Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،روز قدس یک روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‌ها با ابرقدرت هاست. روز قدس روزی است که باید به همه قدرت‌ها هشدار دهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما و عمال خبیث شما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

روز قدس چیست؟ کدامین هدف ملت و جمهوری اسلامی را تامین می کند؟ روز قدس ناظر به کدام آرمان اسلام و قرآن است؟ چرا روز قدس را گرامی می داریم؟ چرا همگرایی جهان اسلام در روز قدس تحقق می یابد و نقش روز قدس در ظهور قدرت اسلام چه می باشد؟

هر سال که هنگام بحث روز جهانی قدس می شود باید به این سوالات و پاسخ‌های آن فکر کرد. امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی در جملاتی کوتاه به این پرسش‌ها پاسخ داده‌اند. ایشان می‌فرمایند؛ «روز قدس یک روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‌ها با ابرقدرت هاست. روز قدس روزی است که باید به همه قدرت‌ها هشدار دهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما و عمال خبیث شما نیست. روز قدس روز حیات اسلام است . روز قدس روزی است که اسلام را باید احیاء کرد.»

با توجه به اهمیت این روز دیدگاه تعدادی از فعالاندانشجوییرا جویا شدیم که در ادمه می خوانید:

دشمن هرگز نمی‌تواند تفکر اسلامی را به سمت مسائل حاشیه‌ای منحرف کند

فریادرس، مسئول ناحیه بسیج دانشجویی همدان،با اشاره به اهمیت روز جهانی قدس گفت:روز قدس راامام راحل ابتکار کردند و این ابتکاری بود که بعد از شکست ارتش هایعربی در مقابل اسرائیل اتفاق افتاد و قتی که ارتش های عربی موفق نشدند که نه تنها سرزمین های اسلامی را پس بگیرند؛ بلکه در این جنگ ها هم عدواتشان را از دست دادند و هم تضعیف شدند، حضور انقلاب اسلامی و تفکر انقلابی در عرصه کشور ایران، به این آرمان یعنی آرمان روز قدس حیات بخشید.

وی افزود:ابتکار امام راحل این بود که مردم بیایند پای این آرمان.امام مردمرا به حمایت از قدس یعنی اینآرماناسلامیدعوت کردندو این ابتکار باعث شد که ما امروز و روز به روز شاهد رشد جریان هایاسلامی در منطقه در حمایت از آرمان قدس باشیم.

حضور در راهپیمایی روز قدس را به عنوان یک فرهنگ به آیندگان منتقل کنیم

رضایی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه های شیرازبا اشاره به اهمیت روز جهانی قدس گفت:روز جهانی قدس از آنجاییبرای همه جهانیان اهمیت دارد که یک مولودناخلفی ازدنیای غرب و دنیای شرق درخاورمیانه متولد شد ومتاسفانه سالهاست که همچون یک غده سرطانی در پیکر خاومیانه موجب آزارو اذیت دیگر اعضای حاضر در منطقه شده است.

وی افزود:بر همه مسلمان جهان واجباست برای مبارزه با این بیماری و این غده سرطانی حتما تلاش کنند و به پا خیزند؛ چرا که اگه چنین نباشد این غده سرطانی است که این هستی را به خطر می اندازد و اما اهمیت حضور مردم در این راهپیماییاین است که رفته دفته دشمن به دنبال این است که نگاه استکبار ستیزی و اسرائیل ستیزی را در دنیا رو به افول ببرد و این نگاه را تضعیف کند و اینجاست که وظیفه ماست که سال به سال در مقابل این نگاه،یک نگاه استکبارستزیانه محکمتر را در دنیای اسلام دنبال کنیم.

همه ملت ایران پرشورتر از سال‌های گذشته در راهپیمایی روز قدس حضور یابند

عبدالله امینی فر، مسئول ناحیهبسیج دانشجویی خراسان شمالیبا اشاره به اهمیت روز جهانی قدس و حضور پرشور و گسترده مردم در این راهپیمایی گفت:امسال از همه سال ها حضور و مشارکت مردم در راهپمایی روز قدساهمیت بیشتری دارد؛ چرا کهمردمتهدیداتی که توسط گروهکهایی که به نوعیتوسط صهیونیست ها هدایت می‌شود، را لمس کردند؛بنابراین از همه مردم دعوت می کنیم در این روز جهانی قدس شرکت کنند.

