Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا- تروريست هاي داعش ، مسجد اصلي شهر موصل را منفجر کردند.
به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري آريا، روز چهارشنبه خبردادند که نظاميان عراقي در 100 متري مسجد اصلي موصل مستقر شده اند.
نظاميان به 50 متري مسجد نرسيده بودند که داعش مسجد النوري را منفجر کرد.
فرمانده عمليات « نينوا مي آييم » گفت داعش مسجد جامع النوري و مناره آن را زماني منفجر و منهدم کرد که نيروهاي ما تنها 50 متر با اين مسجد فاصله داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


همزمان با نزديک شدن نيروهاس عراقي به مسافت پنجاه متري مسجد النوري، تروريست هاي داعشي مسجد النوري و مناره تاريخي الحدباء را که پيش از آن بمب گذاري کرده بودند منفجر کردند.
حيدر العبادي نخست‌وزير عراق گفت: داعش با انهدام مسجد جامع شهر موصل به شکست خود اذعان کرد.
فرمانده عمليات « نينوا مي آييم » گفت: داعش مسجد جامع النوري و مناره آن را زماني منفجر و منهدم کرد که نيروهاي ما تنها 50 متر با اين مسجد فاصله داشتند.
نيروهاي عراقي در واکنش به انفجار مسجد نوري در موصل و نابودي کامل مناره آن بقاياي گروه تکفيري صهيونيستي داعش را در محله الفاروق در موصل نابود کردند.
منابع اگاه در موصل اعلام کردند: داعش قبل از منفجر کردن مسجد النوري و مناره الحدباء، شصت خانواده موصلي که قصد خروج از موصل قديم را داشتند، بازداشت و سپس به داخل مسجد برد و مسجد را بر سر انها تخريب و خانواده ها را به قتل رساند.
اگر چه هنوز جزئيات بيشتري از انفجار مسجد منتشر نشده است، اما ازدحام منطقه اطراف مسجد در لحظه انفجار که خانه هايش بافتي کاملا قديمي دارد، بدون شک، سبب کشته شدن تعداد زيادي از بي گناهان شده است.
خبرنگار شبکه تلويزيوني العالم که به طور زنده از منطقه نزديک به مسجد نوري در موصل گزارش مي داد درباره انفجار اين مسجد از سوي تروريست هاي داعش و تخريب کامل مناره آن گفت: من از نزديک مسجد نوري براي شما گزارش مي دهم. تاريکي محضي منطقه را فرا گرفته است. صداي تيراندازي و تبادل آتش به گوش مي رسد. گروه هاي تروريستي داعش مسجد النوري را منفجر و مناره آن را منهدم کردند. انفجار بعد از آن رخ داد که نيروهاي عراقي توانستند پيشروي گسترده اي داشته باشند و به فاصله 50 متري اين مسجد رسيدند.
وي افزود: عناصر داعش در واکنش به پيشروي هاي گسترده نيروهاي عراقي در سه محور در منطقه موصل قديم، به انهدام مناره مسجد جامع نوري مبادرت ورزيدند. شما هم اکنون صداي تيراندازي را مي شنويد. منفجر کردن اين مسجد نتيجه شکست سخت تروريست ها در چند روز گذشته است. داعش بعد از اين که سيطره بر بسيار از مناطق راهبردي در منطقه موصل قديم را از دست داد مسجد النوري را منفجر کرد. داعش در واقع نتوانست اين مسجد را حفظ کند و با توجه به اين که مسجد النوري نماد خلافت داعش بود از دست دادن آن به مثابه شکست سنگيني براي داعشي ها قلمداد مي شود. نيروهاي عراقي تلاش زيادي کردند اين مسجد را به عنوان يک اثر باستاني و قديمي متعلق به قرن 11 حفظ کنند.
شبکه تلويزيوني العالم ويدئويي را منتشر و اعلام کرد انتشار ويدئويي در شبکه هاي اجتماعي که لحظه انفجار از پايين به بالاي مناره الحدبا را در منطقه موصل قديم نشان مي دهد.
نخست وزير عراق گفت: اقدام داعش به منفجر کردن مناره الحدبا و مسجد جامع النوري اعلام رسمي شکست آن است.

در ژوئيه 2014 ابوبکر البغدادي در اين مسجد خطبه خواند و خلافت بين المللي را به رهبري خودش اعلام کرد.

موصل در آستانه آزادي کامل قرار دارد
همچنين شبکه تلويزيوني الاخباريه اعلام کرد جعفر الحسيني سخنگوي نظامي گردان هاي حزب الله عراق در گفتگو با اين شبکه اعلام کرد هدف آمريکايي ها حمايت از گروه تکفيري داعش است نه حمايت از ارتش عراق.
وي افزود بيش از يک ميليون نفر در داخل موصل زندگي مي کنند و ما براي حفظ جان شهروندان غير نظامي تلاش مي کنيم و به عمليات آزادسازي موصل از لوث تروريست هاي داعش ادامه مي دهيم. ما بر اساس طرح برنامه ريزي شده عمل مي کنيم.
سخنگوي نظامي گردان هاي حزب الله عراق اظهار داشت نيروهاي امنيتي در حال پيشروي هستند و موصل در آستانه آزادي کامل قرار دارد و به زودي تروريست هاي داعش را از بين مي بريم.


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۳۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد

یوری پوپوف معاون مرکز هماهنگی روسیه در سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: حملات هوایی ارتش روسیه ۲ پایگاه تروریست‌هایی را که منطقه التنف در مرز سوریه با عراق و اردن را ترک کرده و در منطقه صعب العبور حومه شرقی استان حمص و منطقه العمور در این استان پنهان شده بودند، هدف قرار داد.

به گفته وی، در منطقه التنف روزانه ۹ مورد نقض حریم هوایی توسط جنگنده‌های «اف -۱۵»، تایفون، تاندربولت و هواپیما‌های اطلاعاتی از نوع «ام سی ۱۲ دبلیو» که همگی متعلق به ائتلاف تحت سرکردگی آمریکا موسوم به «ائتلاف ضد داعش» هستند، ثبت شده است.

نظامیان آمریکایی به بهانه مبارزه با گروه تروریستی داعش از سال ۲۰۱۴ میلادی برخی نواحی در مناطق جزیره و التنف سوریه را اشغال و در آنجا پایگاه‌های نظامی ایجاد کردند، اما واقعیت‌های میدانی و اطلاعاتی بعداً تأیید کرد که این نظامیان از پایگاه‌ها به عنوان مرکزی برای حمایت از گروه‌های تروریستی در منطقه استفاده می‌کنند.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • فهرست کامل کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب برای انتخابات منتشر شد
  • (ویدئو) فیلم جدید کشف آدم کوتوله در ایران فضای مجازی را منفجر کرد
  • فیلمی از سخنرانی قرائتی؛ هر کاری که دشمن را جر بدهد، عمل صالح است
  • روسیه: ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کردیم
  • روسیه ۲ پایگاه تروریست‌ها را در سوریه منهدم کرد
  • انفجار خودروی بمب‌گذاری شده در سوریه
  • داعش در افغانستان به طور جدی سرکوب شده است
  • طالبان: حضور داعش در افغانستان به صفر نزدیک شده است
  • مساجد پنهان در کوچه‌پس‌کوچه‌های توکیو
  • پروژه جدید واشنگتن برای ادامه اشغالگری در خاک سوریه / حمایت ویژه از هسته‌های مخفی داعش برای توقف حملات نیروهای مقاومت علیه آمریکایی‌ها + نقشه میدانی و عکس