Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس آخرین رتبه بندی صورت گرفته توسط وزارت بهداشت، غلظت نیترات و نیتریت در محصولات ۱۳ برند تولید کننده آب آشامیدنی بالاست و از کمترین کیفیت برخوردارند.

به گزارش جنوب نیوز،براساس آخرین رتبه بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت، تنها ۲۰ محصول از برند های مختلف آب آشامیدنی بسته بندی در ایران دارای کمترین میزان نیترات و نیتریت شناخته شده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش که به رتبه بندی آب های آشامیدنی و معدنی بسته بندی بر اساس شاخص های prps و غلظت نیترات و نیتریت در منع آب پرداخته است، ۷۷ برند آب آشامیدنی مورد آزمایش قرار گرفته اند که از این تعداد ۱۳ برند تولید کننده آب آشامیدنی بطری در کشور از کمترین کیفیت و بالاترین میزان غلظت نیترات و نیتریت برخوردار بوده اند.

دو سال قبل بود که برای اولین بار داستان آلودگی آب های معدنی و آشامیدنی بطری بر سر زبان ها افتاد و آب معدنی دماوند به علت آلودگی بیش از حد استاندارد پلمب شد و درنهایت این وزارت بهداشت بود که با انتشار اسناد آلودگی محصولات آب معدنی دماوند از وجود میکروب سودوموناس در محصولات دماوند پرده برداشت. حال گویا انتشار سالیانه آلودگی آب های معدنی و آشامیدنی بسته بندی به موادی چون نیترات و نیتریت به روندی معمول تبدیل شده است. سازمان غذا و دارو در آخرین روزهای خرداد ماه میزان آلودگی محصولات بیش از ۷۰ کارخانه تولید آب معدنی و آشامیدنی را بر اساس بررسی های منتهی به پایان سال ۹۵ اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش ها که البته نسخه ای از گزارش آلودگی آب های آشامیدنی نیز در اختیار مشرق قرار دارد، ۷۷ محصول به عنوان آب آشامیدنی بطری در بازار توزیع می شود که از این تعداد تنها ۲۰ محصول از کمترین میزان غلظت نیترات و نیتریت برخوردار است. این ۲۰محصول از کمترین میزان آلودگی برخوردارند. در همین گزارش ۱۷محصول نیز در رتبه B قرار گرفته اند و ۲۷ محصول نیز کیفتی معادل درجه سه کسب کرده اند.

نکته حائز اهمیت وجود انتخاب ۱۷ برند آب آشامیدنی بطری به عنوان کم کیفیت ترین محصولات تولیدی است که در رتبه بندی وزارت بهداشت رتبه D را به خود اختصاص داده اند و مشخص نیست آیا همچنان مجوز توزیع آب های تولیدی خود را در بازار و جامعه دارند یا قرار است برای ارتقاء جایگاه این آب معدنی ها، فکری شود.

در این بین محصولاتی مانند آب آشامیدنی بینالود، ایشمک، سیرانا و ترنم به چشم می خورد. البته گزارش منتشره توسط وزارت بهداشت تنها به رتبه بندی آب های آشامیدنی بسته بندی پرداخته و مشخص نیست چند برند و محصول از تولید کنندگان آب معدنی بسته بندی نیز به وضعیتی مشابه ۱۳شرکت تولید کننده آب آشامیدنی دچار باشند.

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۴۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه چینی‌ها هزاران مرغ شاخدار را پس از پرورش، بسته بندی می‌کنند (فیلم)

 

 

 

منبع : فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: چطور هندی‌ها گوشت و شیر هزاران بوفالو را فرآوری و بسته بندی می‌کنند (فیلم) برداشت و بسته بندی خاویار، تخم ماهی سالمون و گوشت ماهی تیلاپیا (فیلم) مزرعه پرورش ۱۰۰ هزار مار کبرا در ویتنام؛ نحوه آماده سازی مار‌ها برای فروش (فیلم)

دیگر خبرها

  • نمره قبولی بورس در آخرین روز کاری سال 1402/جهش۳۴ هزار واحدی شاخص کل
  • انواع رتبه بندی شرکت ها در ایران
  • باید در رتبه‌بندی علمی رقیب‌پذیر باشیم
  • باید در رتبه‌بندی علمی در جایگاه رقیب‌پذیر باشیم
  • چگونه چینی‌ها هزاران مرغ شاخدار را پس از پرورش، بسته بندی می‌کنند (فیلم)
  • مرکز رویت‌پذیری و افزایش اثرگذاری تحقیقات راه اندازی شد
  • سیمای دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲
  • سیمای دانشگاه تهران در سال ۱۴۰۲ / اقدامات تاسیسی و جهش‌های دانشگاه تهران در سالی که گذشت
  • مورد استناد قرار نگرفتن مقالات به علت کیفیت پایین نیست/ ارتقای رنکینگ جهانی دانشگاه‌های ایران به رتبه ۱۴
  • روش تشخیص لوازم یدکی اصل از تقلبی