اسرائیل و آل‌سعود دو روی یک سکه هستند/ داعش یک گلوله به سمت اسرائیل شلیک نکرد

رفعتی،دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه علامهبا اشاره به اینکه عربستان بزرگتری حامی اسرائیل در منطقه است، گفت: اسرائیل و آل سعود دو روی یک سکه هستند و در واقع عربستان به پباده نظام این رژیم در منطقه تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف استکبار جهانی منحرف کردن ذهن جهان اسلام نسبت به مسئله فلسطین است، افزود: دامن زدن به اختلافات مذهبی و ایجاد داعش از جمله اقداماتی است که استکبار جهانی برای منحرف کردن ذهن جهان اسلام از مسئله فلسطین و تامین امنیت اسرائیل انجام داده است.

حمایت از مردم فلسطین بر همه مسلمان واجب است

سجاد رئیسی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرونبا بیان اینکه بی شک یکی از مهم ترین کار هایی که امام خمینی (ره) در طول عمر بابرکتشان انجام دادند، نام گذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان بنام روز قدس بود، اظهار داشت: یکی از مهم ترین اتفاقات این روز اتحاد جهان اسلام برای ضربه زدن به استکبار جهانی است.

وی گفت: طبق بیانات امام خمینی (ره) فلسطین پاره تن اسلام است؛از این سخن امام بزرگوار باید درک کرد که بر تمام مسلمانان لازم است که برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند و نگذارند که این مسئله به فراموشی سپرده شود.

فریاد حق‌طلبی مردم کردستان همراه با همه مسلمانان جهان در روز قدس بلند خواهد شد

محمدپناه، مسئول بررسی و تحلیل سیاسی دانشگاه کردستاندر مورد حضور مردم در روز قدس گفت: مردم کردستان همانند دیگر مردم ایران در راهپیمایی روز قدس شرکت می‌کنند و با توجه به حملات تروریستی در مجلس و مرقد امام خمینی (ره) انگیزه بیشتری برای حضور در این راهپیمایی دارند.

محمدپناه افزودهمه این سال‌ها نگاه مردم و مسلمانان جهان به جمهوری اسلامی ایران بوده است به خصوص به شهرهای مرزی و اقلیت‌های مذهبیمانند سنندجکه ببینند حضور پرشوری در راهپیمایی‌ها دارند یا نه،با توجه به اینکه موشک‌ها از کردستان و کرمانشاه دو استان کردنشین به مقر تروریست‌ها در سوریه فرستاده شد پیام انقلابی بودن مردم کردستان به صورت دو چندان به دشمنان مخابره شد لذا مردم کردستان همراه با دیگر مسلمانان ایران و جهان در روز قدس فریاد حق‌طلبی خود را علیه ظالمان آمریکایی و اسرائیلی بلند می‌کنند.

روز قدس نماد آزادسازی تمام مردمان مسلمان از زیر یوق استکبار است

مجید بصیری، دبیر شورای تبین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه های شهرستان شاهرود گفت:روز قدس نماد آزادسازی تمام مردمان مسلمان از زیر یوق استکبار است.

وی با بیان اینکهقدس دفتر خونین شجاعت و مقاومت اسلامی است، تصریح کرد‌:‌هر گلبرگ این دفتر یادمان حماسه ای ماندگار فریادی بی کرانه و مظلومیتی بی مرز است.

این فعال دانشجویی گفت: ما در طول تاریخ با قدس زیسته ایم و پاسدار قداست قدس بوده ایم و با توجه به اتفاقات خونین در مناطق جهان اسلام و کشتار مظلومانه مردم عراق سوریه و یمن روز قدس دیگر تنها روز ندا سردادن ازادی قدس شریف نیست بلکه به نماد ازاد سازی تمام مردمان مسلمان از زیر یوق استکبار تبدیل شده است.

