح الله استان مرکزی، سردار محسن کریمی در همایش انس و مودت خانواده‌های معظم شهدای روحانی، فرمانده هان پایگاه‌های مقاومت بسیج طلاب و مدیران حوزه‌های علمیه با اشاره بهحمله موشکی سپاه پاسدارن به مواضع داعش در سوریه اظهار داشت: در ماه‌های اخیر در منطقه اتفاقاتی رخداده است که در وضعیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و شاید فرهنگی جامعه ما اثرگذار بوده ولی بیشترین تاثیر در عرصه سیاست را به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حضور ترامپ در منطقه و برگزاری نشست ریاض با سران کشورهای عربی ناتوی عربی را علیه انقلاب اسلامی در منطقه به راه انداخت و به بخش عمده‌ای از منافع خود در این ائتلاف عربی دست پیدا کرد اول اینکه وضعیتی را ایجاد کرد که توانست معادلات تجاری خوبی را به ویژه در بخش تسلیحاتی انجام دهد که با استقبال کشورهای عربی نیز رو به رو شد و آل‌سعود توانست از دیگر رقبا سبقت بگیرد و تسلیحات بسیاری را از آمریکا خریداری کند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ایجاد وحدت میان کشورهای عربی برای برخورد با ایران هدف دیگر این ناتوی بود وهدفی که چندین بار از سوی آمریکا دنبال شده است.

سردار کریمی خاطرنشان کرد: این هدف در دوران دفاع مقدس برای پُر کردن خلأ پیمان ناتو، در شورای همکاری خلیج فارس دنبال شد و در دوران دفاع مقدس نیز این شورا نقش‌های فراوانی را ایفا کرد و جبهه عربی را در مقابل انقلاب اسلامی گشود و اقداماتی را انجام دادند هرچند پس از پایان جنک تحمیلی صدام دستمزد همه اعضای این شورا را داد.

وی افزود: این اقدام دنباله هم پیمانی کشورهای عربی با آمریکا علیه انقلاب اسلامی که در ابتدای این امر موفق هم شد و بی‌شک تاثیراتی در منطقه و اوضاع سیاسی ایران داشت ولی با اتفاقاتی که در منطقه رخ داد بخش عمده‌ای از این پیمان ناتوی عربی دچار گسست شد و اختلاف بین قطر و عربستان این پیمان را خدشه‌دار کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: در ظاهر قطر و عربستان با یکدیگر دعوا دارند ولی عمده اختلاف آنان بر سر جریان اخوان‌المسلمین و حمایت از گروه‌های تکفیری و مسائلی از این قبیل است.

عربستان مهد پرورش تروریسم تکفیری در منطقه

سردار کریمی با اشاره به اقدام تروریستی تهران گفت: بعد از شکل گیری ناتوی عربی و دعوای قطر و عربستان، اقدام تروریستی تهران بود که در ظاهر شاید به ضرر ما بود چراکه یکی از ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران مورد تعرض قرار گرفت.

وی با اشاره به پیام این اقدام تروریستی گفت: بخشی از این پیام به رجزخوانی و اقدامات عملی عربستان علیه ایران و جهان شیعه بازمی‌گردد،عربستان مهد پرورش تروریسم تکفیری در منطقه است مخصوصا با دانشگاه‌هایی که تاسیس کرده و مشغول کادرسازی برای این مبارزه عملی است.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: عربستان اقدامات عملی را علیه ایران با تشکیل گروه‌های تروریستی نظیر «انصارالفرقان» انجام داده است و با تشکیل این ناتوی عربی درصدد ایجاد فشار جدی بر ایران است و اقدام تروریستی تهران نیز از اقدامات مغرضانه عربستان علیه ایران بود که تهدید کرده بود درگیری‌ها را به داخل مرزهای ایران می‌کشاند.

