Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شهردار مشهد مقدس گفت: از ابتداي خدمت خود در شهرداري مشهد نه تفکر سياسي خود را در کارها وارد کرده‌ام و نه به هيچ تشکل سياسي باج داده‌ام. به گزارش خبرگزاري تسنيم از مشهد مقدس، سيد صولت مرتضوي عصر امروز در نشستي خبري که در سالن شهداي شهرداري مشهد برگزار شد، اظهار داشت: اميدوارم مردم بزرگوار ايران اسلامي و سراسر جهان حماسه‌اي به‌يادماندني در جغرافياي سياسي جهان به ثبت و ضبط برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه هدف از جلسه امروز ارائه گزارش و حقايقي از موضوع شيرين انفصال است، افزود: تقريبا حدود يک سال و نيم قبل يکي از دوستان سابق بنده مرا به بعضي از موارد انظار دادند و گفت خبري که از درون جريان اصلاحات گرفته شده و در جلسه اي که به رياست يکي از سران فتنه در تهران تشکيل شد در رابطه با انتخابات آينده تصميماتي اتخاذ کردند.
شهردار مشهد ادامه داد: ايشان گفت که در اين جلسه آن آقا گفته است که در بحث حقوق‌هاي نجومي دولت و روحاني به گل نشستند و ما املاک نجومي در تهران را مطرح کرديم که سبب شد تنفس داشته باشند.
مرتضوي با اشاره اينکه طبق گفته آن فرد در آن جلسه گفته شد که روي 2 کلان شهر تمرکز کنند، تصريح کرد: يکي تهران بود که گرفتار املاک نجومي شده اما با اين موارد نمي‌توان با مشهد گلاويز شد شما انگ متخلف بودن را به پيشاني شهردار مشهد بچسبانيد.
وي خاطرنشان کرد: ما اين را يک خبر در نظر گرفتيم که شايد درست باشد يا نباشد اما از مکاتباتي که از طرف استانداري و وزارت راه و شهرسازي با ما صورت مي‌گرفت ديديم مويد آن اخبار است و مي‌گفتند که شما فلان جا مي‌خواهيد پروانه صادر کنيد صدور اين پروانه خلاف قانون است.
شهردار مشهد درباره پرونده‌سازي‌هاي انجام شده عليه وي گفت: يک پرونده تخلفات براي من در وزارت کشور با عنوان شکايت استانداري خراسان رضوي مبني بر عدم پاسخگويي شهردار مشهد مقدس به مکاتبات استانداري براي من ساختند.
وي ادامه داد: در پرونده ديگري گفتند که آقاي عباس آخوندي گفته است که آقاي مرتضوي در شوراي عالي معماري و شهرسازي صدايش را بلند کرده و خلاف شئونات اداراي عمل کرده است.
مرتضوي تصريح کرد: من به استاندار خراسان رضوي گفتم شما پدر استان هستيد و اگر اختلافي وجود دارد بايد درون خانوادگي حل شود؛ مگر اساساَ شهردار موظف است به هر مکاتبه‌اي حواب بدهد؟ اما ديديم ظاهراَ تقسيم و توزيع ماموريت شده که ما را به عنوان چهره متخلف معرفي کنند که بخشي از آن حل‌وفصل شده و برخي در ديگر در جريان است.
وي با بيان اينکه در موضوع ديوان محاسبات آقاي ميرنجاتي دبيرخانه کلانشهرهاي کشور را که از تمام زاواياي پيدا و پنهان اطلاع دارند به شهادت مي‌طلبم، گفت: از يک سال و نيم تا 2 سال قبل ديوان محاسبات به استناد ماده2 و 42 تقاضاي ورود به رسيدگي در مورد موضوعاتي فارق از اصل 55 قانون اساسي را درخواست کرد.‌
شهردار مشهد ادامه داد: اين موضوع در اجلاسيه شهرداران کلانشهرهاي کشور مطرح شد در رابطه با مستفاد قانون و مسئوليت‌ها و حدود اختيارات ديوان محاسبات درباره شهرداري‌هاي کلانشهر از مستفاد از قانون و تفاسير شوراي نگهبان به اين نتيجه رسيدند که ورود به آن بخش از بودجه شهرداري‌ها که خارج از بودجه عمومي کشور و مصوبات مجلس شوراي اسلامي است خلاف قانون است‌.
مرتضوي تصريح کرد: يک بخش بودجه مربوط به کمک‌هاي دولتي است که از ابتدا ديوان محاسبات رسيدگي مي‌کرده و حالا هم رسيدگي مي‌کند اما يک بخش از بودجه از مردم اخذ مي‌شود و به استناد ماده 71 قانون انتخابات شوراها و انتخاب شهرداران اين موضوع اساساَ از وظايف شوراها است و قانون‌گذار آن را تصريح کرده است.
وي با بيان اينکه وظايف ديوان محاسبات در مواد قانون ديوان محاسبات و اصول 52 تا 55 قانون اساسي کاملا تصريح و تشريح شده است، گفت: طبق اصل 55 ديوان محاسبات به تمامي حساب‌هاي وزارت‌خانه‌ها، مؤسسات، شرکت‌هاي دولتي و ساير دستگاه‌هايي که به نحوي از انحاء از بودجه کل کشور استفاده مي‌کنند رسيدگي و حسابرسي مي‌کند که هيچ هزينه‌اي از اعتبارات مصوب که در قوانين بودجه سنواتي کل کشور است تجاوز نکند و هر وجهي در محل خود به مصرف رسيده باشد پس هزينه بايد در قانون مصوبه داشته باشد و از هر مبلغي بايد در هزينه خودش استفاده شود.
مرتضوي با بيان اينکه شهرداري‌ها به واسطه قانون ويژه‌اي اداره مي‌شوند، تصريح کرد: بر اساس قانون آيين نامه مالي شهرداري‌ها، اجازه تصويب، تفريغ و نظارت بر بودجه به استناد ماده 71 قانون شهرداري‌ها بر عهده شوراي اسلامي شهر است.
وي با اشاره به ماده 65 قانون شهرداري‌ها گفت: هر شهرداري داراي بودجه‌اي است که پس از تصويب انجمن شهر قابل اجرا است پس بودجه عمومي کشور به تصويب مجلس و بودجه شهردار‌ها به تصويب انجمن شهر مي‌رسد.
