Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، حمید چیت‌چیان ظهر امروز در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از تصفیه‌خانه این شهر با گرامیداشت شهدای بمباران شیمیایی سردشت اظهار کرد: مردم مقاوم و غیور سردشت لایق بهترین‌ها هستند.

وی با اشاره به دو حادثه تلخ هفتم تیر ماه بیان کرد: هفت تیر یادآور دو خاطره تلخ برای انقلاب اسلامی است که اولین آن‌ها بمباران شیمیایی سردشت و دومین آن‌ها انفجار در دفتر حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یاران باوفایش است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نیرو درباره دلیل حضور خود در سردشت تصریح کرد: هدف امروز من افتتاح تصفیه‌خانه این شهر و نیز شروع آبگیری سد سردشت است.

وی افزود: بزرگ‌ترین طرح‌های زیست محیطی کشور همین طرح‌های جمع‌آوری و تصفیه‌خانه‌های فاضلاب هستند که در صورت رهاسازی به صورت خام می‌تواند انواع بیماری‌ها و مشکلات زیست محیطی را به وجود آورد.

چیت‌چیان گفت: هر یک متر مکعب فاضلاب می‌تواند 40 کیلومتر آب سالم را آلوده کند که این مهم نشانه اهمیت طرح‌های تصفیه‌خانه‌ای است.

وی اظهار کرد: در برخی کشور‌ها حتی آب تصفیه‌خانه‌ها را برای شرب هم استفاده می‌کنند که نشانه میزان اهمیت این طرح‌هاست.

وزیر نیرو تصریح کرد: امروز در برخی نقاط کشور وضعیت آب آشامیدنی وخیم است برای مثال در بعضی شهرهای سیستان و بلوچستان برای تامین آب آشامیدنی از فاصله 100 کیلومتری آب را با تانکر منتقل می‌کنند.

وی بیان کرد: از سال 40 تا سال 92 در کشور مقدار ساخت تصفیه‌خانه‌ها 3.‌3 میلیون متر مکعب در شبانه‌روز بوده، ‌اما در این چهار سال این مقدار به یک میلیون متر مکعب در شبانه‌روز می‌رسد.

چیت‌چیان افزود: تا شروع دولت یازدهم تعداد طرح‌های آب و فاضلاب 44 طرح بوده ‌که این مقدار در چهار سال اخیر به 100 طرح رسیده است.

وی گفت: در چهار سال اخیر در 37 شهر کشور صاحب تصفیه‌خانه جدید شده‌اند که 5 شهر از این شهر‌ها در آذربایجان غربی قرار دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۶۹۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت

حمیدرضا نامداری در گفت وگو با خبرنگار مهر عنوان کرد: با اقدامات اصلاحی انجام شده از جمله بکار گیری فیلترهای سرامیکی، شاهد افزایش ۲۰ درصدی ظرفیت تصفیه خانه‌های آب شماره یک و دو هستیم.

وی افزود: ظرفیت تصفیه خانه آب شماره یک از ۲۷۰ لیتر به حدود ۴۰۰ لیتر بر ثانیه و ظرفیت تصفیه خانه آب شماره دو از ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ۲ هزار و ۹۰۰ لیتر در هر ثانیه افزایش یافته است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان البرز بر ضرورت انجام اقدامات فنی و مهندسی صورت گرفته طی یک سال گذشته در حوزه آب و فاضلاب تاکید کرد.

نامداری گفت: با تمام توان درصدد تأمین آب شرب پایدار مشترکان به ویژه در زمان اوج مصرف هستیم، لیکن مدیریت و رعایت الگوهای مصرف جهت گذر از تابستان پیشِ رو امری مشهود و مورد تاکید است.

کد خبر 6096539

دیگر خبرها

  • ظرفیت تصفیه خانه‌های آب کرج ۶۰۰ لیتر بر ثانیه افزایش یافت
  • وضعیت جاده‌ها/ کندوان یک‌طرفه شد
  • طرح جلوگیری از ورود مستقیم فاضلاب برخی محله‌ها به خورها آغاز می‌شود
  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • نیاز بندرعباس به ۷۰۰ میلیارد اعتبار جهت توسعه خطوط فاضلاب
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • بهره مندی ۱۶۱ روستای لرستان از آب شرب در دولت سیزدهم
  • آبرسانی به روستای محروم و صعب العبور دره دول
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب