Web Analytics Made Easy - Statcounter

عباسعلی کدخدایی و همچنین محمدرضا عارف نسبت به هتاکی های عده ای در راهپیمایی روز قدس نسبت به رئیس جمهوری،معاون اول و علی مطهری واکنش نشان دادند. نائب رئیس فراکسیون امید نیز پیشنهاد داد کمیته حقیقت یاب تشکیل شود. آفتاب‌‌نیوز : عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان عصر جمعه در واکنش به هتاکی عده اندکی به رئیس جمهوری، معاون اول و نایب رئیس مجلس به ایرنا گفت: روز قدس روزی است که مظهر ضد استکبار و ضد اسراییل و صهیونیستم است و امام راحل آن را برای مبارزه با جنایتکاران صهیونیستی قرار داده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


به گزارش آفتاب‌نیوز؛ وی ادامه داد: نباید این مسیر و هدف گم شود و به سمتی برویم که هدف اصلی از روز قدس که مبارزه با صهیونیست و استکبار جهانی است به مساله ای فرعی تبدیل شود و مسایل داخلی جای آنها را بگیرد.
انتقاد عارف از شعارهای وحدت شکنانه در روز قدس
محمدرضا عارف رئیس مجمع نمایندگان تهران نیز به توهین های روز قدس نسبت به رئیس جمهوری در صفحه توئیترش واکنش نشان داد و نوشت:طرح شعارهای انحرافی و توهین آمیز توسط وحدت شکنان در راهپیمایی روز جهانی قدس همسویی و همصدایی با دشمنان ملت است.
احتمال تشکیل کمیته حقیقت‌یاب
ایلنا نیز نوشت:
عبدالکریم حسین‌زاده‏ نماینده اهل سنت نقده و اشنویه و نایب رییس فراکسیون امید مجلس نیز به این اقدامات واکنش نشان داد و در توییتر نوشت: برای این جریان مرموز توهین به رییس‌جمهوری هم مثل غائله ۲۲ بهمن قم باید کمیته حقیقت‌یاب تشکیل شود تا ریشه‌ها و اهداف این اقدام مشخص شود.
به نظر می‌رسد منظور حسین‌زاده از غائله ۲۲ بهمن قم همان ماجرای حمله به علی لاریجانی رییس مجلس و پرتاب مهر به او باشد.
حسین‌زاده همچنین در توییتی دیگر نوشت: خودسرها به هاشمی و سیدحسن خمینی توهین کردند، و حالا به رییس‌جمهوری که با رای قاطع ملت منتخب شد؛ دولت ۲۴ میلیونی با این حرکات تضعیف‌شدنی نیست.
توئیت حسین زاده بار دیگر از سوی عضو کمیسیون امنیت ملی مورد تائید و تاکید قرار گرفت. علیرضا رحیمی به انتخاب گفت: قطعا به هیچ وجه این اقدامات را نمی توان انقلابی‌گری یا دفاع از ولایت خواند. اولین شرط انقلابی گری پایبندی به اخلاق است.
وی اضافه کرد: از مسیر انحراف و بد اخلاقی، هیچ آرمانی تحقق نمی پیرذد. معتقدم، بزرگان انقلاب و ائمه جمعه نباید در این مورد سکوت کنند و باید موضع بگیرند، چراکه نفس عمل باطل و محکوم است و اینهایی که دلداده انقلاب هستند باید موضع بگیرند.
رحیمی گفت: نمایندگان مجلس مثل مردم از این حرکت مشمئز کننده ناراحت و عصبانی هستند. غالب نمایندگان مصمم هستند که در اولین جلسه مجلس، حرکت موثری را از خود داشته باشند. ممکن است این اقدام در قالب تذکر باشد یا تشکیل کمیته حقیقت یاب و تحقیق.
وی ضمن دعوت گروه ها به ارامش اضافه کرد: بعد از انتخابات افراد باید ظرفیت خود را نشان دهند، نه اینکه افرادی که رای مردم را نتوانستند جلب کنند، توهین کنند و موجب وهن کشور شوند.
رحیمی ضمن تاکید بر برخورد با توهین کنندگان به مسئولان اظهار داشت: به نظر می رسد توهین کنندگان به رئیس جمهور همان حلقه ای هستند که به رئیس مجلس در ماجرای 22 بهمن حمله کردند. اینها حلقه ای به هم پیوسته، افراطی و انحرافی هستند که به نام انقلابی گری در صف انقلابیون رخنه کرده اند.
وی افزود: اصولگرایان نیز باید تبری خودشان را از این افراد اعلام بکند.
خبرانلاین