شهردار مشهد افزود: طبق قانون ديوان محسابات کشور مصوب 1362، اين نهاد نظارت تام و مطلق دارد بر وزارت خانه‌ها، موسسات و سازمان‌هاي دولتي و ساير دستگاه‌هايي که به نحوي از انحاء از بودجه کشور استفاده مي‌کنند يعني به هر مبلغي که دولت کمک مي‌کند و در لايحه قانون بودجه سنواتي ثبت شده و در اختيار نهادهاي عمومي نظير شهرداري، کتابخانه‌ها قرار مي‌گيرد مي‌تواند نظارت کند.
مرتضوي ضمن قرائت ماده 2 قانون ديوان محاسبات، گفت: عمده‌ترين استناد ديوان محاسبات کشور ماده 2 است که مفاد آن دقيقاَ در فهرست وزارت خانه‌ها و نهادها و سازمان‌ها آمده و حدود اختيارات نيز تعريف به حد و رأس شده است.
وي با اشاره به بند 30 ماده 71 قانون تشکيلات، وظايف و انتخابات شوراي اسلامي مصوب سال 75، گفت: در اينجا قانون‌گذار نگفته است که علاوه‌ بر ديوان محاسبات، شوراي اسلامي شهر هم نظارت دارد بلکه گفته نظارت بر حسن اداري امور مالي شهرداري و تمامي سازمان‌هاي تابعه شهرداري، حفظ سرمايه‌ها و اموال عمومي و اختصاصي شهرداري و اعلام موارد نقض و تخلف شهردار و پيگيري آن از وظايف شوراي اسلامي شهر است.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: در اين راستا اين قانون به انتخاب حسابرس رسمي به اذن شورا اشاره مي‌شود در حالي که ما در وزارت‌خانه‌ها حسابرس رسمي نداريم.
وي با قرائت تبصره 1 اين قانون، ادامه داد: ما در شهرداري 2 نوع ذي‌حساب داريم يک ذي‌حساب شهردار است که مي‌تواند قائم مقام داشته باشد و و يک ذي‌حساب دولتي و ما اکنون ذي‌حساب دولتي داريم که در قطار شهري مستقر است و به تمامي اعتبارات دولتي که به شهرداري ابلاغ و تخصيص داده مي‌شود واو به واو و ريال به ريال براساس قانون محاسبات عمومي کشور رسيدگي مي‌شود و ديوان محاسبات کشور همواره بر اين امر رسيدگي کرده است.
مرتضوي با تاکيد بر ماده 38 قانون محاسبات عمومي کشور مبني بر اينکه وصول درآمدهايي که در بودجه کشور منظور نشده طبق مقررات و قوانين مربوط به خود مجاز است، خاطرنشان کرد: آيا بودجه شهرداري‌ها در بودجه کل کشور کشور منظور شده است؟ اين امر کاملا واضح و به استناد قانون محاسبات عمومي کشور است.
وي تأکيد کرد: در اين راستا هر جا از محل منابع عمومي کشور پولي دريافت کرديم قانون محاسبات بيايد رسيدگي کند که رسيدگي مي‌کند‌.
شهردار مشهد با اشاره به تبصره اين ماده 76 قانون، ادامه داد: آيا درآمدهاي شهرداري به حساب خزانه‌داري کل مي‌رسد که ديوان محاسبات بر آن نظارت کند؟ همچنين بر اساس اصل 44 قانون اساسي آيا شهرداري مالکيت عمومي است و در اختيار دولت قرار مي‌گيرد؟
وي با اشاره به ماده 46 آيين نامه مالي شهرداري و اصل 45 قانون اساسي، گفت: در اينجا اختلافي بود که ما با ديوان محاسبات مذاکره مي‌کرديم و گفتيم شوراي نگهبان اصل 55 قانون اساسي را تفسير کرده و شوراي نگهبان حافظ قانون اساسي است.
مرتضوي ادامه داد: شايد از من بپرسيد چرا سماجت مي‌کني؟ عزيزان مگر ما نمي‌گوييم قانون اساسي ميثاق ملي است آيا بايد اجازه دهيم اين ميثاق ملي به انواع مختلف تحقيق و تفحص شود بر اساس سليقه اشخاص و دسته‌ها مورد تفسير قرار گيرد؟
شهردار مشهد با تاکيد بر اينکه به استناد قانون تفسير قانون اساسي با شوراي نگهبان است، گفت: در اين رابطه مي‌گفتند قانون محاسبات عمومي تفسير قانون اساسي توسط شوراي نگهبان است و ما گفتيم اين هزينه ندارد مجدداً استفساريه دهيد ما استفساريه داديم اما آئيننامه داخلي شوراي نگهبان اجازه استفساريه را فقط به رؤساي قوا و اعضاي شوراي نگهبان اجازه داده است. ‌
مرتضوي با اشاره تفاسير شوراي نگهبان از اين اصل، ادامه داد: در اين راستا سال 75 رئيس جمهور وقت مرحوم آيت الله هاشمي رفسنجاني نامه‌اي به شماره 104151 براي تفسير اصل 55 قانون اساسي به شوراي نگهبان فرستاد و شوراي نگهبان پاسخ داد که «اصل پنجاه و پنجم(55) قانون اساسي ناظر به اعتباراتي است که در بودجه کل کشور منظور شده و صلاحيت ديوان محاسبات در رسيدگي و حسابرسي محدود به همان موارد است‌‌.» حال ما بايد چه کنيم و با چه زباني با ديوان محاسبات صحبت کنيم؟
وي با بيان اينکه شوراي نگهبان برآيند تمام حاکميت يعني ولايت مطلقه فقيه، قوه مقننه و قضاييه است، خاطرنشان کرد: اين تفسير صريح قانون اساسي توسط شوراي نگهبان بود اما در آن شبهه کردند و گفتند اين تفسير قبل از اصلاحيه قانون محاسبات است و بعد از آن در سال 82 آقاي فرجي دانا رئيس دانشگاه تهران تفسير ديگري با استناد به ماده 2 و 42 قانون اساسي درخواست کرد.
شهردار مشهد ادامه داد: شوراي نگهبان در پاسخ به اين نامه به تفسير قبلي اشاره و تأکيد کرد و گفت شأن وجودي ديوان محسابات کشور به استناد اصل 55 قانون اساسي است و در چارچوب اين قانون مي‌تواند فعاليت کند نه يک کلمه بيشتر يا کمتر‌.
مرتضوي خاطرنشان کرد: از سال 61 نيز هيچوقت ديوان محاسبات چه در شهرداري‌هاو چه در ديگر نهادهاي عمومي غيردولتي نسبت به آن بخش از بودجه که خارح از بودجه سنواتي کل کشور است ورود نکرده است.