سردار کریمی ادامه داد: ایجاد نگرانی در جامعه و افزایش تمهیدات امنیتی از نتایج این اقدام تروریستی بود، اما همانگونه که مقام معظم رهبری تعبیر کردند این اقدام ترقه‌بازی بود و از آمریکا هم به عنوان چاقو کش تازه کار نام می‌برند.

وی افزود: یکی از تاثیرات مثبت این اقدام تروریستی ایجاد یک شوک در جامعه به ویژه در بین مسئولین و رجل سیاسی بود که متوجه جدی بودن خطر شدند به ویژه در آنانی که علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان نهاد انقلابی که در خدمت انقلاب است سخن راندند و تهدید کردند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: پاسخ دندان‌شکن این عملیات تروریستی، حمله موشکی سپاه پاسداران به مواضع داعش بود که باعث شد غرور ملی مجدد در جامعه شکل بگیرد و همه کسانی که علیه سپاه حرف می زدند یا آنان که سخنی نگفته بودند طی پیام‌هایی از سپاه تقدیر و تشکر کردند.

کاربرد دست بلند اقتدار نظامی جمهوری اسلامی برای مردم ملموس شد

سردار کریمی با اشاره به ابعاد وسیع حمله موشکی سپاه علیه داعش گفت: علاوه بر پاسخ دندان شکن به دشمنان، کاربرد دست بلند اقتدار نظامی جمهوری اسلامی برای مردم ملموس شد و اینکه در مقابله با دشمن به قدرت موشکی نیاز داریم.

وی افزود: اگر در داخل کشور امنیت می‌خواهیم باید بتوانیم مرز امنیتی خود را عمق ببخشیم وگرنه به گفته مقام معظم رهبری باید در داخل با دشمن درگیر شویم، از حیث فنی اهمیت این مساله در این است که موشک‌های نقطه زن از چنین فاصله‌ای به مواضع داعش اصابت کرده است و قدرتی که حتی کشورهای قدرتمند دنیا نیز قادر به آن نیستند.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: این حمله موشکی زمانی صورت گرفت که از حیث سیاسی همه چیز علیه ما بود، عربستان رجزخوانی می کرد و کشورهای دیگر دندان نشان می‌دادند و آمریکا سرمست ایجاد پیمان جدید در منطقه بودند.

سردار سرتیپ دوم پاسدار کریمی در پایان خاطرنشان کرد: به قدری دشمن در این حمله غافلگیر بود که آمریکا بعد از 20 ساعت موضع‌گیری کرد و تنها اسرائیل بود که همه چیز خود را در خطر می دیدید اولین موضع‌گیری را انجام داد و از طرفی نشان داد که اگر سپاه حرفی می‌زند در عمل آن را نشان می‌دهد همچنین اقتدار فرماندهی کل قوا و نظام جمهوری اسلامی را نیز در برداشت.

انتهای پیام/

R41371/P1377/S6,73/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۳۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه پاسداران به تازگی با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.

به روایت باشگاه خبرنگاران جوان، این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.

ناو لجستیکی شهید مهدوی یک ناو جنگی ساخت جمهوری اسلامی ایران است که در نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی فعال است، این ناو در یک مراسم رسمی در ۱۸ اسفند سال ۱۴۰۱ به سازمان رزم نیروی دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس الحاق شد.

نامگذاری این ناو براساس فرمانده ایرانی؛ نادر مهدی صورت پذیرفته است که در سال ۱۳۶۶ خورشیدی و در جنگ نفتکش‌ها توسط نیروی دریایی ارتش ایالات متحده آمریکا به شهادت رسیده بود.

ناو شهید مهدوی، اما چه ویژگی‌هایی دارد که آن را نسبت به سایر نمونه‌های خود در کشور متمایز می‌کند.

