Web Analytics Made Easy - Statcounter

سه دیپلمات اروپایی گفتند، کشورهای اروپایی از تمدید تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران توسط گروه کاری اقدام مالی (اف‌ای‌تی‌اف) برای یک سال دیگر حمایت می‌کنند.
به گزارش تسنیم به نقل از المانیتور، گروه کاری اقدام مالی (FATF) که یک گروه ناظر مالی قدرتمند به شمار می‌رود این هفته در والنسیای اسپانیا تشکیل جلسه می‌دهد تا اقداماتی اتخاذ کند که می‌تواند توافق هسته‌ای ایران را تقویت کند یا آن را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بعد از توافق هسته‌ای سال 2015، گروه کاری اقدام مالی که یک سازمان بین دولتی مستقر در پاریس است و استانداردهایی را برای فعالیت بانک‌های سراسر جهان تدوین می‌کند، سال گذشته موافقت کرد که برای مدت یک سال اقدامات متقابل علیه ایران را به حالت تعلیق دربیاورد. این تحریم‌ها، که به موسسات مالی در مورد تعامل با کشورهایی که دارای سوابق ضعیفی در زمینه مقابله با تامین مالی تروریزم و پولشویی هستند هشدار می‌دهد، ایران را به همراه کره شمالی در فهرست سیاه فعالیت‌های بانکداری قرار داده بود و مانع دیگری برای از سرگیری یا شروع همکاری بانک‌های آسیایی و غربی با ایران محسوب می‌شد.
ایران ترجیح می‌دهد تحریم‌ها به صورت دائمی لغو شود، اما بهترین شرایطی که این کشور به تحقق آن امیدوار است، ادامه تعلیق است. سه دیپلمات اروپایی که نخواستند نامشان فاش شود گفتند، کشورهای اروپایی از تمدید تعلیق اقدامات متقابل علیه ایران برای یک سال دیگر حمایت می‌کنند. آنها استدلال کردند که حفظ ایران در منطقه خاکستری، به جای بازگرداندن آن به لیست سیاه، تهران را تشویق خواهد کرد تا گام‌های بیشتری برای بهبود عملکرد بانکی خود و تقویت اعتماد بردارد.
به رغم تعلیق تحریم‌های اف‌ای‌تی‌اف علیه ایران، بانک‌ها و موسسات مالی بزرگ غربی همچنان به دلیل نگرانی از تحریم‌های پابرجای دولت آمریکا از همکاری با ایران امتناع می‌کنند.
یک اقتصاددان در رابطه با این موضوع اظهار کرد: در حالی که اجلاس تابستانی FATF نزدیک است، مقامات وزارت اقتصاد و بانک مرکزی با شدت و حدت ابراز امیدواری می‌کنند که اسم ایران بعد از تعلیق  اقدامات تقابلی علیه آن در بیانیه بوسان، در این اجلاسیه برای همیشه از بیانیه عمومی و لیست سیاه حذف شود.
مجید شاکری درباره نگاه مسئولان بانک مرکزی کشور معتقد است: این نوع دیدگاه بیش از حد خوشبینانه است. علت این موضع‌گیری مقامات فنی ایران که از شب انتخابات هم شروع شد خیلی درک کردنی نیست. برنامه اجرایی که علی طیب‌نیا بدون تصویب مجلس و سر خود امضا کرد تا اواخر 2018 زمان‌بندی اجرایی دارد و اجزای مختلفی از آن به لحاظ زمانی سررسید نشده است. بنا براین تصور اینکه به ناگاه در اجلاسیه  FATFکسی دلش به رحم خواهد آمد و ایران را از بیانیه عمومی حذف خواهد کرد فعلا بعید است.
وی افزود: تمام  تحرکات  سه ماهه گذشته علیه حساب‌های ایران در هند، ترکیه، دبی و نمونه واضح  انتقال ارز پتروشیمی‌ها از چین با بهانه پولشویی یا شناخت ذینفعان تراکنش انجام شده است. تمام این‌ها به وضوح با هدف نگهداری ایران روی ریل همکاری با FATF طراحی شده است. بدیهی است که اگر هدف «نگهداری روی ریل» ‌باشد، هیچ انگیزه‌ای در FATF  برای خروج ایران از بیانیه عمومی وجود ندارد.
این دانش آموخته اقتصاد خاطرنشان کرد: در واقع تقریبا با شانس بالایی قابل پیش‌بینی است که خروجی اجلاسیه پیش رو فارغ از مصاحبه‌های مقامات وزرات اقتصاد  بعید است چیزی بیش از هشدار برای ادامه مسیر و تمدید تعلیق‌ها برای یک سال دیگر باشد، مگر آن‌که اتفاق ویژه‌ای وجود داشته باشد.