وي با اشاره به سخنان آقاي رحيمي رئيس ديوان محاسبات در سال 93، گفت: آقاي رحيمي مي‌گويد «از اين به‌بعد شهرداري‌ها و نهادهاي غيردولتي تحت نظارت ديوان محاسبات قرار مي‌گيرند و اين خبر بسيار مهمي است چرا که از سال 75 تاکنون اين وظيفه در ديوان محاسبات تعطيل شده بود.» حال اگر از سال75 تعطيل شده است پس بايد در درجه اول براي تمام افرادي که از آن زمان به وظيفه خود عمل نکردند پرونده تشکيل دهيد و به دادگاه بفرستيد و اگر اينگونه نيست چرا تفسير به رأي مي‌کنيد؟
شهردار مشهد با بيان اينکه اين مسئله محل اختلاف شهرداري کلانشهرها با ديوان محاسبات شد، گفت: در اين راستا ديوان محاسبات شهرداران را احضار کرد و من در آن شعبه گفتم که ما از قانون اساسي صيانت مي‌کنيم و مفسر قانون اساسي شوراي نگهبان است اما گفتند اراده ديوان محاسبات به اين است که به شهرداري‌ها وارد شود و من اجازه دادم و گفتم مشکلي نيست.
مرتضوي افزود: اما در اجلاس کلانشهرها همه به من متعرض شدند که چرا اجازه داديد و من گفتم آن کس که حساب پاک است از محاسبه چه باک است من به ديوان در شهرداري مشهد دفتر دادم و هر نامه‌اي که خواستند به آن جواب دادم. ‌
وي تصريح کرد: شهرداران کلانشهرها به آقاي لاريجاني رئيس مجلس نامه نوشتند که به منظور صيانت از قانون اساسي وارد شويد و ديوان محاسبات را متقاعد کنيد و رئيس مجلس به ديوان محاسبات گفتند که در اين زمينه پاسخ دهند، ديوان محاسبات مگر زير نظر مجلس نيست؟ چه پاسخي داده است؟
مرتضوي خاطرنشان کرد: شوراي نگهبان در سال 90 نيز درباره اصلاحيه آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي و قرار گرفتن شهرداري کلانشهرها زير نظر مجلس و ديوان محاسبات را خلاف اصول متعدد قانون اساسي و اصول نظارتي بيان مي‌کند.
شهردار مشهد با اشاره به ارسال نامه‌اي به رئيس شوراي اسلامي شهر مشهد در رابطه با رسيدگي ديوان محاسبات به شهرداري، گفت: در جواب اين نامه گفته شد که درخواست ديوان محاسبات خراسان رضوي درباره رسيدگي به عملکرد مالي شهرداري‌ها بررسي و مغاير با اصل 55 قانون اساسي و اختيارات شوراي اسلامي شهر شناخته شد که فرماندار به هيئت حل اختلاف اعتراض مي‌کند اما در هيئت اختلاف يا مطرح نمي‌شود يا رسيدگي نشده است.
مرتضوي ادامه داد: اين تبديل به مصوبه قانوني شورا و الزام‌آور براي شهرداري مي‌شود و من طبق قانون اساسي مکلف به اجراي مصوبات شوراي اسلامي شهر هستم.
وي خاطرنشان کرد: آقاي قاليباف نيز به‌عنوان دبير شهرداري‌هاي کلانشهرها به ديوان عدالت اداراي اعتراض مي‌کند و ديوان عدالت اداري رأي به توقف ورود ديوان محاسبات به شهرداري‌ها مي‌دهد.
شهردار مشهد با بيان اينکه مصوبه شوراي اسلامي شهر و پاسخ ديوان عدالت اداري مبني بر توقف ورود ديوان محاسبات به شهرداري‌ها را براي ديوان محاسبات خراسان رضوي فرستاده شده است، ادامه داد: در اين نامه گفتم تا زماني که مصوبه شورا لغو نشده بنده موظف به اجراي مصوبه هستم اما ديوان پاسخي به نامه من ندادند و صرف مکاتبه با ديوان محاسبات اين نامه من را به عنوان که ايجاد محذورات در برابر رسيدگي به قانون دانسته و تبديل به پرونده شد در حالي که وظيفه‌ام بوده است طبق قانون اين مصوبه را ابلاغ کنم.
شهردار مشهد ‌با بيان اينکه دفاعيات خود را به دادسراي ديوان و شعبه چهارم مستشاري فرستادم، افزود: رئيس شعبه به من گفتند نيازي نيست به تهران بياييد و من لايحه دفاعيه را به همراه وکيل فرستادم اما به استناد بند 2 حکم 2 ماه انفصال از خدمت را ابلاغ کردند.
مرتضوي با بيان اينکه در مقابل قانون گردنم از مو باريک‌تر است، گفت: ما به شعبه تجديدنظر اعتراض کرديم اما شعبه تجديدنظر بدون دعوت از من حکم را تأييد مي‌کند.
وي افزود: به اتفاق آقاي ميرنجاتي خدمت آقاي عادل آذر رسيديم و گفتيم اين خلاف اصل 55 قانون، تفسير شوراي نگهبان، نظر رئيس مجلس، نائب رئيس مجلس است و ايشان به ما گفت ما اين را در ماده 142 برنامه ششم آورديم تا قانونمند کنيم.
مرتضوي خاطرنشان کرد: من فقط چون حرکت ديوان محاسبات خلاف قانون است برنمي‌تابم وگرنه مشکلي ندارم و گفتند فصل الخطاب ما شوراي نگهبان است ماده 142 پس از دستور کار مجلس به شوراي نگهبان مي‌رود اگر رد شد به زير مجموعه‌ها اعلام مي‌کنيم همه پرونده‌ها مختومه اعلام شود و ديوان محاسبات حق ورود به شهرداري‌ها را ندارد.
وي با اشاره به بند 37 ايرادات شوراي نگهبان به برنامه ششم گفت: طبق بند 37 اين مسئله مغاير قانون اساسي شناخته شده و مجلس 3 بار اصلاح کرده و شوراي نگهبان 3 بار دخالت ديوان محاسبات در شهرداري‌ها را رد کرده و مجمع تشخيص مصلحت نظام نيز رد کرده است‌‌.
شهردار مشهد افزود: ظلمي که بر من پس از 3 دهه خدمت صادقانه شد را چه کسي بايد پاسخگو باشد آيا يک مکاتبه به رئيس ديوان محاسبات استان جرمش اين است؟
وي خاطرنشان کرد: 8000 ميليارد تومان پول فرهنگيان کشور را خوردند، غارتگر بيت المال گفته 16 ميليارد تومان فلان آقا از من گرفته و براي خانمش خانه خريده است. غارتگر بيت المال گفته 7 ميليارد تومان به حساب فلان کانديدا واريز کردم، در همين انتخابات با بودجه وزارت کشور همه شهرداران را در قزوين دعوت کرده و ميتينگ انتخاباتي برگزار کردند.
مرتضوي ادامه داد: تمام منابع و بودجه روزنامه ايران دولتي است وقتي روحاني ثبت‌نام کرد نيم‌تاي اول صفحه نوشت دوباره ايران، در حرم امام کارگران را دعوت و ميتينگ تبليغاتي برگزار کردند کجايي آقاي ديوان محاسبات؟
شهردار مشهد تصريح کرد: حکم ما ابلاغ شد و طبق قانون حق اعاده دادرسي داشتم و خدمت حاکم شرع ديوان محاسبات رسيدم و گفتم دلايل من اين است.
وي با اشاره به اينکه 7 خرداد تقاضاي اعاده دادرسي من پذيرفته شده است، گفت: طبق قانون کسي که تقاضاي اعاده دادرسي‌اش پذيرفته مي‌شود اجراي حکم متوقف مي‌شود.
مرتضوي ادامه داد: به تهران رفتم و به ديوان محاسبات گفتم حکمي از طريق رسانه‌ها رسانه‌ها ابلاغ مي‌شود؟ گفتند ما نامه محرمانه به وزارت کشور فرستاديم.
شهردار مشهد با بيان اينکه مردد بودم حکم از کجا رسانه‌اي شده است، گفت: امروز مصاحبه‌اي از مسئولان استانداري خواندم که در آن آورده شده بود که ما به شهرداري ابلاغ کرديم اما اجراي اين حکم به دست ما نرسيده است.
وي با اشاره به اينکه اين بحث مديريت هدايت شده‌اي است، گفت: من ابايي ندارم بالغ بر 30 سال در جمهوري اسلامي خدمت کردم جيبهايم بسته بود اما زبانم در دفاع از حق همواره باز بوده و جان و آبرويم را پاي نظام گذاشتم.
مرتضوي ادامه داد: ديوان محاسبات در شهرداري مشهد دفتر دارد در حالي که ما بيش از هزار شهرداري در کشور داريم ببينيد کدام شهرداري به ديوان محاسبات اتاق و امکانات داده است‌؟ من قصد مصاحبه نداشتم و اين نشست مطبوعاتي را پس از صحبت با آقاي عادل آذر گذاشتم.
شهردار مشهد خاطرنشان کرد: اين خبر 2 روز زيرنويس بي بي سي آمدنيوز شده است و نمي‌دانم اين کار براي چيست مگر نمي‌گويند آبروي مسلمان از جانش مهم‌تر است آيا مباحث سياسي و جناحي اينگونه اقتضا مي‌کند که يک انسان را لينگونه لگدمال کنند؟
وي خطاب به استاندار و ديوان محاسبات گفت: استاندار سند محرمانه شما چرا منتشر شده است؟ ديوان محاسبات سند محرمانه شما نشر پيدا کرده است حداقل شکايت کنيد ببينيد چه کسي و به چه حقي نشر داده است.
مرتضوي ادامه داد: اميدوارم آنچه بر خانواده و بستگان من در اين چندروز گذشت بر هيچکس نگذرد بهخاطر هوچي‌گري و مطامع سياسي به ما مي‌گويند سياسي است من سياسي‌ام يا شما که حاضريد براي منافع شخصي و دنيايي امنيت ملي را به‌خطر بيندازيد و در مناظرات شليک موشکي را خلاف مصلحت برجام مي‌دانيد؟
وي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات برخي از منتخبين شوراي پنجم گفت: اساساَ افراد منفعت طلب سندي ندارند و آدرس غلط مي‌دهند بنده از آن روز که در دولت نهم به عنوان استاندار منصوب شدم عضو هيچ تشکل سياسي نشده و نيستم و خداوند شاهد است در هيچکدام از تصميمات اجرايي خود علايق سياسي خود را وارد نکردم به‌طوري که شما ببينيد کدام يک از معاونان يا شهرداران مناطق ما سياسي هستند؟
مرتضوي ادامه داد: اما در استانداري و دولت ببينيد وزير نفت به صراحت اعلام مي‌کند آنهايي که رأي ندادند حق ندارند در دولت باشند آن وقت من سياسي هستم؟ دبير تشکل‌هاي سياسي اصلاح‌طلب کجاي استانداري است؟ من زير بار اين مسائل نرفتم و به هيچ تشکل سياسي باج ندادم و نمي‌دهم.
شهردار مشهد تصريح کرد: من در زمان انتخابات 20 روز مرخصي گرفتم و به تهران رفتم شما که تمام امکانات دولت را بسيج کرده بوديد اين آن آزادي است که شما شعارش را مي‌دهيد؟
وي با بيان اينکه مديريت شهري کاري بسيار دشوار است، گفت: شهرداري بايد 3.5 ميليارد تومان درآمد داشته باشد تا هزينه‌هايش را بپردازد چرا که شهرداري نمي‌تواند مثل دولت به سراغ خزانه داري و بانک مرکزي براي صدور اوراق قرضه رود.
مرتضوي افزود: من براي شهردار بعدي دعا مي‌کنم و هرکاري از دستم بربياد کمکش مي‌کنم چون مديريت کلانشهرها کار آساني نيست‌.
شهردار مشهد با تأکيد بر اينکه سخت‌ترين شغل شغل شهرداري است، گفت: واقعيت را مي‌گوييم ما تفريغ بودجه داريم کار شهرداري کار پنهاني نيست‌ شما ببينيد کدام شهر داريم که 14 متر سرانه فضاي سبز براي هر فرد داشته باشد؟ مترو و آزادراه ساختن مديريت ترافيک و کاهش تلفات تصادفات کار آساني نيست.
وي در پاسخ به سؤالي مبني بر اينکه به عنوان يک شخص حقوقي شکايتي داريد يا خير، گفت: نه؛ خدايي هست و قبر و قيامتي وجود دارد.
مرتضوي با بيان اينکه حکم وي متوقف شده است گفت: اينکه ديوان محاسبات يک طرف را رسانه‌اي مي‌کند و جاي ديگر را نه جاي تأمل دارد چون اين کار اداري و جدا از موضوعات قضايي است من اصل ابلاغ حکم را از رسانه‌ها شنيدم در حالي که اصل حکم براي اجرا بايد از طرف وزارت کشور به من ابلاغ مي‌شد اما نشده بود و براي همين بنده ابتدا تکذيب کردم‌.
انتهاي پيام/

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۹۴۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد

مدیریت شهری در دوازدهمین ایستگاه بازدید‌های نظارتی خود به شهرداری منطقه ۲ شیراز رسید. در بازدید نظارتی مدیریت شهری در شهرداری منطقه ۲ شیراز مطابق سلسله بازدید‌های پیشین که با هدف تکریم ارباب رجوع، خدمت‌رسانی بهتر و ایجاد امیدآفرینی انجام شد، میز خدمت مردمی، گفت‌وشنود با مدیران و کارکنان منطقه و جلسه بررسی مسائل به منظور رفع موانع و پیشبرد امور انجام گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این بازدید نظارتی اظهار کرد: شهرداری منطقه ۲ ویژگی خاص خود را دارد و علاوه بر نقاط قوت بسیار زیاد که قابل مقایسه با سایر مناطق نیست، این منطقه مسائل و مشکلات ویژه‌ای دارد که این موضوعات به بافت فرسوده و قدیمی بودن آن بر می‌گردد.

سید ابراهیم حسینی تصریح کرد: بخشی از این منطقه به عنوان شناسنامه شیراز است و ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد که در سایر مناطق نیست؛ از سوی دیگر با بخش‌های فرهنگی نیز این منطقه دارد و علاوه بر آن یک‌سوم دانشگاه فرهنگیان در این منطقه قرار دارد.

