Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@16:08:46 GMT

روز جهانی قدس روز عزای اسرائیل است

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۷۶۴۹۳

روز جهانی قدس روز عزای اسرائیل است

زنجان-امام جمعه قیدار گفت: روز جهانی قدس روز عزای اسرائیل است و تاثیری که حضور گسترده مردم مسلمان در راهپیمائی دارد از بمب اتم برای این رژیم خطرناک تر و مخربتر است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید علی موسوی در خطبه های نماز جمعه شهر قیدار با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع خانواده‏ های شهدای مدافع حرم و شهدای مرزدار و شهیدان اطلاعات و امنیت کشور، افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار در دو بخش اصلی صورت‏بندی شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی تبیین مفهوم شهادت و اثر و جایگاه آن در حفظ دین و دنیای مردم و جایگاه و احترام خانواده‏های شهدا هرکس به خانواده شهدا بی‏ حرمتی کند، به کشور خیانت کرده است‏.

وی ادامه داد: احسنت بر فرزندان انقلابی ولایت در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران همین که کلام مقتدرانه امام مسلمین از دو لب مبارکش خارج شد سیلی محکم را بر گونه استکبار کوبیدند پیام این اقدام انقلابی فراتر از انتقام از داعش بود؛ داعش در حد و اندازه‏ای نبوده و نیست که هدف شلیک فروند موشک سپاه قرار گیرد مگر رزمندگان و سرداران ما، تروریست‏های تکفیری را در سوریه و عراق بدون استفاده از موشک قلع و قمع نکرده ‏اند؟ سیلی را داعش خورد تا صدایش را اربابانش که اربده کشی می کنند بشنوند و بدانند ایران کشوری نیست که با تهدید عقب‏نشینی کند.

دشمن اگر بخواهند دست از پا خطا کنند پاسخ ایران پشیمان کننده خواهد بود

موسوی افزود: دشمن اگر بخواهند دست از پا خطا کنند پاسخ ایران پشیمان کننده خواهد بود. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به تروریست های تکفیری و حامیان منطقه ای و فرامنطقه ای آنان هشدار داد، در صورت تکرار اقدامات پلید و شیطانی علیه ملت ایران، خشم انقلابی و شعله های آتش انتقام پاسداران انقلاب، عاملین و مسببان آن را در بر خواهد گرفت .

امام جمعه قیدار تاکید کرد: ایران در این اقدام خود آشکارا این پیام را داد که جواب ترقه‏بازی و بازی با امنیت کشورش را با موشک می‏دهد و حالا باید حساب دست کسانی‏که دلخوش به خرید سلاح به میزان انبوه کرده‏اند آمد مقام معظم رهبری فرمودند دوران بزن و در رو تمام شده است ملت ایران کسی را که بخواهد به او تعدی کند ، رها نمی کند و در هر کجای دنیا باشد او را تعقیب و جواب داندان شکن به او می دهد و او را از کرده خود برای همیشه پشیمان می سازد.

موسوی با اشاره به راپیمایی روز قدس، گفت: روز جهانی قدس روز عزای اسرائیل است و تاثیری که حضور گسترده مردم مسلمان در راهپیمائی دارد از بمب اتم برای این رژیم خطرناک تر و مخربتر است.

وی ادامه داد: موضوع فلسطین و لبنان برای ایران از دو بعد اهمیت بسیاری دارد: نخست از جنبه الهی و اسلامی که به حکم فطرت الهی موظف به پشتیبانی از مظلومان در برابر ظالمان هستیم، به‏ عنوان مسلمان وظیفه شرعی‏مان ایجاب می ‏کند که از کیان اسلامی‏مان حمایت کنیم به‏ویژه فلسطین و بیت‏المقدس که از لحاظ فرهنگی، تاریخی و سیاسی جزء جدایی‏ناپذیر دین ماست و دوم از بابت راهبرد نظام اسلامی ایران است.

امام جمعه قیدار گفت: فلسطین و لبنان خاک ریز اول و خط مقدم است اگر دشمن بتواند خاک ریز اول را فتح کند نوبت به خاکریزهای بعدی می رسد و ایران هم جزء اهداف اصلی اسرائیل است پس ما باید در پشت خط مقدم تمام همت و تلاش خود را به کار گیریم تا خط مقدم شکست نخورد.

موسوی افزود: اسرائیل غاصب اکنون در شرایطی قرار دارد که نسبت به هر زمان دیگری در تاریخ شصت و چند ساله جنایات این کشور ضعف و سستی و ناتوانی این رژیم بیش از پیش بر همگان آشکار شده است که مقام معظم رهبری فرمودند اسرائیل ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

ویژگی های حقوق بشر آمریکایی محروم کردن مستضعفان از حقوق اولیه خود است

وی با اشاره به ششم تا دوازدهم تیر ماه هفته حقوق بشر آمریکایی، گفت: ویژگی های حقوق بشر آمریکایی محروم کردن مستضعفان از حقوق اولیه خود است حقوق بشر آمریکایی حقوق ظالمان و بلعیدن ضعفا ست مخالفان جنایات کاخ سفید در سراسر جهان تروریست و موافقان جنایات آمریکا مدافع حقوق بشر به حساب می آیند.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه اگر همین به حوادث ششم تا دوازدهم تیر ماه نگاه کنیم می توان پی به حقوق بشر آمریکایی برد، گفت: ششم تیر ماه ترور نا فرجام حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در مسجد ابوذر هفتم تیر ماه انفجار حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی و یارانش هشتم تیر ماه بمباران شیمیایی و میکروبی مناطق مسکونی شهر سردشت دهم تیرماه تصویب عملیات آژاکس توسط آمریکا جهت عملیاتی کردن کودتای ۲۸ مرداد دوازدهم تیر ماه حمله ناوگان آمریکایی به هواپیمای مسافربری ایران در خلیج فارس که روز افشای حقوق بشر آمریکایی است.

موسوی گفت: شهادت بیش از ۱۷ هزار نفر انسان بی گناه دراثر اقدامات تروریستی شهادت بیش از ۲۰۰ هزار نفر و مجروحیت بیش از ۷۰۰ هزار در جریان جنگ تحمیلی هشت ساله شهادت بیش از ۱۳ هزار نفر و مجروحیت ۱۰۰ هزار نفر بر اثر کاربرد سلاح های شیمیایی شهادت بیش از ۴ هزار نفر از ماموران نیروی انتظامی و مرزبانی در راه مبارزه با مواد مخدر، تحریم های ظالمانه و غیر قانونی ایران اقدامات تروریستی اخیر در مجلس و حرم امام و تحریم های جدید بعد از انتخابات حاصل حقوق بشر دروغین آمریکایی است .

وی گفت: نکته قابل تامل این است که برخی در داخل کشور تلاش دارند، نقاب میش بر چهره گرگ بپوشانند در تلاشند به نسل امروز ما بگویند که به آمریکا هم می شود اعتماد کرد تطهیر چهره دشمن توسط عوامل داخلی یکی از اساسی ترین نسخه های نفوذ است که برای ملت ما پیچیده شده است اگر دشمن و پرونده جنایاتش را فراموش کنیم بدون شک دروازه های ورود بیگانه را به کشور گشوده ایم و با پای خود به مسلخ و قربانگاه رفته ایم.

امام جمعه قیدار افزود: جنایات و ظلم‏ های‏ ام الفساد قرن در حق ملت ایران پرونده بسیار قطوری است حضرت امام راحل در مورد آمریکا صفاتی مثل استکبار جهانی، شیطان بزرگ، تروریست بالذات و ام‌الفساد غرب به کار بردند که برای همیشه ماهیت آمریکا را برای ما روشن ساخت اما با همه اینها با کمال تاسف مدت‏ هاست شاهد گفتارها و نوشتارهایی هستیم که تلاش دارند چهره جنایتکار و خبیث استکبار جهانی، به ‏ویژه آمریکا را در اذهان و افکار عمومی جامعه به‏ عنوان انسان‏هایی متمدن، مدافع حقوق بشر، صلح‏ طلب و... معرفی کنند.

