Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - متهمي پس از برقراري رابطه و تعرض جنسي به خانمي، وي را کشته بود. در بيان انگيزه قتل مي‌گفت اين خانم اصرار داشته روابط‌شان ادامه پيدا کند و چندبار پيشنهاد ازدواج داده بود، اما متهم به دليل اين‌که خودش زن و بچه داشته و نمي‌خواسته زندگي‌اش از هم بپاشد، در مقابل اين پيشنهاد هر بار با طرح بهانه‌اي مقاومت مي‌کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش سرويس حوادث جام نيـوز، يک روز وقتي به خانه خود برمي‌گشته اين خانم را سرکوچه ديده و پرسيده بود تو اينجا چه کار مي‌کني؟ خانم گفته بود تعقيبت کردم و خانه‌ات را ياد گرفته‌ام آمده‌ام همه قضايا را به همسرت بگويم. متهم آن روز هر جور بوده اين خانم را راضي کرده بود تا از اين کارش منصرف شود، اما چون اصرارو تهديدهاي اين خانم تمامي نداشته، متهم با تصميم شيطاني وي را به قتل رسانده بود.

در ابتداي جلسه رسيدگي دادگاه، پس از توضيح اختيارات قانوني اولياي دم، چون پدر مقتول نظرش را با ترديد بيان مي‌کرد به ايشان گفتم اگر مايليد دادگاه يک فرصت چنددقيقه‌اي برايتان فراهم مي‌‌کند، در بيرون از دادگاه با همسرتان مشورت کنيد بعد نظرتان را بگوييد. گفت خيلي خوب است.

پس از مشورت به دادگاه فراخوانده شدند. پدر مقتول گفت من از حق قصاص خود صرف‌نظر مي‌کنم و ديه مقتول را مي‌خواهم. مادر مقتول هم گفتند من به‌خاطر امام زمان(عج) گذشت مي‌کنم. مادر متهم که در دادگاه حضور داشت با شنيدن اين مطلب نتوانست بر احساس خود غلبه کند و با صداي بلند شروع کرد به صلوات فرستادن که به‌خاطر نظم دادگاه او را دعوت به آرامش کردم. به مادر مقتول گفتم بايد مشخص کنيد آيا گذشت شما در مقابل عوض هست و در برابر گذشت از قصاص، ديه مي‌خواهيد يا بدون عوض هست؟

گفت من هيچي نمي‌خواهم. فقط به خاطر امام زمان(عج) گذشت مي‌کنم و رضايت مي‌دهم. گفتم چون گذشت قابل عدول نيست اگر مايليد نظر شما به اين نحو در صورتجلسه دادگاه درج شود که با اخذ ديه از حق قصاص خود گذشت مي‌کنيد تا اگر بعداً نظرتان برگشت حق‌تان محفوظ باشد و حقوقي از شما تضييع نشود.

نهايتا در مرحله اجراي حکم، اگر مايل بوديد آنجا از ديه صرف‌نظر کنيد. گفت خدا خيرتان دهد همين‌طور بنويسيد. چون يکي ديگر از اولياي دم در دادگاه حاضرنشده بود و نتيجه ابلاغ احضاريه نيز معلوم نبود، براي آن‌که حقي از وي تضييع نشود، جلسه دادگاه تجديد شد تانظر ولي دم ديگر نيز گرفته شود.

مادر مقتول که پس از پايان جلسه دوم رسيدگي خود را به دادگاه رسانده بود. گفت آقاي قاضي حالا که ما گذشت کرديم نتيجه چه مي‌شود؟ گفتم چون قتل عمد بوده متهم فقط از قصاص رهايي يافته ولي ده سال زندان دارد. گفت حالا ديه ما چقدر مي‌شود؟ گفتم ديه زن نصف ديه مرد است و طبق قانون ارث بين ورثه تقسيم مي‌شود.

ميزان ديه را پرسيد. مقدارش را به وي گفتم. گفت پس چرا اينقدر کم هست. من شنيدم بعضي‌ها چهارصد و پنجاه ميليون ديه گرفته‌اند و گذشت کرده‌اند. گفتم شما که گفتيد به‌خاطر امام زمان(عج) گذشت مي‌کنيد و ديه هم نمي‌خواهيد حال چه شد دنبال مبلغي بيشتر از ديه هستيد؟ بدون اين‌که حرفي بزند چند لحظه‌اي مکث کرد و رفت.

