Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشن گل‌ریزان باهدف آزادسازی زندانیان غیره عمد در سالن اجتماعات فرمانداری هندیجان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندر هندیجان، با حضور امام‌جمعه، رئیس دادگستری، فرماندار، بخشداران مرکزی و چم خلف هندیجان، حجت‌الاسلام قدرت هاشمی‌نیا مدیرعامل ستاد دیه خوزستان، حجت‌الاسلام جلال‌الدین موحدی نماینده ستاد دیه استان در هندیجان و جمعی از خیرین جشن گل‌ریزان باهدف کمک جهت آزادسازی زندانیان غیره عمد در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین احمد ساری‌اصل امام‌جمعه هندیجان، در این برنامه اظهار داشت: خداوند می‌فرماید برای همکاری و کمک به همدیگر اتحاد و همبستگی داشته باشید.

وی افزود: خداوند می‌تواند در یک‌لحظه همه نیازمندان و فقرا را از همه‌چیز بی‌نیاز گرداند ولی همه این امور را به انسان‌های خوب واگذار کرده تا با ایجاد شبکه‌های اتحاد و همدلی اقدام کنند.

تقویتمؤسسات خیریه

رئیس شورای فرهنگ عمومی هندیجان بیان کرد: از همه بزرگواران که در جهت ترویج فرهنگ دینی و اسلامی تلاش و کوشش کرده‌اند تشکر و قدردانی می‌کنم. همکاری و کمک به دیگران در همه ادیان الهی نیز وجود دارد.

وی گفت: همان‌طور که خداوند به مسلمانان امر کردند تا فروع دین را انجام داده و بر صراط الهی حرکت کنند به کمک و دست‌گیری نیازمندان نیز امر فرموده‌اند لذا همه ما باید به هم نوع خود توجه جدی داشته باشیم.

ساری اصل عنوان کرد: مردم شهرستان هندیجان سابقه دیرینه در کمک به هم نوعان خود دارند که امیدواریم روحیه دست‌گیری از نیازمندان به یک فرهنگ عمومی در همه جامعه ما تسری یابد. ما باید مؤسسات خیریه و کمک‌رسان به دیگران را تقویت کنیم.

وی افزود: ما فقط به زندانی کمک نمی‌کنیم بلکه به همه خانواده و کسانی که با وی در ارتباط هستند کمک کرده و موجب خوشنودی خداوند منان و دیگر مؤمنان می‌شویم. یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی که در جامعه اتفاق می‌افتد نبود سرپرست خانواده در میان آن‌ها است.

امام‌جمعه هندیجان بیان کرد: ستاد دیه باید با همکاری برادران و خواهران تقویت‌شده و همه در آن فعالیت کنند. باید در هر شهرستانی ستاد دیه جهت کمک به زندانیان غیره عمد فعال شود.

ضرورت راه اندازی انجمن‌های خیریه با موضوع پزشکی

کوروش مودت فرماندار هندیجان نیز در این جلسه اظهار داشت: برای اولین بار در شهرستان هندیجان جشن گل‌ریزان در جهت کمک به زندانیان غیره عمد برگزار می‌شود.

وی افزود: هدف ما فرهنگ‌سازی کمک به دیگران بوده تا بتوانیم چند تن از زندانیان غیره عمد هندیجان را از زندان آزاد کنیم و به آغوش خانواده برگردانیم.

فرماندار هندیجان بیان کرد: در چند ماه گذشته سمن‌ها و انجمن‌های خیریه در سطح شهرستان تشکیل‌شده که امیدواریم بیشتر گسترش پیداکنند، بانوان گرامی می‌توانند در این امر مشارکت بیشتری داشته باشند.

وی گفت: بعد از ماه مبارک رمضان به همت برخی از مردم عزیز هندیجان چند موسسه خیریه در سطح شهر تشکیل می‌شود. مردم هندیجان مهمان‌پذیر و در امورات خیریه پیش‌قدم هستند.

مودت عنوان کرد: انجمن‌های خیریه باید در همه زمینه‌ها از جمله پزشکی و بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج فعالیت کنند تا در همه زمینه‌ها بتوان به مردم نیازمند کمک کرد.

راه اندازی انجمن خیرین مسکن‌ساز در هندیجان

وی افزود: با همکاری برخی از مردم انجمن خیرین مسکن‌ساز را در سطح شهرستان هندیجان راه‌اندازی کرده‌ایم و از اداره کل مسکن و شهرسازی خواسته‌ایم که زمین مورد نیاز را تأمین تا برای نیازمندان مسکن و سرپناهی بسازیم.

فرماندار هندیجان بیان کرد: همه امور باید با هدایت مردم صورت بگیرد زیرا مردم عزیز پای‌کار آمده و همکاری لازم را خواهند داشت فقط ما باید زمینه فعالیت را برای آن‌ها فراهم کنیم.

وی گفت: ما برای کمک به هم نوعان مسئول ورزش بیماری‌های خاص هندیجان را معرفی کردیم تا در این عرصه نهادهای مدنی بتوانند در جهت رفع مشکلات قشر مستضعف تلاش و همت کنند.

مودت عنوان کرد: فعالیت در عرصه‌های خیریه علاوه بر خشنودی خداوند و باقیات‌الصالحات موجب آرامش و اطمینان خاطر برای فعالان این عرصه است. امیدواریم در اولین جلسه با حضور عزیزان بتوانیم زندانیان نیازمند هندیجانی را از بند نجات دهیم.

