Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-03@04:54:04 GMT

نرخ تورم مناطق روستايي؛ 8.5 درصد

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۳۷۸۴۵۰۴

خبرگزاري آريا-مرکز آمار ايران نرخ تورم مناطق روستايي را در خرداد ماه 8.5 درصد اعلام کرد.
به گزارش خبرگزاري آريا،مرکز آمار ايران افزوده است درصد تغييرات شاخص کل در دوازده ماه منتهي به خردادماه سال 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل (نرخ تورم روستايي) 8.5 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهي به ارديبهشت 1396 (8.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

1 درصد)، 0.4 واحد درصد افزايش داشته است.
شاخص کل (بر مبناي100=1390) در خرداد 1396 عدد 259.7 را نشان مي‌دهد که نسبت به ماه قبل 0.5 درصد کاهش داشته است.
شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) 10.5 درصد افزايش يافته که نسبت به تورم نقطه به نقطه ارديبهشت (11.8 درصد)، 1.3 واحد درصد کاهش يافته است.
شاخص گروه عمده «خوراکي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات» در اين ماه به رقم 292.0 رسيد که نسبت به ماه قبل 1.5 درصد کاهش نشان مي‌دهد. شاخص گروه عمده "خوراکي‌ها، آشاميدني‌ها و دخانيات "نسبت به ماه مشابه سال قبل 14.8 درصد افزايش نشان مي‌دهد و درصد تغييرات اين گروه در دوازده ماه منتهي به خردادماه 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل 10.3 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهي به ارديبهشت ماه 1396 (9.4 درصد)، 0.9 واحد درصد افزايش داشته است.
شاخص گروه اصلي «خوراکي‌ها» در ماه مورد بررسي به عدد 288.7 رسيد که نسبت به ماه قبل 1.6 درصد کاهش نشان مي‌دهد.
شاخص گروه اصلي «خوراکي‌ها» نسبت به ماه مشابه سال قبل 15.2 درصد افزايش نشان مي‌دهد و نرخ تورم دوازده ماهه اين گروه 10.3 درصد است.
شاخص گروه عمده «کالاهاي غير خوراکي و خدمات» درخردادماه 1396 به رقم 238.1 رسيد که 0.2 درصد نسبت به ماه قبل افزايش نشان مي‌دهد. ميزان افزايش شاخص گروه عمده "کالاهاي غيرخوراکي و خدمات" نسبت به ماه مشابه سال قبل 7.2 درصد بوده است و نرخ تورم دوازده ماه منتهي به خردادماه سال 1396 نسبت به دوره مشابه سال قبل اين گروه 7.1 درصد است که نسبت به تورم دوازده ماهه منتهي به ارديبهشت ماه 1396 (7.1 درصد)، تغييري نداشته است.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۴۵۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان

به گزارش جام جم آنلاین همدان، فرهاد بختیاری‌فر اظهار داشت: تداوم خشکسالی‌های ناشی از عدم بارش کافی و تنش آبی در سال‌های اخیر، موجب بروز مشکلاتی در حوزه آبرسانی به شهرها و روستاهای استان شده است و رفع تنش آبی تمام مناطق شهری و روستایی همواره در دستور کار ما قرار دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان با اشاره به اقدامات انجام شده برای پیشگیری از تنش آبی در تابستان ۱۴۰۳ بیان کرد: با توجه به رویکرد وزارت نیرو و شرکت آب و فاضلاب استان همدان مبنی بر افزایش توان آب‌دهی مناطق شهری و روستایی، تسریع در محرومیت زدایی ورفع تنش آبی در کشور ۳۷ حلقه چاه آب شرب در شهرها و روستاهای استان حفر و آن‌هایی که آبدهی قابل ملاحظه‌ای داشتند، تجهیز شدند.

وی با اشاره به اینکه برای حفر و تجهیز این چاه‌ها ۱۵۸۰ میلیارد ریال هزینه شده است، خاطرنشان کرد: علاوه بر تلاش برای تامین آب مورد نیاز روستا‌ها و شهرها، کیفیت آب نیز مورد توجه است تا آب سالم و بهداشتی در اختیار هم استانی‌ها قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی استان اصفهان نسبت به کل کشور
  • افزایش بودجه ماشین‌آلات روستایی اصفهان نسبت به کل کشور
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • بانک مرکزی رکوردشکنی ۸۰ ساله تورم را تکذیب کرد
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • گپ و گفت با معلم امدادگر/ نقش معلمان در جامعه روستایی
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • حفر و تجهیز ۳۷ حلقه چاه آب شرب طی سال گذشته در همدان
  • محمد خاتمی: تورم به سطح فوق‌العاده نگران کننده رسید | چرا به شاخص‌های برنامه ۲۰ ساله نزدیک نشده‌ایم؟
  • ۴۰ روستای شهرستان اهر از نعمت آب شرب برخوردار شدند