Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-07@20:40:56 GMT

گوشت فاسد در رستوران معروف جنوب پايتخت

تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۷۱۵۴۰

خبرگزاري آريا - نماينده بهداشت در مورد وضعيت بهداشتي اين رستوران گفت: وضعيت بهداشت محيطي در اين رستوران نامطلوب است چرا که در زمان فعاليت، اقدام به بازسازي و بهسازي محيط آشپزخانه کرده است اين درحاليست که بهسازي محيط در زمان فعاليت رستوران نبايد انجام گيرد تا آلودگي هاي محيطي به مواد غذايي سرايت نکند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، گشت تعزيرات حکومتي به همراه نمايندگان دستگاه هاي نظارتي به صورت سرزده از رستوران معروفي در جنوب تهران بازديد کرد که اين رستوران تخلفات متعدد بهداشتي و صنفي داشت.

بازديد سر زده گشت تعزيرات حکومتي به همراه نمايندگان دستگاه هاي نظارتي عصر سه شنبه در يکي از مناطق اصيل جنوب تهران انجام شد.

رستوران قديمي و معروفي که با وجود ظاهر بسيار تميز و مرتب اما تخلفات بهداشتي و صنفي بسياري در حين بازديد توسط عوامل گشت، کشف شد.

با حضور تيم بازرسي در آشپزخانه اين رستوران و بررسي سردخانه آن، گوشت هاي فاسد چرخ شده اي که تغيير رنگ داده بود و همچنين جوجه کباب هاي پخته شده اي که در سردخانه نگهداري مي شد و نشان از مانده بودن آنها داشت، مشاهده شد.

در سردخانه اين رستوران کيسه زباله حاوي مواد دورريختني مشاهده شد همچنين لباس هاي کارگران آشپزخانه نيز داخل سردخانه بود که براي همه جاي تعجب داشت.

سردخانه اي که جلوي درب ورودي آن مرغ هاي بسته بندي شده در محيط بيرون و شرايط نامطلوبي نگهداري مي شد به طوري که در بسته هاي مرغ خونابه جمع شده بود اين درحالي بود که جلوي درب سردخانه نيز چاه فاضلاب وجود داشت و کاشي هاي آن کنده شده بود و زمين کاملا خاکي بود که به گفته مدير رستوران در حال بنايي بودند.

ماهي هاي قزل آلاي پاک نشده اي که در ظرفي کثيف در سردخانه بود و کاملا سياه و متعفن شده بود، سيخ هاي کباب برگي که رنگ آن سبز شده بود و بوي بسيار نامطلوبي داشت، ماهيچه هاي پخته شده و يخ زده که در شرايط غيربهداشتي نگهداري مي شد همه حکايت از عدم نظارت و مديريت بر عملکرد اين آشپزخانه داشت.

نماينده بهداشت در مورد وضعيت بهداشتي اين رستوران گفت: وضعيت بهداشت محيطي در اين رستوران نامطلوب است چرا که در زمان فعاليت، اقدام به بازسازي و بهسازي محيط آشپزخانه کرده است اين درحاليست که بهسازي محيط در زمان فعاليت رستوران نبايد انجام گيرد تا آلودگي هاي محيطي به مواد غذايي سرايت نکند.

وي اظهار کرد: کارگران آشپزخانه در زمان فعاليت بايد روپوش، کلاه و دستکش داشته باشند و با توجه به شيوع تب کريمه کنگو توصيه جدي به استفاده از دستکش مي شود که در اين رستوران اگرچه برخي از کارکنان روپوش دارند اما لباس هاي آنان بسيار کثيف است و از دستکش و کلاه استفاده نکرده اند.

رحيمي اظهار کرد: اين رستوران با وجود فضاي مناسب اما مکاني براي تعويض لباس کارکنان ندارد و بايد جايي مخصوص براي لباس هاي کارگران تعبيه شود.

نماينده بهداشت گفت: همه کارگران بايد کارت بهداشت داشته باشند که در اين رستوران اغلب کارت بهداشت ندارند و يا مدت اعتبار آن گذشته است.

وي با اشاره به ماده ١٣ قانون مواد خوراکي، آشاميدني و افزودني ها، ادامه داد: افزودني هاي غيرمجاز سلامت عمومي را تهديد مي کند و در اين رستوران از سنگ نمک استفاده مي شود که به دليل ناخالصي هايي که دارد، حاوي عناصر شيميائي سنگين است و از اينرو سرطان زا و غيربهداشتي است و بايد از نمک تصفيه شده يددار استفاده شود.

نماينده بهداشت به ويژگي مثبت اين رستوران اشاره کرد و افزود: يکي از تخلفات رستوران ها استفاده از رنگ هاي غيرمجاز در غذا است اما خوشبختانه اين رستوران از زعفران اصل استفاده مي کند.

وي اضافه کرد: افزودني هاي غيرمجاز مانند استفاده از جوش شيرين در کباب ها، سنگ نمک، رنگ ها و افزودني هاي غيرمجاز از جمله مواردي است که در صورت استفاده و تکرار تخلف از سوي رستوران ها به دليل اينکه سلامت مردم را تهديد مي کند، ٤٨ ساعت اخطار و بعد هم اقدام به پلمپ مي شود.

نماينده بهداشت با اشاره به نگهداري نامطلوب مواد غذايي، مرغ و گوشت هايي که بيرون از سردخانه و در محيط آزاد گذاشته شده بودند، گفت: اگرچه بررسي سلامت فراورده هاي خام دامي برعهده نماينده سازمان دامپزشکي است و در صورت نياز به بررسي بيشتر بايد نمونه ها به آزمايشگاه داده شود، اما با دقت در شيوه نگهداري و تغيير رنگ و ماهيت گوشت ها مي توان به فاسد بودن آنها پي برد.

