Web Analytics Made Easy - Statcounter

در واکنش به مشکلات ناشی از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در اسلامشهر، به دستور دادستان این شهرستان کارگروه عملیاتی حفاظت از محیط‌زیست راه‌اندازی شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اسلامشهر، در پی وقوع مشکلات ناشی از آتش زدن بقایای محصولات کشاورزی در شهرستان اسلامشهر، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان، عصر امروز با تشکیل جلسه‌ای فوری دستور تشکیل کارگروه عملیاتی حفاظت از محیط زیست در سطح این شهرستان را صادر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یونس اسدی‌مقدم در جلسه بررسی مشکلات زیست‌محیطی که با حضور مسئولان و نمایندگان شبکه بهداشت، محیط‌ زیست، جهاد کشاورزی و شهرداری در محل دادستانیتشکیل شد اظهار داشت: حفاظت از محیط‌ زیست در زندگی روزمره و سلامت روحی و جسمی انسان‌هادارای اهمیّت بسیار است،که حفظ و نگهداری از آن حضور و اقدام به موقع همه ارگان‌ها و نهادها را می‌طلبد.

وی بیان کرد: آتش زدن بقایای کشاورزی و ضایعات علاوه بر ایجاد آلودگی در محیط زیست، سبب تضییع حقوق مردم شده و مشمول پیگرد قضایی و مجازات نیز می‌شود؛ از اینرودستگاه‌های متولی‌امر بایدنخست با ارائه آموزش‌های لازم نسبت به آسیب‌های گوناگون این اقدامات، هشدارهای لازم را اعلام کرده و در صورت تکرار عمل، متخلفان تحت پیگرد قضایی قرار گیرند.

دادستان اسلامشهر تأکید کرد: ارائه آموزش‌های علمی و کاربردی، ارائه روش‌های نوین کشاورزی و جایگزین کردن شیوه و راهکارهای سنتی، اعلام مضرّات، فواید، جرایم و مجازات‌های قانونی در مقوله آتش زدن ضایعات و پسماندهای صنعتی و کشاورزی به گروه‌های هدف می‌تواند در کاهش این آسیب اثرگذار واقع شود.

اسدی‌مقدمافزود: برای ارائه آموزش‌های لازم و پیشگیرانه باید از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود اعم از سامانه‌های پیامکی، آموزش‌های چهره به چهره، اطلاع‌رسانی در فضاهای مجازی و فیزیکی، استفاده از رسانه‌های جمعی و صداو سیما و ارائه آموزش‌های کوتاه‌مدّت و بلندمدّت استفاده کرده، و به نوعی بسیج همگانی برای جلوگیری از این اتفاقات به وجود آید.

ویدر پایان خاطرنشان کرد: براساس ماده 688 قانون مجازات اسلامی و مفاد قانون مدیریت پسماند و قوانین بهداشت و سلامت جامعه و حفاظت از محیط زیست، در صورت ادامه روند آتش زدن ضایعات و ایجاد آلودگی در منطقه بر علیه متخلفان اعلام جرم، و برخورد قضایی شدیدی اعمال می‌شود.

انتهای پیام/

R7840/P1377/S6,60/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۰۹۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان محیط زیست، علی سلاجقه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره حقابه هیرمند اظهار کرد: با توجه به هماهنگی‌هایی که با هیئت حاکمه افغانستان در خصوص حقابه هیرمند داشته‌ایم، حدود ۶۰ میلیون متر مکعب رهاسازی آب صورت گرفته است.

وی افزود: سیلاب‌ها در منطقه به ما کمک می‌کنند تا هامون شرایط بهتری پیدا کند و امیدواریم با رایزنی‌هایی که در حال انجام آن هستیم، بتوانیم انحرافی که روی این رود وجود دارد را مسدود کنیم.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست خاطرنشان کرد: وضعیت تالاب هامون بهتر خواهد شد و اکنون حدود ۵۰ درصد تالاب آب‌گیری شده است.

کد خبر 749681

دیگر خبرها

  • پلمب دو واحد شن و ماسه در یزد
  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • جزئیات کشف لاشه پلنگ در منطقه شکار ممنوع فریمان
  • ساماندهی ۹۰ تن نخاله ساختمانی با اجرای یک پویش در استان مرکزی
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • صندوق ملی محیط زیست از طرحهای حافظ محیط زیست حمایت می کند
  • باید از برگزاری تورهایی که مسئولیتی در قبال حفاظت از طبیعت ندارند، جلوگیری شود
  • بازدید جمعی از مسئولان قضایی استان قم از منطقه حفاظت شده پلنگ دره