Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا -  استاد تفسير حوزه علميه با اشاره به شجره ملعونه در آيات سوره اسراء که منطبق بر بني اميه است گفت: مفاد اين آيه عام است و هر فردي بدون لياقت، پستي را اشغال کند حق الناس بر گردن او خواهد بود و تصرفاتش هم اشکال دارد.

به گزارش جام نيوز، آيت‌الله مهدي هادوي تهراني، روز 31 خرداد ماه در ادامه تفسير سوره اسراء با اشاره به آيه 588 اين سوره و با بيان اينکه اين آيه به وضعيت دنيا قبل از قيامت اشاره دارد گفت: قبل از روز قيامت هيچ آبادي و قريه‌اي نيست مگر اينکه ما آنان را به خاطر گناهانشان نابود مي‌کنيم يا بر آنان عذاب شديدي نازل خواهيم کرد و بر اثر اين عذاب از بين مي‌روند که اين مسئله در لوح محفوظ ثبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وي افزود: وضعيت آخرت با اينکه مادي است با دنيا متفاوت است و در آن جا وضعيت جسمي انسان با اينکه مادي است متفاوت از وضع دنياست که دستاوردهاي فيزيک، هم نشان داده است درک انسان از عالم ماده بسيار اندک است.

هادوي تهراني با بيان اينکه ابتدا تصور مي‌شد که عالم ماده همين مقداري است که ما مي‌بينيم تصريح کرد: اما با پيشرفت علمي مشخص شد که وضعيت عالم بسيار پيچيده‌تر از حد تصور است و ما چيزي از دنيا نمي‌دانيم.

استاد تفسير حوزه با بيان اينکه در دوره پيامبر(ص) شايد کمتر معجزاتي مانند اقوام قبل آمده است عنوان کرد: خداوند فرمود اگر ما نشانه آشکار نمي‌فرستيم چون همانند اقوام قبل اينها هم منکر خواهند شد و به دنبال اين انکار، عذاب خواهد بود اگرچه خداوند قرآن را به عنون بهترين و والاترين معجزه جاودان فرستاده است.

هادوي تهراني با اشاره به سخن نادرست برخي مبلغان که متاسفانه در صدا و سيما نيز بيان مي‌شود بيان کرد: اين افراد بيان مي کنند هر کسي به دنبال روزي برود و براي روزي تلاش کند کفر به خداست زيرا روزي شما مقدر است و شما تلاش بکنيد با نکنيد مقدارش تغييري نمي‌کند؛ البته روزي مقدر است ولي چه منافاتي با تلاش دارد.

وي افزود: صدا و سيما بايد از کارشناسان قوي ديني استفاده کند که مبتني بر مباني ديني بتوانند استدلال کنند تا سبب انحراف مردم نشود.

هادوي تهراني با اشاره به آيه 60 اين سوره اظهار کرد: در اين آيه چندين فراز فرمود از جمله اينکه خداوند بر مردم احاطه دارد همچنين آن رويايي که براي تو قرار داديم مايه ابتلاء و امتحان است و فراز سوم شجره ملعونه در قرآن است و فراز چهارم نيز اينکه ما آنان را مي ترسانيم؛ علامه فرموده رويا در اين آيه، روياي قبل از هجرت است و روياي سوره فتح و يا انفال هم نيست.

اين استاد فقه و اصول حوزه عنوان کرد: در مورد شجره ملعونه نيز برخي گفته اند که شجره زقوم است در صورت صافات آمده است ولي علامه آن را رد کرده و فرموده است شجره زقوم مورد لعن نيست ولي در اين آيه ملعونه دانسته شده است.

وي افزود: روايات در توضيح اين شجره و رويا گفته اند که پيامبر(ص) در خواب ديدند که موجوداتي شبيه ميمون بر منبر ايشان بالا رفته‌اند؛ ديدند که بني اميه بر بالاي منبر رفتند و ايشان خيلي از اين مسئله ناراحت شدند و در برخي روايات آمده است که نبي اعظم بعد از ديدن اين خواب، شادمان نبودند و هميشه غمي در دلشان بود اما آيه نازل شد که ما اين را مايه امتحان قرار داده ايم لذا بزرگترين خيانت اين است که کسي پستي را اشغال کند که لايق آن نيست در اين صورت همه تصرفات او اشکال دارد و حق الناس بر دوش او مي افتد.

