Web Analytics Made Easy - Statcounter

اخبار دانشگاهی را از«کانالاخبار دانشگاهیSNN.ir»دنبال کنید

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو،روز قدس یک روزی نیست که فقط اختصاص به قدس داشته باشد. روز قدس روز مقابله مستضعفین با مستکبرین است، روز مقابله ملت‌ها با ابرقدرت هاست. روز قدس روزی است که باید به همه قدرت‌ها هشدار دهیم که اسلام دیگر تحت سیطره شما و عمال خبیث شما نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان تشکل های دانشجویی دانشگاه های کشور با صدور بیانیه هایی جداگانه بر حضور هرچه گسترده تر مردم در راهپیمایی روز قدس تاکید کردند.

ملت ایران محکم‌تر از سال های‌گذشته در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا می‌کنند

بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان تهران بزرگ به مناسبت روز جهانی قدس با صدور بیانیه‌ای ملت بزرگ ایران را به حضور در راهپیمایی هرچه گسترده دعوت کرد.

در بخشی از این بیانیه امده است:

روز قدس روز همبستگی، وحدت و هم صدایی با مردم مظلوم و ستمدیده ای است که سالیانی با ظلم و ظالم و تزویر در نبردی ناجوانمردانه به سر می برند.
غصب قبله اول مسلمانان جهان و از بین بردن استقلال تمامیت ارضی کشور فلسطین با خیانت عاملانی ظالم که به هیچ یک از مرام های انسانیت آشنایی ندارند و خوی وحشی گریشان سبب کشته شدن هزاران زن و کودک شیرخوار ؛ پیر و جوان می شود و تزویر خون آشامان فرومایه ای چون: بعضی کشورهای غربی از جمله انگلیس و آمریکا که با حمایت قاطعانه از صهیونیست و تروریست جهانی، دم از حقوق بشر وحشیانه ی خود می زنند. حقوقی که خود می نویسند تا اهرم فشاری باشد بر مظلومان، ولی خودشان حتی به مسلّم ترین و ابتدایی ترین حق بشر که زندگی توأم با آرامش و بدون خشونت است، باوری ندارند.

آرمان فلسطین و فریاد دفاع از مظلومان در جهان هستی روز به روز گسترش می‌یابد

همچنین مجمع تشکل‌های اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد با صدور بیانیه ایبه مناسبت فرا رسیدن روز قدس اعلام کرد:مسئله دفاع از ملت مظلوم فلسطین و قدس که از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در اولویت نظام مقدسجمهوری اسلامی قرار گرفته،سرمنشا مبارزه با استبداد جهانی و امریکای جهان خوار است که ملت بزرگایران اسلامی ندای این مهم را با فریاد هیهات من الذله و با مشت های گره کرده ی حق علیه باطل، بهگوش ظالمان خبیث آل یهود و مریدان سینه چاکشان آل سعود، می رسانند.

روز جهانی قدس بیانگر این نکتهمهم است که آزادی قدس شریف نه تنها هیچ وقت از خاطر مسلمانانفراموش نمی شود بلکه روز به روز آرمان فلسطین و فریاد دفاع ازمظلومین در جهان هستی گسترش مییابد که این مهم بیانگر عزمی راسخ برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و پاره کردن زنجیرهای اسارتاز قدس شریف است.

قدس مسئله و باوری اعتقادی است/ بهانه‌های سیاسی نمی‌تواند عظمتش را کمرنگ کند

همزمان با روز جهانی قدس در آخرین جمعه ماه رمضان نیز شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان گلستان بیانیه ای جهت شرکت تمامی اقشار خصوصا دانشجویان صادر کرد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: ما دانشجویان بسیجی دانشگاه های استان گلستان در شرایطی که کریدور کربلا تا قدس به نفع محور مقاومت، مسلح گردیده همراه با آحاد ملت آگاه ایران اسلامی و جهان با حضور یکپارچه در راهپیمایی دندان شکن روز جهانی قدس تجدید بیعت با آرمانهای بلند حضرت امام خمینی و منویات ولی امر مسلمین جهان حضرت امام خامنه ای «مد ظله العالی» اعلام می داریم:

قدس متعلق به همه مسلمین است، و تمام سرزمین فلسطین از بحر تا نهر که سالهاست غاصبانه به اشغال رژیم صهیونیستی در آمده است بدون کم و کاست به فلسطینیان برگردانده شود، فقط مردم فلسطین هستند که باید برای سرزمین و سرنوشتشان تصمیم بگیرند.

حضور آزادیخواهان جهان در روز قدس تیشه بر ریشه پوسیده رژیم صهیونیستی خواهد زد

بر همین اساس، بسیج دانشجویی شهرستان های جیرفت و عنبرآباد نیز به مناسبت روز قدس در بخشی از بیانیه خود آورده است:تدبیر امام راحل در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس، موجب اتحاد مظلومان و مستضعفان جهان و فریادی برسر مستکبران عالم شد. روزی که سال به سال با حضور پرشورتر مسلمانان و آزادی خواهان جهان قوت می گیرد، پررنگ تر می شود و تیشه بر ریشه ی پوسیدهرژیمی می زند که همچون طاعون بر تن ملت مظلوم فلسطین سایه افکنده است.


در شرایطی که اوضاع داخلی رژیم کودک کش اسرائیل روز به روز با ناامنی، نارضایتی، حضور اجباری ساکنان مهاجر چند ملیتی اش به زوال نزدیک می شود و نارضایتی شهرک نشینان بیش از پیش بیشتر می شود و سالهاست که چهره آنان در جامعه جهانی از آوارگانی مظلوم نما به خونخوار و کودک کش و ظالم تغییر کرده است، مقاومت ملت مظلوم فلسطین با پوست و خون و جانشان قوت می گیرد و امید نابودی هرچه زودتر رژیم صهیونیستی را در دلهای آزادی خواهان پررنگتر می کند.

اسرائیل باید از صحنه روزگار محو شود

همچنین بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی شهرستان شهرضاطی بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس، به انزجار و مبارزه بارژیم غاصب صهیونیستی تا نابودی کامل آن تاکید کردند.

در این بیانیه آمده است:حضرت امام خمینی (ره) با پیروزی انقلاب و تشکیل نظام جمهوری اسلامی، موضوع فلسطین در سیاست خارجی جمهوری اسلامی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار گردید. نماینده اسرائیل از ایران اخراج و سفارت فلسطین در کشور دائر و روحیه جدید توأم با نشاط و امید در کالبد مبارزین فلسطین دمیده شد.

اشغال سرزمین فلسطین و تأسیس رژیم غاصب صهیونیستی از آغاز با حمایت‌های پیدا و پنهان انگلیس مکار و آمریکای جهان خوار همراه بود و اساسا برای انجام یک پروژه همه جانبه و دراز مدت استعماری با هدف قتل و غارت مسلمانان، چپاول و سلطه بر منابع و ذخائر کشورهای اسلامی طراحی و اجرا شده است. همان گونه که در پروتکل شماره هفتم حکماء یهود اعلام کرده‌اند، در اروپا و آسیا باید جنگ، فتنه و آشوب بر پا نمود تا به دو هدف بزرگ نابودی و تسلط کامل بر آنها دست یابیم.

قدرت، اقتدار می‌آورد نه مذاکره با ضعف

بسیج دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی استان اصفهان نیز با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس، از دستگاه دیپلماسی کشورخواستار حمایت جدی از کشورهای محور مقاومتشدند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: قدس شریف مفهوم بلندی است که نه محصور در مرزهای جغرافیایی یک اقلیم بلکه متعلق به تمام بشریت، ملل و کشورهای جهان می‌باشد. این مفهوم بلند که سراسر از آزادگی و پایمردی حکایت دارد، ترسیم مقاومت و مبارزه برای رهایی از چنگال زورگویان و ستمگران جهان می‌باشد.

با نگاهی بر سپهر تاریخ بلند مبارزه و آزادی‌خواهی در جهان درمی‌یابیم که روز قدس، حرکتی است بی‌نظیر؛ چرا که سابق بر آن در هیچ گوشه‌ای از عالم، استکبار این چنین گسترده و عمیق مورد اعتراض انقلابیون و آزادی‌خواهان قرار نگرفته است. شعار قدس و آزادی، صرفاً تلاش مسلمین جهان برای رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال خون‌آشامان عصر نمی‌باشد؛ بلکه نمایانگر، رهایی تمامی مظلومان جهان از بند سلطه و استعمار جهانی می‌باشد.

روز قدس تجلی وحدت امت اسلام در مقابل جاهلیت مدرن است

همچنینبسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان ایلامدر همین زمینه اعلام کرد:چند دهه از انتخاب هوشمندانه حضرت امام خمینی(ره) در اعلام روز جمعه اخر ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس می گذرد، روزی که می بایست مسلمانان جهان را در هر نقطه ای هم پیمان کند برای نابودی و حذف غده ای سرطانی و زالو صفت بنام رژیم منحوس صهیونیستی گفتمان انقلاب اسلامی و نفوذ پیام های دشمن شناسی و استکبار ستیزی و دفاع از مظلوم و تاختن بر ظالم از ایران اسلامی به سایر ممالک اسلامی، ظهور مکتب مقاومت در منطقه را رقم زد و با عملیاتی کردن ایده های راهبردی خود از حوزه ذهن به عرصه عمل و قدرت نمایی بر روی زمین، اسباب هراس و وحشت سردمداران سلطه و صهیونیسم بین المللی را فراهم ساخته است و آنان را وادار به انفعال و طراحی سناریوهای خباثت آمیز و جنایت کارانه در جلوگیری از گسترش دامنه تأثیر گذار مکتب و منطق مقاومت با راه اندازی جنگ های نیابتی و فتنه های تروریستی در سرزمین‌های اسلامی کرده است.

امروز ندای مقاومت و آزادی خواهی مرزهای جغرافیایی جهان را در نوردیده است

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیزعموم مردم ایران را به حضور پرشور و دشمن شکن در این راهپیمایی عظیم دعوت کرد.

در این بیانیه با اشاره به تاریخچه روز قدس آمده است: از سال 1948 که یهودیان مهاجر به فلسطین، به مسلمانان یورش بردند و املاک و اموال آنان را تصاحب کردند و صدها هزار نفر را آواره کردند تا تشکیل دولت غاصب صهیونیستی و تا امروز، جنگها و تجاوزات ظالمانه ای را شاهد بوده ایم که هر کدام برگ سیاهی بر تاریخ استکبار جهانی و صهیونیسم غاصب است و منجر به کشتار یا آوارگی میلیون ها تن کودک و زن و مرد شده است. همراهی کشورهای مدعی حقوق بشر در این جنایات، رسواگر ریاکاری و اندیشه های پلید و ظالمانه این دولت هاست.

رژيم اشغالگر قدس از بحران عميق هويت و مشروعيت رنج می‌برد

انشگاه اصفهان با صدور بيانیه‌ای ضمن گرامي­داشت روز جهاني قدس آحاد مردم ايران اسلامي و به خصوص دانشگاهيان فرهيخته را براي حضوري با شكوه در حماسه روز قدس فراخواند.

در بخشی از این بیانیه تاکید شده است:در واقع رژيم اشغالگر قدس كه به شدت از بحران عميق هويت و مشروعيت رنج می‌برد،براي جبران شکست‌هایپي در پي در عرصه­‌هاي مختلف بين­‌المللي مي­‌كوشد تا با تربيت و حمايت از عناصر جاهل و متحجر از گروه­هاي تكفيري و تقويت مالي و تسليحاتي آن­ها كه متاسفانه از پشتيباني و حمايت همه­ جانبه برخي دولت‌های مرتجع و سرسپرده منطقه نيز برخوردار مي­‌باشند، با انجام عمليات تروريستي و به خاك و خون كشيدن انسان­‌هاي بي­‌گناه و ناامن كردن كشورهاي مختلف، بر موج اسلام هراسي مولود جريان­‌هاي افراطي دامن زده و قدرت و عظمت اسلام را نزد افكار عمومي دنيا خدشه‌دار كند.

