Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@11:25:59 GMT

سازمان تبلیغات بالاترین قدرت مانور فرهنگی را دارد

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۶۶۵۴۳

سازمان تبلیغات بالاترین قدرت مانور فرهنگی را دارد

بیرجند- سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، سازمان تبلیغات اسلامی را دارای بالاترین قدرت در حوزه فرهنگی دانست و گفت: فعالیت های این سازمان در بخش فرهنگ نقش بسزایی داشته است.

حجت الاسلام احمد رضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به نامگذاری یکم تیرماه به نام روز تبلیغ و اطلاع رسانی دینی اظهار کرد: امام راحل(ره) در همان ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی خلاء برخی نهادهای مردمی را برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی احساس کردند که یکی از این خلاء ها در حوزه دین و ارائه فرهنگ دینی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در همین راستا سازمان تبلیغات اسلامی در اول تیرماه سال ۶۰ به فرمان امام خمینی(ره) تحت عنوان شورای عالی تبلیغ شکل گرفت و در چهارم فروردین سال ۶۸ به عنوان سازمان تبلیغات اسلامی ثبت شد.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه از همان آغاز تا به اکنون تغییراتی در این سازمان به وجود آمده و این سازمان به سمت پویای و رشد حرکت کرد، عنوان داشت: در سال ۸۰ به دستور مقام معظم رهبری محورهای مهم و اساسی در حوزه آموزش و پژوهش، گسترش فرهنگ و معارف اسلامی و فعالیت های قرآنی تعریف شد.

مهمترین وظایف سازمان تبلیغات

حجت الاسلام رضایی به عمده وظایف این سازمان طبق بیانات مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین این وظایف سیاست گذاری، برنامه ریزی، هدایت، سامان دهی، پشتیبانی و نظارت بر تبلیغات دینی مردمی است.

وی با بیان اینکه شناسایی و سامان دهی نیروهای متعهد، مومن و با انگیزه برای شکل دهی تشکل های دینی یکی دیگر از وظایف این سازمان است، عنوان داشت: رصد برنامه های بدخواهان نظام و اسلام و تلاش برای خنثی سازی اهداف شوم این دشمنان و روشن گری در بین مردم از دیگر وظایف سازمان است.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، طراحی برنامه ها و شیوه های تبلیغی نوین و به روز و اصلاح روش های سنتی تبلیغ دینی، تدوین و انتشار کتب و نشریات مناسب به منظور تبیین فرهنگ دینی و اسلامی، برنامه ریزی برای سامان دهی افراد تاثیر گذار و فعال در حوزه دین از قبیل دانشگاهیان، فرهنگیان و هنرمندان برای ترویج فرهنگ اسلامی، مقابله با آثار نامطلوب بیگانگان، همکاری با سایر نهادهای فرهنگی، نظارت برچاپ و نشر قرآن کریم و انجام فعالیت های مختلف در حوزه های قرانی را از دیگر وظایف و ماموریت های این سازمان عنوان کرد.

فعالیت ۲۱۱ خانه قرآن شهری و روستایی در استان

حجت الاسلام رضایی به اقدامات این سازمان در خراسان جنوبی اشاره کرد و گفت: یکی از مهم ترین فعالیت های سازمان در حوزه برنامه های قرآنی در رشته های مختلف حفظ، آموزش، روخوانی و روان خوانی، تفسیر و تربیت مربی و استاد در حوزه قرآن است.

وی بیان کرد: در همین راستا برای آماده سازی زیرساخت ها در بخش های آموزشی تلاش های ویژه ای از جمله راه اندازی موسسات قرآنی و خانه های قرآن شهری و روستایی انجام شده است.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از فعالیت ۱۷۰ خانه قرآن روستایی در استان خبر داد و گفت: همچنین در حال حاضر بالغ بر ۴۱ خانه قرآن شهری و ۷۹ موسسه قرآنی در استان مشغول به فعالیت هستند.

حجت الاسلام رضایی با اشاره به وجود یک هزار و ۵۰۰ جلسه قرآنی در استان، بیان داشت: علاوه بر این سالانه به ویژه در ماه مبارک رمضان برای ترویج فرهنگ قرآنی چندین هزار قرآن در بین مردم استان توزیع می شود.

توزیع ۲۰۰۰ هزار جلد قرآن

وی با بیان اینکه در همین راستا امسال طرح دریافت قرآن های فرسوده در منازل و ادارات و اهداء آن به مراکز نیازمند اجرا شد، عنوان داشت: در همین راستا امسال بالغ بر دو هزار جلد قرآن نفیس به مراکز نیازمند در سطح استان اهدا شد.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی، تبلیغ دینی را یکی دیگر از فعالیت های محوری این سازمان عنوان کرد و گفت: در حال حاضر ۷۵ روحانی مستقر، ۱۱۰ روحانی طرح هجرت، ۴۰۷ مبلغ بومی و ۵۵ ملا محلی در استان مشغول به فعالیت های تبلیغی دینی هستند.

