Web Analytics Made Easy - Statcounter

حضور روباه در مناطق شهری موضوع جدیدی نیست و تقریبا هر ساله مشاهده این حیوان در برخی مناطق شهر تهران به اداره محیط زیست گزارش داده می شود. رییس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به شکایت های زیاد مردمی در این زمینه گفت: روباه هیچ خطر جدی برای انسان ندارد.

محمد حسین بازگیر در گفت و گو با ایسنابا بیان اینکهشکایت‌های متعددیمبنی بر حضور روباه در برخی مناطق شهر تهران به اداره محیط زیست رسیده است، اظهار کرد: این شکایت‌ها حاکی از مشاهده روباه در مناطق مسکونی، برخی پارک‌ها، ورزشگاه‌ها وواحدهای خدماتی بزرگ مانند دانشگاه‌ها و فرودگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: شهر تهران در گذشته ییلاق خوش آب و هوای متصل بهارتفاعاتالبرز مرکزی و محیط طبیعی استان مازندران بود. به همین دلیل تبدیل به زیستگاهی برای گونه‌های جانوری از جمله روباه شد. داخل برخی ورزشگاه‌ها مانند ورزشگاه آزادی که کنار جنگل است،مسیر عبور حیات وحش وجود دارد. برخی سفارتخانه‌ها نیز محیط طبیعی بسیار بزرگی دارند که محل مناسبی را برای حیات وحش فراهم کرده است. در مناطق شمالی تهران که محیط طبیعی خود را تا حدودی حفظ کرده‌اند مرز مشخصی بین مناطق مسکونی و محیط طبیعی وجود ندارد. به همین دلیل گونه‌های جانوری مانند روباه به دنبال غذا و یا به دلیل سرد بودن هوا از ارتفاعات پایین می‌آیند و به مناطق مسکونی می‌رسند.

روباه برای انسان خطرناک نیست

رییس اداره محیط یست شهر تهران با بیان اینکه شهروندانمرتبا با اداره محیط زیست تماس می‌گیرند و از ما درخواست می‌کنند که برای زنده‌گیری این روباه‌ها اقدام کنیم، گفت:این گونه ضرر و خطر جدی برای انسان ندارد و هرگز شنیده نشده است که روباهی به انسانی حمله کند. این جانور در ارتفاعات پایین‌تر تنها به دنبالزندگی طبیعی خود است. از شهروندان درخواست می‌کنم که آسیبی به این گونهنرسانند. نیازی نیست که شهروندان به آن‌ها غذا بدهند و یا برای نگهداری به خانه خود ببرند.

وی با تاکید بر اینکه بهترین کار این است که روباه‌ را رها کرد تا به زندگی طبیعی خود برگردد، تصریح کرد:عده‌ای اصرار می‌کنند که اداره محیط زیست روباه‌ها را بگیرد ودر محلی دیگر رهاسازی کند. شهروندان باید این نکته را درنظر بگیرند کهزیستگاه روباه‌هادقیقا همان مکان‌هاست. در شهرهای دیگر دنیا نیز شاهدوجود حیات وحشدر سطح شهرها و محل زندگی مردم هستیم که مسالمت آمیز در کنار یکدیگر زندگی می کنند.

از بین بردن روباه موجب ازدیاد جمعیت حیوانات موذی می‌شود

بازگیر در پایان با اشاره بهاینکه اگر کسی به دنبال آن است که روباه وارد حریمش نشود مسیرهای ورودی به حریمش را کنترل کند، گفت: کاری کهاین گونه از حیات وحش در مناطق شهری انجام می دهندکنترل جمعیت جوندگان و حیوانات موذی است. قطعا از بین بردن روباه‌ها ازیاد جمعیت حیوانات موذی را به همراه خواهد داشت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۳۷۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی

ایسنا/گیلان رئیس اداره حفاظت محیط زیست شفت با اشاره به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی واقع در منطقه حفاظت شده سیاهمزگی، گفت: محیط زیست با سودجویان اراضی ملی مطابق قانون برخورد می‌کند.

یاسر ریاضی امروز ۱۷ اردیبهشت ماه در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به تشدید برخورد با متخلفان تصرف اراضی ملی، اظهار کرد: به منظور حفظ حقوق بیت‌المال و برخورد با تصرفات اراضی ملی، ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان با همکاری یگان حفاظت منابع طبیعی در محدوده منطقه حفاظت شده سیاهمزگی با دستور مقام قضائی اقدام به رفع تصرف دو هکتار از اراضی ملی جنگلی کردند.

وی افزود: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان شفت بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای حفاظت از انفال و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی به صورت شبانه‌روزی و حتی در ایام تعطیل در راستای حراست و صیانت از اراضی ملی در حال گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان شفت گفت: دوستداران محیط‌زیست می‌توانند گزارشات خود را در خصوص تخریب، تصرف و آلودگی محیط‌زیست به اطلاع اداره حفاظت محیط زیست برسانند و محیط‌بانان و حافظان طبیعت را یاری کنند تا با سودجویان مطابق قانون برخورد قاطع انجام شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • راهنمای انتخاب بهترین عطر و خوشبوکننده هوا با مستر مدیت
  • اقراریان: درباره ممانعت از حضور عضو شورای شهر در منطقه ۱۷ شهردار تهران پاسخ دهد
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در تهران
  • شناسایی ۱۶۲ کارواش آلاینده در پایتخت/ «پساب» مهم‌ترین مشکل زیست‌محیطی کارواش‌ها
  • استقرار ۱۸ تیم اطفای حریق در مناطق حفاظت شده کرمانشاه
  • تشدید برخورد محیط زیست با سودجویان اراضی ملی
  • ادامه تورهای گردشگری‌ طبیعی به محیط زیست آسیب می‌رساند
  • طرح «هر مدرسه یک نهالستان» در دماوند اجرا شد
  • توقیف خودروی حامل چوب قاچاق در سوادکوه
  • زندانیان ملایری هزار اصله درخت کاشتند