--------------------------------------------------------------------------

تذکر: کاربر محترم! انتشار مطالب دیگر رسانهها از سوی پایگاه خبری تحلیلی بی‌باک لزوما به معنای صحت و تایید محتوای آنها نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر می‌شود. در ضمن شما می توانید اخبار و مطالب وزین خود را که تا کنون در هیچ رسانه‌ای منتشر نشده است از طریق بخش "تماس با ما" یا پل ارتباطی این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید برای ما ارسال نمایید تا در صورت دارا بودن مولفه‌های لازم، منتشر گردد.

------------- با کلیک بر روی لینکهای ذیل تمامی روزنامه‌های کشور را رایگان مطالعه کنید -------------

روزنامه‌های عمومی | روزنامه‌های اقتصادی | روزنامه‌های ورزشی | سایر روزنامه‌ها| هفته‌نامه و ماهنامه | نشریات استانی

منبع: بی باک نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bibaknews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بی باک نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۱۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، متن بیانیه به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم 
جنایات وحشیانه و بی سابقه رژیم کودک کش صهیونسیتی علیه مردم بی پناه غزه، باسازش و خیانت و سکوت برخی حکام مزدور منطقه و سکوت خفت بار برخی محافل و سازمانهای حقوق بشری بین المللی و حمایت همه جانبه شیطان بزرگ آمریکا و برخی کشورهای استعمارگر اروپائی، همچنان ادامه دارد.

تداوم این جنایات قرون وسطایی بالاخره وجدان خفته افکار عمومی و بویژه دانشجویان و اساتید دانشگاه های جهان را برانگیخت، بطوریکه از اواسط هفته گذشته اعتراضات در بیش از دویست دانشگاه آمریکایی و اروپایی شروع و به تدریج به دانشگاه‌های سایر ایالات آمریکا و دیگر دانشگاههای اروپایی گسترش یافت.

آغاز اعتراضات دانشجویان و اساتید که با عنوان: جنبش همبستگی با غزه، از دانشگاه کلمبیا در نیویورک آغاز و دامنه آن سراسر آمریکا و اروپا را در برگرفت، به سرعت به سایر ایالت ‌های آمریکا سرایت کرد.

کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری ضمن محکوم کردن برخوردهای غیر انسانی و خشونت بار  پلیس و دولت آمریکا با دانشجویان و اساتید  حامی فلسطینیان در این کشور، از همه دانشجویان و اساتید در همه دانشگاه‌ها و مراکز فرهنگی و علمی در سراسر جهان دعوت می‌کند به این جنبش دانشجویی پویا پیوسته و حمایت خود را از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اعلام نموده و با این حمایت خود، اجازه ندهند بلوغ فکری و انسانی جنبش دانشجویی در محکومیت رژیم صهیونیستی با سرکوب و دستگیری گسترده دانشجویان توسط مدعیان دموکراسی و آزادی بیان در این کشور، خاموش شود.

بدیهی است که سرکوب این اعتراضات راه را برای جنایات هرچه بیشتر رژیم صهیونیستی باز خواهد کرد و در نتیجه وجدان بیدار انسانها هر روز شاهد ظلم‌های بیشمار خواهد بود. مطمئن باشیم که با حمایت ما؛ دانشجویانی که از کالیفرنیا تا تگزاس، غیرتمندانه در دفاع از کودکان و مردم مظلوم غزه به میدان آمده اند، هرگز از مطالبات اساسی خود مانند پایان دادن به جنگ غزه، قطع ارتباطات دانشگاهی با رژیم اشغالگر قدس و محاکمه عوامل نسل کشی غزه کوتاه نخواهند آمد و با اعتراضات مدنی، خواب را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها خواهند ربود.

موج اعتراضات دانشجویی در دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی، پیام روشنی برای جنبشهای دانشجویی در کشورهای اسلامی دارد تا به این موج جهانی پیوسته و ضمن افشای ماهیت مزدورانه و سازشکارانه حکام خائن و نیز  افشای جنایات رژیم نامشروع  صهیونیستی، آرامش کشنده در دانشگاه‌های کشورهای اسلامی را درهم شکسته و به سهم خود خواب راحت را از چشم قاتلان کودکان غزه و حامیان آنها بربایند.

به امید پیروزی حق بر باطل 
کمیته حمایت از انقلاب اسلامی مردم فلسطین نهاد ریاست جمهوری

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • دانشجویان ایران هم‌صدا با دانشجویان آمریکایی و اروپایی حامی فلسطین
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق
  • نامه دانشجویان دیار حافظ و سعدی به دانشجویان آمریکایی و اروپایی
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • تجمع دانشگاهیان واحد علوم و تحقیقات در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکایی و اروپایی
  • فهرست شورای ائتلاف با شروع زمان تبلیغات منتشر می‌شود
  • تهدید به بازنگری در دکترین هسته‌ای؛ آیا امیدی برای توافق باقی مانده؟