300 زندانی غیر عمد در خوزستان

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین قدرت هاشمی‌نیا مدیرعامل ستاد دیه استان خوزستان نیز در جشن گل‌ریزان هندیجان اظهار داشت: فرزندان زندانیان چشم‌انتظار دستان سخاوتمند شما بزرگواران هستند تا پدر یا مادر آن‌ها به آغوش گرم خانواده برگردند.

وی افزود: در زمین بندگانی هستند که از نیازمندان و تهی‌دستان دست‌گیری می‌کنند، خداوند در اجر این مردمان بزرگ پاداشی بس عظیم اعطا می‌کند کهاین پاداش در روز قیامت در امان بودن از عذاب الهی است.

مدیرعامل ستاد دیه استان خوزستان بیان کرد: با توجه به اینکه این جشن برای اولین بار در هندیجان برگزار می‌شود، امیدواریم دست‌های پر خیر بتوانند دست دیگر نیازمندان را بگیرند.

وی گفت: 12 هزار و 500 زندانی در استان خوزستان وجود دارد، از این تعداد 12 هزار و 200 نفرمستحق زندان هستند، ما دنبال آزادی زندانیان مجرم نیستیم زیرا کمک برای آزادی کسانی که مجرم حقیقی هستند خیری در آن وجود ندارد.

آزادی 1500 زندانی غیر عمد در خوزستان

هاشمی‌نیا عنوان کرد: 300 نفر از بندگان گرفتار در زندان‌ها کسانی هستند که به‌صورت غیره عمد زندانی‌شده و اغلب این‌ها مشکلات مالی دارند که با کمک مردم عزیز در جشن‌های گل‌ریزان می‌توان آن‌ها را به آغوش خانواده‌هایشان برگرداند.

وی افزود: زندانی غیره عمد این است که فرد قصد ارتکاب جرم را ندارد، اما به‌ناچار درگیر یک اتفاقی می‌شود که باید متحمل خسارت شود و به سبب تمکن نداشتن مالی مجبور به رفتن به زندان است.

مدیرعامل ستاد دیه استان خوزستان بیان کرد: ما طی سه سال خدمتگزاری به زندانیان نیازمند توانستیم هزار و پانصد نفر را از بند زندان نجات داده و به جامعه برگردانیم.

وی گفت: ستاد دیه هیچ‌گونه بودجه کشوری یا دولتی ندارد و همگی از محل کمک‌های مردمی و خیرین تأمین‌ شده و در اختیار خانواده شاکیان قرار می‌گیرد و رضایت شاکی جلب و زندانی عزیز آزاد می‌شود.

هاشمی‌نیا عنوان کرد: وجوهات مردمی بدون اینکه ریالی از آن در جای دیگری مصرف شود با نظارت رئیس‌کل دادگستری خوزستان که رئیس هیئت‌امنا ستاد دیه استان نیز هست با تحقیقات از وضعیت مالی زندانی در اختیار واجدین شرایط قرار می‌گیرد.

وی گفت: امیدواریم باهمت شما مردم عزیز هندیجان در آستانه عید سعید فطر چند نفری از زندانیان هندیجان به آغوش خانواده خود برگردند.

گزارش از محمدمهدی صادقی

انتهای پیام/

R41468/P1377/S6,57/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۳۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند

به گزارش قدس آنلاین، جمعیت وفاق ملی بحرین فهرستی را منتشر کرد که شامل زندانیان زندان مرکزی «جو»، زندان نظامی «قرین»، مرکز بهداشتی «کانو» و زندان «الحوض الجاف» می‌شود.

براساس گزارش العهد، جمعیت وفاق ملی بحرین بر لزوم تکمیل مرحله آزادی مابقی زندانیان سیاسی و پاکسازی زندان‌ها تاکید و اعلام کرد که آزادی‌های روزهای گذشته گام مهمی بود و تکمیل آن برای خاتمه بخشیدن به این پرونده بشردوستانه که بار سنگینی برای وطن بوده و پیامدهای حقوقی بدی به همراه دارد، امری مهم است.

وفاق بحرین ابراز امیدواری کرد که این فهرست با آزادی آخرین زندانی سیاسی به صفر برسد، زیرا پرونده زندانیان عقیدتی و آزادی آنها مهمترین مسأله در رابطه با مطالبات سیاسی در بحرین تلقی می‌شود.

پیشتر آیت‌الله عیسی قاسم، رهبر شیعیان بحرین از مردم این کشور خواسته بود برای تحقق تمامی خواسته‌هایشان به جنبش‌های مردمی خود ادامه دهند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • زوج همدانی زمینه ساز آزادی ۲ زندانی جرائم غیرعمد شدند
  • کمک نمازگزاران مسجد حضرت خدیجه (س) اردکان به آزادی زندانی جرائم غیرعمد
  • مراسم گلریزان آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و محکومان مالی استان
  • جمع آوری ۱۵۰ میلیارد ریال در جشن های گلریزان کردستان
  • چشم‌انتظاری ۳۰۷ زندانی کردستان برای آزادی
  • آزادی ۴۰ زندانی جرایم غیرعمد در زنجان
  • ۴۰ زندانی جرایم مالی غیرعمد در زنجان آزاد شدند
  • کمک برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد
  • ۱۶۷ زندانی جرایم غیرعمد در قم نیازمند کمک خیران هستند