Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - منابع امنيتي عراق امروز از محاصره سه تن از به اصطلاح "وزراي" گروه تروريستي داعش در شهر موصل در شمال اين کشور خبر دادند.

به گزارش گروه بين الملل خبرگزاري ميزان به نقل از شبکه تلويزيوني عراق، نيروهاي امنيتي سه "وزير داعش" را در داخل بيمارستان الجمهوري در کرانه راست شهر موصل به محاصره خود در آورده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در خبر فوري اين شبکه آمده است: نيروهاي واکنش سريع سه وزير گروه داعش را در داخل بيمارستان الجمهوري محاصره کرده و شمار زيادي از عناصر داعش را که قصد پنهان شدن در بين غيرنظاميان و فرار با آنها از موصل را داشتند، دستگير کرده اند.

مزمان نيروهاي پليس فدرال عراق نيز از محاصره عناصر داعش در نزديک يک کليسا و پيشروي از سمت جنوب منطقه قديمي شهر موصل به سمت مرکز آن خبر دادند.

نيروهاي پليس فدرال عراق در بيانيه خود اعلام کردند: اين نيروها امروز در عمليات عناصر داعش را دور زده و آنها را در اطراف کليساي شمعون به محاصره در آورند و با سلاح سبک و نارنجک با آنها درگير شدند.

اين بيانيه افزود: شمار ديگري از نيروهاي واکنش سريع نيز دهها متر از سمت جنوب بخش قديمي شهر موصل به سمت مسجد جامع الزيواني پيشروي کردند تا بتوانند خيابان الفاروق در مرکز منطقه قديمي شهر موصل را به کنترل خود در بياورند.

در همين حال، فرماندهي عمليات بغداد امروز اعلام کرد که يک عنصر فراري داعش از موصل را در شهر بغداد دستگير کرده که به ارتکاب اقدامات تروريستي اعتراف کرده است.

داعش دست به اعدام گروهي عناصر خود زد

يک منبع محلي در استان صلاح الدين عراق امروز اعلام کرد که گروه داعش سومين عمليات اعدام گروهي عناصر خود در منطقه المطيبيجه در شرق اين استان را به جرم "سستي و فرار از ميدان نبرد" اجرا کرد.

گروه داعش پيش از اين نيز دو بار دست به اعدام گروهي عناصر خود در سال جاري ميلادي در اين منطقه زده بود.

منبع ياد شده گفت: داعش اعدام گروهي امروز را عليه چهار نفر از عناصر خود در اطراف منطقه المطبيجه به شليک گلوله به آنها انجام داد که همگي عراقي هستند و دو نفر از آنها اهل ديالي مي باشند.

اين منبع خاطرنشان کرد: گروه داعش تاکنون پنج بار در تلاش براي حمله از منطقه المطيبيحه به مناطق امنيتي در استان هاي ديالي و صلاح الدين شکست خورده است.

در خبري ديگر يک منبع محلي در استان صلاح الدين گفت: درپي ناپديد شدن مبهم سه نفر از عناصر داعش، اين گروه دست به بازرسي گسترده در شمال اين استان براي يافتن آنها زده است.

وي گفت: اين عناصر در يک پست نظامي در نزديک جاده اي فرعي در بخش الشرقاط بودند که در شرايط مبهمي ناپديد شده اند.

اين منبع گفت: داعش تاکنون بيش از 20 جوان را در ارتباط با ناپديد شدن عناصر خود بازداشت کرده است.

همزمان خبر رسيد که صفوف گروه تروريستي داعش درپي حمله هوايي به يک خودروي آنها در منطقه تلعفر در استان نينوا دچار هرج و مرج شديد شده است.

يک منبع محلي در استان نينوا گفت: برخي خبرها حاکي است که در اين حمله هوايي چهار نفر از عناصر داعش از جمله به اصطلاح والي اين گروه در منطقه تلعفر کشته شده است.

9 کشته و 10 زخمي در انفجار الانبار

يک منبع امنيتي در استان الانبار عراق اعلام کرد که در حمله انتحاري امروز در منطقه البغدادي در غرب اين استان 9 نفر کشته و 10 نفر ديگر زخمي شدند.

وي گفت: هشت نفر از کشته ها غيرنظامي و يک نفر نظامي است. اکثر زخمي ها نيز نظامي هستند و شرحبيل العبيدي مدير منطقه البغدادي از جمله اين زخمي ها است.

انتهاي پيام/





منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۷۹۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد الصحاف» سخنگوی جنبش حقوقی مردمی عراق تاکید کرد طرف آمریکا از گروهک‌های تروریستی برای تضمین منافع خود در عراق حمایت می‌کند.

وی در ادامه افزود: آمریکا از هر راهی که شده تلاش می‌کند از باقی مانده تشکیلات تروریستی داعش در عراق به عنوان بهانه‌ای برای طولانی کردن حضور خود در این کشور محافظت کند.

الصحاف اضافه کرد: موضع آمریکا، تداوم حضور نظامی در عراق برای تضمین منافع خود در این کشور و منطقه به ویژه خلیج فارس است.

وی بیان کرد: حضور آمریکا در عراق غیر قانونی بوده و باید از طریق کانال‌های قانونی و دیپلماتیک بر اساس یک جدول زمانی مشخص به پایان برسد.

هادی قبیسی نویسنده و تحلیلگر سیاسی لبنانی روز گذشته تاکید کرد که آمریکا برای احیا و فعال سازی گروهک‌های تکفیری با هدف باقی ماندن در منطقه تلاش می‌کند.

وی افزود: این کشور از داعشی ها در تونس برای منفجر کردن مسجدهای شیعیان در کویت استفاده کرد. آمریکایی‌ها همچنین از عناصر داعشی در سوریه به نفع خود استفاده کردند.

قبیسی اضافه کرد: آمریکا به خوبی از شکست راهبرد خود در جنگ غزه و پیشروی‌های محور مقاومت در منطقه از طریق هدف گرفتن مستقیم رژیم صهیونیستی خبر دارد. این کشور می‌داند که حساسیت‌های مذهبی و فرهنگی در جهان اسلام به دلیل همبستگی میان گروه‌های مختلف حول محور حمایت از مقاومت فلسطین کمرنگ شده است.

کد خبر 6090762

دیگر خبرها

  • دستگیری اعضای یک باند وابسته به داعش در ترکیه
  • شکسته شدن سد در کنیا با ۴۹ کشته و ۱۰۹ زخمی
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • بازداشت ۳۸ نفر به ظن همکاری با داعش در ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • نگرانی روسیه درباره تهدیدات گروه‌های تروریستی از افغانستان
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه تاکید کرد
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه