Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل مؤسسه شهید محراب آیت الله مدنی از برگزاری کنگره علمی مرحوم آیت الله آقا نجفی همدانی در سطح ملی خبر داد و گفت: این کنگره با هدف گرامیداشت این شخصیت بزرگ، تبیین اندیشه انقلابی وی و معرفی شخصیت قرآنی، عرفانی انقلابی آیت الله آقا نجفی برگزار می‌

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، سیدمحمدکاظم حجازی صبح امروز در نخستین جلسه شورای برگزاری کنگره علمی آیت الله آقا نجفی که با حضور آیت الله محمدی نماینده ولی فقیه در همدان، آیت الله موسوی اصفهانی نماینده مجلس خبرگان رهبری در همدان، الهی تبار معاونت سیاسی- امنیتی استاندار همدان و جمعی از مدیران ارشد استان برگزار شد با اشاره به اینکه موضوع مهم سرمایه های معنوی در دارالمومنین همدان باید مورد توجه قرار گیرد گفت: دلیل توجه به این مهم این است که وجود پربرکت علما سبب شده تا این شهر لقب دارالمؤمنین را کسب کند و با این نام شناخته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: توجه به سیره علما و بزرگان می تواند جامعه را به سمتی سوق دهد که آنچه انجام می دهیم در مسیری قرار گرفته باشد که اسلام از آن رضایت مندی داشته باشد. نظام جمهوری اسلامی یقینا یکی از استوانه های اصلی آن در 4 دهه گذشته توجه به این امر بوده که می توان آن را به عنوان الگوی راه و اسلام راستین به جامعه معرفی کرد.

مدیرعامل مؤسسه شهید محراب آیت الله مدنی تصریح کرد: در طول سالهای اخیر شاهد برگزاری همایش های متعدد از شخصیت های اثرگذار در سطح استان، ملی و فراملی در استان بوده ایم.

وی عنوان کرد: موضوع این همایش از شهریور ماه سال گذشته کلید خورد که به موجب آن به دیدار علما و روحانیون در همدان و آیت الله نوری همدانی در قم رفتیم و همگی آنها بر این موضوع تاکید داشتند که سرمایه مرحوم آیت الله آقا نجفی بیشتر از آن است که در حد مراسمی به آن پرداخته شود بلکه باید ابعاد مختلف شخصیتی ایشان پرداخته شود.

حجازی اظهار داشت: توجه ایشان به مبانی انقلاب، موضوع امام و پس از امام تأکید وی بر تبعیت از رهبری و حفظ انقلاب بود و مسجد ایشان محفلی برای بچه های جنگ و جبهه بود.

مدیرعامل مؤسسه شهید محراب آیت الله مدنی افزود: کسانی که با تفاسیر ایشان مأنوس هستند می دانند که این شخصیت ضمن توجه ای که به مسائل علمی، تفسیری و قرآنی داشت از مسائل سیاسی و اجتماعی فارغ نبودند و این دو را عجین باهم می دانستند و این امر الگویی برای طلاب و حوزوی های ما هستند.

حجازی گفت: بر اساس تاکیدات علما مقرر شد تا از طریق موسسه شهید محراب آیت الله مدنی پیگیری برای برگزاری کنگره علمی آیت الله آقا نجفی برگزار شود که بر این اساس شورای سیاستگذاری در سطح ملی با حضور وزیر ارشاد به عنوان رئیس شورا، دکتر بلخاری ریاست انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، دکتر حشمتی معاونت قرآنی وزارت ارشاد، دکتر علی آقا محمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، دکتر معارف رئیس دانشکده الهیات، نمایندگاه مجلس خبرگان رهبری در استان همدان، استاندار همدان، حجت الاسلام ملکی مدیر مرکز تخصصی قرآن کریم، شیخ مهدی انصاری از خانواده معظم له، حجت الاسلام مهدوی راد قرآن پژوه و مدیرعامل موسسه شهید محراب آیت الله مدنی برگزار شد.

وی اعلام کرد: اواخر شهریور ماه کنگره علمی آیت الله آقا نجفی در سطح ملی در استان همدان برگزار و مقدمات لازم را برای برگزاری این کنگره با حمایت و همفکری سایر نهادها خواهیم داشت.

در پایان این جلسه، احکام مسئولیت روسای کمیته های پنج گانه علمی، تبلیغات، اطلاع رسانی و روابط عمومی، پشتیبانی و تشریفات و برنامه های جانبی به آنها ابلاغ شد.

انتهای پیام/

R41405/P1336/S6,75/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۵۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید محمد مهدی حسینی همدانی عصر شنبه در دیدار با جمعی از کارگران و نمایندگان تشکل‌های کارگری و مدیران جامعه کار و کارگر استان البرز ضمن تبریک ایام مطرح کرد: تکریم کارگر تکریم خداست زیرا خدای تعالی اولین کارگر عالم هستی است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴۰۰ سال پیش دین اسلام جایگاه و اهمیت ویژه‌ای را برای کارگران قائل شده اما هنوز به خوبی به آنها پرداخته نشده است، افزود: در فرهنگ دینی ما که برآمده از قرآن و عترت است، آیات و روایات فراوانی در رابطه با کار، کارگر و کارفرما آمده که این نشان از اهمیت حفظ عزت و کرامت کارگران دارد.

نماینده ولی‌فقیه در استان البرز با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدارهای متمادی با کارگران آن بیانات را بسیار کامل، جامع، دقیق و تبیینی خواند و با اشاره به شعار سال تاکید کرد: امور مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود.

آیت الله حسینی همدانی با اشاره به بعضی از موانع رشد تولید در کشور که نتیجه آن تورم و نبود امنیت شغلی برای کارگران است، قوانین دست و پاگیر اداری، عدم توزیع عادلانه، واردات بی رویه و … را از جمله آنها دانست و بیان کرد: مطالبات کارگران در جلسات مختلف با مسؤولان کشوری و استانی انتقال داده و پیگیری می‌شود.

کد خبر 6090341

دیگر خبرها

  • «طرح نور» نیروی انتظامی مورد حمایت است
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • تجمع دانشجویان همدانی در حمایت از آزادی خواهی دانشجویان جهان
  • آیت‌الله نجفی تهرانی درگذشت
  • همایش بین المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله خامنه‌ای در قم برگزار می شود
  • مشارکت مردم در اقتصاد باید به خوبی تبیین و هدایت شود
  • نخستین دوره مربیگری سطح یک اسکواش در همدان برگزار می‌شود
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • بخشی از رونق تولید با خرید کالای ایرانی محقق می‌شود