رژیم صهیونیستی در سراشیبی سقوط قرار دارد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی اصفهان در بیانیه‌ایاعلام کرد: شکی نیست امروزه هر جنایت و خونریزی که در جهان اتفاق می‌افتد با حمایت و خط دهی غده چرکین خاورمیانه و همچنین با حمایت مادی سگان حلقه به گوش آمریکایی اسرائیلی از جمله رژیم منحوس و نفرین شده سعودی است..

روز قدس روز احیای اسلام، روز مشت‌های گره کرده بشریت، روز فریاد خروش جهانیان علیه مدعیان دروغین دفاع از حقوق بشر و روز همبستگی و همدلی جهانیان بر مبنای فرمایش پیامبر عظیم‌الشأن اسلام حضرت محمد (ص) که می‌فرمایند «اگر کسی صبح از خواب برخیزد و به فکر رسیدگی به امور مسلمین نباشد؛ مسلمان نیست»؛ و به پیروی از تدبیر حکیمانه معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره)، مسلمانان جهان در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مشت‌های خود را گره کرده و بر دهان رژیم‌های گرگ‌صفت منطقه و جهان و در رأس آن‌ها غده سرطانی دنیا، اسرائیل غاصب می‌کوبند.

روز قدس رستاخیز جهانی امت اسلام است

بر همین اساس،دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان نیز با صدور بیانیه ای از جامعه دانشگاهیو فرهیختگان و نخبگان علمی جهت شرکت در راهپیمایی روز قدس دعوت کرد.

در بخشی از بیانیه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی آمده است:باوجود توطئه‌ چینی‌ها و سناریوپردازی‌های شیطانی گوناگون نظام سلطه و صهیونیسم در مهار پیامدهای روز جهانی قدس؛ به فضل الهی هر سال شاهد گسترش ابعاد و زوایای تأثیر رستاخیز جهانی امت اسلام در حمایت از فلسطین و آرمان قدس شریف و برائت از رژیم غاصب ضد بشری آن هستیم.

در شرایطی که مدعیان حقوق بشر و دموکراسی و آزادی ملت‌ها و حفظ تمامیت کشورها، بیش از هر مقطع تاریخی دیگر با نهادسازی‌های به اصطلاح حقوق بشری، نقاب فریب و نیرنگ بر خود کشیده‌اند، مردم مظلوم فلسطین همچنان زیر چرخ سیاست‌های دوگانه و دروغین قدرت‌های مستکبر و امپراتوری حامی اشغالگری متحمل ظلم، ستم، خیانت و ترور و تجاوز به سرزمین خویش است.

اینک ما اساتید، کارمندان و دانشجویان دانشگاه علوم کشاورزی ومنابع طبیعی گرگان در حالیکه دلهایمان را در چشمة زلال شبهای قدر شستشو داده ایم و در شرایطی که کشتار مردم و کودکان و زنان غیرنظامی در کشورهای اسلامی منطقه و به دست تروریستهای تکفیری، داعش و ... هر روزه دامنه گسترده تری به خود می گیرد و اغلب کشورهای غربی و کشورهای عربی منطقه سکوت اختیار کرده اند.

تهدید و ترور و تحریم نمی‌تواند عزم آهنین مردم انقلابی ایران را سست کند

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان کرمانشاه نیز در بیانیه ای اعلام کرد:امروز در دنیایی قرار داریم که ستمگران و کسانی که خود را کد خدا میپندارند با همکاری صهیونیست خونخوار در حال تخریب چهره اسلام ناب محمدی(ص) هستند. دشمنان اسلام در تمام دنیا سعی دارند که با تشکیل گروه های تکفیری صهیونستی مانند داعش به اسم گروه های مسلمان، وجه دین اسلام را خدشه دار کنند.

ایران اسلامی به عنوان یکی از پرچمداران اسلام ناب محمدی(ص) در جهان همواره به دنبال نشان دادن چهره زیبای این دین بوده است.

یکی از مسائل مهم اسلام که قبل از انقلاب اسلامی ایران به فراموشی سپرده شده بود مسئله فلسطین بود که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی امام خمینی (ره) با قرار دادن یک روز به عنوان روز جهانی قدس این واجب فراموش شده را در تاریخ ماندگار کردند.