او با اشاره به اینکه شهرداری منطقه ۲ شیراز استعداد‌های خاص خود را دارد، ادامه داد: این درخواست را مطرح کردیم که معاونین شهردار شیراز بخش‌های مختلف آن را فعال کنند و آن را به شکوفایی برسانند.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در خصوص عملکرد اجرایی شهرداری در این منطقه گفت: اقدامات مدنظر و قابل پیگیری که از سوی شهرداری و ناظر شورای اسلامی شهر در این منطقه صورت گرفته است، رضایت بخش بوده و پیشرفت منطقه صعودی است و رضایتمندی مردم از مجموعه اقدامات بسیار بالاست. 

حسینی ضمن قدردانی از شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز، شهردار منطقه و کارکنان و یاوران شورا این منطقه، خاطر نشان کرد: با اقداماتی که در دستور کار است، افق مناسبی را در این منطقه شاهد هستیم و امید است شاهد شکوفایی و پیشرفت در این منطقه باشیم؛ چراکه این منطقه مستعد بهترین ارائه خدمات است.

رفع مسائل شهروندان مناطق در دیدار‌های چهره به چهره 

 شهردار کلان‌شهر شیراز نیز اظهار کرد: دوازدهمین مرحله بازدید از مناطق و برگزاری میز خدمت در شهرداری منطقه ۲ شیراز بود که این میز خدمت به اتفاق رئیس، ناظر و تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر شیراز و همکاران شهرداری در حوزه ستادی و برخی از معاونین در این منطقه برگزار شد. 