ايکنا



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۰۶۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند؛ جام گرفتن دیگر لیاقت نمی‌خواهد!

آفتاب‌‌نیوز :

پس از پایان یکی از هفته‌های حساس رقابت‌های لیگ برتر، اوسمار گفت پرسپولیس همیشه قهرمان است و جواد نکونام هم تاکید کرد شاگردانش بهترین هستند، اما واقعیت ماجرا در دو بازی تراکتور – استقلال و پرسپولیس – سپاهان چه بود؟ هر دو مسابقه با عرض معذرت، حتی برای یک دقیقه هم ارزش دیدن نداشتند! در واقع در هر دو بازی، هیچ اثری از فوتبال به چشم نخورد.

آنچه به عنوان مسابقه فوتبال به خورد ما داده شد، ملغمه‌ای از ضربات کاراته، خشونت رایج در فوتبال آمریکایی و تلفیقی از عصبانیت‌ها و خشم درونی تعدادی بازیکنان بود که گوی و میدان را به «بکش بکش و بزن زیرش» تبدیل کرده بودند. می‌توانیم در یک کلام بگوییم این مدل بازی‌ها و سبکی عجیبی که در لیگ ما ارائه داده می‌شود، نوعی آبروریزی در عالم فوتبال است.

نه استقلال و نه پرسپولیس که مدعیان امروزی قهرمانی لیگ هستند، از نظر فنی و فوتبالی چیزی برای عرضه نداشتند و بی تردید مشکل هم از این دو تیم نیست؛ چرا که تراکتور و سپاهان که می‌توانستند در این فصل شانس قهرمانی داشته باشند نیز از نظر فنی ضعیف بودند. متاسفانه از دل این لیگ چیزی بیرون نمی‌آید؛ دیگر این بهترین بازی هایش بود که دیشب تماشا کردیم، اما دیدن همه ۹۰ دقیقه اش، واقعا به تحمل و صبر نیاز داشت.

این حجم از پرخاشگری که در وجود بازیکنان ما در لیگ برتر زبانه می‌کشد، باعث می‌شود تا هر چیزی در زمین ببینیم به جز فوتبال! به عبارت بهتر، تعدادی فرد مدعی در این لیگ داریم که تصور می‌کنند فوتبال در وجود آن‌ها خلاصه شده است، اما تیم هایشان تنها کاری که در مسابقه انجام نمی‌دهند بازی فوتبال است.

این جام به هر تیمی برسد با این کیفیت فنی تیم ها، چیز دندان گیری عاید فوتبال ایران نمی‌شود. کیفیت لیگ ما ضعیف است و بازی‌های چشم نواز در آن دیده نمی‌شود. اما از نظر اجرای فنون رزمی و اعتراض به داور مسابقه و بی اعصاب بودن، اعتراف می‌کنیم یکی از بهترین لیگ‌های حال حاضر آسیا را داریم و از این بابت می‌توانیم به خودمان ببالیم!

جام گرفتن در فوتبال ایران، ظاهرا دیگر لیاقت نمی‌خواهد؛ بلکه به مقداری شانس و جنگ اعصاب بیشتر نیاز دارد...

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • بزرگداشت آیت الله ضیاءالدین نجفی(ره) در قم برگزار شد
  • زندگی و زمانه آیت‌الله حاج آقا مجتبی تهرانی در «شمع محفل»
  • مذاهب اسلامی برای کسب فیض به محضر امام صادق(ع) شرفیاب می شدند/ امام صادق(ع) مورد تأیید تمام مذاهب اسلامی هستند
  • روایت مرحوم آیت‌الله نجفی تهرانی از زندگی اش
  • کاروان حجاج استان سمنان در مسجد شجره
  • استفاده از همه ظرفیت‌ها برای خدمت به مردم از وظایف جدی مسوولان
  • برای رفع اشکال کارت منزلت شهروندی چه کار کنیم؟+ نشانی مراکز
  • قلع و قمع تصرفات غیر قانونی در آباده
  • استقلال و پرسپولیس تفاوتی ندارند؛ جام گرفتن دیگر لیاقت نمی‌خواهد!
  • طریقه خواندن نماز شب و فضیلت آن