حضور در راهپیمایی روز قدس مشت محکمی است بر دهان یاوه‌گویان غرب

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی شهرستان ملایر با صدور بیانیه‌ای به مناسبت روز قدس اعلام کردند: حضور در اين راهپيمايي انقلابی و استراتژیک مشت محكمي است بر دهان ياوه‌گوياني چون وزير خارجه آمريكا كه سخن از تغيير حكومت در ايران مي‌گويد.

در بخشی از این بیانیه آمده است:


امام خميني (ره) رمضان سال 1358در پیامی سرنوشت ساز، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز قدس تعیین کرد و آن را روز حیات اسلام نامیدند. روز قدس، روز بیداری و خروش وجدان های آزاده جهانیان است که در برابر جنایت های ظالمانه رژیم غاصب و خونریز صهيونيست به میدان می آیند تا ضمن تجديد پيمان با آرمان های امام خميني (ره) و امام خامنه ای (مدظله العالی) از آرمان های جبهه مقاومت حمایت نموده و از جنایت های رژیم سفاک صهیونیستی و ایدئولوژی استکبارجویانه آنها در کشورهای منطقه نظیر سوریه، عراق، یمن، افعانستان، لبنان، بحرین و دیگر بلاد اسلامی، اعلام انزجار نمایند.

تفکرات و تحرکات تأمل برانگیزی که در پی خاموش کردن شعله‌های مقاومت و نیز مشروعیت ‌بخشی به رژيم اشغالگر قدس است هرگز قادر نخواهد بود با تضعیف روحیه پایداری و ایستادگی ملت فلسطین؛ رژیم صهیونیستی و حامی اصلی آن آمریکای جنایتکار را که اینک نزد افکار عمومی جهانیان منفورتر، ضعیف‌تر و منزوی‌تر از همیشه هستند از باتلاق و مخمصه راهبردی امروز نجات بخشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۷۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آنکارا: واشنگتن ظلم بزرگی در حق مردم فلسطین کرد

وزیر خارجه ترکیه هاکان فیدان امروز یکشنبه در کنفرانس خبری مشترک در استانبول با همتای خود از موریتانی، گفت که واشنگتن از پیوستن فلسطین به سازمان ملل به عنوان عضو کامل جلوگیری کرد و این ظلم بزرگی به مردم فلسطین است.

وی با بیان این که ما به تاکید بر اشغالگری و بی‌عدالتی اسرائیل ادامه خواهیم داد، افزود: از جامعه جهانی می‌خواهیم در برابر بی‌عدالتی مقاومت کند و کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد.

فیدان همچنین گفت: تلاش‌های ما بدون وقفه تا زمان تشکیل کشور مستقل فلسطین، ادامه خواهد یافت.

آمریکا پنجشنبه قطعنامه‌ای که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد بود را در شورای امنیت وتو کرد.

وزیر خارجه موریتانی محمد سالم ولد مرزوگ هم در این نشست خبری مشترک گفت که دو کشور کشتار فلسطینیان توسط اسرائیل را محکوم کردند و بر اقدامات فوری برای آتش‌بس و ارسال کمک به غزه تاکید کرد.

وی افزود: بعد از این مراحل، تلاش‌ها باید بر صلح پایدار در منطقه متمرکز شود.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • بیماری فردگرایی و افول جنبش دانشجویی
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • «خاستگاه خود» و «آرمان‌های نظام اسلامی» را نباید فراموش کنیم
  • تظاهرات حمایت از غزه در شهر‌های مختلف جهان
  • تحقق اهداف نظام اسلامی در دانشگاه‌ها با همکاری بسیج اساتید و نهاد
  • سوزان ساراندون در جمع حامیان فلسطین در نیویورک
  • آنکارا: واشنگتن ظلم بزرگی در حق مردم فلسطین کرد
  • علیپور: مردم برای تشکیل مجلسی مقتدر و قوی مشارکت گسترده‌ای در مرحله دوم انتخابات داشته باشند