Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری ‌خراسان جنوبی گفت: امسال ۱۰ میلیارد تومان اعتبار صرف اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان ‌می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، علیرضا نصرآبادی صبح امروز در بازدید از دفتر خبرگزاری تسنیم با قدردانی از اقدامات ارشمند و اطلاع‌رسانی سریع و شفافاین خبرگزاری در حوزه منابع طبیعی اظهار داشت:امسال 10 میلیارد تومان اعتبار صرف اجرای طرح‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری در استان خراسان جنوبی می‌شود که این میزان اعتبار نسبت به سال قبل 4 برابر افزایش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به طرح بین‌المللی ترسیب کربن بیان کرد: این طرح در خراسان جنوبی به عنوان یکی از 10 راه حل توسعه پایدار از سوی برنامه عمران ملل متحد معرفی شده ‌و به عنوان یکی از تجربه‌های موفق بین‌المللی در آسیا و اقیانوسیه در دستیابی به اهداف پایدار توسعه انتخاب و در کتابی چاپ و منتشر شده ‌که در روز جهانی مقابله با بیابانزایی در تهران رونمایی شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی گفت: طرح بین‌الملل ترسیب کربن از سال 82 در شهرستان سربیشه با هدف توانمندسازی جوامع محلی و احیای مراتع بیابانی در دشت حسین‌آباد غیناب این شهرستان آغاز شد که تاکنون بیش از 30 هزار هکتار از اراضی این منطقه احیا و بیش از 400 شغل ایجاد شده است.

نصرآبادی تصریح کرد: احیای مراتع و بیابان‌ها، تثبیت شن‌های روان، کاشت گونه‌های مقاوم به خشکی، راه‌اندازی صنایع کوچک و زودبازده و طرح‌های خوداشتغالی از جمله مزایای طرح بین‌المللی ترسیب کربن است.

وی اظهار داشت: شغل‌های ایجاد شده در طرح ترسیب کربن در بخش‌های صنایع دستی توبافی، منگوله بافی، عروسک دوزی، گلدوزی بلوچی، حوله‌بافی، پشتی‌بافی، قالی‌بافی و سکه‌دوزی و در بخش کشاورزی پرورش قارچ، گلخانه روستایی، پرواربندی شتر، گاوداری و احداث باغ عناب است.

مشروح گفت‌وگویمدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان خراسان جنوبی با خبرنگار تسنیم در بیرجند به زودی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

R41348/P1377/S6,56/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۵۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با عنوان اینکه توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای ۱۷۱ نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با اعلان اینکه برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ ۲ میلیارد و ۱۰۸ میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود ۱۰۰، ۱۵۰ و یا ۲۰۰ میلیون تومان بوده که با سود ۴ و ۷ درصد و بازپرداخت ۷ ساله اعطا شده است.  

وی با اظهار اینکه از این تعداد، دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغل‌های ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان، میوه فروشی، خواربار فروشی، کشاورزی و دامداری است.  

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • آبگیری سازه‌های آبخیزداری خراسان جنوبی در پی بارندگی‌های بهاری
  • اجرای قانون رایگان شدن خدمات تشخیصی و درمانی گروه سنی زیر ۷ سال، در بیمارستان‌های خراسان جنوبی
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • اجرای ۲۷ سازه آبخیزداری در استان اردبیل
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی
  • اختصاص ۵۹میلیارد تومان برای اجرای عملیات آبخیزداری در ایلام