محمدحسن اسدی افزود: یکی از اهداف اصلی بازدید و سرکشی از مناطق برگزاری میز خدمت با حضور شهروندان مناطق است که شهروندان منطقه ۲ به جهت رفع مسائل و مشکلات خود تقاضای برگزاری میز خدمت و گفتگو با مدیران شهری را داشتند.

او عنوان کرد: در این بازدید که با مراجعین و شهروندان ساکن در منطقه دیدار داشتیم، درخواست‌های آنها مورد بررسی قرار گرفت؛ ضمن اینکه مسائل و مشکلات یاوران شورای محلات نیز بررسی شد.

شهردار شیراز افزود: بر اساس مسائل مطرح شده، ارجاعات و دستورات لازم صادر شد.

اسدی بیان کرد: در ادامه دیدار مستقیم و بدون واسطه با همکارانم در منطقه ۲ داشتیم که خوشبختانه با روحیه خوب و با نشاطی مشغول به کار و خدمات‌رسانی به مردم بودند.

این مقام ارشد مدیریت شهری شیراز به ارائه گزارش عملکرد اقدامات انجام شده و برنامه‌های پیش رو توسط شهردار منطقه ۲ نیز اشاره کرد.

او گفت: عملکردها، مسائل، مشکلات و موضوعات گفته‌شده مورد بررسی قرار گرفت و راهکار‌های پیش رو تبیین شد. 

شهردار شیراز ضمن اظهار خرسندی از عملکرد شهرداری منطقه ۲ بیان کرد: جلسات بسیار خوبی از سال گذشته تاکنون به صورت مستمر توسط مدیریت ارشد شهری برگزار شده و از مزایای خوب این دیدارها، بی‌واسطه و چهره به چهره بودن آن است و که در وهله نخست باعث رضایتمندی مراجعین و شهروندان است و بعد از آن مشکلات همکاران خودمان به واسطه این دیدار‌ها به حداقل ممکن رسانده می‌شود.

استقبال شهروندان از میز‌های خدمت 

نایب رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید تصریح کرد: در بازدید‌های انجام شده، استقبال بسیار خوبی از سوی مردم صورت گرفت و در این میز خدمت‌هایی که برگزار می‌شود، دیدار و گفتگوی بی واسطه مردم با اعضای شورا و مدیران شهری فراهم می‌شود.

محمدتقی تذروی خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری چنین نشست‌هایی، ارتباط چهره به چهره با مردم است و در موضوعاتی که نیاز است شهردار شیراز دستورات را مستقیم اعلام کند، این اقدام صورت می‌گیرد تا مشکلات شهروندان حل و فصل شود. 

او اضافه کرد: در بسیاری از مواقع مردم با حضور خود در میز خدمت‌ها، بسیاری از مشکلات و موضوعات را اطلاع‌رسانی می‌کنند. 

عضو و ناظر شورای اسلامی شهر در شهرداری منطقه ۲ شیراز ضمن قدردانی از یاوران شورای این منطقه که مسائل و مشکلات را با شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر مطرح داشتند، گفت: مسائل و مشکلاتی که از سوی شهروندان در این منطقه مطرح می‌شود، یقینا در برنامه‌ریزی برای آینده و تخصیص بودجه، تاثیرگذار خواهد بود. 
 
تذروی همچنین با قدردانی از شهردار منطقه ۲ شیراز اضافه کرد: در اوایل این موضوع را شاهد بودیم که مراجعات مردمی بسیار زیاد بود، اما با دیدار چهره‌به. چهره و رفع مشکلات شهروندان در این منطقه، مراجعه شهروندان نسبت به گذشته بسیار کاهش یافته است و این موضوع نشان از اثرگذاری ارتباط مردمی بین مسئولین و مردم است.

مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمند‌سازی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این بازدید اظهار کرد: نخستین میز خدمت در سال جاری در منطقه ۲ برگزار شد.

محمود صفایی ابراز امیدواری کرد: حضور شهردار شیراز و سایر مدیران شهرداری و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر منجر به کاهش، رفع مشکلات و مسائل مطرح شده از سوی شهروندان این منطقه شود. 

او ادامه داد: شهروندان در این منطقه مسائل عمده‌ای مطرح کردند که اغلب موضوعات در خصوص زمین و تملکات بود. 

نایب‌رئیس کمیسیون شهرسازی، معماری و هوشمند‌سازی شورای اسلامی شهر شیراز اضافه کرد: برخی از یاوران شورای اسلامی شهر موضوع خدمات زیربنایی را در محلات خود مطرح کردند و دستورات لازم از سوی شهردار شیراز و رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ابلاغ شد. 

