Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، آیت الله سید احمد خاتمی خطیب نماز آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در ابتدای خطبه‌ها خطاب به نمازگزاران با بیان اینکه شما را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، در رابطه با روز جهانی قدس گفت: راهپیمایی که شما امروز انجام دادید روحی دارد و جسمی؛ جسمش همان راهپیمایی است که فریاد «مرگ بر اسراییل» و «مرگ بر امریکا» در آن طنین انداز شد، این گام دشمن ستیز است و دشمن را به خشم می آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین عمل صالحی است که خدا ان را به نام شما ثبت کردخواهد.

وی اضافه کرد: این راهپیمایی روحی نیز داشت که دارای سه عنصر اساسی است، عنصر نخست به یک پارچگی جهان اسلام باز می گردد، در سوره انبیا و مومنون بیان شده است که ما امت واحده هستیم و نمی توانیم تحمل کنیم در گوشه‌ای از جهان سرزمین اسلام به غارت برود و واکنشی نداشته باشیم.

خاتمی عنصر دوم را نفرت از استکبار عنوان و تصریح کرد: این فرهنگ تنها سیاسی نیست؛ بلکه قرانی هم هست، چرا که در قران 8بار از طاغوت نام برده و استکبار جهانی نیز از مصادیق طاغوت است. بنابراین این راهپیمایی تجلی نفرت از استکبار و طاغوت است.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به جنایت‌های آمریکا و انزجار ملل مسلمان از آن افزود: این راهپیمایی نماد نفرت از دولت استکباری امریکاست که پنجه به جان مسلمانان انداخته است.

وی با تاکید بر فرهنگ ظلم ستیزی تصریح کرد: ظالم هر که هست باید با آن مبارزه کرد و مظلوم ولو غیر مسلمان باید از آن حمایت کرد.

خاتمی با تصریح این مسأله که متاسفانه در منطقه برخی کشورها خود را به اسرائیل و آمریکا متصل کرده‌اند، گفت: اخیرا جوان تازه به دوران رسیده و ناپخته سعودی که به ولیعهدی رسیده می گوید با تهران مذاکره نمی کنیم و جنگ را به تهران می کشیم اما در پاسخ باید گفت بچه تر از ان هستی که چنین مسائلی را مطرح کنی! صدام که قوی تر از شما و مورد حمایت بسیاری از کشورها بود نتوانست کاری کند، بنابراین شعار مرگ بر آمریکا امروزبا مرگ بر آل سعود مترادف می شود.

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به مناسبت های پیش رو اضافه کرد: ششم تیر که سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری است که دشمنان در آن ناکام شدند، 7 تیر سالگرد شهادت 72 تن در حزب جمهوری اسلامی و همچنین هفته قوه قضاییه را در پیش داریم که همه اینها نشان دهنده این است که دهه شصت دهه عزیزان زیادی شهید شدند تا انقلاب خالص شود.

خطیب نماز جمعه تهران در خصوص عملیات موشکی اخیر کشورمان افزود: در رابطه با عملیات موشکی لیله القدر باید بگویم که در قران از منتقم سخن به میان آمده این عملیات در حقیقت متجلی صفت منتقم بودن خداوند بود.

وی افزود: همزمانی این عملیات با طرح سنای آمریکا بسیار معنا دار است بدین معنی که هر چه طراحی کنید ایران ذره‌ایی عقب نشینی نخواهد کرد و بر اقتدار موشکی خود خواهد افزود.

خطیب نماز جمعه تهران گفت: نکته دیگری که در عملیات موشکی وجود دارد پیامش به رژیم صهیونیستی و ازناب امریکا در منطقه است که شعار نیست. چرا که این تنها موشک میان برد ماست و هنوز موشک های دور برد ما را ندیده اید.

خاتمی تصریح کرد: فاصله تهدید حضرت اقا تا عملیلت موشکی تنها 4 ساعت بود و این جمله از تو به یک اشاره از ما به سر دویدن را تداعی می کند.

خطیب نماز جمعه تهران با بیان اینکه این عملیات موجب وحدت میان همه طیف‌های کشور شدو همه از آن حمایت کردند، گفت: من از سپاه پاسداران تشکر می کنم.

وی درباره طرح تصویب تحریم های سنای آمریکا، بیان داشت: چنین تصمیماتی نقض جسم و روح برجام است به خصوص ماده 29آن و مردم انتظار دارند با عهدشکنی ها برخورد قاطع شود.

