Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: دستگاه‌هایی که باید اسناد خود را به سازمان ثبت ارایه می‌دادند تاکنون همه آن‌ را تحویل ما نداده‌اند. تویسرکانی معاون قوه قضاییه در جمع خبرنگاران در پاسخ به سئوال خبرنگاری مبنی براینکه تا حالا فرصت اجرای طرح کاداستر تمام شده؛ چه اقداماتی برای آن شده و این طرح چقدر بودجه دارد، گفت: کاداستر در سال 93 در قالب طرح در مجلس مطرح شد و سال 94 اجرایی شد و بنا بود ظرف 5 سال کل کشور تحت پوشش این طرح دراید و درآمد ناشی از این طرح صرف این طرح شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: مطابق طرح کاداستر سازمان‌ها متعهد شده بودند تا اسناد و نقشه های مربوط به خود را ظرف دو سال به سازمان ثبت بفرستند؛ اما بعد از گذشت یکسال که از اجرایی شدن آن گذشت، متاسفانه 42 درصد منابع اختصاصی ما حذف شد و در اختیار هلال احمر قرار گرفت که پنج ساله بودن اجرای کاداستر به تعویق خواهد افتاد.
تویسرکانی همچنین تصریح کرد:دستگاه‌هایی که باید اسناد خود را به ثبت ارایه می‌دادند تا کنون همه آنرا تحویل ما ندادند. منابع لازم را پیگیری می‌کنیم و امیدوارم اراده باشد تا این طرح اجرا شود و با دستگاه مختلف در حال رایزنی هستیم تا موانع مرتفع گردد.
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور همچنین در رابطه با جدایی سازمان ثبت از قوه قضاییه گفت: ثبت از 106سال قبل در کنار دادگاه ایجاد شد و از همان ابتدا ثبت اسناد جز تفکیک ناپذیر از قوه‌قضاییه بود نقش سازمان ثبت نقش انکار ناپذیر است.
وی افزود: امروز 1500 نفر از قضات کشور با سازمان ثبت همکاری می‌کنند همواره مدیریت ثبت با قضات عالی رتبه بوده از لحاظ عملکردی ثبت نشان داده پیشرو فعال است طبعا هیچ دلیلی توجیهی ندارد که حرکت پویا سازمان را به هم بزنیم و از حرکت باز بداریم.
تویسرکانی اظهار امیدواری کرد: بگذاریم این بخش به کار خود ادامه دهد اگر توانی هست معطوف به دستگاه هایی کنند تا مشکلات را حل کنند.
وی تصریح کرد: یک بخشی از نیروی انسانی سازمان در بیش از 7000 دفترخانه و 430 واحد ثبتی کار دفتر نویسی و خلاصه نویسی از دفاتر اسناد رسمی و مالکیت را انجام می‌دادند. 10000 نیرو در دفتر اسناد رسمی و 1300 نفر در اداره ثبت دفتر نویسی می‌کردند که اینها با حذف دفاتر دست نویس در بخش دیگری فعال شدند.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: تلاش‌های بعضی دستگاه‌ها صورت دادند بطور مثال وزارت نیرو برای تهیه نقشه بستر و حریم رودخانه کارهایی انجام داد. سازمان جنگل‌ها تلاش های صورت داده است؛ اما بیش از 50 درصد نقشه‌های خود را در اختیار سازمان ثبت نداده است و در سازمان اوقاف تلاش خوبی شده است. همچنین سازمان محیط زیست بخشی از کارش باقی مانده تا سند مناطق حفاظت شده تهیه شود و بخشی از کار وزارت راه و شهرسازی مانده است که امیدوارم با جدیت بیشتری ادامه یابد.
تویسرکانی گفت: در حال حاضر در تهران 13 واحد ثبتی را به 16 واحد ارتقا دادیم و حداقل باید 20 واحد ثبتی داشته باشیم، ما کمبود ساختمان و مکان اداری داریم در حال رایزنی هستیم و اگر این مشکل حل شود مشکلات زیادی مرتفع می‌گردد.
وی افزود: ما مشکل کمبود نیروی انسانی داریم، رایزنی صورت گرفته است تا مشکلات حل شود در حال حاضر سازمان ثبت قریب به 13000 نیروی انسانی دارد و حسب تشکیلات مصوب احتیاج به 17000 نفر داریم و حداقل 4000 نیروی جدید می‌خواهیم.
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان‌هایی هستند که اداره ثبت ندارند، چون نیرو انسانی و منابع نداریم اگر بتوانیم نیرو انسانی متناسب با تشکیلات داشته باشیم انشالله وضعیت بهبود پیدا خواهد کرد , امروز در زمینه تحول در صدر دستگاه اجرایی هستیم.
انتهای پیام/


منبع: خبرگزاری میزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۷۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد

به گزارش همشهری آنلاین، بابک محمودی با اشاره به هشدار چند روز پیش سازمان هواشناسی مبنی بر وقوع بارش‌های شدید در اکثر استان‌های کشور گفـت: به دنبال این هشدار سازمان امداد و نجات امدادگران خود را به حالت آماده باش درآورد که این آماده‌باش همچنان و تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از صبح امروز در هفت استان بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان، همدان، خوزستان و اصفهان شاهد بارش شدید باران و آبگرفتگی بودیم، گفت: از میان این هفت استان تاکنون در مناطقی از چهار استان عملیات امدادی انجام شد که همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر ادامه داد: بر این اساس در استان خوزستان با آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دزفول، لالی و آغاجاری مواجه هستیم و امدادرسانی در این مناطق توسط تیم‌های امدادی در حال انجام است. در استان بوشهر نیز آبگرفتگی در مناطقی از شهرستان‌های دیلم، کنگان، گناوه، جم و دشتی گزارش شده که امدادرسانی در دیلم و گناوه که شدت حادثه بیشتر بوده، در حال انجام است.

محمودی افزود: همچنین در استان‌های اصفهان و فارس نیز امدادرسانی در شاهین شهر، سپیدان، فسا و بختگان ادامه دارد. گزارش نهایی از اقدامات انجام شده اعلام خواهد شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر با اشاره به وضعیت بارش‌ها در کشور از شهروندان و مسافران خواست که از تردد و توقف در مسیرها و جاده‌ها و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها خودداری کنند و در صورت بروز هرگونه حادثه با سامانه ۱۱۲ ندای امداد و نجات هلال‌احمر تماس بگیرند.

کد خبر 848939 منبع: ایسنا برچسب‌ها سيل استان بوشهر استان همدان خبر مهم آب و هوا - ایران هلال احمر استان‌ کرمان حوادث ایران

دیگر خبرها

  • سیل و آبگرفتگی در ۲۱ استان کشور
  • ۲۱ استان کشور متأثر از سیل و آبگرفتی
  • تصویب بودجه ۱۴۰۳ هلال احمر
  • اختصاص ۱۰ همت برای پرداخت فوق‌العاده خاص کادر درمان
  • امدادرسانی هلال احمر به ۸۰۰ نفر متأثر از وقوع سیل در کشور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور | عملیات امدادی در این استان‌ها ادامه دارد
  • آغاز سیل و آب‌گرفتگی در چهار استان کشـور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در چهار استان کشور
  • وقوع سیل و آبگرفتگی در ۴ استان کشور
  • نهال‌کاری در ۵۰ هکتار از اراضی تفرجگاه عینالی تبریز