حضور گسترده‌تر در راهپیمایی روز قدس به نابودی کشورهای ظالم کمک می‌کند

شعبانی، مسئولبسیج دانشجویی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان گفت:روز قدس یکی از یادگارهای حضرت امام خمینی(ره) است که یقینا تا زمان برچیده شدن کامل ظلم و جور از روی کره زمین این موضوع ادامه خواهد داشت و خداروشکر این اجتماع و راهپیمایی در همه نقاطی که داد یک مظلوم از ظالمی می خواهد گرفته شود، برگزار می‌شود و مظلومان عالم بدانند آنها تنها نیستند.


وی افزود: این تظاهرات نمادی از ظلم ستیزی است که حضور هر چه پرشورتردر آن به نابودی هرچه زودتر کشورهای ظالم کمک می‌کند و ان شاالله طبق فرموده مقام معظم رهبری تا کمتر از ۲۵ سال آینده رژیم غاصب صهیونیستی که همانا جرثومه فساد در این عالم است نابود خواهد شد.

ما رژیم صهیونیستی را تا نابودی کامل دنبال می‌کنیم

عادلی‌نژاد، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه اصفهاندر مورد راهپیمایی روز قدس گفت: اسلام ناب اسلامی است کهدر هر جای جهان که باشددنبال دستگیری از ستم‌دیدگان عالم باشد. این به عنوان یک قاعده و اصل اساسی در دین مبین اسلام است و نظام جمهوری اسلامی هم بر اساس مبانی دینی بنا شده است و وظیفه اصلی خودش را پیگیری وضعیت ستم‌دیدگان جهان می‌داند لذا امام خمینی (ره) مسئله فلسطین را مسئله اول جهان اسلام معرفی می‌کنند و همه مسلمانان باید نسبت به مسئله فلسطین دقیق و حساس باشند.

عادلی‌نژاد افزود:با توجه به شرایط خاص منطقه و موج بیداری اسلامی در منطقه و اهمیت خاص و استراتژیک نوار غزه و فلسطین باید رژیم غاصب صهیونیستی را از مرزهای فلسطین بیرون راند.

روز قدس، روز دادخواهی از زورگویان عالم بشریت با مشت‌های گره کرده است

علیرضا نعمتی، دبیر انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه روز جهانی قدس روز به پا خواستن مستضعفین علیه مستکبرین است، گفت: ما در این روز بزرگ با مشت‌های گره کرده به میدان می آییم تا به غاصبان و گردنکشان عالم بگوییم اگر غلط زیادی بکنند جواب آنها را با سیلی خواهیم داد.

نعمتی با بیان اینکه رمضان، ماه میهمانی خدا و آمرزش گناهان قدم های آخر خود را طی می کند و کم کم دارد به غروب خود نزدیک می شود، گفت: خیلی ها این ماه را نوروز بندگی می دانند؛چراکه آن را تولدی دیگر قلمداد می کنند و معتقدند که این ماه یعنی شروعی دوباره برای رسیدن به هدف و مقصود است.

امسال سیلی دوم را مردم به استکبار خواهند زد

زهرا غفاری، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد کازرونبا اشاره به فرا رسیدن روز قدس گفت:ما پیرو مکتبی هستیم که همیشه باید حامی مظلوم و دشمن ظالم باشد؛روز جهانی قدس، روز به هم رسیدن معنویت رمضان، قداست مسجد الاقصی و وحدت مسلمانان و مانور مشترک آن ها جهت احیای عظمت اسلامی و آرمان فلسطین است.

وی ادامه داد: وقتی می گوییم قدس از آن ماست نه فقط بخاطر اینکه قبله اول مسلمانان بود، نه فقط بخاطر اینکه دشمن مشترک داریم و عقل حکم می کند حمایت از فلسطین شریف را محکمتر کنیم .... القدس لنا چون تکه ای از بشریت و انسانیت است.