منبع: آفتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۰۲۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا اولین رئیس جمهور خود را پس از حاکمیت نظامیان بر این کشور انتخاب کنند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، « اردیس دبی» پس از 30 سال تکیه زدن بر صندلی ریاست جمهوری چاد، در اردیبهشت 1400 هنگام بازدید از واحدهای ارتش که مشغول نبرد با شورشیان شمال این کشور بودند، کشته شد. پس از آن شورای انتقالی متشکل از افسران بلندپایه تشکیل شد و ژنرال « محمد ادریس دبی» پسر رئیس جمهور را به عنوان رئیس جمهور موقت چاد انتخاب کردند.

مردم چاد امروز پای صندوق‌های رای می‌روند تا رئیس جمهور جدید کشورشان را انتخاب کنند.

درهای حوزه‌های رای گیری ساعت 7 صبح به وقت محلی به روی 8 میلیون و 500 هزار نفر دارای شرایط رای دادن گشوده می‌شود و آنان تا ساعت 17 عصر فرصت دارند رای خود را به صندوق‌ها بریزند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، در این انتخابات « محمد ادریس دبی » رئیس جمهور موقت، « البرت باهیمی » نخست وزیر سابق به همراه هفت نامزد دیگر با هم رقابت خواهند کرد.

چاد پس از رئیس جمهور مقتول به کدام سو می‌رود؟

نظامیان آرای خود را دیروز به صندوق‌ها ریختند و پیش بینی می‌شود نتایج اولیه انتخابات در 21 آوریل و نتایج نهایی آن در 5 ماه می اعلام شود.

چنانچه هیچ یک از نامزدها بیش از 50 درصد آرای لازم برای ورود به کاخ ریاست جمهوری را بدست نیآورند، انتخابات به دور دوم کشیده خواهد شد و دو دوم انتخابات ریاست جمهوری در 22 ژوئن سال جاری میلادی برگزار می‌شود.

انتخابات ریاست جمهوری چاد امروز درحالی برگزار می‌شود که احزاب مخالف و شماری از تشکلات مدنی آن را تحریم کرده‌اند. آنها معتقدند «دبی» و متحدانش بر نهادهای مهم حاکمیتی سیطره دارند و این موضوع می‌تواند بر سلامت و شفافیت انتخابات تاثیرگذار باشد.

کارشناسان ناظر بر تحولات چاد پیش بینی می‌‎کنند محمد ادریس دبی با کسب بیشترین آراء به کاخ ریاست جمهوری راه یابد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • پیگیری درخواست ها و نامه های مردم در سفر دوم رئیس جمهور به استان سمنان
  • اولین انتخابات ریاست جمهوری چاد پس از حاکمیت نظامیان
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • نظر رهبر اقلیت مجلس نمایندگان آمریکا درباره احتمال اعزام نیرو به اوکراین
  • احتمال وقوع دوباره سیل در آذربایجان شرقی
  • احتمال انصراف قالیباف از ادامه حضور در مجلس
  • سخنگوی شورای نگهبان: لایحه حجاب هنوز کار دارد؛ ایرادات همچنان باقی است /کنایه به روحانی: وقتی تایید می شوید، سطح درک شورا بالاست؟ /تایید تشکیل سازمان «سپند»
  • پیرمرد پرحاشیه سپاهانی ۱۰ سال محروم شد؛ واکنش قاطع کمیته انضباطی!