Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: همزمان با شروع تعطیلات عید سعید فطر و پیش‌بینی حضور انبوه مسافران در استان اردبیل محدودیت‌های ترافیکی در مسیرهای پرتردد استان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، سرهنگ سید حجت فتاحی ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: طرح تابستانی پلیس راه استان اردبیل از تاریخ یکم تیر ماه امسال تا یکم مهر ماه ادامه خواهد داشت که این طرح با حضور پلیس راه و مشارکت نهادهای مربوطه از جمله هلال احمر، اورژانس دانشگاه و اداره کل راهداری در جاده‌های مواصلاتی استان شروع شده و به دلیل تقارن تعطیلات عید سعید فطر با روزهای نخست شروع سفرهای تابستانی پیش‌بینی می‌شود حجم زیاد مسافران به استان اردبیل سفر داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: هماهنگی‌های لازم برای مدیریت ترافیک در محورهای مواصلاتی استان انجام شده و در طول مدت طرح تابستانی پلیس راه عملیات عمرانی در جاده‌های استان اردبیل ممنوع شده و در روزهای 5 و 6 تیر ماه همزمان با تعطیلات عید سعید فطر محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده است.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: در تاریخ‌های 5 و 6 تیر ماه تردد هر گونه تریلی و کامیون به جز حاملان مواد سوختی و فاسدنشدنی در جاده‌های پرتردد استان اردبیل که شامل مسیر اردبیل - آستار و اردبیل - سرچم و بالعکس آن است، ممنوع خواهد بود.

فتاحی تصریح کرد: پلیس راه استان اردبیل در راستای اجرای طرح تابستانی پلیس راه با رانندگان متخلف و کسانی که با بی‌احتیاطی جان مسافران و مردم بی‌گناه را به خطر بیندازند برخورد جدی خواهد داشت و از جمله تخلفاتی که حساسیت به آن زیاد است سرعت غیرمجاز و سبقت و انجام حرکت‌های نمایشی است که قطعا پلیس راه با متخلفان برخورد جدی خواهد داشت.

وی بیان کرد: استان اردبیل به دلیل داشتن آب و هوا و جاذبه‌های گردشگری متعدد به یکی از قطب‌های گردشگری در فصل تابستان تبدیل شده و پلیس راه استان اردبیل تمهیدات لازم برای شکل گرفتن یک سفر ایمن برای گردشگران را پیش‌بینی کرده و بنرهای تبلیغاتی در راستای رانندگی ایمن و با احتیاط در جاده‌های استان نصب شده است.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: خوشبختانه پلیس راه استان اردبیل در سال گذشته در حوزه کاهش تلفات راکبان موتورسیکلت رتبه نخست کشور را کسب کرد به طوری که در سال 94 تلفات راکبان موتورسیکلت در محورهای مواصلاتی استان 30 نفر بوده است که در سال 95 به 16 نفر کاهش پیدا کرده است.

فتاحی افزود:‌مهم‌ترین توصیه پلیس راه به مسافران در تعطیلات تابستانی داشتن برنامه برای مدیریت سفر است، چرا که باید برای سفر خود برنامه‌ریزی داشته باشند و با خستگی و به طور مداوم به مسیر خود ادامه ندهند.

وی در رابطه با وضعیت ظاهری رانندگان خانم اظهار کرد: وضعیت ظاهری رانندگان خانم باید متناسب با عکس گواهینامه باشد و در غیر این صورت و رعایت نکردن شئونات اسلامی و حجاب خودروی وی متوقف شده و تحویل عوامل انتظامی می‌شود.

فرمانده پلیس راه استان اردبیل گفت: در سه ماه سال گذشته 366 هزار و 48 مورد تردد در جاده‌های استان به ثبت رسیده که در سه ماهه امسال 392 هزار و 832 تردد ثبت شده که این موضوع افزایش 7 درصدی تردد در محورهای مواصلاتی استان اردبیل در سه ماه نخست امسال را نشان می‌دهد.

انتهای پیام/

R41374/P1357/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۹۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است

ایسنا/فارس یک مقام مسئول در بخش سیاخ دارنگون فارس، یکی از مهم‌ترین مشکلات این منطقه را پاسخگو نبودن ظرفیت جاده اصلی عنوان کرد و خواستار رسیدگی فوری برای بهبود وضعیت آن شد.

جاده سیاخ دارنگون ۳۰ کیلومتر طول دارد که در گذشته پاسخگوی حدود ۸ هزار جمعیت ساکن منطقه بوده است اما با احداث باغ شهری‌ها و هجوم مردم شیراز در روزهای تعطیل، بار ترافیکی بسیار زیادی به این جاده تحمیل شده و مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز از بخش سیاخ دارنگون، در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا با اعلام این مطلب، گفت: در سال‌های اخیر ۳۵ هزار قطعه باغ شهری واگذار شد که از این میان تا کنون حدود ۸ هزار قطعه به مرحله احداث رسیده است. ۹۰ درصد این باغ‌شهری‌ها دارای نگهبان هستند و سکونت ثابت دارند.

حسین شریفی‌مند افزود: این مساله باعث شده است تا به خصوص در روزهای آخر هفته، وضعیت ترافیکی سنگینی بر جاده حاکم باشد که با توجه به کم‌عرض بودن آن، باعث ایجاد مشکل و تصادفات بسیاری شود و متاسفانه برخی از آن‌ها منجر به فوت هم شده است.

وی با بیان اینکه احداث و عریض شدن ۷ کیلومتر از نقاط حادثه خیز جاده در دستور کار قرار گرفت است، اضافه کرد: این عملیات در یکسال گذشته ۵۰ درصد فیزیکی داشته است و طبق این روند، یک سال دیگر طول می‌کشد تا این قسمت از جاده تکمیل شود اما همزمان باید به فکر بیش از ۲۰ کیلومتر باقی مانده نیز باشیم تا هر چه زودتر از تکرار حوادث تلخ و دردسرهای ترافیکی این مسیر جلوگیری شود.

شریفی‌مند با تاکید بر اینکه جاده سیاخ دارنگون از لحاظ عرضی پاسخگوی حجم بالای خودروهای نیست، گفت: توقع احداث اتوبان دو طرفه نداریم ولی حداقل کاری که باید انجام شود این است که حدود ۲ متر از هر طرف به عرض جاده اضافه شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان شیراز با بیان اینکه مشکلات دیگری هم در بخش سیاخ دارنگون وجود دارد، گفت: فعلا مهم‌ترین مساله‌ای که باید در دستور کار فوری قرار بگیرد، مساله تعریض جاده است. متاسفانه اکثر صدمات هم به بومی‌های منطقه وارد شده است و این نکته را هم باید در نظر بگیریم که با افزایش احداث باغ شهری‌ها، مشکل ترافیکی و خطرات جاده‌ای در این مسیر، روز به روز افزایش خواهد یافت.

به گزارش ایسنا، بخش سیاخ دارنگون دارای ۲۶ روستا و تیره عشایری است که در ۳۰ کیلومتری غرب شیراز واقع شده و از نقاط مورد علاقه مردم شیراز برای تفریحات پایان هفته به شمار می‌رود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای اعمال محدودیت‌های ترافیکی در محورهای مواصلاتی مازندران
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی در هفتمین روز اردیبهشت
  • جاده سیاخ دارنگون نیازمند رسیدگی فوری است
  • تردد این خودروها در جاده چالوس ممنوع شد
  • اعمال محدودیت ترافیکی در جاده کرج- چالوس و آزادراه تهران - شمال
  • کاهش ۱۴درصدی جانباختگان تصادفات جاده‌ای
  • استمرار محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته در جاده‌های مازندران
  • محدودیت‌ های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور
  • خط‌کشی ۱۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی مازندران