Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ظفر محمدی روز پنجشنبه در جلسه کمیته برنامه ریزی مراغه افزود: این میزان اعتبار نسبت به مدت مشابه سال گذشته، از افزایش چشمگیر و 18 درصدی برخوردار است.
وی ادامه داد: این میزان افزایش اعتبارات شهرستانی در سال جاری نسبت به میانگین افزایش اعتبارات در این استان که 13 تا 15 درصد بوده، بالاتر و مناسب تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اضافه کرد: همچنین بر اساس رایزنی های انجام شده با مسئولان کشوری، 20 میلیارد ریال اعتبار برای توسعه جایگاه سوخت فرودگاه سهند و برقراری مجدد پروازها و نیز 20 میلیارد ریال اعتبار برای تعریض و آسفالت جاده فعلی مراغه – هشترود از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.
محمدی گفت: با توجه به ظرفیت های مناسب در بخش کشاورزی مراغه، اعتبارات ویژه ای نیز از محل اعتبارات ملی و استانی برای توسعه این بخش به ویژه برای جبران خسارات سیل و نیز احیای دریاچه ارومیه تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه هم اکنون مراغه در رتبه چهارم دریافت اعتبارات ماده 180 و تملک دارائی ها در آذربایجان شرقی قرار دارد، افزود: این توزیع اعتبارات استانی بر اساس شاخص هایی از جمله وسعت اراضی، میزان برخورداری، توسعه یافتگی و تعداد روستاها علاوه بر میزان جمعیت شهرستانی انجام می شود.
وی ادامه داد: با توجه به برخی درخواست های دستگاه های اجرایی این شهرستان در راستای افزایش و بازنگری در میزان اعتبارات تخصیصی، رایزنی های مناسبی با کمیته برنامه ریزی استان انجام خواهد شد.
وی اضافه کرد: با توجه به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید - اشتغال، رویکرد اصلی و برنامه ریزی نهادها و دستگاه های اجرایی باید در راستای تحقق منویات رهبری و اقتصاد مقاومتی باشد.
عضو کمیته برنامه و بودجه آذربایجان شرقی نیز در این نشست با اشاره به میزان توزیع اعتبارات شهرستانی گفت: این توزیع با در نظرگرفتن شاخص های برخورداری و توسعه یافتگی در کنار شاخص های جمعیت شهری و روستایی و وسعت شهرستان انجام می شود.
فتحی افزود: توجه به مشارکت های مردمی، حمایت از بخش های خصوصی و اقتصادی در راستای توسعه سمرایه گذاری و تولید از رویکردهای اعتبارات تخصیص یافته به شهرستان های آذربایجان شرقی در سال جاری است.
وی ادامه داد: توجه به طرح های نیمه تمام عمرانی و آب و مسکن روستائی از راهبردهای کمیته برنامه و بودجه برای تخصیص اعتبارات در شهرستان هاست.
وی با بیان اینکه به صورت میانگین حدود 50 درصد از اعتبارات سال گذشته در استان تخصیص یافت اضافه کرد: امسال با برنامه ریزی های انجام شده بخشی از اعتبارات سال جاری از طریق اسناد خزانه تامین می شود.
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این جلسه با انتقاد از عدم تامین اعتبارات تخصیص یافته به بخش میراث فرهنگی این شهرستان در سال 95 گفت: در سال گذشته از مجموع 16 میلیارد ریال اعتبار تخصیصی به این شهرستان فقط 20 درصد از آن تامین شده است.
یعقوب طالبی افزود: مراغه با وجود دارا بودن بیش از 11 اثر تاریخی قابل بازدید، 30 طرح در دست اجرا در حوزه گردشگری و صنایع دستی و نیز چندین منطقه نمونه گردشگری از اعتبارات مناسبی برای این حوزه برخوردار نیست.
جلیل اسلامی مدیر آموزش و پرورش مراغه نیز در این جلسه با اشاره به تراکم بالای کلاس های درس و کمبود فضای آموزشی در شهرک های اقماری خواستار توجه بیشتر کمیته برنامه ریزی در تخصیص مناسب اعتبارات برای رفع مشکلات حوزه آموزش و پرورش این شهرستان شد.
به گزارش ایرنا، در این نشست برخی از دستگاه های اجرایی و خدمات رسان از جمله، ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، راه وشهرسازی، اداره زندان، امور آب، بنیاد مسکن، امور آب روستائی، محیط زیست، دانشکده علوم پزشکی، پست و بخشداری ها از میزان اعتبارات تخصیص یافته به این بخش ها انتقاد کرده و خواستار توجه بیشتر در این زمینه شدند.
مراغه از 2 بخش مرکزی و سراجو تشکیل شده و دارای 173 روستا شامل 74 روستا در بخش مرکزی و 99 روستا در بخش سراجو است.
شهرستان مراغه با حدود 250 هزار نفر جمعیت در 127 کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی واقع است.
خبرنگار: ابراهیم مطلوبی**انتشار:عیسی عطاپور**
3077/7487

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۷۸۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، حجت الاسلام جعفری در آخرین نطق خود در مجلس یازدهم تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو در طرح‌های انتقال اب بین حوزه‌ای را خواستار شد.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

دیگر خبرها

  • تأکید نماینده مردم شهرستان بروجن بر تصویب و اجرایی شدن تحقیق و تفحص از عملکرد وزارت نیرو
  • جدول مربوط به اعتبارات دستگاه‌های اجرایی تصویب شد
  • ۱۸۸ طرح هادی روستایی در استان بوشهر در حال اجرا است
  • ۳۰۰۰میلیارد تومان اعتبار مصوب نفت برای استان در نظر گرفته شد
  • تحقق ۶۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای چهارمحال و بختیاری
  • رشد اعتبارات هزینه‌ای عمومی دستگاه‌های فرهنگی متناسب با مأموریت‌های آنها بوده است
  • انتقاد مدیریت بحران استان از نبود تخصیص اعتبار بحران به استان
  • تخصیص ۱۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای عمران و توسعه روستاهای گلستان
  • تخصیص ۳۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح تغذیه مصنوعی بندان
  • ۱۲۸ کلاس درس در شهرستان تنگستان ساخته می‌شود