خاتمی در ادامه تصریح کرد: 100 نفر در سنا بودند 98 که نفر رای دادند بنابراین این مسئله به این معنی است که فرقی بین دموکرات و جمهوریخواه نیست. وزیر خارجه پیشین آمریکا مکرر تاکید می‌کرد ما در مورد هسته ای ایران را عقب راندیم، دولت فعلی هم در بحث موشکی این کار را باید انجام دهد! اما ملت ایران از برنامه موشکی خود عقب نشینی نمی کند.

خطیب نماز جمعه تهران افزود: امروز می گویند موشک نداشته باشید فردا تانگ و توپ و در نهایت می گویند تفنگ هم نداشته باشید این یعنی نابودی انقلاب. اما نمی دانند که ما تا آخر ایستاده ایم.

خاتمی در خصوص اظهارات وزیر خارجه آمریکا مبنی بر تغییر مسالمت آمیز نظام جمهوری اسلام تصریح کرد: 38 سال است در پی آن هستید این خواب ها هیچوقت تعبیر نمی شود.

وی با تاکید بر اینکه روانشناسی ملت ایران نفرت از بیگانه سلطه‌گر است، بیان کرد: باید در برخی رویکردهای داخلی تغییر ایجاد شود که آمریکا امیدوار نشود. چرا که در این 38 ساله آمریکا همیشه در اندیشه این تغییر بوده و ناکام مانده و همچنان هم ناکام خواهید ماند.

منبع: خبرگزاری برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۶۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند

معاون اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت با تاکید بر شناسایی و ساماندهی وضعیت هویتی و شناسه ملی انواع اشخاص حقوقی از تخصیص ۱۷۵ شناسه ملی برای پایگاه‌های نماز جمعه در سال گذشته خبر داد.

به گزارش ایسنا، پریسا نجفی معاون اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از ساماندهی و شناسه‌دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه خبر داد و گفت: شناسایی و ساماندهی وضعیت هویتی و شناسه ملی انواع اشخاص حقوقی در اولویت این اداره کل قرار داشته به نحوی که در اواخر سال گذشته و در یک اقدام جهادی با هدف ساماندهی و شناسه دار کردن پایگاه‌های نماز جمعه در سراسر کشور، ۱۷۵ شناسه ملی به پایگاه‌های نماز جمعه تخصیص یافت.

نجفی در ادامه تاکید کرد: پایگاه­‌هایی که برای انجام امور مالی خود نیاز به شناسه ملی دارند باید اطلاعات خود را به اداره کل پایگاه اطلاعات اشخاص حقوقی سازمان ثبت ارائه کرده تا پس از بررسی و تایید مستندات، شناسه ملی به آن‌ها تخصیص یابد.

وی تصریح کرد: همچنین اشخاص حقوقی مذکور مکلفند هر گونه تغییر در اطلاعات را ظرف مدت ۲۴ ساعت، به این اداره کل اعلام کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هزینه گران مقابله با پهپادهای ایران روی دست آمریکا | تصویر و مشخصات سلاح های موشکی و لیزری
  • اسرائیل درمانده است ایران قواعد بازی را تغییر داد | این جمله یک اشتباه بزرگ از سوی بایدن بود
  • نگاه متفاوت کارشناس اقتصادی بعد از حمله موشکی سپاه: معادلات تغییر کرد | فیلم
  • (تصاویر) اقامه نماز جمعه در میان ویرانه‌های مسجد غزه
  • فعالان ستاد اقامه نماز جمعه خاش تجلیل شدند
  • ۱۷۵ پایگاه نماز جمعه ساماندهی و شناسه‌دار شدند
  • تجمع دانشگاهیان دانشگاه تهران درحمایت از دانشجویان آمریکا
  • نقاط فلج‌کننده گنبد آهنین برای موشکباران بعدی روشن شد
  • سرنگونی پهپاد ۳۰ میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک دو موشک در سواحل یمن به یک کشتی
  • سرنگونی پهپاد 30 میلیون دلاری آمریکا توسط انصارالله یمن/ حمله موشکی به یک میدان گازی در شمال عراق/ تعویق دیدار بایدن و اردوغان در کاخ سفید/شلیک ۲ موشک در سواحل یمن به یک کشتی