موسوی افزود: آمریکا که ازسال‏های گذشته به ‏ویژه بعد از امضای برجام، پروژه نفوذ در کشور را با جدیت دنبال می‏ کند در هفته گذشته، رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا که درکمیته امور خارجی مجلس نمایندگان سخن می‏گفت گفته بود: «سیاست ما در قبال ایران، حمایت از عناصری در داخل این کشور است که به تغییر مسالمت‏آمیز رژیم‏شان منجر می‏شود.» وی در این اظهارنظر خود، به ‏صراحت از سپاه پاسداران و مواضع جریان مقاومت در منطقه انتقاد کرد و از جریانی در داخل کشورمان حمایت کرد که خود را در برابر این‏ قبیل نهادهای انقلابی تعریف می‏ کند.

وی متذکر شد: رهبر انقلاب، اخیرا در ضیافت افطاری مسؤولان، هشدار دادند که نباید به‏گونه‏ای موضع‏گیری کنند که دو صدای متفاوت از ایران شنیده شود. یکی صدای مقاومت که صدای اصلی مردم ایران است و دیگری صدای سازش که هزینه‏های بسیاری را به کشورمان تحمیل کرده و می‏کند.

امام جمعه قیدار گفت: اما ملت عزیز تجربه قریب به ۴ دهه حیات پربار انقلاب نشان داده است اگر بیدار باشیم خواب «تغییر» نظام، «تعبیر» نمی‏شود. به‏ویژه امروز که جمهوری اسلامی پاسخ وزش بادهایی از این قبیل را با توفان می‏دهد.

کاهش نرخ سنی مصرف کنندگان مواد مخدر و روان‌گردان‌ها

موسوی در ادامه به پنجم تیر​ روز جهانی مبارزه با مواد مخدر‏ اشاره کرد و گفت: مواد مخدر و روان‌گردان‌ها امروزه بعنوان زلزله خاموش، جنگ بدون مرز و بزرگترین منکر عصر حاضر پیامدهای مخرب فراوانی دارد

وی گفت: از لحاظ بهداشتی سوء مصرف مواد و عوارض آن بعنوان یکی از چهار عامل مرگ کشور (در کنار تصادفات رانندگی، سکته های قلبی، سوختگی‌ها) محسوب شده و بطور میانگین در سالهای اخیر روزانه حداقل ۱۰ نفر به علت ناخالصی‌های موجود در موادمخدر و سوءمصرف مواد، جان خود را از دست داده و هزینه‌های پزشکی زیادی را نیز بر جامعه تحمیل نموده است.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه از لحاظ اقتصادی سالیانه 10 هزار میلیارد تومان هزینه و خسارت غیر از خسارت‌های معنوی برای امر مبارزه با موادمخدر بر اقتصاد کشورمان تحمیل می گردد، گفت: از لحاظ اجتماعی ارتباط مستقیم بین استفاده از موادمخدر و توسعه جرائم، وجود دارد جرائمی مثل شرارت،سرقت و اعمال منافی عفت .

موسوی افزود: درحال حاضر مصیبت بزرگی که ما امروز با آن مواجه هستیم کاهش نرخ سنی مصرف کنندگان مواد مخدر و روان‌گردان‌ها و آلوده شدن خانم ها است و امروزه برای مبارزه با مواد مخدر و روان گردان ها یک جهاد مقدس لازم است که در این جهاد همه باید مشارکت داشته باشند مردم،بسیج، مراکز آموزشی،فرهنگی انتظامی و قضائی با یک برنامه ریزی منسجم و مستمر در این جهاد شرکت کنند تا بتوانند این ام الفساد را از جامعه ریشه کن کنند.

شهید بهشتی نماد جریان شناسی است و به عنوان قطب نمای انقلاب است

وی همچنین با اشاره به روز هفتم تیر شهادت دکتر بهشتی و ۷۲ تن از یاران، گفت: شهادت شهید بهشتی و یارانش یک انقلاب دیگر بود انقلاب سوم بود. انقلاب اول در ۲۲ بهمن پیروز شد . شهید بهشتی نماد جریان شناسی است و به عنوان قطب نمای انقلاب است که در هر عصری، با معیار و میزان قرار دادن او صحیح را از نادرست، مصلح را ازمفسد، مخلص را از فرصت طلب، می توان بازشناخت.

