Web Analytics Made Easy - Statcounter


به گزارش شریان نیوز، مرتضی صفاری نظنزی در خصوص تنش میان قطر و عربستان سعودی به خبرنگار شریان نیوز گفت: تنش های ایجاد شده میان قطر و عربستان سعودی تازگی ندارد و آل سعود در چندین موضوع با قطر نیز پیش از این اختلاف داشته است. در اولین و مهمترین تنش ها میان دوحه و ریاض موضوع اخوان المسلمین بود چراکه آل سعود و ژنرال السیسی مخالف این گروه بودند و همانطور که دیدیم با شدیدترین نوع با اخوان المسملین برخورد کردند و از سوی دیگر قطر مخالف با سرکوب و از حامیان اخوان المسلمین بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: در شروط جدید آل سعود خواهان قطع روابط دیپلماتیک با ایران و حزب الله و اخوان المسلمین و بستن پایگاه نظامی ترکیه و پرداخت غرامت است که چنانچه دوحه این شروط را بپذیرد قطعا عربستان تسلط کامل روی قطر خواهد داشت و این موضوع به ضرر دوحه خواهد شد چرا که در این صورت عربستان به هدف خود که تسلط به کشورهای عربی منطقه است نزدیک تر خواهد شد.

صفاری در پایان با اشاره به خطرات احتمالی تنش میان کشورهای منطقه گفت: آل سعود خیال می کند با تحت فشار قرار دادن قطر می تواند به خواسته های خود در منطقه برسد و نفوذ خود را در کشورهای عربی اعمال کند از این رو ممکن است در صورت شکست دوباه عربستان در این موضوع علاوه بر شکست های دیگر که در منطقه خورده است ممکن است بخواهد در صدد تنش های شدیدتری با قطر برآید و بخواهد منطقه را به نا امنی بکشاند.

منبع: شریان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shariyan.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شریان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۸۰۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است

مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی در گفتگو با نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، گیر پدرسون، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه 11 اردیبهشت با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو  کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت‌های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت: جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

ایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شودنماینده سوریه: اقدام ایران مشروع و دفاع از خود بودپیام‌های حمله به پایگاه‌های آمریکا در شرق سوریه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • ماموریت بلینکن در عربستان چیست؟
  • تحریم سپاه توسط غربیان گویای سلامت کار پاسداران است
  • جنگ‌افروزی دشمنان در منطقه برای تسلط بر خلیج فارس است
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • تابش‌نیا: صرفاً شاهین‌طبع گزینه سرمربیگری تیم ملی بسکتبال نیست
  • بایدن و نتانیاهو تلفنی گفتگو کردند
  • موعود شمخانی دستگیر شد
  • جزئیات توافق آمریکا و عربستان برای سازش میان ریاض و تل‌آویو
  • روزنامه شرق: بهترین فرصت مذاکره مستقیم با آمریکا را از دست ندهید! / اجرای برجام و FATF اولویت نظام پس از عملیات وعده صادق