وي با اشاره به گرماي فصل تابستان و همچنين گرم بودن محيط آشپزخانه به دليل روشن بودن اجاق هاي پخت و پز، گفت: رستوران ها بايد دقت داشته باشند که در تابستان هيچ گونه مواد غذايي فاسدشدني را در محيط نگهداري نکنند چون زودتر فاسد مي شوند.

همچنين محمد جعفري مسئول اجراي احکام گشت هاي مشترک اظهار کرد: اين برند با وجود قديمي و معروف بودن اما به طور رسمي در اداره ثبت علائم تجاري سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ثبت نشده است و موارد مشابه اسم آن زياد است، که اين امر مي تواند يک خلاء براي فرصت طلبان از اعتبار برندهاي اصيل باشد.

بهانه تراشي هاي متعدد براي تخلف هاي بي شمار

مدير اين واحد صنفي نيز اغلب مشکلات را برعهده کارگران و سهل انگاري آنان قرار داد و با بهانه تراشي هاي متعدد سعي در توجيه تخلفات اين مجموعه داشت.

بهروز طالبيان رئيس شعبه ٤٦ تعزيرات به صاحب اين رستوران گفت: سهل انگاري کارگران توجيهي براي ارتکاب تخلفات اين رستوران نمي تواند باشد چرا که مديريت مسئول و پاسخگو با نظارت دقيق و مدام بر اجراي کار کارکنان، از وقوع بسياري از اين تخلفات مي تواند جلوگيري کند.

وي ادامه داد: چطور جرات مي کنيد از اعتماد مردم سو استفاده کنيد وغذاهاي فاسد به خورد مردم مي دهيد زماني که آنان به شما اطمينان مي کنند و براساس ظاهر تميز سالن غذاخوري و برند معتبر به شما مراجعه مي کنند.

طالبيان افزود: دسترسي مردم به آشپزخانه ها و کم و کيف تهيه غذا امکان ندارد و اطلاعي از شرايط نگهداري و پخت غذا ندارند و به رستوران ها اطمينان مي کنند و انتظار دارند در مقابل پولي که مي پردازند، غذاي با کيفيت بگيرند .

در پايان اين بازديد همه مواد غذايي فاسد و تاريخ مصرف گذشته اي که تغيير ماهيت و رنگ داده بود، توسط تيم گشت تعزيرات معدوم شد.

اخطار پلمب

بهمن حسن بيگي رئيس گشت هاي ويژه تعزيرات تهران پس از بازديد اين رستوران گفت: گشت مشترک تعزيرات حکومتي تهران با حضور دستگاه هاي نظارتي سرزده از بسياري از واحدهاي صنفي بازديد مي کند و در صورتي که تخلفاتي را مشاهده کند در چارچوب قانون با متخلفان برخورد مي کند.

وي ادامه داد: اين رستوران معروف با مشتريان زياد است که به عنوان برند معتبر در ذهن مردم شهرت و قدمت دارد و نبايد از اعتماد مردم سو استفاده کند و سلامت آنان را به خطر بيندازد.

حسن بيگي اظهار کرد: رستوران بازديد شده به دليل تخلفات متعدد بهداشتي و صنفي از سوي سازمان بهداشت و درمان اخطار 48 ساعت پلمپ خواهد گرفت و اين واحد پلمپ خواهد شد.

وي با اشاره به تخلف گرانفروشي اين رستوران معروف،اضافه کرد: پرونده تخلف گرانفروشي اين رستوران به مبلغ 44 ميليون و صد هزار ريال از سوي بازرسان اتاق اصناف تشکيل شد و براي رسيدگي به تعزيرات ارسال مي شود.

حسن بيگي يادآور شد: شهروندان مي توانند از طريق سامانه ١٣٧ سازمان تعزيرات حکومتي و يا سامانه ١٢٤ سازمان صنعت، معدن و تجارت تخلفات را براي رسيدگي اعلام کنند تا گشت هاي مشترک تعزيرات حکومتي به همراه دستگاه هاي نظارتي در اسرع وقت و به صورت سرزده به تخلفات و شکايات رسيدگي داشته باشند.
ايرنا
110



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۱۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه

سرهنگ فارسی اظهار داشت: طرح برخورد با خودرو‌های شوتی ، آلودگی صوتی و دارای تخلفات حادثه ساز با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات با همکاری پلیس راهور و یگان‌های انتظامی مراغه به مرحله اجرا گذاشته شد.

 وی اضافه کرد: در قالب این طرح ۱۲ دستگاه انواع خودرو و ۴ دستگاه موتورسیکلت که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقلیه خود اقدام به آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند توقیف و روانه پارکینگ شدند.

فرمانده انتظامی مراغه خاطرنشان کرد: در اجرای این طرح برای  ۳۷۰ وسیله نقلیه دارای تخلف نیز اعمال قانون شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • گواهینامه رانندگی با چند نمره منفی ضبط و باطل می‌شود؟
  • اتهامات مالی، شهردار مرند را راهی زندان کرد
  • ۱۶۲ پرونده تخلف به تعزیرات کهگیلویه ارسال شد
  • هیچ مدیری به دلیل تخلفات انتخاباتی برکنار نشد
  • فیلم| تخلفات صنفی طلا فروشان تبعات دارد
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می‌شود
  • پیش‌نویس آیین‌نامه جامع تغذیه و رستوران‌های دانشجویی بررسی می شود
  • اجرای طرح برخورد با خودرو‌های شوتی در مراغه
  • تخلفات در دفاتر پلیس+۱۰/ هر سال مجوز ۱۰ تا ۱۵ دفتر لغو می‌شود
  • پذیرایی «شایسته» از عادل فردوسی پور