حمایت از فلسطین و محور مقاومت از سیاست‌های اصلی جمهوری اسلامی ایران است

افشارنسب، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی قمدر مورد اهمیت شرکت مردم در راهپیمایی روز قدس گفت: اهمیت شرکت در راهپیمایی قدس امسال نسبت به سال‌های قبل بیشتر است. ما عملیات تروریستی را در تهران داشتیم و این نشان می‌دهد که عده‌ای در کشور نسبت به وضعیت امنیت دید درستی نداشتند و تصور می‌کردند امنیت چک سفید امضاست و زحمات سپاه و ارتش، نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات و سپاه قدس را در تامین امنیت کوچک می‌شمردند این حادثه یادآوری بود برای ملت ایران همان طور که رهبر معظم انقلاب به بحث‌های تروریستی دهه ۶۰ اشاره کردند و از مردم خواستند جای جلاد و شهید در دهه ۶۰ عوض نشود همچنین سفر ترامپ بلافاصله یک روز بعد از انتخابات ایران به عربستان و تشکیل ناتوی عربی و موضع‌گیری نسبت به کشورهای محور مقاومت و حمایت از داعش و رژیم صهیونیستی اهمیت شرکت در راهپیمایی روز قدس را بیشتر می‌کند.هر چه پیشتر می‌رویم ظلم و کفر این کشورهای حامی اسرائیل بیشتر می‌شود لذا اتحاد و همدلی همه مردم از هر جناح سیاسی در روز قدس الزامی است.

روز قدس نمایانگر عمق دامنه نفوذ تفکر و منطق مقاومت و ظلم‌ستیزی در جهان است

فرقانی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان با اشاره به فرارسیدن روز جهانی قدس و حضور مردم در این راهپیمایی گفت:جنگ داعش و گروه های تروریستی تکفیری علیه عراق و سوریه و تهاجم وحشیانه آل سعود به یمن را اقدامی در راستای امنیت سازی برای رژیم صهیونیستی تضعیف جبهه مقاومت و ظرفیت های انقلابی امت اسلامی و مقابله با انقلاب اسلامی است.

وی افزود: روز قدس نمایانگر عمق راهبردی و دامنه نفوذ تفکر و منطق مقاومت و ظلم ستیزی در جهان است، امروز سرزمین های اشغالی به یک محیط شکننده امنیتی تبدیل شده است و امنیت سازی برای اشغالگران و غاصبان سرزمین قدس نه تنها در دایره اراده و مدیریت رژیم صهیونیستی و حامیان غربی و عربی آن نیست؛ بلکه در مصاف با معادله ای قرار گرفته است که رزمندگان مقاومت اسلامی در فلسطین، لبنان و دیگر بلاد اسلامی در آن قدرت نمایی و نقش آفرینی می کنند.

ایران می‌تواند به تهدید دشمنان قاطع و کوبنده پاسخ بدهد

کیارش،مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهدبا بیان اینکه حمله موشکی سپاه به مواضع داعش با استفاده از موشک های بالستیک میان برد بعد از 30 سال به دشمنان جمهوری اسلامی نشان داد که توان موشکی که از آن دم زده می شود یک توان عملیاتی است و صرفا در حد حرف و آزمایش نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران این توان را دارد که به هر تهدیدی از جانب دشمنان، قاطع و کوبنده پاسخ بدهد.

وی با بیان اینکه حمله موشکی سپاه به داعش بهترین پاسخ به اقدامات تروریستی اخیر در مجلس و حرم مطهر امام خمینی(ره) است، افزود: هر اقدام دیوانه وار علیه کشورمان زمینه سقوط و نابودی عوامل آن را سرعت می بخشد.

به محاق بردن مسئله فلسطین جز با خیانت دولتمردان مرتجع عرب محقق نمی‌شود

صفریان، مسئول بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور‌خارجهگفت: اسرائیل جنایتکار با خواب فرو رفتگی اکثر کشورهای اسلامی و تقویت داعش تکفیری توانسته به هدف بلند مدت خود که به محاق بردن مسئله فلسطین است، دست یابد و این هدف جز با خیانت دولتمردان کشورهای اسلامی محقق نشده است.

