Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - لندن - ايرنا - سفير جمهوري اسلامي ايران در لندن ضمن استقبال از تصميم اخير گروه بين المللي اقدام مالي (FATF) مبني بر ادامه تعليق محدوديت هاي اعمال شده عليه ايران، عنوان کرد که اين تصميم ضامن توسعه روابط بانکي با ايران در چارچوب برجام خواهد بود.

به گزارش ايرنا، `حميد بعيدي نژاد` شامگاه جمعه با انتشار يادداشتي در صفحه توييتري اش نوشت: گروه بين المللي اقدام مالي (FATF) از استاندارد بانکي ايران تقدير کرد و اقدامات بر عليه ايران را به حالت تعليق درآورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي بيان داشت: تصميم اتحاديه اروپا، آمريکا و کشورهاي بزرگ اقتصادي، ضامن توسعه روابط بانکي و پولي با ايران در چارچوب برجام خواهد بود.
بعيدي نژاد اضافه کرد: به رغم تلاش حلقه تندرو اطرافيان ترامپ براي جلوگيري از اين تصميم، آمريکا نيز به اجماع صورت گرفته پيوست و به اقدامات موثر ايران اعتراف کرد.
گروه بين المللي اقدام مالي (FATF) که در فضاي پسابرجام و به دنبال اجراي قوانين مربوط به شفاف سازي نظام پولي و اقتصادي، اقدامات تنبيهي عليه ايران را به مدت يکسال متوقف کرده بود، روز جمعه اعلام کرد که با توجه به پايبندي تهران به تعهدات خود، همچنان اين محدوديت ها را معلق نگه خواهد داشت.
به گزارش ايرنا به نقل از تارنماي خبري فايننشال تريبون، اين نهاد در بيانيه خود ضمن تقدير از تهران به واسطه گام هاي برداشته شده در راستاي بهبود شفافيت اقتصادي، تاکيد کرده است که تا زمان اجراي تمامي اقدامات لازم براي رفع کاستي هاي شناسايي شده، ايران را به طور دائمي از ليست سياه خارج نمي کند.
گروه اقدام مالي يا FATF به ابتکار هفت کشور صنعتي دنيا موسوم به «جي هفت» در سال 1989 و با هدف شفافيت مالي و مقابله با پولشويي تاسيس شد.
اين گروه سال 2000 براي نخستين بار علاوه بر توصيه هاي سالانه، فهرستي از 15 کشور و منطقه از جمله روسيه، لبنان و رژيم صهيونيستي را منتشر کرد که به زعم اين گروه در مسير مبارزه با پولشويي (و بعدها تامين مالي تروريسم) همکاري نمي کردند.
اين فهرست که از آن زمان با عنوان فهرست سياه FATF شناخته شده است، در سال هاي بعد بروز رساني شد و تمامي اسامي ياد شده پس از اعمال اصلاحات لازم به تدريج تا ژوئن سال 2007 از اين فهرست خارج شدند.
FATF در فوريه سال 2016 و پس از اضافه و کم شدن اسامي برخي کشورها، در نهايت تنها ايران و کره شمالي را به عنوان خطر جدي براي نظام مالي بين المللي معرفي کرد.
اما درست چند ماه بعد، قانون مبارزه با تامين مالي تروريسم در ايران تصويب و اجرايي شد که اين مهم کافي بود تا تمامي اقدام هاي مقابله جويانه عليه کشورمان به مدت 12 ماه به حالت تعليق درآيد.
اروپام** هـ ن **3404** مترجم: هادي نادري**انتشاردهنده: محسين اسماعيلي



منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۱۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم

رییس اتاق بازرگانی ایران گفت:اتاق ایران برنامه های متنوعی برای افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با چین دارد. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم صمد حسن‌زاده عصر امروز در همایش ایران و چین همزمان با برگزاری ششمین همایش توانمندی‌های ایران (ایران اکسپو 2024)، اظهار داشت: اتاق ایران در بیشتر زمینه‌های فناوری معدنی و تجاری، نفت و گاز، تجهیزات پزشکی و محصولات دانش بنیان، فولاد و خدمات فنی و مهندسی، حوزه گردشگری و سایر موارد آماده همکاری بیشتر بین دو کشور است.

وی افزود: برنامه اتاق ایران برای توسعه تجاری بین دو کشور ایران و چین و تسهیل در صادرات با افزایش ناوگان حمل و نقل، تسهیل تبادلات مالی با راهکارهای متنوع است، ضمن اینکه حضور هیات‌های تجاری برای اجرای قراردادهای مشارکتی و رفع برخی موانع تعرفه‌ای و استاندارد کالاها و ضمانت‌های تجاری در دو کشور صورت گرفته است.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان اینکه اتاق بازرگانی ایران به عنوان نماینده بخش خصوصی میزبان مقامات تجاری از کشور چین است، گفت: باید از توانمندی‌ها و توسعه اقتصادی بین ایران و چین بهره‌گیری کرد و در همین راستا از ظرفیت‌های موجود برای توسعه مناسبات بین دو کشور استفاده کرد.

حسن‌زاده اضافه کرد: چین با حجم 30 میلیارد دلار نخستین شریک تجاری ایران است که این حجم تجارت را می‌توانیم به 50 میلیارد دلار افزایش دهیم.

وی با اشاره به این که ایران شریک چین در خاورمیانه بوده است، گفت: اتاق ایران با سابقه 120 سال نقش سیاست‌گذاری و راهبردی در تجارت و بازرگانی دارد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران تاکید کرد: در زمینه‌های مشترک آماده توسعه همکاری ایران و چین هستیم؛ اولویت برنامه‌های اتاق بازرگانی توسعه و تقویت مناسبات تجاری با چین است تا دو کشور بتوانند از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظریف: یکی از دلایل موافقت آمریکا با برجام، کاستن از حضور خود در منطقه بود / اعراب منطقه و اسرائیل به همین دلیل با برجام مخالف بودند؛ نمی‌خواستند شاهد کاهش حضور آمریکا در منطقه باشند / خیال می‌کنیم اگر در روندی شرکت نکنیم شکل نمی‌گیرد / در کاسپین این اشتبا
  • حمایت مالی از حضور ۱۲ واحد تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران اکسپو
  • هشدار وزیر خارجه انگلیس درباره پیامدهای تروریستی خواندن سپاه
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • توسعه روابط تجاری و اقتصادی با مالزیایی ها در نمایشگاه اکسپو
  • انصاری نیک: «خلیج فارس» هویت ایران و یکی از پایه های قدرت تمدنی کشور است/ غرب نمی خواهد در منطقه امنیت برقرار باشد، زیرا امنیت ضامن توسعه است
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • یک بانک برای ۵۷ کشور | ایران وام جدید می گیرد؟
  • مذاکره با بانك توسعه اسلامی برای تامین مالی ۳ پروژه جدید ایران