فرداي آن روز به اتفاق سه نفرخانم آمد و گفت اينها خواهران من هستند. مي‌گويند از همسايه‌ها شنيده‌اند بعضي‌ها حتي 800 ميليون تومان هم گرفته‌اند و بعد رضايت داده‌اند. گفتم من که در دادگاه مفصل توضيح دادم و گفتم يکي از اختيارات ولي دم مصالحه است.

يعني با گرفتن مبلغي کمتر از ديه يا بيشتر از آن با متهم مصالحه کنيد. گفتند حاج‌آقا حالا نمي‌شود شما نظر ما را عوض کنيد و بنويسيد ديه نمي‌خواهند مصالحه مي‌خواهند. گفتم نه. مگر توضيح نداده بودم گذشتي که اعلام مي‌کنيد يا نظري که مي‌دهيد به هيچ‌وجه قابل برگشت و تغيير نيست؟ گفتند حاج‌آقا قلم دست شماست و دست قاضي باز است و شما هر کاري خواستيد مي‌توانيد بکنيد و هر حکمي خواستيد مي‌توانيد صادر کنيد.گفتم برخلاف تصور شما دست قاضي کاملا بسته است.

چون امانت‌دار مردم است. حتي يک نقطه هم نمي‌تواند کم و زياد کند. گفتند آقا حالا که به ما رسيده، امانتدار شده. يکي دو روز بعد ديدم مادر مقتول علاوه بر سه خواهر، دو دخترش را نيز همراه خودش آورده است.

تا وارد شدند شروع کردند به سروصدا و شيون: آقاي قاضي شما حق ما را ضايع کرديد. گفتم اولا فقط يکي از شما حرف بزند تا ببينم چه مي‌گوييد. ثانيا غير از يک نفرتان بقيه شماها اصلا حقي نداشته‌ايد تا ضايع شود. مادر مقتول گفت آيا هيچ راهي ندارد شما از نظرتان برگرديد. گفتم خير. گفت پس من برگه‌هايم را مي‌خواهم. آنها را به ماپس بدهيد.

گفتم کدام برگه‌ها را؟ گفت همان‌هايي که در دادگاه امضاء کردم.آنها رابه من برگردانيد. مي‌خواهم آنها راپاره کنم.
جام جم
110


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۰۲۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان امروز دوشنبه در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد که ما به آتش‌بس دائم در غزه نیاز داریم.

فیصل بن فرحان اظهار داشت که باید تلاش بیشتری در جبهه فلسطینی صورت گیرد و مسیری را در پیش بگیریم که در نهایت به تشکیل کشور فلسطین منتهی شود.

وی همچنین در ارتباط با موضوع روابط ریاض و واشنگتن، افزود: ما به گام های آخر در راستای رسیدن به توافقات دو جانبه با آمریکا نزدیک می شویم.

کد خبر 6092392 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • محمد مهاجری به مهدی نصیری: آخر شما را با شاهزاده چکار؟ /یک موی گندیده تاجزاده به همه هیکل شاهزاده کثیف شرف دارد /از این راه برگردید
  • جلوگیری از تضییع حقوق شهرداری تهران در پرونده ۷۷ میلیاردی
  • واکاوی ادعای مدیر شهرداری تهران درباره تمیز بودن تهران نسبت به پاریس | گردشگران و روزنامه های معتبر دنیا درباره این شهر لوکس فرانسوی چه می گویند؟
  • بازداشت وحشیانه دانشجویان تگزاس توسط یگان ضد شورش آمریکا
  • رهایی: دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • دانشگاهیان آزادی‌خواه در سراسر دنیا به پا خاسته‌اند
  • نروژ غرب را به استاندارد‌های دوگانه در مورد غزه متهم کرد
  • تاکید وزیر خارجه عربستان بر لزوم برقراری آتش‌بس در غزه
  • رابطه عاشقانه به خون کشیده شد / قتل هولناک زن جوان با ضربات چاقو
  • رابطه عاشقانه درخیابان گاندی با ۲۰ ضربه چاقو به خون کشیده شد