Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-30@20:35:10 GMT

گفتگوی 18:30/ راز ماندگاری فلسطین

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۷۱۰۳۶

گفتگوی 18:30/ راز ماندگاری فلسطین

کارشناس مسائل سیاسی گفت: راز ماندگاری فلسطین در اذهان مردم، توجه ویژه ای است که امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی به مسئله اشغال این سرزمین داشته اند. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در آستانه سی‌ و نهمین سالروز نام‌گذاری روز جهانی قدس محمدصالح صدقیان با حضور در گفتگوی 18:30 گفت: فردا روز جهانی قدس، روز حمایت یکپارچه مسلمانان روزه‌دار جهان از آرمان های فلسطین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مردم مسلمان جهان هم‌صدا با مردم ایران در شهرها مختلف با فریاد حمایت از فلسطین، نابودی رژیم صهیونیستی را فریاد خواهند زد. این کارشناس مسائل سیاسی افزود: نام‌گذاری و اهمیت این روز در حمایت از ملت مظلوم فلسطین و احیای جریان مقاومت در سرزمین‎های اشغالی توسط امام راحل، نخستین مسئله کشورهای منطقه یعنی فلسطین و نابودی رژیم صهیونیستی را به همه دنیا گوشزد خواهد کرد. محمدصالح صدقیان افزود: بدون شک درخت تنومند حمایت از مردم مظلوم فلسطین که امام خمینی (ره) آنرا بر افراشته اند از بعد از انقلاب اسلامی گسترده تر شده است. او افزود: قیام فلسطین از حالت قومی، قبیله ای و عربی با بیانات امام خمینی (ره) و رهبر انقلاب، شکلی جهانی یافته است.صدقیان گفت: وجود نقطه مشترک بین مسلمانان مانند استعمار، مسلمانان عربی و اسلامی را گرد هم جمع کرد. این در گذشته ثابت شده است و اکنون مسئله فلسطین است. امروز، قیام مردم فلسطین مسئله اصلی مسلمانان شده است و این امر به خاطر توجه ویژه امام خمینی است.او گفت: در سال 2008 وقتی جنگی بین فلسطینیان با رژیم صهیونیستی درگرفت، فلسطینیان توانستند آنها را در نوار غزه و حزب الله شکست دهند.
کارشناس مسائل سیاسی گفت: من معتقدم رژیم صهیونیستی از نقطه ضعف های زیادی برخوردار است، همان طوری که امام خامنه ای گفتند رژیم غاصب قدس توان مقابله با وحدت کشورهای منطقه را ندارد.او گفت: کشورهای غربی - عربی تاکنون توطئه های زیادی علیه یکپارچگی مسلمانان منطقه انجام داده اند تا توجه مردم منطقه را به سوی دیگر منحرف کنند، تا کسی به فکر مردم مظلوم فلسطین و اشغالگری های رژیم صهیونیستی نباشد.صدقیان افزود: مسئله فلسطین برگرفته از آزادی خواهی دین ما و مرتبط با آینده کشورهای عربی و اسلامی است و این امر از ذهن مردم مسلمان پاک نخواهد شد.او گفت: هم اکنون مسئله فلسطین با چالش های زیادی برخوردار است. از یک طرف کشورهای عربی منطقه و از طرف دیگر فتنه انگیزی کشورهای غربی، مانع از اتحاد مردم حوزه خلیج فارس علیه اشغالگری های رژیم صهیونیستی می شود. وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر خبرهای زیادی درباره تلاش برای عادی‌سازی روابط کشورهای حوزه خلیج فارس با رژیم صهیونیستی منتشر شده است، گفت: تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی می خواهند با هم سازش کنند و تشکیلات خودمختار خودگردان قصد سازش دارد و در تلاش است، شهادت هزاران شهید و تجاوز به مردم فلسطین را فراموش کند.او افزود: دولت های اردن و فلسطین روابط خود را با اسرائیل عادی سازی کردند اما ملت های عربی و اسلامی همچنان به رژیم صهیونیستی به چشم یک اشغالگر نگاه می کنند و معتقدند سرزمین فلسطین باید آزاد شود.وی در ادامه گفت: برخی کشورها تلاش می کنند، اسرائیل به عنوان دشمن اول منطقه را به سوی ایران منحرف کنند و سعی می کنند با ایران هراسی، دشمن اصلی را ایران جلوه دهند.
صدقیان گفت: اکنون همه می دانند ایران تنها کشوری است که قاطعانه در کنار فلسطین، سوریه و مردم عراق که در دست داعش گرفتار شده، ایستاده است. محمدصالح صدقیان افزود: من معتقدم تلاش های بیهوده برخی کشورهای عربی و غربی نمی تواند ایران را مجبور کند، دست از حمایت فلسطین بردارد.قبلا کیسینجر و اکنون ترامپ با توطئه های خود نمی توانند عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را برقرار کنند. این رژیم، سرزمین ما را از دستمان گرفته است پس عادی سازی روابط معنی ندارد. این رژیم دستش به خون هزاران کودک و زن و جوان آغشته است.او افزود: ترامپ به تازگی در منطقه حضور پیدا کرده است و هدفش ایجاد تنش بیشتر و باجگیری از کشورهای منطقه است. او گفت: ترامپ با بهانه ایران هراسی می خواهد ناتو عربی راه بیندازد و سلاح های خودشان را به برخی دولت های سطحی نگر بفروشد و در این بین اسرائیل کمک کننده آمریکاست.صدقیان گفت: ترامپ دیوانه است و دیدیم که توافق نامه با کوبا را پاره کرد. مسائل زیاد و مهمی در منطقه وجود دارد. به زودی جهانیان صدای مردم مسلمان را در همبستگی با مردم فلسطین و منطقه خواهند شنید. دانلود

منبع: شبکه خبر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • اصابت ۳ موشک جدید به شمال فلسطین اشغالی
  • ژنرال صهیونیست: حزب‌الله منطقه امنیتی حائل در داخل اسرائیل ایجاد کرده است
  • خرمشاد: مقاومت مردم غزه نخبگان آمریکا و غرب را بیدار کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • شلیک ۴۰ موشک به سرزمین های اشغالی طی یک روز
  • اظهارات جدید وزیر خارجه انگلیس علیه ایران | این راهکار بزرگ‌ترین ضربه به ایران و حماس خواهد بود
  • سابقه سیاه تشکیلات خودگردان از «انتفاضه فلسطین» تا «طوفان الاقصی»
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • اعتراضات دانشجویی در آمریکا می‌تواند به «مردم عادی» هم منتقل شود
  • روز ۲۰۵ طوفان‌الاقصی|بمباران مرکز نوار غزه و جنوب لبنان