به گفته حجت الاسلام رضایی در ماه مبارک رمضان امسال بالغ بر ۹۸۲ مبلغ به نقاط مختلف استان اعزام شدند که برخی از افراد مبلغین اعزامی از حوزه های علمیه قم و مشهود بودند.

ساخت ۲۰۹ خانه عالم در استان

وی از وجود ۲۰۹ خانه عالم در استان خبر داد و افزود: از این تعداد۱۶۳ مورد تکمیل و ۴۶ مورد نیز در دست احداث است.

سرپرست تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه تشکل های دینی یکی دیگر از حوزه فعالیت های سازمان تبلیغات است، بیان کرد: تاکنون بالغ بر یک هزار و ۲۵۰ هیئت مذهبی، ۱۲۲ کانون فرهنگی تبلیغی، ۳۶ انجمن اسلامی و یک هزار و ۲۷۶ مداح اعم از خواهر و برادر در سطح استان شناسایی شده است.

حجت الاسلام رضایی، سامان دهی امور فرهنگی مساجد را یکی دیگر از فعالیت های سازمان تبلیغات برشمرد و افزود: تاکنون بر دو هزار و ۸۴ مسجد در سطح استان شناسایی شده که سازمان تبلیغات با همکاری مرکز رسیدگی به امور مساجد کار سامان دهی این مساجد را انجام می دهد.

وی، انجام فعالیت هایی در حوزه فرق و مذاهبی در شش نقطه استان و فعالیت چهار مدرسه صدرا را از دیگر فعالیت های سازمان تبلیغات در استان عنوان کرد.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۶۵۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد

محمد مهدی نیکونژاد عضو شورای اسلامی شهر یزد  و عضو هیات مدیره سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد گفت: سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری یزد علی رغم اقدامات درخشانی که در برگزاری رویداد‌های ورزشی به خصوص در برگزاری المپیاد‌های ورزشی محلات، انجام می‌دهد، انتظار می‌رود در مدیریت اماکن ورزشی متعلق به شهرداری به ویژه زمین‌های ورزشی احداث شده در محلات شهر نیز، با برنامه ریزی درست و مناسب به صورت فعال و جدی عمل کند.

او افزود: ضرورت دارد سالن‌ها و اماکن ورزشی سرپوشیده و روباز شهرداری از حالت تعطیلی خارج و برای استفاده عموم مردم و به خصوص جوانان شهر مهیا شود.

نیکونژاد ادامه داد: شهرداری یزد با تدوین آیین نامه‌ای اجرایی، اماکن ورزشی در اختیار خود را طی فرایندی قانونی و یکپارچه به افراد دلسوز و متعهدی که از سوی معتمدین و هیأت امنای مساجد محله معرفی می‌شوند، تحویل دهد و ضمن آموزش افراد معرفی شده جهت تصدی مدیریت اماکن ورزشی با در نظر گرفتن موارد قانونی، در صدد دریافت سود از این اماکن نبوده و آن‌ها را به صورت درآمد هزینه‌ای اداره کند و نظارت مستمر بر مدیریت و بهره برداری و فرایند حفظ و نگهداری از آن اماکن را داشته باشد.

عضو شورا خاطرنشان کرد: امید است در اولین فرصت سازمان فرهنگی ورزشی اجتماعی شهرداری یزد با راه اندازی سامانه اینترنتی ضمن معرفی اماکن ورزشی خود، این امکان را برای متقاضیان فراهم آورد تا بتوانند نسبت به رزرو سالن به صورت سیستمی و شبکه‌ای اقدام و در زمان مشخص از آن استفاده نمایند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • کارکرد‌های مختلف وقف در نمایشگاه دستاورد‌های این نهاد
  • نمره صفر رئیس شورای شهر به سازمان فرهنگی شهرداری قزوین
  • مشکلات فرهنگی با ارائه آمار و ارقام رفع نمی‌شود
  • تمرکز امسال فعالیت‌های فرهنگی بر توسعه و تقویت جلسات خانگی
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • بزرگترین محفل قرآنی استانی در روستای تمنک
  • عیار تسلیم‌ناپذیری دربرابر ظلم
  • فعالیت مجدد اماکن ورزشی شهرداری یزد
  • روش‌های جدید در تبلیغات دین به معنای کمرنگ شدن روش‌هایی سنتی تبلیغ نیست