امام جمعه قیدار با بیان اینکه شهید بهشتی اگرچه مظلوم زیست و مظلومانه شهید شد اما از چهره نفاق منافقین پرده برداشت و سند رسوایی آنان را با خون خود امضاء کرد، گفت: یکی از کارهای ماندگار و بزرگ شهید بهشتی معماری قوه قضائیه در کشور بود از دیدگاه اسلام منصب قضاوت ظریفترین ، حساس ترین،مهم ترین و خطیر ترین جایگاهها در جامعه است. جامعه ای رنگ سعادت می بیند که قوه قضائیه عادل ، مقتدر، توانمند ،عالم و به روز داشته باشد. چون پیش نیاز هر گونه توسعه و مایه دوام و ثبات و آرامش جامعه اجرای عدالت و امنیت است و این دو وظیفه خطیر بر عهده قوه قضائیه است.

موسوی افزود: آنچه در قوه قضائیه اصل و مورد انتظار مردم و مسئولان و در راس همه مقام معظم رهبری قرار دارد قضاوت عادلانه است که مجری آن قاضی است، افزود: لازمه موفقیت بیشتر قوه قضائیه سر لوحه قرار گرفتن دقت و سرعت است. طوری که تبهکاران و مفسدان در هیچ نقطه ای از جامعه احساس امنیت نداشته باشند.

وی در ادامه با بیان اینکه عید فطر عید انسجام امت اسلام و سرکوب کردن انگیزه های اختلاف است، افزود: اگر در دلهای ما کدورت و انگیزه های اختلاف و نفاق وجود دارد سرکوب کنیم . امروز منافع قدرتهای بزرگ تزریق تفرقه در دنیای اسلام است پیامد بی توجهی به وحدت به خاک و خون کشیدن مسلمان در یمن، بحرین و سوریه و عراق و افغانستان و..... است .

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۶۴۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، پایگاه تحلیلی نظامی «Breaking Defense» در گزارشی به ارزیابی یکی از پیامد‌های جهانی عملیات موشکی پهپادی «وعده صادق» پرداخته و آورده است باوجود همکاری و مقابله گسترده چند کشور در کنار اسرائیل با تسلیحات پرتاب شده تهران، اما علاقه جهانی به پهپاد‌های ایرانی رو به کاهش نیست و تحلیلگران می‌گویند بازار پراشتیاقی در سراسر جهان برای دسترسی و خرید پهپاد‌های به نسبت ارزان و کارآمد ایران وجود دارد.

نویسنده گزارش آورده است: شاید اسرائیل و متحدانش توانسته باشند با تعداد زیادی از ۳۰۰ پهپاد و موشکی که ایران در حمله بی‌سابقه خود به اسرائیل پرتاب کرد، مقابله کنند، اما به نظر کارشناسان این امر مشتریان پرنده‌های بدون سرنشین تهران را منصرف نکرده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امروزه ریشه های شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران مستحکم تر شده است
  • شرط‌بندی ضد انقلاب روی مهره سوخته اسرائیل
  • رسانه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • خدمات جهاد سازندگی ماندگار است
  • زوال اسرائیل در اندیشه امام و رهبر انقلاب
  • آیت‌الله حسینی همدانی: هنوز سران بعضی کشورها که باید در خط مقدم مبارزه با اسرائیل باشند خوابند/ دانشجویان باطن حقوق بشر آمریکایی را نمایان کردند/ هیچ‌کدام از رسانه‌هایشان نمی‌توانند برخورد پلیس را عادی جلوه دهند
  • خراسان شمالی غرق در ماتم عزای صادق آل محمد
  • هم‌اینک دنیا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل دارای حقوق‌ بین‌الملل به رسمیت می‌شناسد
  • دسته‌روی مردم بندرعباس در عزای امام صادق (ع)