Web Analytics Made Easy - Statcounter

دولت مستعفی یمن که از سوی امارات و عربستان حمایت می‌شود، ‌امروز (شنبه) خواستار تحقیق درباره گزارش‌هایی شد که نشان می‌دهند نیروهایی با حمایت امارات متحده زندان‌های مخفی در جنوب یمن را اداره می‌کردند و زندانیان را هدف شکنجه و سوءاستفاده قرار می‌دادند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ امارات بخشی از ائتلاف عربی به رهبری آل سعود است که سال ۲۰۱۵ در درگیری‌های یمن مداخله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌هایی درباره وجود زندان‌های مخفی مربوط به مناطقی در جنوب یمن منتشر شده که نیروهای اماراتی و متحدان آن در آنجا علیه شبه‌نظامیان القاعده فعالیت می‌کنند.

هفته گذشته دیده‌بان حقوق بشر مستقر در نیویورک گزارش داد،‌ پرونده‌هایی از ۴۹ زندانی را در دست دارد که سال گذشته در عدن و حضرالموت خودسرانه بازداشت شده و یا به اجبار ناپدید شدند.

دولت یمن اعلام کرده است، کمیته‌ای شش عضوی به ریاست وزیر دادگستری تشکیل داده تا درباره این نقض‌های حقوق بشری تحقیق کند.

احمد عبید بن دغر، نخست وزیر دولت مستعفی یمن اظهار داشت: تشکیل این کمیته مشترک در زمینه گزارش‌های نقض حقوق بشر در مناطق گرفته شده از دست حوثی‌هاست و این بعد از گزارش‌ها درباره زندان‌های مخفی تحت نظارت نیروهای مورد حمایت امارات است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۳۷۸۹۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه

سرتیپ احمد علی  گودرزی رئیس روانشناسی پلیس ایران گفت: خوشبختانه در سال‌های  اخیر تعداد زیادی از همکارانمان که در نقاط مرزی، انتظامی و یگان های ویژه و سایر یگان ها انتظامی، آگاهی، مبارزه با مواد مخدر، راهنمایی و رانندگی، تحت نظارت مستقیم این انجمن  هستند که بتوانند به وظایف خود به خوبی عمل کنند .

او بیان کرد: در این راستا ۸ کمیته تشکیل شده که این کمیته ها هر کدام وظایفی دارند.  از جمله آن می توان به  کمیته جنایی، سلامت خانواده، راهنمایی و رانندگی و دیگر کمیته هایی که می‌توانند در سلامت اجتماع و انتظامی کشور کمک کننده باشند اشاره کرد.

رئیس روانشناسی پلیس ایران تصریح کرد: این تلاش‌ها و فعالیت ها در یکی دو سال گذشته بسیار مناسب بوده است. وضعیت علمی همکارانی که  در پاسگاه ها و کلانتری ها خدمت می کنند و همچنین افرادی که در راس عدالت ترمیمی تلاش می کنند را ارتقا داده‌ایم.  

وی افزود: در بحث خانواده و حوزه سلامت روان کارکنان اقدامات خوبی انجام دادیم. روانشناسان ما در رده های انتظامی و مرزی به ویژه در کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها که پرونده های خانوادگی در آنجا اتفاق می‌افتد می توانند خدمت کنند.

او همچنین گفت:  در این زمینه‌ها نظراتی به مجموعه اجتماعی  مانند جنایی، راهور، سلامت خانواده ، بهداری داده شده است.   

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • شواهدی مبنی بر دفن افراد شکنجه‌شده در آودیوکا وجود دارد
  • درخواست پارلمان عربی برای تحقیقات در مورد کشف گور‌های جمعی در غزه
  • کمیته همکاری‌های کشاورزی ایران و آفریقا تشکیل شد
  • تشکیل کمیته تدوین سند احیاء ربع رشیدی تبریز
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ائتلاف جهانی نخبگان دانشگاهی برای کمک به احقاق حق مردم فلسطین
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیروهای وظیفه
  • تشکیل ۸ کمیته روانشناسی برای نیرو‌های وظیفه
  • درخواست غزه از گوترش برای تشکیل کمیته تحقیق بین‌المللی درباره کشتار بیمارستان ناصر