Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل صندوق ضمانت سپرده‌ها با اشاره به ضمانت سپرده های بانکی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان توسط بانک مرکزی گفت: ۹۹.۵ درصد سپرده‌گذاران از نظر تعداد، مشمول تضمین ضمانت سپره‌ها هستند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، محمد طالبی با اشاره به اینکه بانک‌ها و موسسات اعتباری بهترین محل پس‌انداز برای مردم هستند، افزود: خوشبختانه مردم اعتماد کافی به سیستم بانکی کشور دارند و با توجه اینکهنظام اقتصاد ایران بانک محور است، مردم سرمایه‌گذاری در سیستم بانکی کشور را بهترین بازارمی‌دانند که به نظرم این امتیاز خوبی برای سیستم بانکی کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه سیستم بانکی تاکنون فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرده است، گفت: اگر سیستم بانکی فعلی را با شرایط اول انقلاب اسلامی ایران مقایسه کنیم، در آن زمان بانک‌هابا وجود اینکه دستخوش تحول مدیریتی و عملیاتی بودند و ادغام‌های مختلفی در سیستم بانکی انجام شده بود امابانکها به خوبی شرایط را مدیریت کردند.

مدیرعاملصندوق ضمانتسپرده هادر ادامه با تاکید بر اینکه مردم همواره بانک‌ها را به عنوان امین و انتخاب اول خود می‌دانند، توضیح داد: بانک‌های ایران در شرایط مناسب و رو به بهبودی هستند که افزایش نظارت بانک مرکزی خبر خوبی برای سپرده گذاران سیستم بانکی است.

طالبی ادامه داد: از طرفی وجود صندوق ضمانت سپرده‌ها و تضمین سپرده‌های مردم تا 100 میلیون توماناتفاق خوبی است. همانطور که مشتریان سیستم بانکی می‌دانند، 99.5 درصد سپرده‌گذاران از نظر تعداد، مشمول تضمین ضمانت سپره‌ها هستند.

مدیرعاملصندوق ضمانتسپرده ها در این باره توضیح داد: طی دوره‌ای که این صندوق آغاز به کار کرده، با استقبال خوب بانک‌ها مواجه بوده است. از طرفی با پرداخت حق عضویت از سوی بانک‌ها، می‌توان به این نتیجه رسید که اتفاقات خوبی در حال رخداد است و نگرانی وجود ندارد.

طالبی با اشاره به همکاری بانکها با این صندوق توضیح داد: خوشبختانه بانکها با پرداخت حق عضویت خود همکاری بسیار خوبی با این صندوق داشته‌اند.

وی در پایان توضیح داد: تجربه موسسات فاقد مجوز اتفاقی بود که در سیستم بانکی کشور رخ داد؛ اما به خوبی از این شرایط عبور کرده و در حال حاضر نگرانی وجود ندارد اما باید به این نکته توجه کرد که هیچگاه موسسات فاقد مجوزسنگ محکی برای سنجش سیستم بانکی کشور نباشد زیرا این موسسات به صورت خودرو تاسیس و توسعه یافته‌اند.

انتهای پیام/

R1012122/P1012122/S7,77,79/CT12

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۶۲۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقوط ین با اقدام بانک ژاپن

بانک مرکزی ژاپن نرخ بهره را بدون تغییر نگه داشت و پس از این تصمیم، ین در برابر دلار به پایین‌ترین میزان خود در ۳۴ سال اخیر رسید.

به گزارش ایسنا، بانک مرکزی ژاپن (BoJ) اعلام کرد مطابق با انتظارات بازار، نرخ بهره خود را در صفر درصد حفظ خواهد کرد.  

این تصمیم به دنبال افزایش قبلی نرخ‌ها در ماه مارس گرفته شد، زمان پایان دوره نرخ بهره منفی ژاپن که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده بود.

نکته کلیدی بیانیه سیاست بانک ژاپن، حذف اشاره به خرید ماهانه اوراق قرضه دولتی ژاپن (JGBs) به ارزش حدود ۶ تریلیون ین است.

ین ژاپن در روز جمعه پس از اینکه بانک مرکزی ژاپن (BoJ) تصمیم گرفت نرخ بهره خود را در صفر درصد نگه دارد، در برابر دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح ۳۴ سال اخیر خود در برابر دلار آمریکا سقوط کرد.  

به نقل از بیزنس، دلار در برابر ین ۰.۲۴ درصد افزایش یافت و در ساعت پنج و ۳۵ دقیقه صبح به وقت اروپا به ۱۵۶.۰۲۱ ین رسید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مصباحی مقدم : کنترل بانک‌ها از خرداد در اختیار بانک مرکزی قرار می‌گیرد
  • بانک مرکزی از خرداد ماه بانک ها را کنترل می کند
  • ریسک‌های سیاسی بازرگانان پوشش داده می‌شود
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • بدهی ابر بدهکاران بانکی؛ بیش از ۷۰ درصد پایه پولی کشور
  • سطح اعتبار سنجی تسهیلات خرد دقیق‌تر می‌شود+ فیلم
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • بانک مرکزی آرژانتین نرخ بهره را به ۶۰ درصد کاهش داد
  • سیاست بانک ترکیه تغییر نکرد
  • سقوط ین با اقدام بانک ژاپن