Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست - به گزارش ایران اکونومیست به نقل از مدیکال ساینس، بیماری ALS در افراد یا سابقه خانوادگی دارد و یا به صورت تک‌گیر(sporadic) در یکی از افراد خانواده دیده می‌شود. طبق این مطالعه حدود 90 درصد مبتلایان به ALS هیچ سابقه خانوادگی ندارند.
محققان دانشگاه یوتا 87 بیمار مبتلا به ALS که سابقه خانوادگی این بیماری را نداشتند و 324 فرد سالم را از نظر ژنتیکی بررسی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نتایج نشان می‌دهد گستره ژنی مضر و نادر در بیماران مبتلا به ALS چهار برابر افراد سالم است.
این مطالعه نقش عوامل ژنتیکی را بیش از پیش در این بیماری نشان می‌دهد و محققان احتمال می‌دهند افراد مبتلا به ALS تک‌گیر، دارای یک مولفه ژنتیکی مشترک باشند. این مطالعه نیازمند تحقیقات بیشتر است.
بیماری ALS (اسکلروز آمیوتروفیک جانبی) که بیماری لوگرینگ نیز نامیده می شود، یک بیماری عصبی پیشرونده است که سبب زوال تدریجی سلول های عصبی می شود و توانایی حرکتی بیمار را سلب می کند. در ALS بیمار به مرور زمان توانایی مکالمه را از دست می دهد و به دلیل ضعف عضلات، تنفس نیز به شواری انجام می شود.
سالانه حدود شش هزار و 400 آمریکایی با این بیماری تشخیص داده می شوند.
نتایج این مطالعه در نشریه Neurology منتشر شده است.

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۰۱۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیماری لثه یک عامل پنهان در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، به گفته محققان، افرادی که به دلیل ریتم نامنظم قلب موسوم به فیبریلاسیون دهلیزی تحت درمان قرار می‌گیرند، اگر اقدامات لازم را برای مدیریت بیماری لثه خود انجام دهند، احتمالاً ضربان قلب شأن سالم حفظ می‌شود.

این مطالعه شامل بیماران فیبریلاسیون دهلیزی بود که ابلیشن کاتتر دریافت کردند، روشی که در آن از گرما برای تخریب ناحیه کوچکی از بافت قلب که باعث ضربان نامنظم قلب می‌شود، استفاده می‌شود.

بیماران مبتلا به التهاب شدید لثه که بیماری لثه خود را پس از ابلیشن کاتتر تحت درمان قرار دادند، در مقایسه با افرادی که مراقبت‌های اضافی دندانی نداشتند، ۶۱ درصد کمتر احتمال داشت که فیبریلاسیون دهلیزی شأن مجدداً بازگردد.

دکتر «شونسوکی میائوچی»، استادیار مرکز خدمات سلامت در دانشگاه هیروشیما در ژاپن و محقق ارشد این مطالعه، گفت: «به نظر می‌رسد مدیریت صحیح بیماری لثه فیبریلاسیون دهلیزی را بهبود می بخشد و بسیاری از مردم در سراسر جهان می‌توانند از آن بهره ببرند.»

محققان گفتند فیبریلاسیون دهلیزی خطر سکته مغزی را تا پنج برابر افزایش می‌دهد، زیرا ضربان قلب نامنظم باعث تجمع خون و لخته شدن در داخل قلب می‌شود.

برای این مطالعه، محققان ۹۷ بیمار را که هم تحت درمان با کاتتر و هم درمان لثه قرار گرفتند، با ۱۹۱ بیمار فرسایشی که هیچ مراقبتی برای بیماری لثه دریافت نکردند، مقایسه کردند.

به گفته محققان، فیبریلاسیون دهلیزی در ۲۴ درصد از تمام شرکت کنندگان در طول دوره پیگیری که بین ۸ ماه تا ۲ سال طول کشید، عود کرد.

اما محققان دریافتند بیمارانی که لثه‌های خود را تحت درمان قرار داده بودند، به طور قابل توجهی کمتر احتمال دارد که فیبریلاسیون دهلیزی آنها برگردد.

علاوه بر این، بیمارانی که فیبریلاسیون دهلیزی آنها عود کرده بود، بیماری لثه شدیدتری نسبت به افرادی که ریتم قلب آنها پس از فرسایش طبیعی بود، داشتند.

انجمن قلب آمریکا، سلامت دهان و دندان را به عنوان یک عامل خطر برای بیماری قلبی نمی‌شناسد، اما اذعان دارد که سلامت دهان و دندان می‌تواند شاخصی از سلامت کلی باشد.

به گفته این انجمن، باکتری‌های لثه ملتهب می‌توانند از طریق جریان خون به قلب و مغز بروند و التهاب مزمن لثه ممکن است با مشکلات سلامتی مزمن مانند گرفتگی عروق، سکته مغزی و دیابت نوع ۲ همراه باشد.

کد خبر 6077128

دیگر خبرها

  • خدمات درمانی به ۱۹۸ بیمار مبتلا به هموفیلی در کرمانشاه ارائه می‌شود
  • استفاده هزار و ۱۰۰ بیمار هموفیلی اصفهان از فرآورده‌های خونی
  • شناسایی ۱۲ مورد بیماری «کیست هیداتید» در کهگیلویه و بویراحمد
  • روشی جدید برای پیش‌بینی احتمال ابتلا به زوال عقل
  • وسواس؛ بیماری سمج اما درمان‌پذیر
  • سونامی دیابت در ایران/ بسیاری از مبتلایان به دیابت از بیماری خود بی اطلاع هستند
  • خوردن هندوانه در چه شرایطی باعث «اُوِردوز» می‌شود؟
  • عوارض مصرف دوغ برای سلامت بدن و موارد منع نوشیدن آن
  • شناسایی ۶۶۸ نفر بیمار مبتلا به تب مالت در استان کردستان
  • بیماری لثه یک عامل پنهان در بیماری فیبریلاسیون دهلیزی