ناو اقیانوس‌پیمای شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده به نوعی بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد و یک پایگاه دریایی متحرک به طول ۲۴۰ متر، عرض ۳۲ متر، تناژ سبک ۱۴ هزار تن، ظرفیت بارگیری ۴۱ هزار تن تجهیزات و ادوات است که قابلیت پیمایش دریانوردی ۱۸ هزار هزار مایل دریایی با سرعت ۱۸ گره را دارد.

این ناو مجهز به تجهیزات رزم دریایی و هوایی، دارای رادار آرایه فازی سه بعدی، موشک‌های سطح به سطح، سطح به هوا، سامانه‌های مخابراتی یکپارچه بسیار پیشرفته جنگال و موشک کروز دریایی با برد بیش از ۷۰۰ کیلومتر، قابلیت حمل و نشست و برخاست بالگردها، پهپادها و آبگیری و به آب‌اندازی شناورهای مختلف که بازسازی و تغییر کاربری کاربرد جدید آن توسط جوانان متخصص، مؤمن و انقلابی کشور عزیزمان طراحی و عملیاتی شده است.

این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.

علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است.

در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.

سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با ناو شهید مهدوی تصریح کرد: ناو اقیانوس پیمای رزمی، اطلاعاتی و پشتیبانی شهید مهدوی به مثابه یک شهر دریایی متحرک است که با تمام تجهیزات و امکانات لازم آماده انجام مأموریت‌های اقیانوسی برای ایجاد امنیت پایدار در خطوط مواصلاتی دریایی، حفاظت و صیانت از منابع و منافع کشور جمهوری اسلامی و ملت قهرمان ایران، امدادرسانی به ناوگان تجاری و صیادی جمهوری اسلامی و کشورهای منطقه و درخواست‌کننده و حضور در آب‌های دور دست است.

سردار تنگسیری این را هم گفت که ناو اقیانوس پیمای شهید نادر مهدوی قابلیت حمل و عملیاتی کردن انواع بالگردها، پهپادها، شناورهای تندرو موشک انداز و سامانه‌های موشکی، پدافندی و راداری را داراست و با پیوستن این شناور سنگین به ظرفیت‌های نیروی دریایی سپاه، ماموریت دریادلان سپاه برای حضور مقتدر در آب‌های دوردست، آغاز شده است.

سرلشکر سلامی، فرمانده کل سپاه نیز با اشاره به این توانمندی در نیروی دریایی سپاه، گفت: ناوهای اقیانوس‌پیمای ما می‌توانند در هر نقطه‌ای از اقیانوس‌ها ظاهر شوند و طبیعتاً وقتی می‌توانیم از آنها موشک شلیک کنیم، هیچ نقطه امنی برای قدرتی که بخواهد برای ما ناامنی ایجاد کند، وجود ندارد.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902794

دیگر خبرها

  • قهرمانان ورزشی پیشتازان ایجاد امید و غرور ملی هستند
  • حمله موشکی مقاومت عراق به بندر عسقلان اسرائیل/ اعلام آغاز مرحله چهارم نبرد انصارالله یمن علیه اسرائیل/ بازداشت یک نظامی آمریکا توسط روسیه/ تهدید دادگاه لاهه توسط ۱۲ سناتور آمریکایی
  • وعده صادق و جنگ احزاب چه شباهت عجیبی؟! | روایت متفاوت حسین شریعتمداری از حمله ایران به اسرائیل
  • حمله موشکی مقاومت اسلامی عراق به بندر حیفا
  • طرح توهمی نتانیاهو برای غزه بعد از قتل عام فلسطینی‌ها
  • ناو موشکی سپاه؛ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد
  • ناو موشکی سپاه را بیشتر بشناسید/ مجهز به موشک‌های بالستیک دوربرد است
  • حمله موشکی مجدد حزب‌ الله لبنان به پایگاه صهیونیستی
  • نگرانی از اعتراضات ضدصهیونیستی در عربستان،‌ مصر و اردن
  • حمله موشکی مجدد حزب‌الله لبنان به پایگاه صهیونیستی