Web Analytics Made Easy - Statcounter

آستارا-کارشناس مسئول سی.بی.آر اداره کل بهزیستی گیلان ازشناسایی وثبت ۴۸ هزار معلول در بانک اطلاعاتی این اداره خبردادوگفت:این افراد باتشکیل پرونده از خدمات بهزیستی و توانبخشی بهره مند شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید اسماعیل موسوی پیش از ظهر پنجشنبه درجریان بازدید از مرکز جامع آموزش و توانبخشی سامان و سارا در شهرستان مرزی بندرآستارا اظهار کرد: از دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت گیلان، ۷۲ هزار نفر معلول وجود داردهستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۴۸ هزار نفر از این معلولان شناسایی کامل و در بانک اطلاعاتی بهزیستی استان ثبت پرونده شده اند، افزود: یکی از فعالیت های مهمی که در شناسایی افراد معلول در سطح استان گیلان می تواند تاثیر گذار باشد، فعالیت خدمات بخش توانبخشی مبتنی بر جامعه است که مجموعه بهزیستی را به شناسایی ۱۰۰ درصدی آنها هدایت می کند.

مسئول توانبخشی مبتنی بر جامعه اداره کل بهزیستی گیلانبا اشاره به اینکه دولت به واسطه بخش غیر دولتی و نیروهای دولتی شرایطی را فراهم آورده که گروه های خودیار معلولین در مناطق شهری و روستایی بیشتر شکل گرفته و سازمان های مردم نهاد غیر دولتی در این زمینه فعال تر باشند، گفت: از ۴۸ هزار نفر معلول شناسایی شده در گیلان، بیش از ۲۴ هزارنفر در سطح روستاهای استان و دو شهر زیر ۲۰ هزار نفری سیاهکل و املش تحت پوشش بخش توانبخشی قرار دارند و پیش بینی می شود که این آمار به ۳۰ هزار نفر در سال جاری افزایش یابد.

وی اعتبارات این بخش در سال ۹۵ را یادآور شد و خاطرنشان کرد: یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در سال ۹۵ به این بخش اختصاص یافته و امیدواریم با توجه به فعالیت های اجتماع محور شهری و روستایی سازمان بهزیستی، این میزان اعتبار در سال جاری و در گیلان به دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یابد.

موسوی آستارا را به عنوان شهر بالای ۵۰ هزار نفر جمعیت دانست وتصریح کرد: این شهر به عنوان پایلوت نخستین مرکز سی. بی. آر شهری کشور (توانبخشی مبتنی بر جامعه) با هدف توانمند سازی معلولان مشخص شده است.

وی اظهار کرد: در مناطق شهری و روستایی آستارا در حال حاضر اجرای فعالیت های توانبخشی مبتنی بر جامعه برای افراد معلول با کمک نیروهای بخش غیر دولتی و با توجه به اهمیت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مرزی بودن شهرستان در حال انجام است.

مسئول توانبخشی مبتنی بر جامعه اداره کل بهزیستی گیلان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر، معتمدان و خیران محلی را شریک نیروهای دولتی و غیردولتی در اجرای فعالیت های توانبخشی مبتنی بر جامعه عنوان کرد و افزود: توانبخشی مبتنی برجامعه راهبرد توسعه اجتماعی برای بازتوانی برابر سازی فرصت ها و یکپارچه سازی اجتماعی برای کلیه افراد معلول است.

موسوی، توانمند سازی وساماندهی معلولان با اجرای طرح سی. بی. آر را یادآور شد و گفت: مراکز آموزشی و توانبخشی غیر دولتی با روش های کار درمانی، گفتار درمانی، موسیقی درمانی و نگهداری و مراقبت ویژه به معلولان خدمات ارائه می دهند و نیازمند توجه مسئولان و خیران هستند.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان از شناسایی و دستگیری ۵۷ نفر از محکومان متواری در طرح عملیاتی یک روزه در گیلان خبر داد.

سرهنگ علیرضا حدادی امروز، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در جمع خبرنگاران هدف از اجرای طرح‌های انتظامی را افزایش احساس امنیت و همچنین کاهش جرائم در سطح جامعه عنوان کرد و گفت: مجموعه انتظامی با برخورد قاطع با مجرمان و تشدید اقدامات پیشگیرانه به صورت شبانه‌روزی برای تامین امنیت تلاش می‌کند.

وی با بیان اینکه با هدف شناسایی و دستگیری محکومان متواری، طرح عملیاتی یک روزه به صورت متمرکز در سطح استان گیلان اجرا شد، از شناسایی و دستگیری ۵۷ محکوم متواری طی عملیات‌های جداگانه در اجرای این طرح خبر داد و افزود: متهمان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی معرفی شدند.

رئیس پلیس آگاهی استان گیلان با تأکید بر جدیت و قاطعیت پلیس در اجرای مستمر طرح‌های مقابله‌ای و پیشگیرانه، تصریح کرد: اجرای طرح‌های مشابه با هدف ارتقاء امنیت با جدیت در دستور کار پلیس قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال دستگیری عامل ضرب و شتم در اتوبوس/مجازات سنگین در انتظار فرد خاطی

دیگر خبرها

  • آشنایی جامه هدف بهزیستی با معیارهای انقلاب با جهاد تبیین
  • رصد بانک‌ اطلاعاتی دستگاه‌های اجرایی لرستان
  • بهره مندی ۲۵۰ هزار معلول کم بینا ونابینا از خدمات بهزیستی کشور
  • طهرانچی: دانشگاه آزاد اسلامی به تربیت مبتنی بر روایت تاریخ توجه می‌کند
  • تدوین بانک اطلاعاتی توانمندی‌های صادراتی فارس به ۶ زبان
  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • برگزاری نخستین کنگره شهدای جامعه اطلاعاتی هرمزگان در بندرعباس
  • ‌بازداشت ۵۷ محکوم متواری در گیلان
  • توزیع 40 هزار اقلام توانبخشی بین معلولان خراسان جنوبی
  • خرید بیش از ۹۵ میلیارد ریال وسایل کمک توانبخشی برای معلولان قزوینی