Web Analytics Made Easy - Statcounter

گلستان حدود یک ماه تنها تامین کننده نیاز سیب زمینی کشور است . به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، رییس انجمن سیب زمینی کاران گلستان گفت: 70 درصد از سیب زمینی تولید شده در استان ارقامی است که باید به صورت تازه خوری مصرف شود و ماندگاری بالایی ندارد و 30 درصد بقیه ارقام صنعتی و صادراتی است .

رمضان مقصودلو گفت:با ورود سیب زمینی دیگر استان ها و اشباع بازار قیمت سیب زمینی تازه خوری افت می کند این در حالی است که سیب زمینی صنعتی و صادراتی کماکان مورد نیاز است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت : با توجه به نیاز بیشتر به سیب زمینی های صنعتی و صادراتی میزان کشت این سیب زمینی باید بیشتر شود .

کشاورزان کمبود بذر سیب زمینی صادراتی و دیر رس بودن این ارقام را عامل کشت کمتر این بذرها می دانند .

محمد رضا عباسی مدیر زراعت جهادکشاورزی گلستان گفت : اگر کشاورزان از هم اکنون برای کشت سیب زمینی ارقام صنعتی و صادراتی اقدام کنند تا زمان کشت بذر مورد نیاز تامین می شود.

رییس انجمن سیب زمینی کاران گلستان گفت: قیمت بالاتر سیب زمینی های صادراتی و صنعتی زمان 15 روز دیرتر رسیده شدن سیب زمینی ها را جبران می کند.

در 5 هزار و 300هکتار از زمین های کشاورزی گلستان سیب زمینی کاشته شده است که پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت 150 هزار تن محصول برداشت شود.

سیب زمینی گلستان بیشتر به روسیه ، ترکمنستان ، قزاقستان ،افغانستان و قطر صادر می شود .

دانلود دانلود

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۶۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز گلستان درویشعلی حسن زاده در دومین جلسه کارگروه تنظیم بازار گلستان گفت: در این جلسه، آخرین وضعیت جوجه ریزی در مرغداریهای استان و تامین گوشت سفید شهروندان بررسی شد.
حسن زاده افزود: در این جلسه همچنین وضعیت تامین گوشت قرمز استان بررسی و مقرر شد برای تنظیم بازار و حمایت از مصرف کنندگان تامین و توزیع گوشت منجمد پیگیری شود.
وی تاکید کرد : در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی مانند گندم ،جو و کلزا از طرف جهاد کشاورزی ، اداره غله و تعاون روستایی از موارد دیگر طرح شده در این جلسه بود .
حسن زاده گفت : با توجه به آغاز فصل برداشت سیب زمینی در استان مسائل مرتبط با برداشت و حمل نقل این محصول به سایر نقاط کشور نیز از دیگر موارد بررسی شده در این نشست بود.

دیگر خبرها

  • عرضه محصولات صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • محصولات بیش از ۱۳۰ واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی
  • حضور صنعت گران قمی در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بررسی ۹ هزار پرونده شکایت کارگران در کردستان
  • پرونده‌های مختومه ساخت‌و‌ساز‌های غیر مجاز گلستان دوباره بررسی می‌شوند
  • بررسی و رفع مشکلات ۱۷ طرح تولیدی و صنعتی چهارمحال و بختیاری
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • صدور رای برای بیش از ۹۵ درصد از پرونده‌های تخلف طرح شده در تعزیرات گلستان
  • افزایش غیر منطقی تعرفه برق با شعار سال هم‌ خوانی ندارد
  • بررسی موانع و چالش‌های تامین مسکن نیروهای مسلح در آذربایجان شرقی