وی افزود: متأسفانه اکنون در منطقه شاهد این هستیم که بحث فلسطین، آزادسازی قدس و اشغالگری صهیونیست ها به تدریج به حاشیه می رود؛ که عامل اصلی آن هم وجود کشورهای مرتجع و دست نشانده استکبار جهانی در منطقه ما است.

مسئول بسیج دانشجویی دانشکده روابط بین الملل وزارت امور خارجه با بیان اینکه جای بسیار تأسف دارد که دولت سعودی برای مقابله با به اصطلاح تهدید ایران در منطقه، دست همکاری به سوی صهیونیست ها دراز کرده و از آنها کمک می خواهد، افزود: متاسفانه شاهد هستیم که آل سعود در ادامه خیانت های خود به جهان اسلام به طور علنی در حال همکاری با رژیم غاصب صهیونستی است. همکاری های اطلاعاتی و لجستیکی این دو رژیم در حمایت از داعش دیگر به امری طبیعی و مشهود بدل شده است.

ایران می‌تواند به تهدید دشمنان قاطع و کوبنده پاسخ بدهد

کیارشبا بیان اینکه حمله موشکی سپاه به مواضع داعش با استفاده از موشک های بالستیک میان برد بعد از 30 سال به دشمنان جمهوری اسلامی نشان داد که توان موشکی که از آن دم زده می شود یک توان عملیاتی است و صرفا در حد حرف و آزمایش نیست، گفت: جمهوری اسلامی ایران این توان را دارد که به هر تهدیدی از جانب دشمنان، قاطع و کوبنده پاسخ بدهد.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شاهدبا بیان اینکه حمله موشکی سپاه به داعش بهترین پاسخ به اقدامات تروریستی اخیر در مجلس و حرم مطهر امام خمینی(ره) است، افزود: هر اقدام دیوانه وار علیه کشورمان زمینه سقوط و نابودی عوامل آن را سرعت می بخشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۴۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌ها خبرگزاری تقریب،  ماموستا فایق رستمی امروز در  جلسه تقریب دانشگاه آزاد اسلامی در دیدار با قائم مقام رئیس دانشگاه آزاد اسلامی کشور و کارکنان و اساتید و روسای دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در سنندج اظهار داشت: امام راحل رحمة الله علیه حقیقتا انقلابی به وجود آورد که دلهای خفته را بیدار کرد و محرومین جهان را حریت بخشید.

وی در ادامه به روح تمام شهدای اسلام و انقلاب و خاصتا شهدای کردستان و شهدای علمای اعلام و شهدای دانشمند درود فرستاد.

ماموستا رستمی گفت: استان کردستان بیش از ۵ هزار و ۵۰۰ شهید تقدیم نظام و انقلاب اسلامی کرده که ۵۴ شهید آن روحانی و ماموستا بودند که در راس آنان ماموستا محمد شیخ الاسلام و ملا برهان عالی بودند که در ماه مبارک رمضان به خاطر ارشاد و راهنمایی مردم به جهاد به درجه شهادت نائل شدند.

وی در ادامه افزود: استان کردستان  ۱۰ هزار شهید و جانباز در راه امنیت و کشور تقدیم انقلاب کرده است .

ایران اسلامی جهان را به وحدت و برادری دعوت کرده است

عضو شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، در ادامه بیان کرد: هدف از این گونه دیدارها و جلسات، تقارب و نزدیکی مسلمانان در ایران زمین است و مجمع تقریب مذاهب هم نقش مهمی علاوه بر داخل کشور در خارج از کشور هم داشته و دارد و آن چیزی که از مجلس تقریب بدست آوردیم خوشبختانه امروز ایران اسلامی به یک الگو در جهان تبدیل شده و واقعا جهان را به وحدت و برادری دعوت کرده است.

ماموستا رستمی تصریح کرد: اسرائیل غاصب با قتل و کشتاری که هر روز انجام می دهد وجدان بشری  مسلمانان را بیدار کرد و دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و اروپا را هم به جنبش و حرکت وا داشت و آنها هم واقعا دشمن را به خوبی شناختند؛ ایران اسلامی همیشه دفاع از مردم مظلوم فلسطین را به جهانیان اعلام می داشت و ما این سرکوبهای آزادیخواهان و قشر روشنفکر جامعه را محکوم می کنیم.

