Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه توانمندی موشکی ما برای جنگ‌افروزی نیست گفت: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دفاع از منافع ملی خود با هیچ‌کس شوخی ندارد و هر اقدامی لازم باشد انجام می‌دهد.

علاءالدین بروجردی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بروجرد اظهار داشت: عربستان در یک کج‌راهه‌ای حرکت می‌کند که فرجام خوبی را برای دولت و ملت آن به دنبال نخواهد داشت و زبان تهدید آن‌هم با کشور مقتدری مانند جمهوری اسلامی ایران به طور یقین زبان یک انسان دانا و هوشمند نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی پاسخ یک اقدام بچگانه و حرکت تروریستی را با چه اقتداری در مرکز این توطئه صدها کیلومتر خارج از مرزهای کشور داد و این موشک‌ها نه‌فقط قلب مرکز توطئه‌های تروریستی را نشانه رفت بلکه برای همه کشورهای منطقه پیام داشت که در یک تصورات واهی حرکت نکنند و بدانند اینجا جمهوری اسلامی است و در چارچوب دفاع از منافع ملی خود با هیچ‌کس شوخی نخواهد کرد ضمن اینکه سیاست ما داشتن رابطه خوب با همه منطقه است و توانمندی موشکی ما برای جنگ‌افروزی نیست بلکه برای بازدارندگی است و این سیاست یک سیاست کاملاً هوشمندانه است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در رابطه با اظهار نظرات رئیس‌جمهور آمریکا در قبال ایران عنوان کرد: قرار نیست سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران را رئیس‌جمهور آمریکا تعیین کند و به فرموده مقام معظم رهبری به طور یقین ما آغازگر توقف برجام نخواهیم بود، نظام نسبت به یک تعهد بین‌المللی که انجام داده‌ایم به جمع‌بندی رسید و توافق کردیم و غیر از آمریکا که کشور بدقول و پیمان‌شکن جهان است دیگر کشورها اعم از کشورهای اروپایی، چین، روسیه و خود جمهوری اسلامی ایران متعهد هستند.

بروجردی تأکید کرد: به طور یقین با طناب ترامپ و سیاست‌های دولت جدید آمریکا به چاهی که آن‌ها فکر می‌کنند تا ما را متهم به خروج از برجام کنند، نخواهیم رفت اما درعین‌حال در جهت دفاع از منافع ملی خود هر اقدام لازمی را انجام خواهیم داد و در حال حاضر ما به‌عنوان کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی طرحی را در دست تدوین داریم که آماده است و با آغاز کار مجلس این طرح مطرح‌شده و از آن دفاع می‌کنیم و درواقع طرح مقابله با زیاده‌خواهی‌های آمریکاست در عرصه‌های مختلف ازجمله برجام است.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر آرایش کابینه جدید دولت بیان کرد: فکر نمی‌کنم به لحاظ آرایش سیاسی دولت دوم روحانی با دولت اول تفاوت زیادی بکند درهرصورت انتظاری که از این دولت وجود دارد این است که یک تیم اقتصادی همگن که بتوانند این سیاست‌گذاری هوشمندانه مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال را به‌عنوان مهم‌ترین اولویت اجرا کنند، لازم است و در اولویت دوم جوان‌گرایی در کابینه دولت به طور حتم باید انجام بگیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: به میزان کافی از بسیاری از نقاط پیشرفت عقب‌ماندگی داریم و نیاز به پرکاری و استفاده از نیروهای خلاق و جوان است و باید این تغییرات در دولت صورت بگیرد اما وجه غالب انتظار از رئیس‌جمهور این است که انتخاب کابینه بر اساس آرایش سیاسی نباشد بلکه بر اساس توانمندی‌های ملی و مدیریت باهدف تأمین منافع ملی جمهوری اسلامی ایران صورت پذیرد.

انتهای پیام/

R41450/P1336/S6,72/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۳۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد

به گزارش همشهری‌آنلاین، روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای از برگزاری مراسم گرامی‌داشت چهلمین روز شهادت شهدای راه قدس سرلشکر محمدرضا زاهدی و همراهان در حمله تروریستی رژیم صهیونیستی به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق خبر داد.

بنابر اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه این مراسم با سخنرانی سردار سرلشکر حسین سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و حضور خانواده معظم شهدا، مقامات کشوری و لشکری و آحاد مردم شریف تهران فردا سه شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ ساعت ۹:۳۰ صبح در حسینیه شهدای بسیج، واقع در بزرگراه بسیج مستضعفین خیابان شهید رحیمی برگزار می‌شود.

در جنایت حمله موشکی هواپیماهای رژیم صهیونیستی در ۱۳ فروردین ماه ۱۴۰۳ به بخش کنسولی سفارت جمهوری اسلامی ایران در دمشق، سرداران رشید مدافع حرم سرتیپ پاسدار محمدرضا زاهدی و سرتیپ پاسدار محمدهادی حاجی‌رحیمی از فرماندهان، پیشکسوتان و جانبازان سرافراز دفاع مقدس و مستشاران نظامی ارشد ایران در سوریه و ۵ تن از مستشاران و افسران همراه آنان به نام های حسین امان‌اللهی، سیدمهدی جلالتی، محسن صداقت، علی آقابابایی و سیدعباس صالحی روزبهانی به فیض عظیم شهادت نائل آمدند.

کد خبر 849622 منبع: تسنیم برچسب‌ها دفاع - سپاه پاسداران تروریسم در جهان خبر ویژه سپاه قدس

دیگر خبرها

  • اسلامی: اقتصاد دانش‌بنیان موجب زایش فناوری می‌شود
  • امیرعبداللهیان: ترکیه جایگاه ویژه‌ای در سیاست همسایگی ایران دارد
  • جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • امیرعبداللهیان: جایگاه ترکیه در سیاست همسایگی ایران ویژه است
  • فرماندهی واحد، نیاز تحقق توسعه دریامحور است
  • حسینی: والیبال باید از جایگاه جهانی خود دفاع کند
  • سیاست همسایگی دولت سیزدهم
  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • جزئیات مراسم چهلم شهید زاهدی و یارانش | سپاه اطلاعیه داد