Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان هایباشگاه خبرنگاران جوانازکرمانشاه ؛رضا رحیمی در جلسه کارگروه فرش و گلیم استان که با حضور اعضا در محل سالنجلسات استانداری برگزار شد، افزود: مدیران باید در عرصه‌های مختلف جهت اشتغالزایی و رفع مشکل بیکاری تلاش کنند.

وی بیان داشت: با تعارف کردن و انجام شدن کار‌ها طبق روال معمول هیچ مشکلی حل نمی‌شود بلکه با همت تلاش و جدیت است که اشتغال و کارآفرینی در استان ایجاد می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رحیمی از اولویت‌های مهم در برنامه‌های امسال را توجه ویژه به صنعت فرش و گلیم بافی در استان عنوان کرد و گفت: از اولویت‌های مهم مدیریت استان در سالجاری توسعه صنایع کوچک به ویژه صنعت فرش و گلیم بافی است و مدیران باید توسعه این بخش را از برنامه‌های مهم کاری خود در سالجاری بدانند.

رئیس کارگروه فرش و گلیم استان از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در حوزه اقتصادی استان از سوی دکتر رازانی استاندار کرمانشاه خبر داد و گفت: استاندار محترم برای توسعه حوزه اقتصادی استان در سالجاری حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته اند لذا ما وظیفه داریم که برای توسعه زیرساخت‌های اقتصادی استان نهایت اهتمام و تلاش خود را بکار گیریم و از این ظرفیت مناسب استفاده جهت اشتغالزایی و توسعه کارآرفرینی استفاده کنیم.

وی همچنین با اشاره به تخصیص ۲۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل سفر مقام معظم رهبری به استان در سال گذشته گفت: ۱۰ میلیارد تومان از این تسهیلات را به صنعت فرش در استان اختصاص دادیم و امسال هم کمک فنی و اعتباری خوبی به استان تخصیص می‌یابد که همه باید بیش از پیش برای توسعه اقتصادی استان فعال باشند و توجه ویژه‌ای به توسعه صنعت فرش و گلیم با توجه به قدمت آن در کرمانشاه داشته باشند.

رحیمی در ادامه با اشاره به در نظر گرفتن تسهیلاتی حدود یک میلیارد و نیم دلار از محل صندوق ذخیره ملی خاص مناطق روستایی در کشور توسط مجلس شورای اسلامی گفت: این تسهیلات خاص مناطق روستایی خواهد بود که به صورت کم بهره است لذا مدیران ذیربط موظف هستند برای گرفتن سهم مناسب استان از این تسهیلات به منظور توسعه زیرساخت‌های اقتصادی و همچنین توسعه صنعت فرش بافی در روستا‌ها تلاش و جدیتی مضاعف داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری در ادامه توجه به بازار خارجی و داخلی صنعت فرش استان را مورد تاکید قرار داد گفت: فرش تن‌ها تولید آن نیست بلکه توجه به فروش و در نظر گرفتن بازارهای خارجی و داخلی و تنوع و سلیقه در تولید این صنعت بسیار مهم و الزامی است.

رحیمی از اعتبارات در نظر گرفته برای توسعه صنایع کوچک به ویژه صنعت فرش و گلیم در استان به عنوان تکمیل کننده زنجیره این صنعت یاد کرد و بیان داشت: همه امکانات و شرایط لازم برای توسعه این بخش در استان فراهم است لذا باید ضمن تدوین برنامه‌های جدید نگاهی هم به تجارب گذشته در صنعت فرش و گلیم داشته باشیم.

وی همچنین با بیان اینکه امسال سال خوبی از لحاظ تامین منابع مالی برای تولید است، اظهار داشت: علاوه بر اعتبارات در نظر گرفته برای تولید، خوشبختانه دولت برنامه‌های خوبی در راستای بیمه کردن فرش بافان در سالجاری پیش بینی کرده که این می‌تواند یک خبر خوب برای تولید و رونق بیشتر صنعت فرش و گلیم در استان باشد.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه همه مسئول اشتغال جوانان هستیم و نسبت به مردم تکلیف داریم از مدیران بانک‌ها خواست در تخصیص تسهیلات در نظر گرفته به تولید کنندگان فرش و گلیم در استان اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند.

انتهای پیام/پ

منبع: باشگاه خبرنگاران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۸۰۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی

ایسنا/آذربایجان غربی استاندار آذربایجان غربی گفت: بیش از ۸۰ هزار میلیارد ریال اعتبار به حوزه راه و مسکن آذربایجان غربی اختصاص داده شده که نشان از توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه این بخش در استان است.

محمدصادق معتمدیان رو پنجشنبه ۶ اردیبهشت ماه در آیین تودیع و معارفه مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امروز شاهد ارتقای شاخص های راه و مسکن در استان هستیم، اظهار کرد: بخش قابل توجهی از احداث ‌راه‌ها از مسیر قانونی بود که درگذشته مورد توجه نبود.

معتمدیان با تاکید بر اینکه هیچ قطعه راهی در آذربایجان غربی وجود ندارد که بلاتکلیف باشد، گفت: تمامی مسیرهای این استان دارای برنامه کاری و عمرانی جهت توسعه، پیشرفت و آبادانی هستند که در این بین، مسیر رازی - خوی از جمله محورهایی است که در حال تبدیل به مسیر اقتصادی بین‌المللی است.

وی اضافه کرد: در حال حاضر ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آدربایجان‌غربی در قالب ۴۰ کارگاه راهسازی در دست اجرا بوده که حاصل کار مجموعه راه و شهرسازی با تلاش شبانه روزی و تصمیم گیری درست و استفاده از ظرفیت و پتانسیل‌های این استان است.

سرپرست راه و شهرسازی آذربایجان‌غربی نیز در این آیین اظهار کرد: نهضت ملی مسکن یک تکلیف شرعی درکنار کار حرفه‌ای است که با تمام توان به همراهی بخش خصوصی وبا مشارکت مردم در خانه‌دار کردن بخش مستضعفین تلاش خواهیم کرد.

رسول عطایی در خصوص اراضی دولتی نیز گفت: در مقابل تبعیض و بی عدالتی ایستادگی خواهیم کرد و در زمینه برنامه‌های بازآفرینی شهری نوین نیز با اصول نوین ادامه خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، در این مراسم از زحمات سیدمحسن حمزه لو تقدیر و رسول عطایی به عنوان سرپرست راه و شهرسازی استان معرفی شد. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هشدار استاندار قم نسبت به کم کاری برخی از مدیران
  • پیاده‌سازی توسعه بهره‌وری در هوشمندسازی صنعت فولاد
  • حذف موازی کاری از صنعت داروسازی/ تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • حذف موازی کاری از مسیر صنعت داروسازی/تسهیل در صدور پروانه و تولید
  • توجه ویژه برای توسعه راه های آذربایجان غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم به بخش مسکن و راه آذربایجان‌غربی
  • توجه ویژه دولت سیزدهم برای توسعه راههای آذربایجان‌غربی
  • افزایش 6500 میلیارد ریالی قراردادهاي فافق
  • تامین سوخت، مهمترین دغدغه مدیران واحد‌های صنعتی است
  • یکی از رویکردهای مهم شورا توجه به مناطق کمتر توسعه یافته است