کردستان جای وحدت، برادری و همدلی

وی در ادامه به مسئله انتخابات اخیر مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: مردم کردستان در انتخابات اسفند ماه گذشته شاید بیش از انتخابات های دیگر به صحنه آمدند و مغلوبیت دشمن را بیشتر آشکار کردند؛ در کردستان وحدت و برادری و همدلی موج می زند.

ماموستا رستمی افزود: حقیقتا دانشگاه آزاد اسلامی کردستان در زمینه تقریب نقش زیادی داشته است.

وی در ادامه گفت: زمین و کره خاکی با نور انبیا و اولیا و اوصیا و صلحا و دانشمندان مزین شده است.

باید در جهان اسلام قوی و با هم متحد باشیم

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری در ادامه سخنانش هفته معلم و این روز و مناسبت را به افرادی که در راستای خدمتگذاری به مردم تلاش می کنند تبریک گفت و اظهار داشت: امروز خوشبختانه در کشوری زندگی می کنیم که بر اصل چهار رکن دین مبین اسلام است اول مشورت، دوم مودت، سوم مساوات و چهارم توسعه و عمران کشور بنا شده است.

ماموستا رستمی افزود: علمی که پیامبر بزرگوار اسلام بیان می کند علم توسعه، پیشرفت، توسعه ، اخوت و برادری و ارزش دادن به کرامات انسانی است چه عجیب است! دنیای امروز به دنیای قتل و خونریزی و کشت و کشتار تبدیل شده است بنابراین ما باید در جهان اسلام قوی و با هم متحد باشیم.

 وی اضافه کرد: یکی از وظایف علمای اعلام با توجه به عهدی که با خداوند متعال بستند اخوت و برادری است امروز در استان کردستان حدود ۴ هزار و ۷۰۰ روحانی و علمای اهل تسنن و تشیع وجود دارند که الحمدلله در اوج سادگی و برادری زندگی می کنند.

 علما وارثان پیامبرانند

امام جمعه شهر سنندج در ادامه یادآور شد: واقعا علما وارث پیامبران و انبیا و اولیا و چراغ هدایت این جامعه هستند و در مسائل مختلف امروز با اسوه اخلاق مداری رسول گرامی اسلام صلی الله علیه و آله وسلم باید سرلوحه زندگی همه ما قرار گیرد واقعا پیامبر اکرم در طول ۳۰ سال رسالتش تمام دنيا را تکان داد و باید در همین مسیر حرکت کنند.

ماموستا رستمی بیان داشت: واقعا پیامبر مکرم اسلام انسانها را به اخلاق مداری، اخلاص، مودت و اخوت، یکدلی و وحدت سوق داد و میان انصار و مهاجر حکومت برقرار کرد و وارث این گونه بزرگان دین چه کسانی هستند؟ واقعا علما بودند که وحدت را در بین مردم اشاعه کردند.

 وی در ادامه با تاکید بر اینکه علم باید در همه مسائل اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و تقارب توسعه پیدا کند ، افزود: حضرت علی علیه السلام علم را به عنوان یک نهر بیان کرده که باید جاری شود و همه نقاط را در برگیرد و از علم به عنوان حکمت نام برده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ایران اسلامی؛ الگوی تقریب مذاهب در جهان/علما وحدت را در بین مردم اشاعه دادند
  • انتخابات مهم‌ترین نماد مردم‌سالاری دینی است
  • بصیرت افزایی بزرگترین ضربه به طرح‌های استکباری دشمنان است
  • انقلاب اسلامی پایگاه حفظ دین اسلام است
  • ظرفیت‌های اقتصادی افغانستان برای ایران حائز اهمیت است
  • اهمیت شهر مدینه و شخصیت رسول مکرم اسلام(ص)
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • رسانه‌های خارجی جنبش دانشجویی آمریکا را وارونه سازی می‌کنند
  • طراحی سامانه «آی محسن» برای کمک به محرومین جهان اسلام
  • شهریاری: ظرفیت جهان اسلام را برای کمک به غزه استفاده بگیریم