Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-05-02@17:00:58 GMT

باروری ابرها، استحصال آب ارزان

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۶۹۸۷۳

باروری ابرها، استحصال آب ارزان

مدیرمرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها در رفسنجان گفت : درایران هزینه هر متر مکعب استحصال آب با باروری ابرها ، زیر۵۰ تومان است . به گزارش خبرگزاری صدا وسیما فرید گلکار مدیر مرکز ملی تحقیقات و مطالعات باروری ابرها / در شورای حفاظت از منابع آب رفسنجان گفت:بوسیله باروری ابرها سال ۹۳-۹۴ در استان کرمان ، طی دوره ۴ماهه ،۱۹۰ میلیون مترمکعب افزایش بارش داشتیم .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گلکار افزود :در خاورمیانه تنها دو کشور جمهوری اسلامی ایران و رژیم غاصب اسرائیل دارای مرکز مستقل و تخصصی تعدیل وضع هوا می باشند و ما بقی کشورها از طریق پیمانکاران خارجی برای اجرای پروژه ها افزایش بارش اقدام می کنند .وی اجرای پروژه باروری ابرها در استان کرمان بخصوص رفسنجان را در افزایش بارش مناسب دانست .مدیرمرکز تحقیقات و مطالعات باروری ابرها نصب راه دار مختص شهرستان ،استفاده از نیروهای بومی برای اجرای این پروژه و نصب ژنراتورهای زمینی بوسیله کشاورزان را درکمک به استحصال آب با باروری ابرها موثر دانست.در این نشست فرماندار رفسنجان هم گفت: سالانه بیش از 570 میلیون متر مکعب آب از سفره های زیرزمینی در این شهرستان برداشت می شود در حالی که ورودی آب به این سفره ها 430 میلیون متر مکعب است .ملا نوری افزود: در این شهرستان بیش از 1000 حلقه چاه که عمق آنها بعضا به بیش از 300 متر رسیده وجود دارد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۶۹۸۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا عرب علیدوستی، صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به افزایش موارد ابتلاء به سرخک در این شهرستان گفت: با توجه به نزدیکی استان کرمان به استان سیستان و بلوچستان و مرزهای جنوبی و شرقی، واکسن سرخک ۶ ماهگی به واکسیناسیون روتین کودکان اضافه شده است.

وی افزود: خانواده‌هایی که فرزند زیر پنج سال دارند و به هر دلیل واکسن سرخک را دریافت نکرده‌اند، تزریق آن را به تعویق انداخته‌اند یا حتی از دریافت آن مطمئن نیستند، باید به نزدیک‌ترین مرکز بهداشتی درمانی مراجعه و از واکسیناسیون فرزندشان اطمینان حاصل کنند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان با بیان اینکه بیماری سرخک سرایت‌پذیری بالایی دارد و واکسینه نکردن به‌موقع فرزندان، سلامت آنان را به خطر جدی می‌اندازد از شهروندان تقاضا کرده اهمیت واکسیناسیون فرزندان خود را جدی بگیرند و آن را به تعویق نیاندازند.

وی افزود: خانواده‌های رفسنجانی واکسیناسیون فرزندان خود علیه این بیماری را در ۱۲ و ۱۸ ماهگی با واکسن MMR انجام داده و در صورت مواجهه فرد بیمار و مشکوک به سرخک، جهت انجام نمونه‌گیری فوراً به مرکز خدمات جامع سلامت امام علی (ع) مراجعه کنند.

.

کد خبر 6094301

دیگر خبرها

  • بیش از چهار هزار پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • چهار هزار و ۷۰۰ پروژه تحقیقاتی در سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی انجام شد
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • پیش‌بینی استحصال ۱۰ تُن گُلاب از مزارع گل‌محمدی در شهر مرزی کُرَند
  • آب می‌تواند بدون حرارت و فقط با نور تبخیر شود
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • دستکاری بارشها فاقد مستندات علمی است
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بیش از ۱۸۷ هزار مادر همدانی مشاور فرزندآوری دریافت کردند