صفایی خاطرنشان کرد: برخی از مشکلات شهروندان در این میز خدمت رفع شد و برخی از مسائل دیگر مقرر شد در جلساتی که در شهرداری و شورای اسلامی شهر شیراز برگزار می‌شود، پیگیری شود. 

او ابراز امیدواری کرد: همچون سال گذشته جلسات میز خدمت به صورت مستمر با حضور مدیران شهری و مردم برگزار شود تا علاوه بر رفع مشکلات شهروندان، مشارکت مردم در حوزه مدیریت شهری تداوم یابد.

ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری به شهرداری منطقه ۲ شیراز 

رئیس کمیته محرومیت‌زدایی شورای اسلامی شهر شیراز نیز در دوازدهمین بازدید نظارتی با حضور در شهرداری منطقه ۲ شیراز اظهار کرد: این منطقه یکی از مناطقی است که بیشترین تعداد محلات محروم را دارد و در سطح محلات برای احصا و رفع مشکلات همواره از یاوران شورا و رابطین و ظرفیت آنها استفاده شد و کار محرومیت‌زدایی در این منطقه از محلات از مردم محله برای مردم محله اولویت‌بندی می‌شود. 

سیده مریم حسینی افزود: نیاز است از سوی مدیریت شهری به صورت ویژه به این منطقه نگاه شود و این موضوع با درنظر گرفتن بودجه و کارمندانی که دغدغه رفع مشکلات مردم را دارند مدنظر است.

او خاطرنشان کرد: کارمندان شهرداری منطقه ۲ در این منطقه همواره معتقد هستند نهایت رأفت قانونی در برخورد با شهروندان در این منطقه صورت می‌گیرد تا مشکلات آنها رفع شود و این اقدام به معنای نگاه یک شهروند به شهروند دیگر نه نگاه یک مسئول به یک شهروند است. 

رئیس کمیته محرومیت زدایی شورای اسلامی شهر شیراز ابراز امیدواری کرد: با تنوع فعالیت‌هایی که در این منطقه صورت می‌گیرد روزبه‌روز در رفع محرومیت برای مردم این منطقه گام‌های بیشتری برداریم.

ایجاد پرچم سومین حرم اهل‌بیت (ع) در شهرداری منطقه ۲ شیراز

شهردار منطقه ۲ شیراز نیز در این بازدید نظارتی از دیدار چهره به چهره شهردار کلان‌شهر و رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر شیراز با مردم شریف این منطقه خبر داد.

محمد مقدس‌زاده گفت: این بازدید منجر به تسهیل در تصمیم‌گیری‌های مثبت و تأثیرگذار در جهت احصای نیاز‌های مردم و ایجاد انگیزه و نشاط اجتماعی و امیدآفرینی در بین مردم شد.

او اظهار کرد: در شهرداری منطقه ۲ ظرفیت‌های مختلف فرهنگی، سرمایه‌گذاری، اقتصادی، عمرانی، خدمات شهری و زیست محیطی وجود دارد.

شهردار منطقه ۲ شیراز با اشاره به ظرفیت مذهبی این منطقه بیان کرد: اقدامات خوبی در این راستا انجام که برای نخستین بار پرچم سومین حرم اهل‌بیت علیهم السلام طراحی، قرارداد آن منعقد و در حال اجراست.

مقدس‌زاده با توجه به ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری عنوان کرد: قراردادی به اعتبار ۱۴۰۰ میلیارد تومان جهت اجرای پروژه بنکداران در نقطه‌ای کم‌برخوردار تعریف، طراحی و قرارداد منعقد شد. 

او با توجه به پهنا و وسعت منطقه ۲ گفت: از میدان امام حسین (ع) تا پل شهدای نیروی دریایی در کمربندی، پروژه‌های متفاوتی از قبیل ساماندهی بولوار خلیج فارس، پروژه آبش خاتون با زیرساخت‌های گردشگری در چهارراه دفاع مقدس و ساماندهی خیابان لطفعلی‌خان زند از معابر کهن شهر شیراز در دستور کار شهرداری منطقه ۲ قرار گرفته است.

شهردار منطقه ۲ شیراز گفت: در راستای اجرای پروژه‌های بزرگ توسط این منطقه با مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز، بولوار ۴۵ متری محراب جهت تأمین دسترسی و اتصال بلوار مدرس به کمربندی با دارابودن زیرگذر زیرسطحی در دستور کار قرار گرفته است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • توسعه متوازن و عدالت‌محور، نگاه شورای ششم به مسائل شهری
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد
  • از ضرورت نگاه ویژه مدیریت شهری تا رفع مشکلات شهروندان در میز خدمت شهرداری منطقه ۲ شیراز
  • اگر طوفان نمی‌شد + اسناد محرمانه
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • ظرفیت‌های آبی اردبیل بستر اصولی پرورش آبزیان است
  • شهردار مشهد: سامانه شمس برای ثبت ایده‌های شهری راه‌اندازی می‌شود